Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2002, 21:10
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik vind het niet mooi.. Ook als ik zelf, als gozer, voor de spiegel sta vind ik 't gewoon niet mooi staan voor mezelf als ik 't laat groeien.. scheer 't ook altijd af.. niet helemaal weg, maar wel kort.. vind 't wel zo hygienisch. Maar daarintegen is dat niet het enige wat ik kort houdt.
Oud 27-11-2002, 21:19
a new noise
a new noise is offline
bah bah bah bah BAAAAAAH

*anti lichaamshaar*
Oud 27-11-2002, 21:22
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
jummieeeeeeee

pro-lichaamshaar

serieus (yeah right):
leuker zonder, maar als het moet, heb ik er geen problemen mee

nou, daaag
Oud 27-11-2002, 21:57
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
houd het bij / scheer het ( als ik niet lui ben)
Oud 27-11-2002, 22:17
J-roen
J-roen is offline
op de brandstapel ermee
Oud 28-11-2002, 09:06
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
melodyofdeath;

mja maar er is natuurlijk een verschil van 5 mm haar of haar waar je vlechtjes in kan draaien..beetje haar kan ik me niet druk om maken eigenlijk... bij jongens vind ik het ook niet vies dus wrom bij meisjes wel ..
Oud 28-11-2002, 10:25
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik scheer overigens alles, elke dag. (Denk aan oksels en below) Nou ja, mijn benen dan 2 a 3 keer per week. Ik kan echt niet naar mezelf kijken als er overal vieze stoppels groeien, laat staan lange haren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 10:42
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Wat mij betreft heb ik lever geen okselhaar maar mijn susje laat het gewoon zitten, dat vind ik op zich wel weer heel erg stoer van haar. Dus kan ik hier geen duidelijke mening over uit doen.
Oud 28-11-2002, 10:51
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik scheer overigens alles, elke dag. (Denk aan oksels en below) Nou ja, mijn benen dan 2 a 3 keer per week. Ik kan echt niet naar mezelf kijken als er overal vieze stoppels groeien, laat staan lange haren.

Idd
Oud 28-11-2002, 11:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik scheer overigens alles, elke dag. (Denk aan oksels en below)
Poeh had ik jouw huid maar dan.. ik moet mn huid echt ff rust gunnen als ik me heb geschoren. Flink smeren met creme ook.
Oud 28-11-2002, 12:02
Roxy
Roxy is offline
ik vind zowel bij meisjes als bij jongens dat er geen hele bossen moeten hangen... dat het goed kort gehouden moet worden iig... ik doe het ongeveer 2x per week dr af maar bij een jongen ist ook goed als het heel kort is.... staat op de een of andere manier net iets stoerder
Oud 28-11-2002, 16:11
Iduna
Iduna is offline
Waarom vrouwen wel en mannen niet? Geen idee.

