Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 21:30
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Nate schreef:
Zout nou toch eens op met je links, man! Ik ben links en ik vind het totale onzin om zwarte pieten wit of whatever te maken.
eens
Oud 18-11-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Joostje (ook wel Gatara kennelijk) schreef:
maar je staat het wel toe, omdat je het gebruik respecteert.

waarom denk je dat dan weer?

je zegt het toch, je respecteert het maar keurt het af. dus uit moreel opzicht ben je ertegen, maar je staat het wel toe uit respect.

OK als jij wil muggeziften maken we die pieten dan wel pikzwart

ook goed. zolang ze maar niet allemaal als neger-slaaf erbijlopen

nogmaals, de turken komen uit azië en de byzantijnse bevolking was meer van Germaanse en Slavische afkomst. (bovendien is de Sint grijs van haar)

heb je de gemiddelde griek al es vergeleken met sint?

de Grieken zijn eeuwen lang overheerst door aziatische volkeren, er zijn voldoende vermoedens om aan te nemen dat de echte oude grieken veel germaanser waren (volgens discovery). Maargoed zoek jij maar voor sinterklaas een accentloos nederlands sprekende griek.

roep een commissie in het leven zou ik zeggen

bestaat al. richtjij maar een commissie op voor het behoud van racisme in tradities

welk racisme

je herhaalt jezelf wel vaak zeg....

buh

dat surinaamse is der nou eenmaal in de loop der tijd ingekomen, wat doe je ertegen?

de argumenten voor het behoud van surinaamse pieten wegvagen

dus die huisvrouwen die op basisscholen voor zwarte piet spelen moeten daar een cursus voor krijgen of een diploma

omdat die witte pieten discussie zo'n extreem links discussie is met een baard langer dan die van sinterklaas, en net zo belachelijk als bv. een slavernijmonument, stille tochten tegen zinloos geweld, en acties tegen spreekkoren in voetbal....

waarom is het extreem links? En waarom zijn die andere dingen zinloos?
het is extreem links omdat het zin/redenloze eigen-cultuur verneuking is, omdat het een traditie is die losstaat van alle maatschappelijke problemen, en niks van doen heeft met het verleden, maar gewoon een leuk feest is waarbij ieder kind met plezier aan terugdenkt. schat het op z'n waarde en ga niet doordenken over de oorsprong ervan, we leven immers in het heden.

en voor die andere punten open je maar een andere topic, dan zal ik het zinloze ervan uitleggen.
Oud 18-11-2002, 16:25
Joostje
Joostje is offline
je zegt het toch, je respecteert het maar keurt het af. dus uit moreel opzicht ben je ertegen, maar je staat het wel toe uit respect.

misschien kun je de cultuur wel accepteren, maar een paar onderdelen ervan niet?

de Grieken zijn eeuwen lang overheerst door aziatische volkeren, er zijn voldoende vermoedens om aan te nemen dat de echte oude grieken veel germaanser waren (volgens discovery). Maargoed zoek jij maar voor sinterklaas een accentloos nederlands sprekende griek.

Ligt er maar aan. De bevolking van Kreta was waarschijnlijk donkerbruin. (zie bijvoorbeeld de muurschilderingen in Knossos.

welk racisme

nou, het ondergeschikthouden van zwarten onder blanken bijvoorbeeld?

Dus die huisvrouwen die op basisscholen voor zwarte piet spelen moeten daar een cursus voor krijgen of een diploma

Nee.Ze moeten gewoon nietzo'n kroeshaarpruik opzetten en supergrote lippen schminken

het is extreem links omdat het zin/redenloze eigen-cultuur verneuking is, omdat het een traditie is die losstaat van alle maatschappelijke problemen, en niks van doen heeft met het verleden, maar gewoon een leuk feest is waarbij ieder kind met plezier aan terugdenkt. schat het op z'n waarde en ga niet doordenken over de oorsprong ervan, we leven immers in het heden.

*Lol, een traditie die niets te doen heeftmet het verleden
*links heeft niks te maken met zinloze cultuiurverneuking. Linkse partijen trekken zelfsmeeruit voor cultuur dan rechtse partijen
*heden is het gevolg van het verleden. En er zitten gewoon racistische trekjes aan. Nietdat die veel invloed hebben, maar waaropm zou je die erin laten zitten?

en voor die andere punten open je maar een andere topic, dan zal ik het zinloze ervan uitleggen.

Doe jij maar
Oud 18-11-2002, 16:55
Verwijderd
omg, dat moet ook net in Schalkwijk gebeuren

ik ben het met Nate eens in deze discussie.
Oud 18-11-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:

misschien kun je de cultuur wel accepteren, maar een paar onderdelen ervan niet?

lul je der maar uit.....

Ligt er maar aan. De bevolking van Kreta was waarschijnlijk donkerbruin. (zie bijvoorbeeld de muurschilderingen in Knossos.

hoog wellus/nietus gehalte over een zeer zinloos punt.

welk racisme

nou, het ondergeschikthouden van zwarten onder blanken bijvoorbeeld?

en denk je dat kinderen dat als wijze les uit het sinterklaasfeest halen

dat maak jij ervan!

Dus die huisvrouwen die op basisscholen voor zwarte piet spelen moeten daar een cursus voor krijgen of een diploma

Nee.Ze moeten gewoon nietzo'n kroeshaarpruik opzetten en supergrote lippen schminken

vraag of sire interesse heeft om daar een reclamespot over te maken

*Lol, een traditie die niets te doen heeftmet het verleden

voor de mensen (kinderen) die het nu vieren heeft het niks van doen met het verleden slimpy..(je dacht zeker weer een vormfout te hebben gevonden)

*links heeft niks te maken met zinloze cultuiurverneuking. Linkse partijen trekken zelfsmeeruit voor cultuur dan rechtse partijen

ze financieren enkel de cultuur die past bij hun indoctrinatie-politiek.

*heden is het gevolg van het verleden. En er zitten gewoon racistische trekjes aan. Nietdat die veel invloed hebben, maar waaropm zou je die erin laten zitten?

die racistische trekjes zijn verzonnen door de linkse kerk die altijd met het wijzende vingertje klaarstaat

Doe jij maar
nee
Oud 18-11-2002, 18:44
Gatara
Gatara is offline
Kinderen komen er later achter dat het slaven waren en zien dan een gelijkenis met hoe de pieten zijn uitgebeeld.
Ik denk dat DAAR het probleem zit.

Daarom: rot op met dat kroeshaar en grote rode lippen (tenzij de piet dat in kwestie heeft ) en maak ze gewoon pikzwart van het roet.

Is dat nu zo moeilijk?

Enneh, over traditie gesproken: welke traditie is het eigenlijk, Sinterklaas? Want hoe wij het vieren is anders dan in de 19e eeuw, in de 17e eeuw, in de 15e eeuw en terug.
Een traditie die steeds aan veranderingen onderhevig is geweest. Waarom zou er nu dan geen veranderingen in doorgevoerd kunnen worden?

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 18:46.
Oud 18-11-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Enneh, over traditie gesproken: welke traditie is het eigenlijk, Sinterklaas? Want hoe wij het vieren is anders dan in de 19e eeuw, in de 17e eeuw, in de 15e eeuw en terug.
Een traditie die steeds aan veranderingen onderhevig is geweest. Waarom zou er nu dan geen veranderingen in doorgevoerd kunnen worden?
om de simpele reden dat het wel een logische verandering moet zijn die een positieve bijdrage levert aan het feest.
Oud 18-11-2002, 18:57
Verwijderd
Ik vind het echt te dom voor woorden als je Sinterklaas met zijn zwarte pieter in verband brengt met racisme.
Ik had tot eergister nog nooit van die onzin gehoord, maar wie dat verzonnen heeft zoekt gewoon naar racisme hoor.
Als iemand met een zwarte pen op wit papier schrijft ga ik toch ook niet zeggen dat hij een racist is of weet ik veel.
Dat van Sinterklaas is net zo'n grote onzin.
Oud 18-11-2002, 19:10
Joostje
Joostje is offline
lul je der maar uit.....

lol, wat een zweak antwoord

Is zeker zinloos punt ja.

had je maar niet een vraag moeten stellen waarop al geantwoord was.

dat maak jij ervan!

dat is niet waar. Maar je kunt nog steeds proberen het racisme eruitproberen te halen, aangezien het waarschijnlijk wel enigzins invloed heeft.

Goed plan!

voor de mensen (kinderen) die het nu vieren heeft het niks van doen met het verleden slimpy..(je dacht zeker weer een vormfout te hebben gevonden )

Dan kun je de traditie toch aanpassen, kinderen merken er tocjh niks van

leg uit???

die racistische trekjes zijn verzonnen door de linkse kerk die altijd met het wijzende vingertje klaarstaat

* Er is geen linkse kerk
* linkse mensen staan niet altijd met het wijzende vingertje klaar

nee

waarom begin je er dan over :/
Oud 18-11-2002, 19:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
om de simpele reden dat het wel een logische verandering moet zijn die een positieve bijdrage levert aan het feest.
In een bepaalde culturele omgeving heeft de toevoeging van zwarte pieten inderdaad voordeel voor de feestvierders. Bijvoorbeeld in de 19e eeuw, als bevestiging van hun wereldbeeld van de superieure blanke.
Oud 18-11-2002, 19:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Dat doet het:
mensen met een kleurtje voelen zich niet slaafs en dommer dan witten.

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 19:49.
Oud 18-11-2002, 19:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind het echt te dom voor woorden als je Sinterklaas met zijn zwarte pieter in verband brengt met racisme.
Ik had tot eergister nog nooit van die onzin gehoord, maar wie dat verzonnen heeft zoekt gewoon naar racisme hoor.
Als iemand met een zwarte pen op wit papier schrijft ga ik toch ook niet zeggen dat hij een racist is of weet ik veel.
Er dat van zwart op wit schrijven is toch wel IETS anders, hoor
(lees overigens eerst de berichten die al gepost zijn )
Oud 19-11-2002, 09:03
Outsider
Outsider is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind de vergelijking met een zwarte pen op wit papier wel erg krom! Het gaat hier om mensen hoor! Die zwarte pieten zijn gewoon hartstikke achterhaald. Je moet er niet vreemd van opkijken als mensen dat racistisch vinden. De redenen zijn allang genoemd, dat ga ik niet herhalen.

Toch een (1) voorbeeld: Eind jaren 70: Een "zwarte" vrouw loopt door de kalverstraat. Kinderen roepen zwarte piet naar haar. Dit zijn van die dingen die erg vervelend zijn. Niet voor iedereen maar WEL voor het "zwarte" deel van de bevolking. Lang geleden, maar vandaag de dag nog voelbaar. Ik vind het dan ook onzin dat velen van jullie er zo luchtig over doen.

Waarom geen gekleurde pieten? Of mag dat ook weer niet omdat dat de "traditie" niet is. Onzin! De pieten komen toch ook niet meer door de schoorsteen. De tijden veranderen nou eenmaal, er moet niet vreemd worden opgeken als de Sint een keer "problemen" krijgt.
Oud 19-11-2002, 10:33
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
In een bepaalde culturele omgeving heeft de toevoeging van zwarte pieten inderdaad voordeel voor de feestvierders. Bijvoorbeeld in de 19e eeuw, als bevestiging van hun wereldbeeld van de superieure blanke.
dat zijn we toch ook?
Oud 19-11-2002, 10:37
BARON
BARON is offline
we moeten is ophouden met het ALTIJD maar opnemen voor de 'zwarten', de 'moslim', de 'buitenlanders' de '(...)'. Laat de gewone Nederlandere goddomme ook eens in zijn of haar waarde, en hou eens op met die 'weg met ons' politiek!
Oud 19-11-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Dat doet het:
mensen met een kleurtje voelen zich niet slaafs en dommer dan witten.
je zegt zelf dat je (ook) negers kent die het vieren, dus die voelen zich heus niet slaafs/dommer.

dat idee is bedacht door de linkse kerk
Oud 19-11-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
lul je der maar uit.....

lol, wat een zweak antwoord

Is zeker zinloos punt ja.

had je maar niet een vraag moeten stellen waarop al geantwoord was.

dat maak jij ervan!

dat is niet waar. Maar je kunt nog steeds proberen het racisme eruitproberen te halen, aangezien het waarschijnlijk wel enigzins invloed heeft.

wartaal wat is je punt?

Goed plan!

waarom verdoe je je tijd dan nog hier?

voor de mensen (kinderen) die het nu vieren heeft het niks van doen met het verleden slimpy..(je dacht zeker weer een vormfout te hebben gevonden )

Dan kun je de traditie toch aanpassen, kinderen merken er tocjh niks van

toen had je mn argument ertegen nog niet gelezen.

leg uit???

de allochtone bv. die wordt erg voorgetrokken terwijl het enkel een tweedeling in de samenleving in de hand helpt.

* Er is geen linkse kerk

jawel, niet in de letterlijke zin van het woord, maar het is een culturele/politieke "elite" met een grote groep volgelingen die zeer politiek "correct" is en zich superieur voelt aan anderdenkenden en deze het liefste de mond snoert.

jij en met jou 85% van dit forum behoren hiertoe

* linkse mensen staan niet altijd met het wijzende vingertje klaar

jawel, deze discussie is hier een voorbeeld van, dit is nl. iets wat in de ogen van de linkse kerk, en in dit geval een deel daarvan(zie o.a. nate), politiek incorrect is.

nee

waarom begin je er dan over :/
ik noemde een paar voorbeelden, jij moet daar zonodig diep op ingaan.
Oud 19-11-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
in de bron van je alter ego gatara wordt hiervan geen melding gemaakt, maar is het gebruik ontstaan als een soort van boeman imitatie.
Oud 19-11-2002, 16:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
je zegt zelf dat je (ook) negers kent die het vieren, dus die voelen zich heus niet slaafs/dommer.
Ik zei dat ze het achterlijk vonden dat ze zo surinaams werden afgebeeld.

Zegt mij al genoeg.
Overigens waren het geen "negers" (wat overigens meer zegt over jouw respect t.o.v. mensen met een andere huidskleur)
Oud 19-11-2002, 16:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
we moeten is ophouden met het ALTIJD maar opnemen voor de 'zwarten', de 'moslim', de 'buitenlanders' de '(...)'. Laat de gewone Nederlandere goddomme ook eens in zijn of haar waarde, en hou eens op met die 'weg met ons' politiek!
We hebben het niet over buitenlanders of moslims. We hebben het over Nederlanders met een andere huidskleur dan wit.
Oud 19-11-2002, 16:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
in de bron van je alter ego gatara wordt hiervan geen melding gemaakt, maar is het gebruik ontstaan als een soort van boeman imitatie.
Alter ego?

Anyway, inderdaad kwam dat niet naar voren in de bron die ik gaf. Ik moet nog eens op zoek gaan naar informatie over de schrijver uit de 19e Eeuw die het een en ander heeft vormgegeven aan het Sinterklaasfeest.
Ik laat het je dan zo snel mogelijk weten.
Oud 19-11-2002, 17:06
Joostje
Joostje is offline
1) mn opunt is duidelijk uitgelegd, in goed nederlands.

2) ik heb er inderdaad nog geen goed argument tegen gelezen nee

3) waar wordt de allochtone bevolking voorgetrokken? waarom zou dat slechts een tweedeling opleveren?

4) ik denk zoals ik denk. ik ga de discussie met je aan in plaats van die af te kappen. ik ontken elke notie van objectief goed/ kwaad, dus kan ik me niet beter voelen dan jou.

5) ik analyseer de traditie van sinterklaas, en meen dat er een racistische ondertoon in zit, en dat die eruit gehaald dient te worden. Verder beschouw ik een kritische houding en het hebben van een mening niet alsiets negatiefs.

6) nutteloze voorbeelden dan, als er niks achter zit.
Oud 19-11-2002, 17:30
Outsider
Outsider is offline
Citaat:
BARON schreef:
Vreemd argument. Is het ooit bij je opgekomen dat er ook allochtonen op dit forum posten? En je geeft een vertelend beeld. Het zijn JUIST DE NEDERLANDERS die andere groepen NIET in hun waarde laten en afzeiken (waarom een hoofddoekje, waarom geen vlees? enz enz). Men heeft terechte kritiek op het Sinterklaasfeest en dat moet kunnen.
Oud 20-11-2002, 09:13
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
We hebben het niet over buitenlanders of moslims. We hebben het over Nederlanders met een andere huidskleur dan wit.
je weet best wat ik bedoel, gatara.

jullie linksen denken altijd dat er iemand beledigd wordt; nu zijn dat de zwarten, straks is er weer een discussie over moslimsterroristen en dan zijn het weer de moslims en als er een discussie is over het inburgeren van buitenlanders zijn die ineens weer zielig: kortom jullie nemen het ALTIJD op voor minderheden.
En laat ik je dit zeggen: de meerderheid van de Nederlandse bevolking is niet arm niet zwart en niet moslim, en het wordt tijd dat we het is een keer voor hun opnemen.
Dus blijf met je fikken van het Sinterklaasfeest af, als er al bepaalde 'zwarten' problemen met dit feest zouden hebben (wat ik betwijfel, dat is weer een linkse leugen), dan gaan ze maar terug naar Afrika, hun thuisland.

p.s. neger is een perfect nederlands woord, hoewel je natuurlijk ook nikker of kaffer kunt gebruiken, net zoals die kaffers ook 'scheldwoorden' voor blanken hebben!
Oud 20-11-2002, 09:18
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
kortom jullie nemen het ALTIJD op voor minderheden.
Lijkt me juist zeer nobel.
Oud 20-11-2002, 09:20
BARON
BARON is offline
Citaat:
free schreef:
Vreemd argument. Is het ooit bij je opgekomen dat er ook allochtonen op dit forum posten? En je geeft een vertelend beeld. Het zijn JUIST DE NEDERLANDERS die andere groepen NIET in hun waarde laten en afzeiken (waarom een hoofddoekje, waarom geen vlees? enz enz). Men heeft terechte kritiek op het Sinterklaasfeest en dat moet kunnen.
wat een debiel ben jij zeg; dit is ons land, van de NEDERLANDERS dus. Buitenlanders die hier komen dienen zich aan te passen aan ONZE cultuur, niet omgekeerd. Dat geldt dus OOK voor het Sinterklaasfeest.
Laat ik het voor jou domme linkse kop even anders stellen: Stel: jij gaat wonen in Turkije en je wordt geconfronteerd met de Ramadan, ga jij dan ook zeiken dat er toch bepaalde dingen zijn die jou toch niet helemaal bevallen? Antwoord: Nee dus, je bent in Turkije, het land van de Turken en daar dien je je met respect tegenover hun cultuur te gedragen. Jij past je aan aan hun cultuur, de Turken gaan niet ineens voor jou Sinterklaas vieren.

Comprendre?
Oud 20-11-2002, 09:22
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Lijkt me juist zeer nobel.
die minderheden hebben een eigen land hoor, en daar zijn wij als blanken ook niet welkom...

probeer maar eens een kerk te bouwen in Arabie
Oud 20-11-2002, 09:31
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
die minderheden hebben een eigen land hoor, en daar zijn wij als blanken ook niet welkom...

Als die minderheden Nederlands burger zijn dan is Nederland hun land.
Oud 20-11-2002, 09:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Als die minderheden Nederlands burger zijn dan is Nederland hun land.
en dan moeten ze zich aanpassen, niet hun cultuur aan ons opdringen!
Oud 20-11-2002, 09:50
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
en dan moeten ze zich aanpassen, niet hun cultuur aan ons opdringen!
Het is minstens zaak op de hoogte te zijn van de cultuur waarin je jezelf plaatst en daar je weg in te vinden om zo gezonde communicatie mogelijk te maken. Daarin is het behoud van je eigen cultuur wel mogelijk.
Wat betreft Sinterklaas. Wat ik opgevangen heb is dat er aanstoot wordt genomen aan de Zwarte Pieten? Daar zit wel wat in.
Oud 20-11-2002, 09:53
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Het is minstens zaak op de hoogte te zijn van de cultuur waarin je jezelf plaatst en daar je weg in te vinden om zo gezonde communicatie mogelijk te maken. Daarin is het behoud van je eigen cultuur wel mogelijk.
Wat betreft Sinterklaas. Wat ik opgevangen heb is dat er aanstoot wordt genomen aan de Zwarte Pieten? Daar zit wel wat in.
ja, maar dan is links plotseling niet thuis als het om rare houding van moslims tegenover vrouwen gaat; dat is immers ook cultuur.

wel je eigen cultuur moeten aanpassen, maar niet die andere.

dat is wat ik tegen links heb, die belachelijke inconsequentie
Oud 20-11-2002, 09:55
shiver inside
shiver inside is offline
Jezus, het is een kinderfeest, dus daar moeten ze gewoon met hun poten afblijven. Belachelijk dat er politie bescherming nodig is, over normen en waarde gesproken!

Bovendien, zover ik weet zijn pieten geen negers, maar gewoon blanken, die iets te vaak door de schoorsteen zijn gekropen, en daardoor zo zwart als roet zijn
Oud 20-11-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
ja, maar dan is links plotseling niet thuis als het om rare houding van moslims tegenover vrouwen gaat; dat is immers ook cultuur.

wel je eigen cultuur moeten aanpassen, maar niet die andere.

dat is wat ik tegen links heb, die belachelijke inconsequentie
Links keurt die houding tegenover vrouwen net zo goed af, begrijp dat goed. Maar wat zij ook begrijpen is dat ze daar helemaal niets over te zeggen hebben. Als er overduidelijk sprake is van mishandeling mag er natuurlijk ingegrepen worden, maar als er slechts sprake is van een 'houding' of 'mening' tegenover vrouwen dan is het het recht van de moslims waar het om gaat om er zulke mening op na te houden.
Oud 20-11-2002, 10:06
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Links keurt die houding tegenover vrouwen net zo goed af, begrijp dat goed. Maar wat zij ook begrijpen is dat ze daar helemaal niets over te zeggen hebben. Als er overduidelijk sprake is van mishandeling mag er natuurlijk ingegrepen worden, maar als er slechts sprake is van een 'houding' of 'mening' tegenover vrouwen dan is het het recht van de moslims waar het om gaat om er zulke mening op na te houden.
dan heeft links dus ook niets te zeggen over het sinterklaasfeest.

als je dat nou eens gewoon toegaf, dan hoefde deze discussie niet gevoerd te worden
Oud 20-11-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
dan heeft links dus ook niets te zeggen over het sinterklaasfeest.

als je dat nou eens gewoon toegaf, dan hoefde deze discussie niet gevoerd te worden
Links heeft niets te zeggen over de manier waarop mensen hun Sinterklaasfeest invullen. Wel zouden ze ervoor kunnen pleiten dat het niet wordt toegestaan om zwarte pieten op de huidige manier te portretteren, maar of ze dat ook willen en of het dan ook gebeurt? Ik zie het niet snel gebeuren. (Ik heb het stuk gemist waar linkse partijen zeggen het sinterklaasfeest aan te willen passen, waar staat dat dan?)
Oud 20-11-2002, 10:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
links/rechts finito bla

Over sinterklaas, rellen, bescherming, redenen, oorzaken en niks anders.
Oud 20-11-2002, 10:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
je weet best wat ik bedoel, gatara.

Nee.

Citaat:

jullie linksen

Zucht..... is dat je stopwoord?

Citaat:

denken altijd dat er iemand beledigd wordt;

Blijkbaar is dat het geval.

Citaat:

nu zijn dat de zwarten, straks is er weer een discussie over moslimsterroristen en dan zijn het weer de moslims en als er een discussie is over het inburgeren van buitenlanders zijn die ineens weer zielig: kortom jullie nemen het ALTIJD op voor minderheden.

Neuh hoor. Maar respect komt van beide kanten.
Als zij onze (grond)wet niet respecteren, mag daar best wat
van gezegd worden. Alleen het probleem is dat "rechts" (om maar even jouw termen te gebruiken) altijd zo zit te kankeren maar nog niet eens OPEN staan voor andere culturen en haar gebruiken.
En nu hoor ik HIER over op, want dit heeft niks te doen met de
topic.

Citaat:

En laat ik je dit zeggen: de meerderheid van de Nederlandse bevolking is niet arm niet zwart en niet moslim, en het wordt tijd dat we het is een keer voor hun opnemen.

Je mag best Sinterklaas blijven vieren, hoor. Graag zelfs!
Het is een leuk feest!

Citaat:

Dus blijf met je fikken van het Sinterklaasfeest af, als er al bepaalde 'zwarten' problemen met dit feest zouden hebben (wat ik betwijfel, dat is weer een linkse leugen), dan gaan ze maar terug naar Afrika, hun thuisland.

Zou je ook zo reageren als er een dergelijk feest was in Zuid-Afrika waar de blanken achterlijk werden afgebeeld (ook al waren het slechts maar witte geesten en geen blanken, maar die witte geesten worden wel als blanken afgebeeld)?
Dat ze maar terug moesten oprotten naar Europa ofzo?

Zou je ook zo reageren als Nederland een feest had waarbij er witte puntmutsen en witte gewaden (KKK) in voorkwamen?

Citaat:

p.s. neger is een perfect nederlands woord, hoewel je natuurlijk ook nikker of kaffer kunt gebruiken, net zoals die kaffers ook 'scheldwoorden' voor blanken hebben!
Oud 20-11-2002, 10:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Links heeft niets te zeggen over de manier waarop mensen hun Sinterklaasfeest invullen. Wel zouden ze ervoor kunnen pleiten dat het niet wordt toegestaan om zwarte pieten op de huidige manier te portretteren, maar of ze dat ook willen en of het dan ook gebeurt? Ik zie het niet snel gebeuren. (Ik heb het stuk gemist waar linkse partijen zeggen het sinterklaasfeest aan te willen passen, waar staat dat dan?)
die discussie is naderhand pas opgelaaid, toen iemand begon over het 'witte pieten plan'. Een idee in der tijd van Groen Links.

Maar ik ben er niet over begonnen

Je bent het er dus mee eens dat we het sinterklaas feest moeten houden zoals het nu is? En dat we trots moeten zijn op onze eigen cultuur.

p.s. er zij toch belangrijkere dingen in de maatschappij, ook voor links toch (hoop ik)?
Oud 20-11-2002, 10:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
Stel: jij gaat wonen in Turkije en je wordt geconfronteerd met de Ramadan, ga jij dan ook zeiken dat er toch bepaalde dingen zijn die jou toch niet helemaal bevallen?
Tijdens de Ramadan worden er geen blanken achterlijk, dom, slaafs afgebeeld.
Oud 20-11-2002, 10:24
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Tijdens de Ramadan worden er geen blanken achterlijk, dom, slaafs afgebeeld.
tijdens de sinterklaas worden er geen zwarten dom, achterlijk, slaafs afgebeeld.
Oud 20-11-2002, 10:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef:
die discussie is naderhand pas opgelaaid, toen iemand begon over het 'witte pieten plan'. Een idee in der tijd van Groen Links.

Maar ik ben er niet over begonnen

Je bent het er dus mee eens dat we het sinterklaas feest moeten houden zoals het nu is? En dat we trots moeten zijn op onze eigen cultuur.

p.s. er zij toch belangrijkere dingen in de maatschappij, ook voor links toch (hoop ik)?
Duh, waarom denk je dat me dit geen reet kan schelen
Oud 20-11-2002, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:

http://church4mecca.com/
Oud 20-11-2002, 10:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
tijdens de sinterklaas worden er geen zwarten dom, achterlijk, slaafs afgebeeld.
Niet als de zwarte pieten afgebeeld worden als ECHT pieten die zwart zijn van het roet en niet per definitie grote rode lippen, donkerbruin zijn geschminckt en per definitie kroeshaar hebben, nee.

(is dat nu zoveel moeite om dat miniem puntje te veranderen in het feest?)
Oud 20-11-2002, 10:29
BARON
BARON is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Duh, waarom denk je dat me dit geen reet kan schelen
als je dat meent stijg je bij mij in m'n achting

haal alleen die ondertitel van je weg, dat is voor mij discriminerend
Oud 20-11-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:

Er zijn belangrijkere dingen in de maatschappij, maar dat betekent niet dat je je afzijdig moet houden van kleinere, belangrijke zaken.

We mogen best trots zijn op onze cultuur. Want die hebben we wel degelijk.
Maar wat het Sinterklaasfeest betreft. Als zou blijken dat veel mensen aanstoot nemen aan de Zwarte Pieten en het daarom geen goede afspiegeling is van de wijze waarop we met mensen om willen gaan, dan ben ik (persoonlijk ) volledig bereid van dat element afstand te doen of in een andere gedaante te verwelkomen. Zou ik prima vinden.
Oud 20-11-2002, 10:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
(Ik heb het stuk gemist waar linkse partijen zeggen het sinterklaasfeest aan te willen passen, waar staat dat dan?)
Amsterdam heeft een keer groene pieten gehad. Of dat een "links" idee was, weet ik niet, wat ik wel weet is dat het blijkbaar storend was voor sommige en ze het daarom wilde veranderen.
Het had echter geen succes, omdat men geen groene pieten wilden.

Niet vreemd Groene pieten
Oud 20-11-2002, 10:33
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Niet als de zwarte pieten afgebeeld worden als ECHT pieten die zwart zijn van het roet en niet per definitie grote rode lippen, donkerbruin zijn geschminckt en per definitie kroeshaar hebben, nee.

(is dat nu zoveel moeite om dat miniem puntje te veranderen in het feest?)
nee, maar we moeten onze cultuur niet aanpassen voor negers

zouden zij ook niet doen voor de onze! En dan zou ik ze nog groot gelijk geven ook!
Oud 20-11-2002, 10:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:

zouden zij ook niet doen voor de onze! En dan zou ik ze nog groot gelijk geven ook!
Nee, wat zij doen is zich laten onderdrukken met harde hand door de boeren in Zuid-Afrika

Daar zou jij je wel thuisgevoeld hebben toen de apartheid er nog was.

jezus,.. je hebt echt geen respect voor mensen met een ander kleurtje, he?
Geef dat dan direct openlijk toe in 1 zin. Dan weten wij tenminste waar we aan toe zijn.
Oud 20-11-2002, 10:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
En overigens...... over welke cultuur (mbt het sinterklaasfeest) heb je het?
Ik heb al een paar keer gezegd dat het sinterklaasfeest continu in verandering was.
Waarom nu niet?
Oud 20-11-2002, 10:44
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Nee, wat zij doen is zich laten onderdrukken met harde hand door de boeren in Zuid-Afrika

Daar zou jij je wel thuisgevoeld hebben toen de apartheid er nog was.

jezus,.. je hebt echt geen respect voor mensen met een ander kleurtje, he?
Geef dat dan direct openlijk toe in 1 zin. Dan weten wij tenminste waar we aan toe zijn.
weet je wat er in Zimbabwe met de blanken is gebeurd?? Jij weet niet wat respect is!

En de apartheid is voorbij en er worden dus helemaal geen zwarten onderdrukt!

p.s. (off topic) te veel Alfred Jodocus Kwak gekeken als kind??
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten