Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 17:38
Verwijderd
mijn vriendin zei eergister precies het zelfde tegen me... samen hebben we gejankt en ik heb gezegd dat we hulp voor haar zouden gaan zoeken.
ik vind haar niet super dik ofzow, ok ze is een beetje fors, maar in de klas wordt ze er mee gepest en das gewoon zow lullig!

ik weet niet precies wat je kunt doen, maar zoek iig goede hulp.
dikke knuf
mir
Oud 27-01-2002, 19:42
Lizz14
Lizz14 is offline
soms heb ik dat ook ok ik ben niet echt dik maar toch dan zie je weer zo'n superslank meisje rondhuppelen met een kort truitje wat ik dus net niet aan kan.En dan baal ik toch wel.
Oud 30-01-2002, 10:04
Snow White
Snow White is offline
http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/001465.html
Oud 23-02-2002, 18:00
sweetgirl00
sweetgirl00 is offline
doe ff normaal!!weet je hoe erg dat is!!damn je kan er doet doorgaan dit slaat echt werkelijk nergens op!!
Oud 24-02-2002, 08:06
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
ik heb boulimia...enk hep inderdaad wel s zoiets van wask maar zo slank als iemandmet ana..
maar kep in dijkzigt in de adolescentenkliniek gezeten...daar zaten een aantal mensen met ana...en das ech geen pretje hoor(boulimia owk niet...maar goed)
k begrijp wel wat je zegt...en hoe je het bedoelt, maar dat komt bij veel mensen verkeerd over.
als je naar de huisarts gaat, die heeft zwijgplicht, kan hij je doorverwijzen naar een dietist...en dat kan dan vergoed worden door de verzekering...je ouders hoeven hier nix van te weten(denk ik)
je kan iig proberen te overleggen met de huisarts...en als je idd b.e.d. zou hebben...dan zou ik hulp zoeken...
want een eetprobleem is echt geen pretje...en als je 't eenmaal hebt kom je er niet meer zo gemakkelijk van af...
dus probeer er wat aan te doen voordat je het ontwikkeld. als je wil afvallen ga dan naar een dietiste ofzow...maar doe het iig verstandig...
suc6
Oud 26-02-2002, 16:37
E-V-E
E-V-E is offline
mmm ik snap je ook wel
een half jaar geleden heb ik op het randje van anorexia gebungeld
nix, maar dan ook nix eten
en dan nog denken dat je teveel calo's hebbinnegekregen en dan al je gedronken water ook nog eens gaan uitkotsen (vinger in keel)
ik snap wel dat je een drang heb naar mager zijn
of in ieder geval afvallen
bij mij was het absoluut niet nodig (1.66m , 50 kilo) maar ik voelde mezelf dik
en nou ben ik 10 kilo aangekomen
en ik voel dat het binnenkort weer misgaat
maar ik blijf vechten!
succes en
bloijf iig asjeblieft gezond eten!
xxx
eve
Oud 26-02-2002, 21:02
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Ik heb ook weleens van die rare gedachten. Ik heb serieus gezegd tegen mijn moeder, dat als ik ooit in een coma kom, dat ze dan tegen de artsen moet zeggen dat ze mij niet te veel eten mogen geven. Ze begon te lachen, en toen deed ik dat ook maar. Het was wel serieus bedoeld, maja.
Oud 27-02-2002, 03:52
miep
miep is offline
Citaat:
Lizz14 schreef:
soms heb ik dat ook ok ik ben niet echt dik maar toch dan zie je weer zo'n superslank meisje rondhuppelen met een kort truitje wat ik dus net niet aan kan.En dan baal ik toch wel.
ik ook niet
kijk die meiden met anorexia stoppen gewoon met eten omdat ze zich kut voelen. ik ga heel veel vreten omdat ik me door en door kut voel: hup, nog een probleem er bij, ik weeg te zwaar....

Oud 28-02-2002, 13:13
dwerg
dwerg is offline
je meot gewoon gaaan oppassen met eten en er nie mee spotten want er zijn zo veel mensen die dat hebben en er graag van af willen
Oud 28-02-2002, 15:06
Kleine A*
Kleine A* is offline
tjaa.....dit ken ik...
ik zou dr niks op tegen hebben.......
en dan eindelijk echt dun zijn zou iets zijn wat ik heel erg graag wil
Oud 28-02-2002, 15:11
Kat
Kat is offline
ik vind dat eigenlijk niet zo'n geslaagde opmerking... Anorexia is een hartstikke nare ziekte, er gaan mensen dood aan, en ik denk dat je blij moet zijn dat jij het NIET hebt.
Maargoed, om af te vallen kun je ook meer gaan sporten, fitnes ofzo. is heel gezellig, en er lopen echt niet alleen maar slanke of gespierde mensen rond (dat dacht ik eerst). minder eten hou ik nooit zo lang vol...
Oud 28-02-2002, 16:37
Anesthesia
Anesthesia is offline
Hey

