Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan ook je zwakte proberen te overwinnen overgens...
||
Citaat:
Ik zeg dat mensen geloven vanwege een behoefte aan iets dat hun leven zin geeft, of vanwege behoefte aan een vaderfiguur, of vanwege angst voor de hel, of een of andere zwakte. Dan is het feit dat ze uberhaupt geloven toegeven aan een zwakte.
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Alle behoeftes verzwakken eigelijk.
|
waarom geloof jij nergens in dan jij ziet geloof als zwakte dus jij gelooft nergens in en dan ben je sterker.
volgens mij is het makkelijker om te zeggen dat je nergens in gelooft geen regels waar je je aan moet houden. tsasil wat vind je van de bijbel?? ik neem aan dat je hem gelezen hebt. denk jij nou echt dat het verzonnen is?? als dat al zo zou zijn ( wat ik niet geloof) moet die man of vrouw wel super geniaal zijn. hoe verklaar je dat als je kijkt dat mensen die vroeger leefden niet zo intiligent zijn als wij nu zijn?? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien denk ik ook niet dat mensen vroeger veel dommer waren. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 17:49. |
![]() |
|
![]() |
ik kijk weleens naar mn eigen lichaam, en dan ben ik gwoon verbaasd dat het zomooi werkt. Tuurlijk ik sta er niet altijd bij stil, want het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend. Maar als je alleen naar je arm kijkt, of je been,. of in een bioles over hoe je lichaam inelkaar zit, elke spier enz. Dan noem ik mezelf niet zwak hoor. Tuurlijk als ik geraakt word door een bullet dan ben ik zwak, maar zelfs daar kan een mens van genezen!is dat niet een super ability?Wij mensen, die al zo lang leven, (voor de mensen die overtuigd zijn van de evolutie 20.000 jaar?of hoeveel was het)hebben net zelf genoeg kennis om robotjes te maken die zelf kunne lopen en een paar commandos uit kunnen voeren. En als je ze omduwt kunne ze weinig meer, laat staan dat ze kennis hebben om problemen op te lossen of onderdelen kroijgen die zeichzelf repareren. En om tot die kennis van zon robotje te komen doen we al zo lang over!Wat dat betreft vind ik gewoon dat wij nietalleen zwaktes hebben. Moet je kijken hoe mooi we zijn man...
|
![]() |
|
![]() |
nu weer ontopic:
kracht, hoop, liefde, genade. je leert mensen begrijpen, en je leert van meer relativren, niet alles is zoals het lijkt. dat soort dingen, nietecht te beschrijven vind ik, moet je zelfm aar gaan geloven. Het klinkt stom, je denkt vast, ja ik ben nu ook gelukkig met als ik sochtends opsta en ik heb zin in de dingen die komen?maar je blijf t wel zitten met de vragen waarvoor je echt leeft. Want daar draait het natruulijk om, alleen onze maatschappij verdoezelt dat een beetje. En als je daarover nadenkt(doe dat maar eens als je naar de sterren kijkt in jeeentje, dan ben je pas klein)voel je je toch erg nutteloos. Om alle dingen van deze wereld heen, want je weet niet waarvoor je dient. En ik weet dat wel. Ik ben nuttig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het klinkt onvoorstelbaar dat bij het de na de oerknal een wezen kon ontstaan als jij en ik. tyoch wes elk ander wezen even onvoorstelbaar want ze hadden dezelfde kans tot ontstaan. Verder is die kans dat leven ontstond ook miniem, maar zo zij het nu eenmaal. Da's precies zo ongelovelijk voor jou als jij de lotto wint, een kans van 1/50.000.000 maar dat betekend wel dat 49.999.999 mensen dezelfde kans hadden. Sorry dat ik zo op de persoon af ga, er moeten gewoon harde feiten op tafel komen ![]() REIE
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat bedoel jen u percies?ik wou het alleen ff kwijt dat ik gewoon blij ben met al die wondertjes die hier rondlopen, alleen omdat het er zoveel zijn lijkt het geen wonder meer maar eerdre een plaag. das alles |
