![]() |
|
ik vind dat eigenlijk niet zo'n geslaagde opmerking... Anorexia is een hartstikke nare ziekte, er gaan mensen dood aan, en ik denk dat je blij moet zijn dat jij het NIET hebt.
Maargoed, om af te vallen kun je ook meer gaan sporten, fitnes ofzo. is heel gezellig, en er lopen echt niet alleen maar slanke of gespierde mensen rond (dat dacht ik eerst). minder eten hou ik nooit zo lang vol...
|
![]() |
Hey
ik snap heel goed wat je voelt. Ik heb dus anorexia gehad en toen ik een terugval had dacht ik ook: slankheid gaat voor alles. (en ook ik voelde me dik) maar het grote geheim van anorexia is: je ziet niet hoe slank/mager je bent/wordt. Je BLIJFT jezelf hetzelfde zien, je bent er NOOIT tevreden mee. Dus dat jij zegt dat je graag anorexia zou willen hebben lost niets op voor je: al had je het, je ziet het toch niet. wel denk ik dat je misschien Binge Eating Disorder hebt. Das dus ook een eetstoornis. Ga naar een huisarts en vertel hem al je klachten.
|
Ik hem ongeveer dezelfde lengte als jou en hetzelfde gewicht... ik voel me ook te zwaar en ik ben bezig om mijn eetpatroon te veranderen... Ik zou nooit van mijn leven anorexia kunnen krijgen, omdat ik zelf zo niet in elkaar zit... Tuurlijk vol je je min als je weer iets gegeten hebt wat gewoon niet in je "dieet" past.. maar zolang je je blijft bewegen en voldoende water drinkt en fruit eet.. dan val je uiteindelijk wel af.. alleen het gebeurt niet NU maar pas na een aantal weken dat je het merkt..
Je moet op een gegeven moment 'eten om te leven' en niet 'leven om te eten'! Bij ons in de familie is iedereen bezig met dieten en gezond eten etc. mijn vader is continue met zijn gewicht bezig, moet je nagaan wat dat voor een invloed heeft op mij en het gezin... Ik ben der achter gekomen dat het een kwestie is van jezelf houden en nu de knop omzetten... Als je je levensstijl echt wilt veranderen moet je beginnen met een eetstijl die bij jou past.... Bij een Dietist werkt wel, alleen je moet de knop hebben omgezet in je hoofd dat het je nu gaat lukken.... Succes ![]()
|
Sorry ,maar Anorexia hebben is geen pretje..
Waarom jezelf pijnigen.. ![]() ![]()
|
Eigenlijk heeft iedereen in deze topic een beetje gelijk.
het zijn allemaal dingen die vooral geestelijk spelen. en aangezien iedereen geestelijk anders is, heeft het bij iedereen ook een andere werking. hou je vast aan de leuke dingen in het leven. zorg dat je veel vrienden hebt waar je goed mee kunt praten. Schaam je ook niet als je je probleem bij een vriend of vriendin neer legt. je vriend of vriendin kan er juist heel gelukkig om worden omdat ze zich belangrijk voelen voor iemand. ze zullen voor je klaar gaan staan en hun eigen dingen even laten voor wat het is. Mijn beste vriendin heeft anorexia, en ik kan er heel gelukkig van worden als ik merk dat het helpt dat ik met haar praat. het is een heel fijn gevoel dat ik met haar mag meedenken. DOE LEUKE DINGEN! Leuke dingen zijn niet voor niets leuk. sterkte voor hen die sterkte nodig hebben. Jeroen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Onzeker WeAreOne | 15 | 03-06-2014 11:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
eetprobleem? love-THE-world | 333 | 19-06-2005 07:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 | |
Psychologie |