Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 17:23
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
erhen schreef:
Dus, ik heb er nog steeds positieve resultaten bij...
Voor bepaalde personen :
Ik denk niet dat het iets met statische elektriciteit te maken heeft, als je het verder wilt onderzoeken kan je me nog mailen, dan kijk ik wel ff of ik er nog zin in heb (heb ook behoorlijk op school op me kop gekregen , dus ik zit nu wat meer aan huiswerk vast als eerder)...

At er nog vragen of onduidelijkheden zijn ?
zet ze maar neer in dit topic (handig zo'n forum)
Ik denk van wel. Vragen hier neerzetten...

zou je het goed vinden dat ik hier een topic over open?
Oud 15-11-2002, 19:11
erhen
erhen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ik denk van wel. Vragen hier neerzetten...

zou je het goed vinden dat ik hier een topic over open?
Go right ahead zou ik zeggen

Uhhm, ik had vandaag op school even een zeer onverwacht tussenuur (docent kwam niet naar het juiste lokaal toe), dus ik heb nog een experimentje kunnen doen, ik heb even een pen genomen, deze statisch gemaakt en het zo eens geprobeerd.
Nu moet ik zeggen dat deze methode VEEEL beter gaat dan TK

Dus ik denk nu ongeveer wel zeker te weten dat TK niet te maken heeft met statische elektriciteit...
Oud 15-11-2002, 20:07
Rerisen Phoenix
Citaat:
erhen schreef:
Uhhm, ik had vandaag op school even een zeer onverwacht tussenuur (docent kwam niet naar het juiste lokaal toe), dus ik heb nog een experimentje kunnen doen, ik heb even een pen genomen, deze statisch gemaakt en het zo eens geprobeerd.

Dus ik denk nu ongeveer wel zeker te weten dat TK niet te maken heeft met statische elektriciteit...
Ik zou zeggen dat uit het eerste volgt dat JOUW TK statische electriciteit is
Oud 15-11-2002, 20:45
erhen
erhen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ik zou zeggen dat uit het eerste volgt dat JOUW TK statische electriciteit is
Waarom zou je dat zeggen ?

Ik bedoelde door de pen door mijn haar te halen om het zo statisch te maken...
Oud 15-11-2002, 20:48
Rerisen Phoenix
als je met een statisch geladen object hetzelfde bereikt als met je "tk" en de kans erg groot is dat je thuis statisch geladen bent dan concludeer je toch dat het niet tk was maar statische geladenheid?
Oud 15-11-2002, 20:58
erhen
erhen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
als je met een statisch geladen object hetzelfde bereikt als met je "tk" en de kans erg groot is dat je thuis statisch geladen bent dan concludeer je toch dat het niet tk was maar statische geladenheid?
Ik zei alleen maar dat door de statisch geladen pen het makkelijker (lees : met minder moeite) gaat als met TK...
Hmm, das dan wel vreemd, iets anders wat ik nog op school had gedaan, samen met een vriend TK doen... Ging goed...
Dus dan laden we ons collectief statisch dus
Dus altijd TK bij mij of die vriend van mij is dus statisch geladenheid... Hmm, dan denk ik dat iedereen zichzelf door er maar aan te denken statisch kan laden.
Oud 16-11-2002, 19:23
Rerisen Phoenix
Citaat:
erhen schreef:
Ik zei alleen maar dat door de statisch geladen pen het makkelijker (lees : met minder moeite) gaat als met TK...
Hmm, das dan wel vreemd, iets anders wat ik nog op school had gedaan, samen met een vriend TK doen... Ging goed...
Dus altijd TK bij mij of die vriend van mij is dus statisch geladenheid... Hmm, dan denk ik dat iedereen zichzelf door er maar aan te denken statisch kan laden.
eerder een kwestie van vaak dingen doen die je statisch laden. Zoals bijvoorbeeld wrijven over een plastic object.
Oud 17-11-2002, 13:06
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
erhen schreef:

je neemt dus waar dat veel statische electriciteit het verschijnsel zeer duidelijk maakt; dan lijkt het mij gezond om te suggereren dat er wellicht ook een verband bestaat tussen een verminderde hoeveelheid statische electriciteit en een verminderd resultaat in plaats van te concluderen dat er vrijwel zeker geen verband is!
Oud 17-11-2002, 17:38
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Je weet helemaal geen zak van ki, als je iets van ki weet dan weet je dat het bestaat, jij weet alleen wat je zelf gelooft maar je bent te kinderachting om dat zelf toe te geven.
Dat geldt voor jou ook dan...

Dat jij er nou in gelooft is voor jou misschien het ultieme bewijs, maar dat zou ook betekenen dat er een god is, omdat er mensen in geloven...
Das de omgekeerde wereld, ik geloof pas in iets als bewezen is dat het er is...

ps. Laten we nou niet met termen als 'kinderachtig' gaan gooien, als je daarmee begint wordt het écht een wélles / nietus "discussie".
Oud 17-11-2002, 17:44
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Citaat:
erhen schreef:
Ik denk inderdaad dat het statische electriciteit te maken heeft, maar deze kun je door meer dingen opwekken dan alleen via je haar ofzo hoor

Als je met je hand langs je arm wrijft of over een tafel of weet ik veel wat kun je al gewoon statisch geladen worden.

Ze hebben zelfs schoenen gemaakt die dmv de wrijving over de grond je walkman spelende kunnen houden.

En dat gaat via statische electriciteit die je dus al gewoon opwekt tijdens het lopen...

Regels voor berichten