Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2001, 14:25
Isa
Isa is offline
Citaat:
Joël schreef:

Edit: 1 ding is wel duidelijk: zo'n beetje het eerste wat Jezus deed toen-ie op aarde kwam, was water in wijn veranderen. Dus feesten mag . WHOEI!!!

sinds wanneer is wijn drinken synoniem aan feesten? wijn word vaak genoeg gedronken op plaatsen waar heus niet gefeest word.
Iets dat geboden is, is Gods wil. Het is raadzaam (zie woordenboek) om Gods wil te doen, want ik geloof dat Gods wil goed is. Zo werktie dus ook.
waarom zou gods wil goed zijn? ík beslis zelf wel wat goed is.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2001, 16:38
Joël
Joël is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom zou gods wil goed zijn? ík beslis zelf wel wat goed is.
Dat weet je dus niet. Net zo min als dat jij weet dat jou beslissingen goed zijn... Misschien houdt God ons wel voor de gek of is er helemaal geen God.

That's where faith comes in...
Oud 13-11-2001, 16:39
Joël
Joël is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
sinds wanneer is wijn drinken synoniem aan feesten? wijn word vaak genoeg gedronken op plaatsen waar heus niet gefeest word.
Ja, joh. Detail.
Oud 13-11-2001, 16:44
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Maar jullie doen absoluut niks voor jullie God. Ja zingen in de kerk: een paar keer halleluja zeggen en wegwezen. 's Avonds effe lekker een biertje pakken en een griet bezaaien.
Die mensen zitten er tussen ja.

Citaat:
Mujahideen schreef:
Zo gaat dat bij jullie.
Alleen generaliseren is natuurlijk ook een kunst.

[Dit bericht is aangepast door Joël (13-11-2001).]
Oud 13-11-2001, 18:03
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Maar jullie doen absoluut niks voor jullie God. Ja zingen in de kerk: een paar keer halleluja zeggen en wegwezen. 's Avonds effe lekker een biertje pakken en een griet bezaaien.
Maar wat doe jij dan eigenlijk voor Allah, behalve 5 x per dag bidden en mij vertellen dat de Bijbel in de middeleeuwen herschreven is &z.?
Oud 13-11-2001, 18:47
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Alleen generaliseren is natuurlijk ook een kunst.

[Dit bericht is aangepast door Joël (13-11-2001).]
Je doet het zelf ook, dus niet dom lullen.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 19:27
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Joël schreef:
Waar staat-ie pcies? Anyway, je kunt dit op verschillende manieren interpreteren, volgens mij.

Edit: 1 ding is wel duidelijk: zo'n beetje het eerste wat Jezus deed toen-ie op aarde kwam, was water in wijn veranderen. Dus feesten mag . WHOEI!!!

[Dit bericht is aangepast door Joël (12-11-2001).]
kan het ff niet vinden, en heb de Concordantie ook niet bij de hand.
Maar deze txt wel:

Galaten 5 vs 19-21:
Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, nijd,
dronkenschap, brasserijen en dergelijk,, waarvoor ik u waarschuw, zaols ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.

Oud 14-11-2001, 13:08
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Je doet het zelf ook, dus niet dom lullen.
Waar dan pcies?
Oud 14-11-2001, 13:24
Joël
Joël is offline
We raken een beetje offtopic. FF een quote uit de eerste post:

Citaat:
Dus nu mijn vragen aan de Moslims die zeggen dat de Bijbel veranderd is:

Waar baseren jullie op dat de Bijbel veranderd is? (voor tegenstrijdigheden hebben we nog een heel leuk topic staan )Kunnen jullie concrete voorbeelden geven van teksten die verandert zijn, of voorbeelden van verschillende versies van documenten van de Bijel? Hoe realistisch is het om te zeggen dat er veranderingen zijn aangebracht? (En eh... In de middeleeuwen??? )
Van uitspraken over verbrande Bijbels... Daar wil ik nou wel eens de aan mij beloofde keiharde bewijzen van zien, eigenlijk...
Oud 14-11-2001, 15:11
JJzD
JJzD is offline
Gerito_Di_Mare schreef:
[b] [/i]dronkenschap, brasserijen en dergelijk,

is iets anders dan normaal feesten met 2 biertjes

dronkenschap en brasserij is jezelf verliezen in de alcohol

Oud 14-11-2001, 16:15
Madita
Madita is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Maar jullie doen absoluut niks voor jullie God. Ja zingen in de kerk: een paar keer halleluja zeggen en wegwezen. 's Avonds effe lekker een biertje pakken en een griet bezaaien. Zo gaat dat bij jullie.

dat zijn vooroordelen, je kent waarschijnlijk weinig christenen..
Er zijn ontzettend veel martelaren geweest, en in de de afgelopen jaren het meeste aantal!!!
En ik zie elke dag in mijn omgeving, mensen die heel wat voor God overhebben en doen.

Teneerste God wil dat je gelukkig bent, ontzettend gelukkig zelfs... Want wat is de basis van het christelijke geloof: geloof, hoop en liefde...God is liefde..
En in het Woord van God staat de manier hoe je die geluk kan vinden. wat niet bier drinken en een griet bezaaien is( dit zeg ik omdat veel mensen dat denken), maar veel meer...
geluk gaat samen met het lijden.
het christelijke geloof zegt bijvoorbeeld, dat je als je een stuk taart hebt ( om maar even iets te noemen) het ontzettend mooi kan zijn, en ontzettend goed, het aan iemand te geven die nix heeft.. Maar tergelijkertijd kan het ook net zo goed zijn het stuk taart zelf op te eten, en van de schepping van God te genieten.

God heeft die geboden gemaakt om ons gelukkig te maken, niet om ons in bedwang te houden. En als we zondigen is er opzich nix aan de hand, als je maar van je fouten leerd, dat is de kunst.

En nog iets, natuurlijk is het niet fout om te drinken... Jezus zelf dronk ook...
Ik ben erg christelijk, en drink elke dag wel wat alcohol, en daar is nixx mis mee, als je maar niet dronken word.
( en dit zegt de Kerk om ons eigen best wil, omdat als je dronken bent, je niet weet wat je doet)...

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 21:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
Madita schreef:
En nog iets, natuurlijk is het niet fout om te drinken... Jezus zelf dronk ook...
Ik ben erg christelijk, en drink elke dag wel wat alcohol, en daar is nixx mis mee, als je maar niet dronken word.
( en dit zegt de Kerk om ons eigen best wil, omdat als je dronken bent, je niet weet wat je doet)...

is het ook niet verkeerd om te blowen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 21:53
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Maar jullie doen absoluut niks voor jullie God. Ja zingen in de kerk: een paar keer halleluja zeggen en wegwezen. 's Avonds effe lekker een biertje pakken en een griet bezaaien. Zo gaat dat bij jullie.
hahaha, en dat geldt zeker niet voor de Islam. In Marrokko staat om elke hoek van een Moskee een kroeg. En op vrijdag stelen ze een fiets en op zaterdag gaan za naar de moskee.

Wil ik hiermee rascistisch zijn, nee, want niet alle buitenlaners stelen, ik generaliseer niet, maar het criminaliteitspercentage onder buitenlanders is zo en zo hoger. Dat is logisch, maar is weer een langer verhaal. Heeft met economische en sociale ongelijkheid te maken.

Groetjes
Ben(die alvast een beschuldiging uit de weg wou ruimen )
Oud 14-11-2001, 22:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
hahaha, en dat geldt zeker niet voor de Islam. In Marrokko staat om elke hoek van een Moskee een kroeg. En op vrijdag stelen ze een fiets en op zaterdag gaan za naar de moskee.

Wil ik hiermee rascistisch zijn, nee, want niet alle buitenlaners stelen, ik generaliseer niet, maar het criminaliteitspercentage onder buitenlanders is zo en zo hoger. Dat is logisch, maar is weer een langer verhaal. Heeft met economische en sociale ongelijkheid te maken.

Groetjes
Ben(die alvast een beschuldiging uit de weg wou ruimen )

Zijn alle buitenlanders moslims????
En wat je over Marokko zegt, is absoluut niet waar. Er staat om elke hoek van een Moskee een kroeg in Marokko. Wat een grap!!!

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Zijn alle buitenlanders moslims????
En wat je over Marokko zegt, is absoluut niet waar. Er staat om elke hoek van een Moskee een kroeg in Marokko. Wat een grap!!!

Laat ik dat nou net weten van iemand die vaak op vakantie gaat naar Marrokko, daar familie heeft wonen en zelf marrokkaans is en een groot deel van zijn leven daar gewoond heeft. Kun jij dat ook zeggen?

Doei doei! ;o)

Groetjes
Ben(die niet wil zeggen dat allemaal moslims zijn en het daar over heeft of zo bedoeld heeft ))
Oud 14-11-2001, 22:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Laat ik dat nou net weten van iemand die vaak op vakantie gaat naar Marrokko, daar familie heeft wonen en zelf marrokkaans is en een groot deel van zijn leven daar gewoond heeft. Kun jij dat ook zeggen?

Doei doei! ;o)

Groetjes
Ben(die niet wil zeggen dat allemaal moslims zijn en het daar over heeft of zo bedoeld heeft ))

Je blijft maar liegen he. Een Marokkaan gaat heus niet negatief over zijn EIGEN land praten, hoor. Als je dit ontkent, dan ben je echt goed met liegen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:54
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Je blijft maar liegen he. Een Marokkaan gaat heus niet negatief over zijn EIGEN land praten, hoor. Als je dit ontkent, dan ben je echt goed met liegen.

Tsss....wat kortzichtig ben jij....als ik zou liegen zou ik het om iets doen wat meer oplevert Ok!

Dat wat ik zie is waar, staat het je niet aan, dan is het jouw probleem.

Ook typisch iets voor de Islam, het eigen land verdedigen en geen kritiek MOGEN tonen...geen wonder dat je dan geen vooruitgang hebt. Vrijheid van meningsuiting zonder gevangenisstraf ken je in de meeste landen daar niet eens.

Als dit jouw manier van discusseren is dan ben jij een zielig hoopje mens dat zo krampachtig zijn eigen gedachtengangen probeert te verdedigen en zijn nationalistisch gedrag niet uit het veld wil laten slaan dat je er psychiatrisch hulp bij nodig hebt.

Dit noemen ze ook wel zelfverdedigend waanvoorstelling.

Groetjes
Ben(die het nut er niet van inziet om als leugenaar uitgemaakt te worden)
Oud 14-11-2001, 23:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ook typisch iets voor de Islam, het eigen land verdedigen en geen kritiek MOGEN tonen...geen wonder dat je dan geen vooruitgang hebt. Vrijheid van meningsuiting zonder gevangenisstraf ken je in de meeste landen daar niet eens.
Weet je waarom jullie hier op aarde zoveel vooruitgang geboekt hebben? Dat is omdat jullie toch ALLEMAAL naar de hel gaan.

Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 02:06
cha0s
cha0s is offline
Schijtziek wordt ik van dit religieus GEZEIK!
God bestaat niet, Allah niet, alle andere goden ook niet! En als hij/zij/het dan bestaat, is het alleen in jezelf.

Religie is het grootste kwaad op aarde. Religie veroorzaakt ruzie's, oorlogen en geweld. (Oh, mocht je hiervoor een bron nodig hebben: deze topic lijkt me al een mooie bron en voorbeeld. )
En als je met argumenten komt in de strekking van: 'dat doen de mensen, niet god zelf!', dan geef ik je gelijk aangezien god (of allah, ken mij ut rotten hoe je em noemt) in mijn ogen niet bestaat.
Oud 15-11-2001, 15:15
JJzD
JJzD is offline
hebbne we niet al tig keren het topic gehad dat religie alles verneukt en kapot maakt??

maak maar weer een nieuw topic als je daar weer over wil beginnen

mzzl
JJ
Oud 15-11-2001, 15:53
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
JJzD schreef:
hebbne we niet al tig keren het topic gehad dat religie alles verneukt en kapot maakt??

maak maar weer een nieuw topic als je daar weer over wil beginnen

mzzl
JJ

Ik gaf even mijn visie op de zaak Ik heb deze topic door zitten lezen en ik werd er gewoon schijtziek van. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.
Oud 15-11-2001, 16:43
Joël
Joël is offline
We zijn nog steeds niet op het topic terug gekomen... (zie een paar posts terug ). Wacht, ik doe ff een leuke quotes:

Citaat:
Mujahideen schreef:
De Bijbel is door talloze mensen herschreven. Het bestaat bijna alleen maar uit leugens. Jij gelooft in iets dat door mensen is bewerkt.
Citaat:
Mujahideen schreef:
Het was een fopjezus. De echte Jezus is NOOIT dood geweest. Toen er gevaar dreigde had Allah hem al bij Hem gehaald. Dit is de enige waarheid.
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik zal morgen met keiharde bewijzen komen ok.
Reminder: dat was maandag .
Oud 15-11-2001, 16:51
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Weet je waarom jullie hier op aarde zoveel vooruitgang geboekt hebben? Dat is omdat jullie toch ALLEMAAL naar de hel gaan.

Sorry lieve schat , maar de logica moet ik er nog in ontdekken... Wij gaan ALLEMAAL naar de hel . HELP ME!! AAARRGH! . Ach, als ik toch al verloren ben, waarom zou ik dan nog in discussie gaan met jou?
Oud 15-11-2001, 16:55
Joël
Joël is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
En als je met argumenten komt in de strekking van: 'dat doen de mensen, niet god zelf!', dan geef ik je gelijk aangezien god (of allah, ken mij ut rotten hoe je em noemt) in mijn ogen niet bestaat.
Oh, dus je geeft me toch gelijk?

Wel fijn, ja.

Ik geloof ergens in, en wordt meteen geassocieerd met verschrikkelijke oorlogen enz. Ik associeer atheisten toch ook niet met figuren als Stalin of P. Pot (of whatever).
Oud 15-11-2001, 17:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Joël schreef:
Oh, dus je geeft me toch gelijk?

Wel fijn, ja.
Alleen op het punt dat de mensen het zelf doen, niet god. Jij rukt mijn woorden uit hun verband.

Citaat:
Ik geloof ergens in, en wordt meteen geassocieerd met verschrikkelijke oorlogen enz. Ik associeer atheisten toch ook niet met figuren als Stalin of P. Pot (of whatever).
Atheisten associeren met Stalin of P. Pot?
Erg onlogisch, maar goed, dat is heel de bijbel ook.

Stalin was communist.
Communisme = politieke overtuiging
Atheïsme = religieuze overtuiging (of eigelijk meer nietovertuiging)
Oud 15-11-2001, 18:22
Joël
Joël is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Stalin was communist.
Citaat:
Communism begins with atheism. (Owen)
Ik weet niet of het je is opgevallen.
Oud 15-11-2001, 18:26
Joël
Joël is offline
Naast dat ik natuurlijk graag verantwoording van Mujahideen zou willen hebben voor de quotes van hem die ik een paar posts terug plaatste, wil ik ook een paar vragen stellen bij de volgende uitspraak van Mujahideen:

Citaat:
Mujahideen schreef:
De allereerst Bijbel, die juist was, is verbrand.
1. Waar heb je dit gehoord? Heb je dit op school gehoord? Van je ouders? Uit de Koran? Waar heb je dit voor het eerst gehoord?

2. Wat was de eerste Bijbel? Waren dat de eerste bladzijden die van het oude testament opgeschreven zijn? Waren het het OT en NT bij elkaar samen? Wat moet ik me bij de woorden "De eerste Bijbel" voorstellen, als die Bijbel uit zoveel verschillende documenten uit zoveel verschillende tijden bestaat?

3. In welk jaar vond deze gebeurtenis volgens jou plaats?

4. Welke historische waarde kunnen wij hechten aan jouw uitspraak, Mujahideen? Zijn er documenten/getuigen/historische feiten die je uitspraak ondersteunen of bevestigen, of is deze uitspraak gewoon... Een ander losse flodder?
Oud 16-11-2001, 00:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ik weet niet of het je is opgevallen.
Nee, tuurlijk, die ene quote is rechtsgeldig. Communisme is POLITIEK, geen religieus gedoe ofzow. Dat Owen dat vindt, is prima. Maar verwar politiek niet met religie.
Oud 16-11-2001, 07:06
Madita
Madita is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

is het ook niet verkeerd om te blowen?
wat je niet moet doen is lezelf in gevaar brengen... Op zich is het niet verkeerd om af en toe te blowen, als jij weet dat je die zelf beheersing hebt die je nodig hebt om het bij " af en toe" te laten, en er niet verslaafd aan te rake.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 10:20
Joël
Joël is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Nee, tuurlijk, die ene quote is rechtsgeldig. Communisme is POLITIEK, geen religieus gedoe ofzow. Dat Owen dat vindt, is prima. Maar verwar politiek niet met religie.
Nee, dat zal ik in mijn achterhoofd houden, maar vaak zeggen mensen dat alle oorlogen enz. door religie veroorzaakt worden.

Oud 16-11-2001, 11:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

daar gaat het helemaal niet om. het gaat erom dat Stalin en P. Pot beide atheisten waren, en dat dat niet meteen betekent dat alle atheisten slecht zijn, net zomin als alle christenen slecht zijn omdat er bepaalde gewelddadige christenen zijn geweest die oorlogen hebben gevoerd en mensen levend verbrand hebben.

Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 13:14
Joël
Joël is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
daar gaat het helemaal niet om. [...] levend verbrand hebben.
Pcies.
Oud 16-11-2001, 19:36
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

daar gaat het helemaal niet om. het gaat erom dat Stalin en P. Pot beide atheisten waren, en dat dat niet meteen betekent dat alle atheisten slecht zijn, net zomin als alle christenen slecht zijn omdat er bepaalde gewelddadige christenen zijn geweest die oorlogen hebben gevoerd en mensen levend verbrand hebben.

helemaal gelijk, tzelfde geldt ook voor de Islam

Oud 17-11-2001, 19:39
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Handelingen 11:26
…en dat de discipelen het eerst te Antiochië Christenen genoemd werden…

De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.

Matteüs 26:39
_Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.

Numeri 20:6
…en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…

1 Koningen 18:39
…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…

Psalmen 96:9
…Buigt u neder voor de Here…

De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien.

2 Korintiërs 7:1
…laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…

Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover:

Exodus 3:5
…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…

Dit is een quote uit een andere topic, kun je me uitleggen dat de gebruiken van toen anders zijn dan die van nu? Waarom wierp de persoon zich ter aarde en bad, en bid men tegenwoordig zittend met de handen gekruisigd?

(ik weet niet zeker of het in de Bijbel staat, maar als het erin staat, waarom? )
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 12:30
Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Dit is een quote uit een andere topic, kun je me uitleggen dat de gebruiken van toen anders zijn dan die van nu? Waarom wierp de persoon zich ter aarde en bad, en bid men tegenwoordig zittend met de handen gekruisigd?

(ik weet niet zeker of het in de Bijbel staat, maar als het erin staat, waarom? )
Wie is "je"? Iig, het maakt niet uit hoe je bidt. Ik bidt soms ook wel eens met mijn ogen open. Soms ook met mijn ogen dicht, en mijn handen in m'n zak. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Oud 18-11-2001, 15:06
Joël
Joël is offline
Citaat:
Joël schreef:
1. Waar heb je dit gehoord? Heb je dit op school gehoord? Van je ouders? Uit de Koran? Waar heb je dit voor het eerst gehoord?

2. Wat was de eerste Bijbel? Waren dat de eerste bladzijden die van het oude testament opgeschreven zijn? Waren het het OT en NT bij elkaar samen? Wat moet ik me bij de woorden "De eerste Bijbel" voorstellen, als die Bijbel uit zoveel verschillende documenten uit zoveel verschillende tijden bestaat?

Mujahideen: Op de deze drie vragen zou je nu, op dit moment, terwijl je het leest, antwoord moeten kunnen geven, zonder er research voor te doen. Geef eens eerlijk antwoord. Vraag 4 mag je later doen, van me . Deze 3 zou je zou uit het hoofd moeten kunnen doen, lijkt me.
Oud 19-11-2001, 00:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Hoezo, meten met twee maten?
Een atheïst zal nooit iemand vermoorden omdat dat hem werd opgedragen door 'god'. Of: 'uit naam van god.' Terwijl, bijvoorbeeld, in Ierland ze elkaar de hersens inslaan omdat de één protestants is, en de ander katholiek.
't was ook geen persoonlijke aanval, maar geloof veroorzaakt gewoon veel(dus niet alles) kwaad. Maar dat komt mischien omdat je als je gelooft niet meer zo goed rationeel denken kan/mag.
Oud 19-11-2001, 00:41
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
geloof en religie is een makkelijk excuus om niet zelf te hoeven nadenken over wat goed en slecht is en hoe het hoort in t leven.
(dit is verder niet offensief bedoelt ik beweer hier niet dat je dom bent als je geloofd )

en ff ontopic : iedereen weet dat de bijbel verandert is .. christenen ook ,en zelfs in de krant kan je af en toe lezen dat ze discussieren over nieuwe veranderingen zoals het onzijdig maken van god .. het vaticaan wil god onzijdig maken .. lees dit en denk na.
Oud 19-11-2001, 10:05
Joël
Joël is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
en ff ontopic : iedereen weet dat de bijbel verandert is .. christenen ook ,en zelfs in de krant kan je af en toe lezen dat ze discussieren over nieuwe veranderingen zoals het onzijdig maken van god .. het vaticaan wil god onzijdig maken .. lees dit en denk na.
Ach... ALSJEBLIEFT.

Wat is de Bijbel?

Een verzameling van duizenden manuscripten en documenten.

En ja, vertalingen, commentaar en interpretaties veranderen wel, maar die documenten zelf dus niet.
Oud 19-11-2001, 10:56
Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Van deze bewereingen van jou wil ik wel eens een bron zien. De statistische kans dat er nooit wijzigingen zijn aangebracht is namelijk wel errug klein... (dat geldt overigens voor de koran evengoed)
Ik heb wel een leuk boek voor je gevonden waarin je meer kunt lezen over de documenten die er van de Bijbel gevonden zijn...

Evindence that demands a verdict, Josh McDowell, 1972.

Hoofdstuk 4 "The reliability of the Bible", Part 1 - Confirmation by Historical Text.

Oud 20-11-2001, 15:33
Joël
Joël is offline
Citaat:
Joël schreef:

Citaat:
Joël schreef:
Mujahideen: Op de deze drie vragen zou je nu, op dit moment, terwijl je het leest, antwoord moeten kunnen geven, zonder er research voor te doen. Geef eens eerlijk antwoord. Vraag 4 mag je later doen, van me . Deze 3 zou je zou uit het hoofd moeten kunnen doen, lijkt me.
Ik blijf het vragen. Geef alsjeblieft eens antwoord. Ik ben hier namelijk echt benieuwd naar. Ik ben bereid naar je te luisteren. Ik ben in je geïntereseerd, echt waar! Alleen je moet wel met me praten, anders helpt het niet.
Oud 20-11-2001, 15:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ik blijf het vragen. Geef alsjeblieft eens antwoord. Ik ben hier namelijk echt benieuwd naar. Ik ben bereid naar je te luisteren. Ik ben in je geïntereseerd, echt waar! Alleen je moet wel met me praten, anders helpt het niet.
Mijn meesterwerk is bijna compleet. Heb nog even geduld.

Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 15:55
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Mijn meesterwerk is bijna compleet. Heb nog even geduld.

Meesterwerk? Man, ik vraag slechts een kort antwoord op drie vragen. Daar hoef je toch niet je best op te gaan zitten doen?

Je gaat hier toch niet van die lappen vol met tekst neerzetten, hè?

*kijkt in agenda*

Oud 20-11-2001, 15:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Meesterwerk? Man, ik vraag slechts een kort antwoord op drie vragen. Daar hoef je toch niet je best op te gaan zitten doen?

Je gaat hier toch niet van die lappen vol met tekst neerzetten, hè?

*kijkt in agenda*

Nee, maar als ik jou bijv. water laat zien en zeg:"dit is water". Dan zeg jij:"nee dit is vuur".

Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 16:25
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Nee, maar als ik jou bijv. water laat zien en zeg:"dit is water". Dan zeg jij:"nee dit is vuur".

Ah, en jij hebt een meesterwerk nodig om mijn uitspraken te ontkrachten... Logisch natuurlijk, want verbaal ben ik ook niet zo zwakzinnig als dat ik er IRL uit zie.

Maar eh, waar doe ik dat? Jou zonder argumenten tegenspreken?

[Dit bericht is aangepast door Joël (20-11-2001).]
Oud 22-11-2001, 18:04
Joël
Joël is offline
Citaat:
Joël schreef:

4. Welke historische waarde kunnen wij hechten aan jouw uitspraak, Mujahideen? Zijn er documenten/getuigen/historische feiten die je uitspraak ondersteunen of bevestigen, of is deze uitspraak gewoon... Een ander losse flodder?
<up>

IK WIL ANTWOORDEN

Al geef je me alleen antwoord op alleen de eerste vraag... Dan ben ik al ZIELSGELUKKIG. Dat moet je zo, nu op dit moment op kunnen hoesten (en vraag 2&3 trouwens ook)! Da's toch niet teveel gevraagd?

Schiet het al een beetje op met je meesterwerk, trouwens?
Oud 23-11-2001, 09:11
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ach... ALSJEBLIEFT.

Wat is de Bijbel?

Een verzameling van duizenden manuscripten en documenten.

En ja, vertalingen, commentaar en interpretaties veranderen wel, maar die documenten zelf dus niet.
Kun jij dan dus precies weten wat er in staat?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 16:11
Joël
Joël is offline
Citaat:
Evangelion schreef:
Kun jij dan dus precies weten wat er in staat?
't Kan wel .
Oud 23-11-2001, 18:48
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
Wie is "je"? Iig, het maakt niet uit hoe je bidt. Ik bidt soms ook wel eens met mijn ogen open. Soms ook met mijn ogen dicht, en mijn handen in m'n zak. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Nu wimpel je mijn vraag een beetje af door te ver op jezelf af te gaan. Het gaat nu om Christendom in het algemeen, en daar wil ik een antwoord op. En niet dat je zegt, wie is je. En "ik bid...". Heb je geen duidelijker antwoord op mijn vraag?

Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 19:41
Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Nu wimpel je mijn vraag een beetje af door te ver op jezelf af te gaan. Het gaat nu om Christendom in het algemeen, en daar wil ik een antwoord op. En niet dat je zegt, wie is je. En "ik bid...". Heb je geen duidelijker antwoord op mijn vraag?
Bidden = praten met God.

Daar zijn nu eenmaal geen officieele voorschriften voor, dacht ik zo...
Reageren

Regels voor berichten