Advertentie |
|
![]() |
|
biedt zingevingskader:
zorgt voor een doel in het leven geeft waarden en regelt hierdoor gedrag (bij belofte als hemel goed gedrag, is dus ook goed voor maatschappij) zorgt soms voor superieuriteitsgevoelens tov mensen die dit niet geloven, zelf-waarde verhoogd -> goed voor individu zorgt voor verbondenheid met mensen met hetzelfde geloof jaja ik studeer... lees voor precies deze argumenten baumeisters 'meanings of life' ik zeg trouwens niet dat mensen zonder geloof niet dit soort dingen kunnen hebben (?) maar geldt grootendeels wel voor gelovigen/religieuzen |
![]() |
|
![]() |
enlighten
![]() een geloof biedt in mijn optiek houvast (al ben ik zwaar atheist hehe). het geeft je een basis waaraan je altijd vast kunt klampen. hetzelde als een politieke partij bepaalde achtergronden hebben van waaruit ze beslissingen nemen, neemt een gelovige beslissingen op basis van bv de 10 geboden. Het feit dat zijn normen en waarden anders zijn dan de jouwe maakt het niet minder gelukkig. dus je kunt met je "gezonde verstand" best geloven. je moet juist met je gezonde verstand geloven. blindelings vertrouwen is nog veel erger. wat me overigens wel opvalt is dat veel bekeerden, pas bekeren als ze in moeilijkheden geraken. God didn't create mankind, mankind created God
|
Ik ben zelf niet gelovig, dat even voorop, maar het lijkt me machtig om ergens in te kunnen geloven..
Je hebt een houvast, iets om in te geloven in slechte tijden en iets om als rede te geven in goede tijden.. Dat is denk ik wel het voornaamste voordeel van een geloof hebben.
|
![]() |
Allereerst hebben mensen het over het overwinnen van je zwaktes. Een zwakte van de mens is sterven. Hoe wou jij dat overwinnen?
Geloof betekent voor mij nooit mer eenzaam zijn. Je kunt je verhaal, zorgen, enz. kwijt bij God. Ik denk dat mensen die niet geloven, heel gestrest kunnen zijn omdat ze denken dat het allemaal van hunzelf afhangt. Dan kan de wereld wel een enrome last zijn voor zo'n iemand. Ik ben niet bang om te sterven omdat ik mij geborgen voel bij God en als ik dood ga verwacht ik dat ik in de hemel kom (niet omdat ik zo goed ben maar omdat God van mij houd). Ook het idee van doel en zin wordt hier genoemd. Ik weet niet of niet-gelovigen daar zo veel mee bezig zijn. Als christen ben je veel bezig met je doel, oorsprong en toekomst, namelijk God. Als je geen religie hebt, kan ik best begrijpen dat al die dingen je niet interreseren en je maar gewoon geniet wat er te genieten valt. Er zijn ook na\voordelen. Dat zijn dingen die in het eersste opzicht als nadeel overkomen, maar later eigenlijk je alleen maar gelukkiger maken. Zoals seks na het huwelijk of vroeg naar de kerk gaan. Het lijkt niet leuk, maar je ontmoet wel mensen (vrienden). Simpel niet religies voorbeeldje, niet liegen. Soms kan dat heel goed uitkomen en lijkt het vervelend dat je niet mag liegen, maar als je dat niet doet, voel je je later wel veel beter....tenminste ik wel. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
REIE
||
![]() |
Citaat:
enne die voorbeelden die ie noemt die kunt je wel makkelijkerr verkrijgen dmv een kerk, het hoeft niet van de kerk te komen, maar de kerk hel;pt je er wel een eind mee op weg. maarja als jij zo tegen religie bent ga dan aanslagen plegen op christenen en moslims enz, heb je meteen een doel in je leven |
![]() |
|
![]() |
Even op reactie wat op mij werd gereageerd. Dat die twee dingen elkaar tegenspreken is omdat het allebij mogelijkheden zijn. Ik kan me voorstellen dat een niet gelovig iemand het kan voelen dat alles van zichzelf afhangt. Ik kan me ook voorstellen dat een niet religies persoon zich er niet voor interreseert.
Goed punt tuonier1. Als je doodgaan geen zwakte vind, wat dan wel? Tsasil beweerd ook dat omdat ik bang voor eenzaamheid ben (wat ik ook ben ( niet eenzaam, maar bang voor eenzaam zijn (boel haakjes))), dat ik daardoor geloof in God. Maar uit die conclusie zou je dan ook moeten trekken dat iedereen, die bang is om eenzaam te zijn, in God zou moeten geloven. En volgens mij vind niemand het leuk om eenzaam te zijn dus zou iedereen dan een religie na moeten streven. Helaas is dat niet het geval. Over dat vrienden ontmoeten buiten kerk en niet liegen zonder God, ben ik helemaal met je eens. Dat kan ook als je niet gelooft. Maar het zijn voorbeelden van wat lijkt (bij bijvoorbeeld het christendom) saaie regeltjes die alleen maar nadelig lijken te zijn en achteraf je alleen maar gelukkig maken. Het gaat er hierom wat de voordelen van geloven zijn en ik heb het dan over dingen die nadelig lijken maar je uiteindelijk gelukkig maken. Reie, jij zegt dat religie irrelevant is. Wat doe je dan op een site als deze? Het gaat hier om religie, dus hoe kun je nou zeggen dat het er niet tot doet, dat het niks uit maakt, dat het irrelevant. Ten tweede denk je nou echt dat religie irrelevant is? Het is bij heel veel, en dan bedoel ik ook heel veel, mensen vanover de hele wereld een hot-topic dat al vet oud is en nog steeds iedereen bezig houdt. Hoe kom jij er dan bij dat religie irrelevant is? BTW: bedankt voor de uitleg cHaOs. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn punt was: uiteindelijk (als je dood bent) maakt het niks meer uit.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Practisch alle behoeftes maken je zwak(er) zoals ik al zei. Doodgaan is een behoefte, noch zwakte. (De behoefte om dood te gaan wel btw.) Citaat:
Overgens denk ik ook niet dat iedereen bang is om eenzaam te zijn, maar dat terzijde. Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Doodgaan is onvermijdelijk, geen zwakte. Als je doodgaan als zwakte ziet, zou dat dus betekenen dat niet doodgaan een sterk punt van iemand is. Dit klopt natuurlijk niet. Dus om je hele leven nou in het teken van de dood te stellen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Zie je nu dat er 2 verschillende waarheden je niet door elkaar mag gebruiken? REIE
|
reie zoals ik al vaker zeg "een geloof moet je gloven daarbij draait het niet om feiten" anders was het geen geloof meer snap ie.
je kunt wel blijven zoeken naar beweizen voor of tegen het geloof. maar kijk nou eens naar binnen als je zegt ik wie ben jij dan? als ik ik zeg zie ik iemand die zwak was maaar streker is geworden door het geloof. Tsasil ben jij bang voor de dood? tsasil zij; "Die regels komen op mij alleen over als logisch." wat vind jij er logish aan? "Practisch alle behoeftes maken je zwak(er)." Of sterker (wat denk je daar van?) wat bedoel je hier mee? Niet naar de kerk gaan, maar op voetbalclub gaan (oid) helpt je er nog verder mee. Daar leer je door de praktijk de normale omgangsvormen ipv uit een of ander stoffig boek. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ik vindt het logisch omdat dat gewoon ongangsnormen zijn, zoals iedereen er het positiefst op reageert. Het zijn dus gewoon regels gebaseerd op de praktijk. Het is de meest logische manier om je te gedragen als je prettig in de samenleving wil staan. Nee, ik vind een persoon niet sterk wanneer hij afhankelijk is van een aantal dingen. Vindt jij dat een rookverslaving iemand sterker maakt? Citaat:
|
![]() |
BlackMystery, probeer jij dan niks te verklaren, dingen die je niet kutn verklaren?En waar houdt jij je aan vast?
Christenen hoeven dat helemaal niet te doen, sommigge doen dat wel, mnaar het hoeft niet. Maar ze steunen wel op hun god ja, maar jij steunt ook ergens op, namelijk hoop. En dat is eigenlijk hetzelfde... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 67: het einde en de nasleep Verwijderd | 172 | 16-04-2010 09:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
klimaatopwarming dragonstorm | 63 | 04-12-2004 15:26 | |
geloof jij in toeval of in het lot? Maurice | 104 | 02-10-2004 20:18 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere dan gemiddelde inteligentie. Internationalist | 141 | 24-05-2002 15:11 |