Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
is het niet een beetje makkelijk om gewoon aan te nemen dat de bijbel gelijk heeft.
hoe is het morgenlijk dat de mens er ineens was... zijn daar bewijzen voor? nee, wel voor de theorie dat wij zijn ontstaan in heeel veel jaaren. het is toch ook naief om te denken dat als je gaat biechten dat dan je zonden (lees: fouten) vergeven zijn. het geven van hoop door een godsdienst?... ik vind het meer iets om de 'gewone' mens rustig te houden. alle vragen in de wereld lekker makelijk oplossen. zovan: 2000 jaar geleden...: hoe is deze wereld eigenlijk ontstaan? nou.... dat heeft een god gemaakt, ooww ja nu is het duidelijk ondertussen weten we toch wel beter. een naief gedoe, een godsdienst... als mensen het nu deden uit overtuiging en voor de leefwijze en als ze dat godenverering nu achter wegen laten dan zou ik zeggen perfect zo'n godsdienst. de bijbel is volgensmij een mooi boek met weize lessen... |
![]() |
|
kane zij
alle vragen in de wereld lekker makelijk oplossen. zovan: 2000 jaar geleden...: hoe is deze wereld eigenlijk ontstaan? nou.... dat heeft een god gemaakt, ooww ja nu is het duidelijk. de werled bestaat al veel langer dan 2000 jaar. de jaartelling is ingegaan toen Jezus Christus geboren is. ik geloof niet alleen in de bijbel. de bijbel is een steun om te gloven. tuonier1 zij ja das lekker, die houding heeft half nderland, en daardoor krijgen we zon lekker maatschappij, iedreen wil genieten en stelt daarom zn eigen normen en waarden. En die gaan botsen, en dan kom er vanzelf een moment aarop iedereen gaat slaan als ze elkaar niet aanstaan. mee eens!! |
![]() |
|||
Citaat:
Kane bedoelde dat ze zich 2000 jaar geleden afvroegen hoe de wereld was ontstaan. Bovendien was die 2000 jaar figuurlijk bedoelt volgens mij, als in gewoon heel lang geleden vroegen ze zich af... Intrepeterend lezen noemt men dat. [EDIT] In de bijbel beweren ze trouwens ook nog eens dat de wereld slechts 4000 en nog wat jaar oud is. [/EDIT] Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof wel en dat komt omdat ik in mijn omgeving heb gezien dat mensen veel kracht en steun kregen uit hun geloof.
Toen ben ik erover gaan nadenken en sinds toen merk ik gewoon veel verandering in mijn leven. Klinkt misschien een beetje vaag voor jullie, maar het is wel een aanrader. Ik geloof trouwens in 1 universele God, omdat alle godsdiensten in het beginsel hetzelfde zijn. En ik denk dat je God kan omschrijven als energie. |
![]() |
|
wat voor voordelen het heeft... Ik denk dat een belangrijk voordeel is dat mensen een houvast hebben aan iets, als het mis gaat dat ze een GELOOF hebben waarin het goedkomt en bovendien dat mensen niet bang zijn om dood te gaan... Als jij bijboorbeeld geloofd in reincarnatie dan ben je vaak niet bang om dood te gaan, er komt een leven na... tenzij er is bepaald dat dit je laatste leven is, dan kom je in een paradijs, zoiets is het toch?!! Nou, dan wordt het er dus niet slechter op... In ieder geval, als je gelooft dat er iets is na de dood, ben je er veel minder bang voor! Dus het heeft wel degelijk voordelen... Zelf geloof ik niet... tenminste niet in een god of reincarnatie terwijl ik wel vind dat ze allemaal heel goede punten hebben. Er zit als het ware in ieder geloof wel een les, met hele goede punten over het leven, dat is wel waar, maar bijvoorbeeld, al die mensen die voorkomen in bijvoorbeeld de bijbel, nee... dat geloof ik weer niet. Ik ben misschien heel raar in mijn geloof, ik denk gewoon dat de mens uiteindelijk is ontstaan uit kleine dingetjes en het allemaal is uitgegroeid tot het nu is! Maja.. wel een beetje saai om te geloven
![]()
|
![]() |
Zaterdag stond in de Volkskrant een column over het biologische nut van een geloof. Daarin werd gesproken het voordeel van het vormen van een groep, saamhorigheid door het samen geloven in een god. Ok werd er door te vasten bijvoorbeeld eten uitgespaard. Mensen konden zich vermaken door verhalen te vertellen over hun god. Er zijn bepaalde regels (denk aan de tien geboden) die leiden tot een hogere moraal. Voorschriften als besnijdenis zijn nuttig vanuit hygienisch oogpunt.
Zo werden er meer voordelen genoemd, ik weet ze niet meer allemaal uit mijn hoofd. In elk geval bleek dat er sprake was van biologisch nut, ook al bestaat de god waarin je gelooft helemaal niet.
|
Mijn mening is dat er niet echt voordelen zijn aan het geloof.
Er zouden wel voordelen aan verbonden zitten als iedereen hetzelfde zou geloven. Ik ben behoorlijk anti-geloof niet dat ik de mening van anderen niet respecteer maar het geloof is voor mij niks meer dan een mislukte wetgeving.. - Laatste kwam er een man van het christendom naar mij toen volledig in het wit nergens een vlekje. Hij zag dat ik me druk maakte over een vlekje op mijn jas ofzo. Vervolgens beweert hij dat dat slecht is bla bla bla duivel enz. Vervolgens wijs ik hem erop dat hij veel ijdeler als mij was omdat hij een witte stok jas schoenen enz. alles wit aan/vast had. Nergens een velkje te bekennen. Dus wie was er nu ijdel.???? Toen liep die trouwens weg omdat hij geen antwoord kon geven... - Door de hoeveelheid geloven die er zijn ontstaan oorlogen practisch al het slechte komt ook door het geloof, discriminatie enz. dus geloof is niet zo rooskleurig. - Daarnaast vind ik het niks meer als een psychologisch houvast voor mensen die niet kunnen respecteren wat een ander denkt (ze proberen immers iedereen te bekeren?!?!). En niet kunnen respecteren dat wij (de mensheid) niet op elke vraag een antwoord kunnen geven. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
en dus niet all1 je familie maar ook je grootste vijanden?? Citaat:
hoeveel oorlogen ontstaan er uit het plan je vijanden te drinken te geven als ze dorst hebben?? Citaat:
accepteren is respect hebben wat jij vraagt is tolererewrn oftewel "boeit mij geen flikker of je doodgaat, want ik ben wel tevreden met mijn eigen leven" maar dat hoort in nederland geloof ik
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 67: het einde en de nasleep Verwijderd | 172 | 16-04-2010 09:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
klimaatopwarming dragonstorm | 63 | 04-12-2004 15:26 | |
geloof jij in toeval of in het lot? Maurice | 104 | 02-10-2004 20:18 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere dan gemiddelde inteligentie. Internationalist | 141 | 24-05-2002 15:11 |