Persoonlijk vind ik het ook niet echt charmant als er bossen haar onder een vrouw dr arm zit... OMG moet er niet aan denken. Stoppeltjes moeten kunnen (bijv in de winter), vind ik.
Ook bij mannen vind ik bossen okselhaar ook niet bepaald 'mooi'... Ik heb liever dat ze dat haar bijscheren/knippen, dus het hoeft niet per se glad en kaal te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:13
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Roos schreef:
Poeh had ik jouw huid maar dan.. ik moet mn huid echt ff rust gunnen als ik me heb geschoren. Flink smeren met creme ook.
Ja, ik ook, maar ik scheer er meestal toch gewoon overheen. Is niet slim, maar ik vind stoppels gewoon niet mooi.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ja, ik ook, maar ik scheer er meestal toch gewoon overheen. Is niet slim, maar ik vind stoppels gewoon niet mooi.
Aaaahhh hou op brrrr...
Oud 28-11-2002, 17:10
ster
ster is offline
jak erg onverzorgt
Oud 29-11-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef:
Ik ook.. En in de winter is het nog niet zoown probleem om een paar dagen niet te scheren, maar in de zomer wordt het wel lastiger..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:18
corduroy
corduroy is offline
bij mannen net zo stom als bij vrouwen.
bij allebei vind ik het niet echt erg, maar zelf hou ik het wel goed bij. ook al vind ik het eigenlijk stom mooi vind k het niet.
Oud 29-11-2002, 14:20
Quiana
Quiana is offline
Bij vrouwen; bah. :\
Bij mannen vind ik een klein beetje wel kunnen,
kaal is ook weer zo kaal..
Maar hele bossen, bah.. :\
Oud 30-11-2002, 08:50
de goeie fee
de goeie fee is offline
Oohh, bij mannen MOET het juist met hele bossen! Ik vind dat lekker mannelijk
Bij vrouwen --> ab-so-luut niet, juck, ik mag er niet aan denken
Oud 03-12-2002, 12:05
Billy_bob
Billy_bob is offline
MEGA SUPERIEUR UITZONDERLIJK VIES SMERIG GOOR! Word al gek als ik eraan denk!
Oud 03-12-2002, 12:06
Billy_bob
Billy_bob is offline
stiekem vind ik het wel opwindend! hmmmmmm
Oud 06-12-2002, 21:05
phoebe4000
phoebe4000 is offline
ranzig...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:24
Verwijderd
ranzig..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:58
charly not
charly not is offline
Oud 07-12-2002, 02:25
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Hmmm, je zou er maar 's tussen de deur mee blijven haken .
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 12:49
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
VIES! en t gaat ook zoww jeuken.. bahh.. s winters hou k t wel wat minder goed bij... maarjahh.. en tis ok niet mooi.. bluggh.. al die lange haren die onder je oksels vandaan omen.. bij jongens vind k het met mate wel kunnen..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 12:52
kirsten
kirsten is offline
Wat is nou toch het probleem??? Jongens scheren zichzelf daar meestal ook niet en wij vrouwen wel, omdat mannen en geidoctrineerde vrouwen dat normaal vinden. Voor de jaren 50 liep elke vrouw rond met okselhaar hoor, of toch de meesten., want we hadden nog die gesofisticeerde scheermesjes niet. En mag ik dan nog iets zeggen: wat geldt voor zweet, telt ook voor deodorant. De zweetgeur blijft in je okselhaar zitten (dat is ook waarom dat haar daar zit: om de andere sekse te verleiden met jouw geur), maar dat geldt dus ook voor parfum: als je dedorant op naakte oksels spuit is het er na 5 minuten zweten al uit (ongelooflijk vervelend!!) en als je dezelfde hoeveeldheid op begroeide oksels spuit blijft het de hele dag (en ik spreek uit ervaring! Dus niet zeggen dat het niet waar is).

Ik scheer dus mijn oksels of mijn beenhaar niet in de winter, moet mijn vriend maar genoegen mee nemen, want niemand ziet het toch, dus waarom dan, tenzij voor speciale gelegenheden. Is dat zo goor dan??? Niet goorder dan vrouwen in 1900...
Oud 08-12-2002, 03:42
soffietje
soffietje is offline
En toch vind ik het vies.
Oud 08-12-2002, 10:42
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
niet echt super nee
Oud 08-12-2002, 12:10
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Wat is nou toch het probleem??? Jongens scheren zichzelf daar meestal ook niet en wij vrouwen wel, omdat mannen en geidoctrineerde vrouwen dat normaal vinden.
Neej en vrouwen gebruiken ook vaak make up en mannen niet, vrouwen doen veel meer voor een mooie uitstraling, er wordt vaak verwacht dat vrouwen er meer aan doen, dat is nou eenmaal zo en daar kan je niets aan doen.

Als jij het niet wil doen, dan niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:49
Evito
Evito is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
(...) er wordt vaak verwacht dat vrouwen (...)
En jij geeft daar ene kont om? Jij geeft toe een slet van de maatschappij te zijn, van de maatschappij die gevoed wordt door mensen die ook onder deze last gebogen gaan? Samen met je okselhaar scheert zij ook haar identeit weg, die dit doet omdat dat van haar wordt verwacht. Van wie krijg jij werkelijke geestelijke acceptatie, die jou zal accepteren omdat jij niet behaard bent?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:01
WishfulDreaming
Citaat:
Evito schreef:
En jij geeft daar ene kont om? Jij geeft toe een slet van de maatschappij te zijn, van de maatschappij die gevoed wordt door mensen die ook onder deze last gebogen gaan? Samen met je okselhaar scheert zij ook haar identeit weg, die dit doet omdat dat van haar wordt verwacht. Van wie krijg jij werkelijke geestelijke acceptatie, die jou zal accepteren omdat jij niet behaard bent?
Ik spreek niet over mezelf, ik zeg het in het algemeen. Ik zal je zeggen dat ik mezelf ook niet scheer, eigenlijk simpelweg omdat er niets te scheren valt, maar dan nog. Het is gewoon algemeen bekend dat er meer van vrouwen verwacht wordt dan van mannen, tis aan die vrouw of ze daar aan mee wil doen of niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:05
Evito
Evito is offline
Goed, je hebt gelijk, maar dan heeft Kirsten nog meer gelijk als ze het over geindoctrineerde vrouwen heeft. Want dat is zeker wel het geval.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
kirsten schreef:
Wat is nou toch het probleem??? Jongens scheren zichzelf daar meestal ook niet en wij vrouwen wel, omdat mannen en geidoctrineerde vrouwen dat normaal vinden. Voor de jaren 50 liep elke vrouw rond met okselhaar hoor, of toch de meesten., want we hadden nog die gesofisticeerde scheermesjes niet. En mag ik dan nog iets zeggen: wat geldt voor zweet, telt ook voor deodorant. De zweetgeur blijft in je okselhaar zitten (dat is ook waarom dat haar daar zit: om de andere sekse te verleiden met jouw geur), maar dat geldt dus ook voor parfum: als je dedorant op naakte oksels spuit is het er na 5 minuten zweten al uit (ongelooflijk vervelend!!) en als je dezelfde hoeveeldheid op begroeide oksels spuit blijft het de hele dag (en ik spreek uit ervaring! Dus niet zeggen dat het niet waar is).

