Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Tijd verstrijkt met een zelfde snelheid, of je nou stilstaat of dat je met de snelheid van het licht gaat.. Of je nou observeerd of dat je reist.. De tijd verstrijkt zowiezo.. (oftewel, ik snap nog steeds niet wat je bedoeld) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 die ik als observeerder hier op de aarde heb. En 1 klok die de astronaut in zijn ruimteschip heeft. Nu gaat die astronaut in zijn ruimteschip heel erg snel. Ik, die kijkt vanaf de aarde, meet een langere tijdsduur dan de astronaut zelf in dat ruimteschip. Neemt die astronaut zijn klok weer mee terug naar de aarde, dan zien we dat ik als observeerder op aarde een grotere tijdsduur heb gemeten dan de astronaut. Voor de rest heb ik het erg duidelijk uitgelegd in de rest van de topic. Groetjes Ben(die weet dat de speciale relativiteitstheorie gewoon ingewikkeld is ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Magoed. Als Einstein gelijk heeft, zullen we het nooit weten. Reizen met de snelheid van het licht is volgens hem (E=MC2) onmogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat we niet weten hoe snel licht gaat. Ze weten nog niet waarom het juist deze snelheid is. Dat was de oorspronkelijke vraag van deze topic ook. Groetjes Ben(die deze vraag ook eens een keer op exacte vakken had gesteld ![]()
||
![]() |
Citaat:
Onderzoek doen we er toch naar. Waarom massa traagheid bezit b.v. is ook een interessante vraag waar we nog geen antwoord op kunnen vinden. Daarnaast antwoorde ik slechts op de vraag van de topicstarter. Groetjes Ben(die niet wil uitsluiten dat we te weten zullen komen waarom licht zo snel gaat, maar zekerheid of er ooit een antwoord zal komen uiteraard niet kan geven ![]()
Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 22:03. |
![]() |
|
Sorry dat ik een oud topic weer naar boven haal, maar is de lichtsnelheid niet gewoon absoluut? Als je dan naar het verleden kan gaan, kan je je moeder vermoorden en voor mij bestaat deze paradox al niet, dus kan je niet terug in de tijd.
Over naar de toekomst gaan twijfel ik, ik heb wel eens op een tv een tekenfilmpje gezien, van een jongetje dat met een sneller-dan-licht-vliegtuig de toekomst in ging, en toen hij een minuut later terug kwam bleek z'n zusje 80 jaar op hem gewacht te hebben... Toch lijkt mij de dimensie "tijd" vast. REIE |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Twee vraagjes Mr.Mark | 10 | 22-01-2011 21:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Buiten het heelal Afwezignummer2 | 158 | 10-07-2010 14:58 | |