Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 16:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Na 4 keer 1 uur???? Je kon misschien bochten maken ofzo maar echt de goede techniek?? I don't think so. Sorry, maar na 4 uurtjes kan dat niet, das onmogelijk.

Vertel mij is exact wat voor bochten jij maakt??
hahaha,
Je wil het gewoon niet geloven hè! Heb jij er zo lang over gedaan ofzo?

En over die bochten.....geloof mij nou maar. Dat ware nette bochtjes. En dan moet je dus niet voorstellen, dat er een snowboarder met een rotgang naar beneden komt, met van die hele kleine bochtjes. Maar gewoon heel beheerst met de juiste techniek, netjes naar beneden.

Ondertussen doe ik het al 6 of 7 jaar, dus is het eerder die rotgang geworden waar ik mee naar beneden kom, maar ok.
Oud 19-12-2002, 16:54
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
hahaha,
Je wil het gewoon niet geloven hè! Heb jij er zo lang over gedaan ofzo?

En over die bochten.....geloof mij nou maar. Dat ware nette bochtjes. En dan moet je dus niet voorstellen, dat er een snowboarder met een rotgang naar beneden komt, met van die hele kleine bochtjes. Maar gewoon heel beheerst met de juiste techniek, netjes naar beneden.

Ondertussen doe ik het al 6 of 7 jaar, dus is het eerder die rotgang geworden waar ik mee naar beneden kom, maar ok.
Als jij na 4 keer 1 uur les goed kon boarden moet je of heel veel talent hebben of je bent gewoon een opschepper die het nu maar moet volhouden omdat hij anders voor lul staat.

Waar zijn de andere boarders hier??? Geef jullie mening eens! GTC hier zegt dat hij behoorlijk kon boarden na 4 keer 1 uurtje les... Ik zeg dat dat niet kan en dat hij dus of een verkeerd zelfbeeld heeft over wat hij kan of hij liegt gewoon.
Oud 19-12-2002, 20:44
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Als jij na 4 keer 1 uur les goed kon boarden moet je of heel veel talent hebben of je bent gewoon een opschepper die het nu maar moet volhouden omdat hij anders voor lul staat.

Waar zijn de andere boarders hier??? Geef jullie mening eens! GTC hier zegt dat hij behoorlijk kon boarden na 4 keer 1 uurtje les... Ik zeg dat dat niet kan en dat hij dus of een verkeerd zelfbeeld heeft over wat hij kan of hij liegt gewoon.

Is het zo moeilijk om het gewoon aan te nemen. Maar ja, als jij effe een onderzoekje wil doen......ga je gang
Ik snap alleen niet helemaal waar je toch zo moeilijk over doet.
Ik was trouwens niet de enige hoor. Was met een groepje van 3 mensen. Die konden allemaal goed de berg afkomen

pffff, dit begind echt een zinloze discussie te worden
Oud 21-12-2002, 16:49
Verwijderd
het begint nogal een welles-nietes discussie te worden ja, of hij het nou wel of niet kon na 4 uur... maakt het uit.
ik wil wel ff zeggen dat ik ongeveer evenveel les heb gehad en dat ik ook redelijk fatsoenlijk naar beneden kon komen, zoals G.T.C. ook al zei; ik kon bochten maken, ik kon beheerst naar beneden komen, ik viel nog regelmatig.

laten we het asjeblieft over wat nuttigere dingen gaan hebben dan waar het nu op uit draait.

ik vraag me bijvoorbeeld nog steeds af waarom de kleding van snowboarders er vaak zo anders uit ziet als van skiers, is dat alleen om dat ze zich willen onderscheiden van skiers (en andersom misschien ook wel)
ik kan nix anders verzinnen eigenlijk

greetz, FoX
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 23:57
Saartje_b
Saartje_b is offline
Ik ski al vanaf dat ik heel klein ben, maar vorig jaar wilde ik een keer iets anders. Dus ging ik snowboarden maar natuurlijk kon ik er helemaal NIETS van! Het lijkt me heel erg cool om goed te kunnen snowboarden, maar om dat te kunnen moet je wel door die periode heen van de hele tijd vallen. Daar heb ik dus geen zin in en heb nu iets van: ik ga maar skiën want dat kan ik tenminste.
Dus eigenlijk kan je het beste beginnen met snowboarden voordat je goed kan skiën, en als je het niet leuk vind, kun je altijd nog skiën.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 02:30
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik vind het allebei niks
Oud 22-12-2002, 11:19
Verwijderd
eej Saartje_b, jij stel nu dat skiën veel makkelijker te leren is dan snowboarden ofzo?? dat is dan in jouw geval misschien zo maar ik zie niet echt in waarom dat nou per definitie gemakkelijker zou zijn eigenlijk. en die periode van de hele tijd vallen is er ook als je het andersom leer (goed kunnen snowboarden en dan pas gaan skiën) lijkt me raar als dat niet zo is

FoX
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:20
Saartje_b
Saartje_b is offline
Fox: het lijkt mij in ieder geval veel makkelijker...na een paar dagen skiën kom je volgens mij wel een beetje normaal een berg af en bij snowboarden weet ik dat nog niet zo zeker.
Andersom heb je die valperiode ook, maar ik denk dat 9/10 personen begint met skiën en niet met snowboarden of ligt dat nou aan mij?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:56
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:

Is het zo moeilijk om het gewoon aan te nemen. Maar ja, als jij effe een onderzoekje wil doen......ga je gang
Ik snap alleen niet helemaal waar je toch zo moeilijk over doet.
Ik was trouwens niet de enige hoor. Was met een groepje van 3 mensen. Die konden allemaal goed de berg afkomen

pffff, dit begind echt een zinloze discussie te worden
ok, we nokken er over.
What ever.
Oud 28-12-2002, 13:00
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
*FoX* schreef:

laten we het asjeblieft over wat nuttigere dingen gaan hebben dan waar het nu op uit draait.

greetz, FoX
Nou, ik kom net terug van vakantie en hebben jullie dat ook wel eens? Dat er gewoon geen sneeuw ligt??? Ja ok, boven ligt natuurlijk wel wat maar het dorp was gewoon groen. En ze konden die machines niet laten rijden 's nachts omdat het niet vroor. Dus dan mol je de piste. Dus we moesten gewoon 2uur op ijs boarden voor het door de dooi was zachter werd. Daarna kon je pas goed boarden. En ook, bovenin, waar dus wel sneeuw was, was het gewoon onmogelijk om rustig de berg af te glijden, zo vol!!! Omdat de andere pistes dicht waren door sneeuwgebrek kwam iedereen naar dezelfde pistes...
Echt kut!!!

Dit was de slechtste wintersport vakantie ever!

Iemand ook zoiets meegemaakt?? Of was het bij jullie wel goed?
Oud 04-01-2003, 11:48
G.T.C.
G.T.C. is offline
Nou, ik ben net terug uit duitsland. De hoogste berg daar is iets van 900 meter, dus het is daar niet zo dat je voor goeie sneeuw het hoger op kan zoeken.

Maar ook bij mij was de sneeuw erg slecht. heel veel groen enzo. Maar ze hebben daar permanente sneeuw kanonnen dus je kon op een aantal pistes toch wel boarden. Maar ik heb wel een paar dagen in de stromende regen geboard. Naja, ik heb gelukkig goeie kleding dus daar heb ik niet zo veel last van maar het is toch prettiger met een mooi zonnetje.

En druk was het helemaal niet. Ik denk door dat slechte weer. Alleen de die-hard wintersporters waren op de pistes te vinden
Oud 04-01-2003, 11:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
1 keer gesnowboard (2 uur dacht ik)
1 skivakantie (hele week)

conclusie: skien sucks, en snowbaorden is wel leuk, maar nog niet echt lang gedaan, ik betwijfel ook of ik het ook ooit zal leren
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:23
charly not
charly not is offline
Citaat:
pathfinder schreef:
vraagjuh!

de 3-uh week van januari ga ik naar oostenrijk!

ik heb 2 jaar ski-ervaring en dat gaat nu wel steeds betur...
maar ik heb nog nooit gesnowboard!

nu heb ik een keuze, en moet ik nog even van te voren beslissen of ik ditjaar wil gaan boarden of skieen..

duszzz, mijn vraag:
- wordt het skieen of snowboarden, en waarom?
wat zijn de evt. voor/nadelen van boarden (behalve dat je constant van de skilift pleurt...)?
heeey
Een paar jaar geleden ging ook een keertje proberen om te gaan snowboarden aangezien mij dat leuker leek. Alleen ik kon wel aardig skieen, en met dat snowboarden kwam ik dus echt niet ver. Ik bedoel.. ik flikkerde echt te vaak op me bek en m'n broek werd zeik nat de hele tijd . Dus ben ik maar weer gaan skieen omdat ik dat toch makkelijker vond en ik zo ook beter mee kon met andere mensen naar 'moeilijkere' piestes in plaats van de hele tijd te oefenen op die stommem babyheuvel .
Maar, het ligt er een beetje aan Hoe goed je al kan skieen, anders loop je je de hele tijd te ergeren aan jezelf dat het niet lukt en dat je veeel liever was gaan skieen!!
Oud 09-01-2003, 08:52
sportgirl
sportgirl is offline
k zou gaan boarden
skieen is niet zo leuk als boarden
je pleurt er alleen in het begin uit daarna
niet meer. en het is veel leuker ik ski nu al iets van 6 jaar
en board al 3jaar en boarden is echt veel en veel leuker maar ook moeilijker! maar je leert ut best wel snel
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:57
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
sportgirl schreef:
k zou gaan boarden
skieen is niet zo leuk als boarden
je pleurt er alleen in het begin uit daarna
niet meer. en het is veel leuker ik ski nu al iets van 6 jaar
en board al 3jaar en boarden is echt veel en veel leuker maar ook moeilijker! maar je leert ut best wel snel
Ja, dat is het ook inderdaad. Als je snowboarden eenmaal kan dan wil je niks anders meer hoor.
Ik heb toen ik begon ook meteen mijn ski's verkocht
Reageren

Regels voor berichten