Ik scheer dus mijn oksels of mijn beenhaar niet in de winter, moet mijn vriend maar genoegen mee nemen, want niemand ziet het toch, dus waarom dan, tenzij voor speciale gelegenheden. Is dat zo goor dan??? Niet goorder dan vrouwen in 1900...

Toegegeven, ik vind het mooier als het geschoren is. Niet om redenen van hygiène, maar om redenen van (jawel, sociaal bepaalde) schoonheid. Misschien ben ik dan ook wel een slet van de maatschappij, omdat ik blindelings meeloop achter datgene wat iedereen al volgt, maar goed, ik voel me niet schuldig omdat ik mijzelf en mijn karakter laat bepalen door de omgeving en de maatschappij. Dat is juist heel normaal en het kán ook niet anders.

Trouwens, waarom zou het onhygiënisch zijn? Mannen scheren hun okselhaar vrijwel nooit, lopen en zoveel stinkende mannen over straat dan? Deodorant werkt tegenwoordig echt wel goed, als je elke dag doucht en deodorant gebruikt ga je écht niet naar zweet ruiken, of je moet na het douchen meteen drie uur gaan sporten en vervolgens niet douchen. Maar dat okselhaar bij vrouwen onhygiënisch is, is grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:19
FireCracker
FireCracker is offline
meisjes > scheren
jongens > minstens trimmen
Oud 08-12-2002, 13:21
italianboy
italianboy is offline
waarom stel je een vraag waarvan je toch wel weet hoe men gaat reageren??
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:34
Mysterons
Mysterons is offline
italianboy. hou alsjeblieft is een keer je kop
Oud 08-12-2002, 15:46
Verwijderd
in mijne zitten dreads
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:24
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ik spreek niet over mezelf, ik zeg het in het algemeen. Ik zal je zeggen dat ik mezelf ook niet scheer, eigenlijk simpelweg omdat er niets te scheren valt, maar dan nog. Het is gewoon algemeen bekend dat er meer van vrouwen verwacht wordt dan van mannen, tis aan die vrouw of ze daar aan mee wil doen of niet.
Er worden alleen van vrouwen allerlei dingen verwacht omdat die vrouwen dat nemen. Qls wij nou eens vanaf vandaag zouden zeggen dat we ons haar niet meer scheren, dan zouden mannen dat moeten accepteren, of ze het nu wilden of niet. Maar zolang vrouwen de normen die mannen opstellen accepteren zal de vrijdenkende rest ook onder dat juk gebukt gaan. Kan jij mij zeggen waarom vrouwen perse hun zenkbrauwen in een mooie vorm moeten hebben en mannen desnoods met brostels bover hun ogen kunnen rondlopen??? Behalve een klein aantal vreemde mannen is er geen enkele die zijn zenkbrauwen gat epileren. Is er een goede reden waarom een vrouw elke dag make-up draagt??? Behalve dan dat mannen vinden dat ze dat moet doen??? Make-up is gewoon ronduit vervelen. Als je iets in je oog hebt zitten kan je er niet in wrijven want dan loopt je mascara of je oogschaduw uit, of ramp. Serieus eten of drinken kan je ook niet want dan gaat je lippenstift eraf en moet je om de 5 minuten naar het toilet om nieuze op te doen.
En weet je, ik weet niet waar het vandaan komt, maar voor de 19e eeuw maakten mannen zich ook op, en geen klein beetje. En dan opeens hebben ze daar geen zin meer in, vervelend waarschijnlijk, maar ze verplichten het dan wel een de vrouw. Het is niet aan de vrouw om nee te zeggen, het is aan de man om het niet te verwachten.
Oud 08-12-2002, 21:33
WishfulDreaming
Citaat:
kirsten schreef:
Er worden alleen van vrouwen allerlei dingen verwacht omdat die vrouwen dat nemen. Qls wij nou eens vanaf vandaag zouden zeggen dat we ons haar niet meer scheren, dan zouden mannen dat moeten accepteren, of ze het nu wilden of niet. Maar zolang vrouwen de normen die mannen opstellen accepteren zal de vrijdenkende rest ook onder dat juk gebukt gaan. Kan jij mij zeggen waarom vrouwen perse hun zenkbrauwen in een mooie vorm moeten hebben en mannen desnoods met brostels bover hun ogen kunnen rondlopen??? Behalve een klein aantal vreemde mannen is er geen enkele die zijn zenkbrauwen gat epileren. Is er een goede reden waarom een vrouw elke dag make-up draagt??? Behalve dan dat mannen vinden dat ze dat moet doen??? Make-up is gewoon ronduit vervelen. Als je iets in je oog hebt zitten kan je er niet in wrijven want dan loopt je mascara of je oogschaduw uit, of ramp. Serieus eten of drinken kan je ook niet want dan gaat je lippenstift eraf en moet je om de 5 minuten naar het toilet om nieuze op te doen.
.
Dingen zoals make up worden echt niet alleen gedaan omdat het van mannen moet. Ikzelf draag make up omdat ik het zelf mooi vind. Eigenlijk zie ik er voor mannen nog belabberder uit dan zonder, dus ik doe het echt niet voor hun. Heel veel meiden in deze topic reageren ook dat ze hun oksels scheren omdat ze het zelf zo ranzig vinden. Er zijn nou eenmaal mensen die dat voor de mannen doen, die aandacht willen, en dat kan je nou eenmaal niet verkomen. En dat betekent nog niet dat ze meteen geindoctrineerde vrouwen zijn. Dat jij het nou stom vind en dat jij nou niet van make up houdt, hoeft toch niet te betekenen dat de mensen die het wel gebruiken dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:54
P. Fortuyn
P. Fortuyn is offline
Ik snap sowieso niet wat er opwindend is aan vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:57
Avelon
Avelon is offline
ja en dat je dat dan mooier vindt omdat je dat is aangepraat, daar is ook niets mis mee. je kan je moeilijk daartegen gaan verzetten.
je bent nou eenmaal beinvloedbaar als mens zijnde. en dus?
Oud 08-12-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
kirsten schreef:
blablabla
Whaha. Wat is dit nou weer voor gelul. Denk je nou werkelijk dat vrouwen zich opmaken omdat dit van mannen moet? Klinkklare onzin, ze willen het zelf, ik ken geen man die z'n vrouw/vriendin verplicht om makeup te dragen oia.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:57
blacky
blacky is offline
ik vind het ook smerig en scheer het dus maar lekker af, maar waarom is het bij een vrouw eigenlijk ranzig en bij een man niet??? Zij scheren het toch ook nooit en daar wordt niks van gezegd....eigenlijk wel onzin hoor, want okselhaar opzich ziet er namelijk gewoon niet uit.
Oud 09-12-2002, 14:44
substantial
substantial is offline
zolang er maar geen borstharen groeien op het vrouwelijk lichaam.. maar toch

