![]() |
||
![]() |
Citaat:
okeej, nee dus. de laatste maal: In België gaat de gouden schoen naar de beste voetballer van het afgelopen jaar. (bij jullie noemt dat gewoon profvoetballer van het jaar ofzo, weet ik veel) En dan kunnen sportjournalisten en kijkers enzow stemmen. Maar vreemd genoeg gaat dit niet over een voetbalseizoen, maar gewoon over een jaar. Dus de terugronde van vorig seizoen en de heenronde van dit seizoen. Daarom is het helemaal niet onmogelijk dat spelers als Koller, Radzinski (die sinds dit seizoen nimmer in België voetballen), bv toch nog in top 5 eindigen -Gilles de Bilde heeft hem ooit eens gekrege terwijl hij enkel de heenronde in eerste klasse voetbalde. De verkiezing gaat door eind januari, de 23ofzo denk ik. Enne ik vind dus dat Gert Verheyen hem verdiend (harde werker bij Club Brugge en heeft ervoor gezorgd dat we naar Japan en Zuid Korea mogen)
|
![]() |
||
Citaat:
Al vraag ik me stiekem af hoe het zit met de punten bedeling. Er zijn 2 stemrondes, de eerst in mei/juni en de andere in december. Na de eerste puntenbedeling hadden Verheyen en Sonck respectievelijk 5 en 10 punten... In de eindstand steken ze er boven uit (terecht) maar zijn er op het einde dan meer punten te verdienen dan in het begin? Lijkt me onlogisch.
||
![]() |
Citaat:
Maar kvind het concept van de gouden schoen voor het moment verouderd, toch zinloos om het over de terugronde van vorig seizoen en de heenronde van dit seizoen te spreiden. Gewoon opt einde van het seizoen zou veel logischer zijn. Dan zit je ook niet met van die situaties dat de helft van de top 10 geeneens nimmer in België speelt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
De Kantine |
PimPamPet-Categorieën diamondvoodoo | 21 | 02-04-2003 19:06 | |
Vrije tijd |
De Gouden Schoen Bram | 12 | 21-01-2003 20:41 | |
Vrije tijd |
België en het WK - Praga Khan - | 238 | 29-06-2002 09:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 | |
Vrije tijd |
verkeerde schoenen EmilioFCG | 0 | 04-01-2002 13:08 |