ik snap heel goed wat je voelt. Ik heb dus anorexia gehad en toen ik een terugval had dacht ik ook: slankheid gaat voor alles.
(en ook ik voelde me dik)

maar het grote geheim van anorexia is: je ziet niet hoe slank/mager je bent/wordt. Je BLIJFT jezelf hetzelfde zien, je bent er NOOIT tevreden mee. Dus dat jij zegt dat je graag anorexia zou willen hebben lost niets op voor je: al had je het, je ziet het toch niet.

wel denk ik dat je misschien Binge Eating Disorder hebt. Das dus ook een eetstoornis. Ga naar een huisarts en vertel hem al je klachten.
Oud 28-02-2002, 17:12
Choong
Choong is offline
Ik moet zeggen dat ik ook heel erg van snacks enzo houd, maar lijnen is moeilijk, duur EN ongezond. Je kunt beter gaan sporten. Begin met fietsen ofzo, en dan overgaan op skaten en daarna hardlopen bijv.
Oud 01-03-2002, 10:12
aquafemme
aquafemme is offline
Ik hem ongeveer dezelfde lengte als jou en hetzelfde gewicht... ik voel me ook te zwaar en ik ben bezig om mijn eetpatroon te veranderen... Ik zou nooit van mijn leven anorexia kunnen krijgen, omdat ik zelf zo niet in elkaar zit... Tuurlijk vol je je min als je weer iets gegeten hebt wat gewoon niet in je "dieet" past.. maar zolang je je blijft bewegen en voldoende water drinkt en fruit eet.. dan val je uiteindelijk wel af.. alleen het gebeurt niet NU maar pas na een aantal weken dat je het merkt..

Je moet op een gegeven moment 'eten om te leven' en niet 'leven om te eten'!

Bij ons in de familie is iedereen bezig met dieten en gezond eten etc. mijn vader is continue met zijn gewicht bezig, moet je nagaan wat dat voor een invloed heeft op mij en het gezin... Ik ben der achter gekomen dat het een kwestie is van jezelf houden en nu de knop omzetten... Als je je levensstijl echt wilt veranderen moet je beginnen met een eetstijl die bij jou past....

Bij een Dietist werkt wel, alleen je moet de knop hebben omgezet in je hoofd dat het je nu gaat lukken....

Succes

Oud 01-03-2002, 13:10
*Norena*
*Norena* is offline
Sorry ,maar Anorexia hebben is geen pretje..

Waarom jezelf pijnigen.. ...Advies: Doe het nooit!!...Wees blij met jezelf..Je kunt altijd gaan sporten..weet ik veel wat..maar ga een ziekte niet opzoeken
Oud 01-03-2002, 15:13
kneisje
kneisje is offline
Als je anorexia hebt wordt je niet alleen veels te dun. Je krijgt t ook altijd koud, hebt buikpijn van de honger en krijgt moeite met je te concentreren. Lijt me niet iets om graag te wilen... Gewoon gezond eten, geen tussendoortjes en sporten helpt veel beter!!!
Oud 24-07-2004, 23:23
jedego
jedego is offline
Eigenlijk heeft iedereen in deze topic een beetje gelijk.

het zijn allemaal dingen die vooral geestelijk spelen. en aangezien iedereen geestelijk anders is, heeft het bij iedereen ook een andere werking.

hou je vast aan de leuke dingen in het leven. zorg dat je veel vrienden hebt waar je goed mee kunt praten.
Schaam je ook niet als je je probleem bij een vriend of vriendin neer legt. je vriend of vriendin kan er juist heel gelukkig om worden omdat ze zich belangrijk voelen voor iemand. ze zullen voor je klaar gaan staan en hun eigen dingen even laten voor wat het is.

Mijn beste vriendin heeft anorexia, en ik kan er heel gelukkig van worden als ik merk dat het helpt dat ik met haar praat. het is een heel fijn gevoel dat ik met haar mag meedenken.

DOE LEUKE DINGEN!
Leuke dingen zijn niet voor niets leuk.

sterkte voor hen die sterkte nodig hebben.

Jeroen.
Oud 25-07-2004, 07:54
Verwijderd
Een topic van 2,5 jaar oud uppen is niet echt de bedoeling.
Topic gesloten

Regels voor berichten