doe maar niet
Oud 10-12-2002, 14:16
Verwijderd
vies
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 09:27
Yamyam
Yamyam is offline
Ik haal het er wel af, al is het alleen maar om dit soort reacties, maar het is eigenlijk een beetje een principekwestie wat mij betreft. Als een jongen van mij zou eisen dat ik t er af moet scheren, moet ie het zelf ook maar doen. Wij meisjes moeten gladde benen hebben, oksels, gezichtjes etc etc. Vind ik eigenlijk een beetje gezeik. 't Zijn-maar-idealen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:19
Aéquitas
Aéquitas is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Ik vind het niet mooi.. Ook als ik zelf, als gozer, voor de spiegel sta vind ik 't gewoon niet mooi staan voor mezelf als ik 't laat groeien.. scheer 't ook altijd af.. niet helemaal weg, maar wel kort.. vind 't wel zo hygienisch. Maar daarintegen is dat niet het enige wat ik kort houdt.
helemaal mee eens deo werkt ook een stuk effectiever op die manier. haar kort houden is gewoon hygienischer. Scheer ook borsthaar en schaamhaar. Is gewoon stukken beter en hygienischer. op armen en benen na ben ik ook antilichaamshaar
Oud 11-12-2002, 14:24
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
echt ranzig,maar op een gegeven moment moet de man t ook bijsnoeien vind ik...beetje mag maar t moet nie te gek worden want da stinkt
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 11:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom hoeven jongens hun oksel haren niet te scheren?? waarom is dat normaal?? ja geen idee!

ik vind dat jongens ook hun okselhaar eraf moeten scheren. ik vind het echt geen gezicht.

dus ik denk dat ik maar met een danser ga trouwens, die moeten hun okselharen wel scheren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten