Advertentie | |
|
![]() |
|
Niks doodstraf, dat is te makkelijk voor die hersensloze klootzakken. Dan zijn ze er mooi vanaf, laat ze maar lekker werken in een kamp. Of laat ze landmijnen opgraven in ex-oorlogsgebieden, doen ze tenminste wat nuttigs!
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De reactie van 'waaromniet?' handelde over het onderwerp van dit topic, namelijk de uitspraken van Nawijn en de gevolgen daarvan. Ik geloof dat een discussie over de doodstraf beter in F&L gevoerd kan worden, waar er hoogstwaarschijnlijk al een gaande is (geweest). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Het is gewoon een verkiezingsstunt van bepaalde partijen aan bakboord van het politieke spectrum om de LPF weer eens te kunnen pakken. Nawijn had zijn uitlatingen natuurlijk beter niet kunnen doen, erg dom, en koren op de molen van de Bakboordse Kerk! p.s. hoe vindt je mijn woordspeling ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus laat dit onderwerp liever rusten! |
![]() |
||
Citaat:
Over het "op persoonlijke titel spreken": zoals Balkenende al zei, dat kan een minister helemaal niet doen; hij moet het standpunt van het kabinet uitdragen. Het is gewoon de zoveelste blunder van een LPF-politicus, en de zoveelste zwakke pogingen van de LPF-kliek om dat af te schuiven op links.
||
![]() |
Citaat:
Zie voor alle argumenten tegen de doodstraf, die ik volledig onderschrijf, het Tweede Kamerdebat van gistermiddag. Ik was het vooral eens met zoals Wouter Bos en Femke Halsema hun boodschap brachten. Wetten kun je inderdaad veranderen, maar het wijzigen van de grondwet is erg moeilijk en zal dit dus ook niet zo snel gebeuren. (Hoe dit in zijn werk gaat kun je nalezen in HOOFDSTUK 8 Herziening van de Grondwet, art. 137 t./m. 142 GW..) Reactie op de 'stuurboord mensen': Jullie verdraaien het. Dit ter sprake brengen is verkiezingsretoriek van Nawijn als LPF-prominent. Hij denkt dat als 30% voor de doodstraf is hij een 30 % van de kamerzetels kan pakken in januari met zo'n idee. Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 13:05. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder mag hij toch wel zeggen dat hij vóór de doodstraf is. Of het haalbaar is, is punt 2, maar daar gaat de discussie in eerste instantie niet over. |
![]() |
||
Helemaal mee eens
Maar dan alleen voor extreme gevallen: pedofielen, serieverkrachters en seriemoordenaars. Het grootste deel van die groep is niet te helpen, als ze vrij zijn doen ze het weer. Als ze levenslang krijgen kosten ze de staat toch alleen maar geld >En dat geld kan je beter gebruiken voor gezindheidszorg enz. Citaat:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- 20 jaar in een luxe cel helpt niks en is veelste laag. -------------------------------------------------------------------------------- Hoe weet je dat? Waaruit concludeer je dat? Niet uit eigen ervaring. Waaruit dan wel? >op Tv krijg je veel te zien. Ze hebben een bed, een tv, een verwarming, ze krijgen vreten. En dat allemaal van onze belastingcenten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb met m'n pa eens proefgezeten, een week lang, in een nieuwgebouwde jeugdgevangenis (pa is directeur van een jeugdinrichting, niet denken dat ik iets stouts had gedaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kreeg overigens nog niet de indruk dat er veel mensen stonden te wachten om ná mij die cel in te mogen. Kan ze ook geen ongelijk geven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|