![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik ben gewoon 1,5 kilootjes afgevallen (volgens de weegschaal dan) door met een lege maag te gaan sporten.. Echt ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en je zult het allemaal vast wel goed bedoelen, maar de manier waarop je het zegt komt over als afkeuring, terwijl er een heleboel mensen hier volgens mij gewoon wél heel serieus er mee bezig zijn... en dan is het niet echt motiverend en prettig om te lezen dat iemand (lijkt te) vind(en) dat we het hier allemaal niet goed doen, dat het aan ons zelf ligt en dat we gewoon niet moeten zeuren. zeker niet van iemand die niet lijkt te weten hoe het is om van lucht al aan te komen.... dus als je gewoon goeie raad wil geven, doe dat dan een beetje tactisch, dan zijn we allemaal gelukkig... tenminste, wat dit betreft ![]() ![]() greetzzz! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
greetz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En sorry, ik heb geen zin om 70 posts te gaan lezen voordat ik een reply post, do u mind? Tja, er zijn er vast wel een paar tussen, maar das geen reden om dat dan af te zeiken. Hm heeft hier iemand gevraagd hoe jij eet? (Misschien wel, geenzin om op te zoeken) maar je hoeft vervolgens niet een beetje op te scheppen van, ik doe lekker dit en dat en blijf zus en zo. leuk voor jou misschien, maar niet voor anderen. je begrijpt kennelijk niet waarom je wordt afgekraakt..? Kijk, ik kan je gedcahten enzo niet lezen(duh), dus ik weet niet of jij dit allemaal goed bedoeld enzo. Als t zo is, excuses, maar t komt een beetje erg raar over, vooral door de manier waarop jij je zinnen formuleert volgens mij. Maar goed, misschien kan je daar wat extra op letten? zou fijn zijn ![]() Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 19:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() nou ja laten we er maar over ophouden he... kunnen we allemaal weer lekker gaan zeuren over lijnen ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk dat ik maar eens volgende week ergens bij een fitnesscentrum ga informeren naar de mogelijkheden en pijzen enzow, dat kost me behalve wat tijd ook geen moeite. Waaaaah, en ik dacht dat het niet mogelijk was om nog MEER aan mijn gewicht te denken, maar het is dus WEL mogelijk en gebeurt ook nu ik geen weegschaal heb ![]() ![]()
|
![]() |
Ja ik wil ook weer snel op fitness gaan. Ik zat er vorig jaar op en toch merkte ik resultaat. Ik ben tegenover toen 3 kilo dikker.
En ik eet zeg maar nog steeds op dezelfde manier als vorig jaar. Fitness werkte bij mij dus gelukkig wel. Maar het is voor mij moeilijk omdat ik al 32 uur per week stage moet lopen en 4 uur per week werk. Ik moet als ik thuis ben ook nog verslagen schrijven en ben meestal altijd voor school bezig of ik heb bezoek van mijn vriend of vriendinnen. Ik ga ook liever samen met iemand anders naar fitness dan in mijn eentje. Kweeg nu dus 66,8 en ik voel me een beetje opgeblazen. Zie allemaal mooie slanke meisjes in de stad lopen en dan voel ik mezelf echt te dik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
mijn zus bv ziet er heel slank uit, en is bij 1m72 (ong) rond de 68 kilo... das dus ook mijn streven. als ik net als sommige meiden hier bij mijn lengte 50 k zou willen wegen, volgens mij ziet dat er echt niet uit... ![]() je moet niet alleen naar anderen kijken, maar ook naar jezelf, past het wel bij je om graatmager te zijn. wie weet is dat veel lelijker... (ja makkelijk om te zeggen... ik ben zelf ook niet zo goed in zo denken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Misschien kunnen mensen die geen moeite hoeven te doen de uitdaging niet aan?
Ik bedoel daarmee: Voor mij ligt je leven vast. De uitdagingen, de moeilijke dingen die je zult meemaken. Misschien wordt dit mensen niet aangedaan die dat niet aan zouden kunnen. Voor mij heeft het een hele positieve functie gehad in mijn leven dat ik vroeger nogal dik was. Wellicht was ik nu een onnadenkende meeloper geworden als ik vroeger niet buiten de groep viel en niet gepest was. Waarschijnlijk was ik dan nu iemand geweest met een goed lichaam maar zonder ziel, en wat kun je daar nu mee? Ik ben al met al erg blij dat ik dat heb moeten meemaken, en dat ik de kans heb gekregen enige veerkracht te tonen door tot een 'normaal gewicht' af te vallen. Het is denk ik hetgene dat grotendeels mijn leven bepaalt. Niet het dik zijn zelf, maar het weten wat er uit voorvloeit. |
![]() |
||
Citaat:
het is niet zo dat ik geloof dat het leven vastligt etc, maar ik denk wel dat alles wat in je leven gebeurd een uitwerking heeft op je persoonlijkheid, je moet alleen zelf zorgen dat het iets positiefs is... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat je ook over dat vastliggen denkt, dat laatste wat je zegt is zeker waar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb nog nooit gereageerd op het lijntopic om dat ik daar geen behoefte aan had maar ik lees nu een aantal opmerkingen waar ik toch wel ff op wil reageren: jullie sporten niet genoeg< 13 uur per week niet genoeg? volgende : julllie eten te veel: sochtends 1 cracker lunch 2 boterhammen 2 stuks fruit avondeten gewoon normaal en water. oke dus dit is te veel? zal wel. ik weeg altijd sochtends en smiddags en savonds het is nu eindelijk aan het lukken om af te vallen!!!! ik ben blij!!! maar nu krijg ik weer op,erkingen zo van : ja je eet niet genoeg pas je wel op??? maar dat is wel altijd van die moie dunne meiden niet van van die vetzakken zoals ik . Damn life sucks
|
![]() |
|
Hoeveel calorieën heb je nodig per dag, met andere woorden, wat is het maximum aantal calorieën dat je mag eten om te vermageren:
Allereerst een uitleg over de gebruikte begrippen: RS= Ruststofwisseling of het basaal metabolisme, is de energie die het lichaam nodig heeft in rust. bij mannen: 1kcal/kg/uur bij vrouwen: 0,9 kcal/kg/uur SDA= Specifiek Dynamische Activiteit , is de energie die het lichaam nodig heeft voor het verteren, resorptie en transport van voeding. Bij een gemiddelde voeding is dit 10% van RS activiteitsenergie = de energie die nodig is om alle activiteiten zoals lopen, opstaan, eten, staan(=1kcal/min), tillen(=5kcal/min),... te verichten. hiervoor heeft men een beroepsindeling gemaakt verbonden met de hoeveelheid verbruikte energie: groep 1: met geringe tot zeer geringe arbeidsbelasting administratief personeel, winkelpersoneel, onderwijzend personeel, journalisten, juristen, artsen, huisvrouwen met modern comfort,... 20 tot 30% van de RS/dag (=2-5 kcal/min) groep 2: met matige inspannende arbeidsbelasting arbeiders in de lichte industrie, spoorwegpersoneel, schoonmakers, landbouwers, bouwvakkers, acteurs, verpleegkundigen, postbodes,... 40 tot 60% van de RS/dag (=5-7kcal/min) groep 3: met zware tot zeer zware arbeidsbelasting dansers, topsporters, mijnwerkers, soldaten, vuilnisophalers, bosarbeiders,... 80 tot 100% van de RS/dag (5-7kcal/min) Berkening: RS= 0,9 kcal (mannen:1)X gewicht X 24 uur SDA= RS + (10% van RS) kcal/dag= SDA + ...%(naargelang groep activiteitsenergie) van RS Voorbeeld (in mijn geval) RS= 0,9 kcal X 56kg X 24 uur= 1209,6 SDA= 1209,6 + (1209,6 : 100 X 10)= 1330,56 kcal= 1330,56 + (1209,6 : 100 X 25)= 1632,96 kcal Als ik zou willen vermageren zou ik dus niet meer dan 1632,96 kcal per dag mogen innemen. PS ik kan mij voorstellen dat dit nogal ingewikkeld lijkt, zit er niet mee in om bijkomende vragen te stellen. |
![]() |
|
RS= 0,9 x 67kg x 24u= 1447,2
SDA= 1447,2 + (1447,2 : 100 x 10)= 1591,92 kcal= 1591.92 + (1447,2 : 100 x 25)= 1953,72 Om af te vallen mag je dus niet meer eten dan 1953,72 kcal per dag. Hou er wel rekening mee dat als je bijkomend nog aan sport doet, dit getal stijgt. (je verbruikt immers meer energie en dus kcal) |
![]() |
|
ik ben een emotionele niet-eter kheb net een kutweek gehad maar om me ouders niet te latren denken eet ik wel steeds meer met het avondeten. echt stom maar kijk wat ik afgelopnen 4 dagen heb gegeten :
maandag : -2 broodjes -avondeten dinsdag: -klein stukje appeltaart -avondeten woensdag: -frikadel -avondeten donderdag -paar pepernoten -avondeten vrijdag : nog nix tot nu toe .... en het kleine beetje dat ik eet buiten avondeten om is nuut guuwd kheb trouwens wel in 4 dagen iets van 20 mandarijnen gegeten ... maar ja kwil eigenlijk ergens meer eten maar ik kan mezelf er echt niet toe zetten. als je dit vergelijtk met daarvoor ![]()
||
Citaat:
Weet je ook waarom je zulke eetgewoontes hebt of is t alleen maar tijdelijk omdat je problemen hebt ofzo.. Als je t doet om af te vallen, kan ik je vertellen dat t niet bepaald goed is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ook zo'n strijd met eten?
Ik heb al meerdere malen mensen hier zien verschijnen die niet goed weten of in zien dat ze met een eetprobleem zitten of eigenlijk dat ze in de knoop zitten met hun zelf!. Nou herken ik veel van wat er wordt gezegd: Ik loop ook al een tijd te rommelen met eten. En wat schiet ik er mee op?, helemaal nix. In de zomervakantie ben ik zo'n 8 a 9 kilo afgevallen; ik was erg doorschoten naar het weinig eten. Ik woog op een gegeven moment 57 kilo bij 1.78; en dat is niet genoeg, al helemaal niet goed, gezien de manier waarop ik aan het afvallen was, zat dit goed verkeerd(achteraf gezien.) Door een confronterende opmerking uit mijn omgeving en na veel gedachtenwisselingen in mezelf ben ik weer gaan proberen, meer te eten. Dat is me gelukt en maar goed ook!. Nu ben ik weer op mn oude gewicht, er zitten er zelfs nog wat extra kilo's bij. Of ik hier tevreden ben?, nee dat zeker niet en het blijft een strijd tegen het eten, m'n gewicht, m'n ZELFBEELD, maar ik besef nu goed, dat ik er niets, maar dan ook niets mee opschiet, om mezelf te gaan verhongeren; anderen gaan me er niet meer om accepteren, ik ga mij daar zelf niet beter om voelen.(voorheen wel, maar ik besef nu van niet). Ik weet gewoon, dat ik aan mijn vertekend zelfbeeld moet gaan werken en ik hoop dat langzamerhand, het vertekend beeld over mezelf, steeds meer zal afbrokkelen. Hoe ik dit wil en ga bereiken?: mede door proff. hulp en een flinke dosis van mijn doorzettingsvermogen. Ik ga d'r voor en jij?....... Ik hoop in ieder geval, dat als jullie dit lezen en je WEET, beseft dat je Verkeerd bezig bent met Eten, dat je iemand aan zijn mouw trekt!, laat je helpen!. (al is dit zeker niet makkelijk, ik zie dit alles(eerlijk gezegd)eigenlijk ook nog maar voor kort, in. Wees er alsjeblieft op tijd bij, voor het eetprobleem je volledig overheerst!. Veel sterkte toegewenst..... Liefs,
|
And how' s everybody doin' ?
Hier gaat het buitengewoon slecht, ik moet gewoon ff zeuren, vandaar mijn zeer nuttige post ![]() ![]() Ik baal, ik heb chocola op ![]() Ik ga denk ik zo naar bed, kijken of ik mezelf ff kan vergeten, en dan morgen opnieuw beginnen ... een zou der gek van worden.
||
![]() |
Citaat:
Moeilijk is het zeker en ik vind het knap dat je, je er tegen verzet, want dat is niet zo makkelijk!. Probeer afleiding te vinden in dingen, zoals je zelf ook al wel een beetje doet. Wat is voor jou echt ontspannen?; lekker baderen, onder de douche, er flink op los schilderen, stuk hardlopen, muziek aanzetten en kijkhard mee zingen en springen. Probeer die afleiding te vinden, iets waarbij je je goed voelt. Veel sterkte ermee!.
|
![]() |
Hallo allemaal!
Een beetje laat (pas topic nr 7 ![]() ![]() Op zich gaat het nu best goed, ik begon met 68 kilo en weeg nu 64, dus de eerste 4 kilo's iig eraf. Officieel heb ik geen overgewicht (ben 1.78) maar ik heb toch wel echt een buikje die eraf moet en een kont die kleiner moet, ik kan nog wel meer noemen maar ok. Mijn streven is 58 kilo, maar of me dat lukt...misschien dat we elkaar zo goed kunnen motiveren en tips uitwisselen etc dat het na talloze pogingen eens echt lukt ![]() Het vervelende is dat ik steeds zo bezig ben met wat ik allemaal zou kunnen gaan eten, dit is lekker en dat enz enz. Het kost me dus erg veel moeite om de kilo's kwijt te raken! Ik moet echt elke dag alert zijn dat ik niet ga vreten, herkenbaar voor iemand? Ai het weekend is begonnen, en ik moet heeeel erg veel leren voor school, ben benieuwd of ik van het eten kan afblijven...succes iedereen! x Liza |
![]() |
|
Verwijderd
|
64kg bij 1.78m is goed...ik ben jaloers... 58kg bij 1.78m is volgens mij wat weinig... Probeer je zelf eerst te accepteren. Een buikje hebben de meeste mensen wel...das logisch, want er zitten ook organen in en die moeten ook plek hebben...en overdag zit er eten in (gelukkig)...en een 'kont', tja, sommige jongens zeggen dat dat vrouwelijk is...
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je zegt; "officieel heb ik geen overgewicht"....je zit verre van een overgewicht!. Ik ben gister maar 's naar de huisarts gegaan om advies te vragen omtrent mijn "problemen" rond eten, gewicht etc en ik kreeg te horen dat 66/67 kilo een goed gewicht is voor iemand van 1.78.(zo lang ben ik). Dat geeft dus wel aan, dat je qua gewicht goed zit!. Maar goed, dan heb je nog dat gevoel he en die gedachten die er nog bij komen kijken, moeilijk is dat. Probeer i.g. uit te kijken, dat je niet doorschiet, want 58 kilo is idd zoals leonooral zegt wel wat te weinig. Het hangt er een beetje vanaf natuurlijk, hoe je met je eten omgaat en wat je "eigen gewicht is, of dit streefdoel reeël is. Ik bedoel; je moet je niet gaan uithongeren om op die 58 kilo te komen, want zoals ik toen had, was dat ook niet genoeg en streefde ik al weer naar de 55 en ga zo maar door tot het een x echt fout gaat. Ik wil hierbij niet zeggen dat jij er de fout in gaat, want het kan natuurlijk ookzo zijn dat je Wél op een verantwoorde manier afvalt. Wat betreft je weerhouden niet te gaan vreten; dat had ik de laatste tijd wel erg, maar nu helemaal niet op het moment(hoe dat komt, geen idee, de knop misschien weer omgezet?). Ik herken dat wel van, als je veel moet doen(en ook veel stress hebt, niet goed in je vel zit), dat ik dan ook sneller aan het eten ga. ("wegeten van dingen") ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik weet dat mijn gewicht niet ongezond veel is, maar ik kan het gewoon echt niet accepteren. Wat mijn 'natuurlijke gewicht' is, weet ik eigenlijk niet. Ik denk die 68, omdat ik daar wel lange tijd op heb gezeten en als ik hevig aan het jojo-en was kwam ik daar steeds op terug. Maar ik merk gewoon echt dat ik me lekkerder voel als er weer een kilootje af is, en dat lijkt me positief toch? Ik ben niet bang dat ik doorsla, ik vind eten veel te lekker...daarom is het ook zo moeilijk om door te zetten! Ik ben de hele tijd bang dat ik doorsla naar teveel eten omdat ik honger voel en weet dat ik alert moet blijven. Ik weet ook dat veel eten geen oplossing is, het heeft bij mij idd ook te maken met stress of niet goed in je vel zitten, dingen uitstellen enz. Nu ik dat weet kan ik ertegen 'vechten', maar het is wel moeilijk. Ik denk ook wel dat ik nu heel gezond bezig ben. Ik heb geminderd met eten, ren nu dagelijks drie kwartier en dat voelt lekker! Op naar de 63 ![]() Maar hoeveel weeg jij dan eigenlijk en hoeveel wil je afvallen? x Liza (die wel graag een beetje slank wil zijn met de feestdagen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je wat ook vreemd is? Als ik drink en eet dan zet mijn buik uit, terwijl ik dat bij andere mensen nooit zie, hun buik blijft dan gewoon plat grr! Hm misschien zeur ik ook wel een beetje ![]()
||
![]() |
Citaat:
Op zich is het niet slecht als je afvalt en als je je daar goed bij voelt en je doet het op een verantwoorde manier, dan lijkt het miij ook niet verkeerd.(als het maar niet te dwangmatig wordt) >>goed dat je ook veel hardloopt, dat doe ik je niet na, 3 kwartier per dag!. Ik ga ook zeer binnekort 's beginnen weer met sporten, want dat heb ik een beetje verwaarloosd.(touwtje springen misschien ![]() ![]() *Gaat voor wat kilootjes er af op een verantwoorde manier en gaat het dus op een gezonde manier aanpakken, proberen ![]()
Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 14:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben helemaal geobsedeerd door mijn buik en hoe het uitzet wanneer ik maar een beetje eet of drink ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 14:23. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Eerst ging het een tijdje heel goed, maar de laatste tijd helemaal niet hoewel ik me wel beter bleef voelen over mezelf. Steeds was er wel wat.
Ik had me voorgenomen om vanaf vandaag weer goed te beginnen, en ik ben me toch misselijk! Ik loop al de hele ochtend rond met een overgeef-gevoel, echt verschrikkelijk. T stomme is dat ik net ziek ben geweest... nou ja mijn schamele ontbijt (1 stukje appel en een halve peer) is er al weer uit en ik moet nu echt niet aan eten denken. ![]()
|
Naja kheb altijd al moeite gehad met lijnen...te weinig wilskracht e.d., en een kutstofwisseling...maar nu gaat het toch wel goed.
Ik kan op zich niet erg veel sporten om af te vallen zonder daarbij pijn te ervaren (spierziekte) dus moet ik extra letten op wat ik eet...maar sinds het begin van dit jaar ben ik gestaag een kilo of 8 afgevallen ![]() ![]() Ach ja, can't win 'em all ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |