Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben er zo eentje (iemand die niet gelooft). Ik wil eerst ff zeggen dat de stelling niet helemaal klopt: wat geloven mensen die niet geloven. Volgens mij geloven mensen die niet geloven helemaal niets...net zoals: wat eten mensen die niet eten...
Maar ik zal niet nog flauwer doen als ik al ben, want ik snap je stelling wel. Ik als niet-gelovige, geloof in mezelf. Ik ben de enige waar ik mee door het leven moet, dus zal ik daar maar in moeten geloven (voor zover je het geloven noemt)...
||
Citaat:
Atheïsten die mensen uitlachen omdat zij in een HM geloven, zijn dus een beetje mal. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Lekker vaag...
||
Citaat:
Iedereen gelooft.
|
ik ben niet gedoopt enzo, dus heb geen regilieus geloof. Mijn kracht om door te leven is gewoon omdat het leven leuk is, geloof in de toekomst ofzo. Ik leef nu voor gezelligheid met vrienden, voor later een lieve man en kinderen. Kracht om nu naar school te gaan (zoveel kracht kost dat nou ook weer niet) haal ik uit het streven om later een leuke, goede baan te hebben die ik wil waarmee ik genoeg geld kan verdienen om te kunnen doen wat ik wil. Ik geloof in mijzelf, en als ik soms niet in mijzelf geloof, heb ik vriendinnen die mij de kracht geven om wel in mijzelf te geloven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Met geloven wordt weer meteen het christendom bedoelt, als geloven god betekend geloof ik niet maar ik geloof wel in mezelf en in de natuur. god de schuld geven is lekker makkelijk hoewel je zelf verantwoordelijk bent voor je daden en zonden, dat schijnen mensen nog al eens te vergeten god heeft het zo gewilt, hoor je maar al te vaak. ik ben ook maar een mens, met het verzwegen argument god heeft mij niet perfect gemaakt. je bent verantwoordelijk voor jezelf en niemand kan dat voor je doen besef dat...
|
![]() |
Ik geloof zelf niet speciaal in 1 bepaalde God, maar ik geloof wel dat er ergens iets is, buiten dit. Ik vind het een veel te raar, en ongeloofwaardig idee, dat je hier leeft, en dan helemaal nix meer. Ik denk dat er minstens zoiets moet zijn als reincarnatie. Dat er zoiets als 'een eeuwige hemel' bestaat geloof ik niet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet in een hogere macht zoals een god. Ik denk dat goden bedacht zijn om onverklaarbare dingen te verklaren. Om zelfs het bestaan van het leven te verklaren. Door de wetenschap zijn vele dingen weggehaald die door mensen in het verleden door onwetendheid aan goden toeschreven. En steeds als er weer een stukje weggehaald werd proberen aanhangers van zo'n geloof het zo te draaien dat het toch weer in het staartje van het geloof past.
Het bestaan van een hiernamaals in de vorm van een paradijs oid, of uberhaubt een hiernamaals is volstrekt onlogisch als je er ook maar een beetje over nadenkt. Waarom zou je je leven in dienst stellen om naar een hemel of zoiets dergelijks te gaan terwijl...tja....het idee vind ik al gewoon stom. Het slaat gewoon nergens op. Wat Buyaka zegt over het leven, dat je zelf zin aan je leven geeft vind ik veel beter en ben ik het mee eens. Waarom moet een God zin aan je leven geven terwijl dat naar mijn mening op lucht is gebaseerd. Je moet gewoon zelf je leven leven. Zorgen dat je het zelf voor elkaar krijgt en natuurlijk maak je minder leuke dingen mee maar alles wat je meemaakt daar leer je van en heb je wat aan voor de rest van je leven.En om echt naar de oosprong te gaan; Ik denk ook dat het belangrijkste van je leven het overleven is en het voorbestaan van de soort. (erg primitief he? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toch vreemd dat er onder jongeren hier nog steeds een tweedeling is tussen het traditionele geloof en helemaal geen geloof.
Ik zie overal om me heen dat mensen steeds meer kritischer durven kijken naar hoe de dingen zijn, maar op dit forum lijkt dat nog niet echt door te dringen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Geloof. DjangoVaal | 157 | 09-05-2007 23:08 | |
[stelling] Mensen geloven in iets, omdat ze onzeker en bang zijn Mr. Pignati | 190 | 07-01-2006 20:35 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
De ANTI-houding janboring | 66 | 26-04-2004 20:20 |