Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 12:18
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, behoorlijk aangeslagen door al deze stukjes maar ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met alles!

Veel liefs Judith
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:34
grizzy
grizzy is offline
wat zouden jullie doen als je zeker wist dat je ging sterven?
Nog verder medicatie nemen en er superziek van worden, maar dan wel een jaar langer leven.
Of geen medicatie meer nemen, wel ziek zijn maar niet extreem erg en dus nog van je leven kunnen profiteren, maar dan wel minderlang leven?
Ik sta nu voor die keuze en weet er echt het antwoord nog niet op.
Please, help me a littelbit
en geef reacties
Oud 03-03-2002, 19:07
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
goh, ik sta nu echt wel met me mond vol tanden, kun je nu niet meer voor de chemo kiezen ofzo? als je daar 2 maanden geleden voor kon kiezen moet dat nu toch ook nog kunnen
als er nog een mogelijkheid is voor chemo zou ik het in jouw geval echt wel doen hoor!!
ik bedoel maar, je bent nog maar 15 (even oud als mij trouwens) je hebt nog een heel leven voor je!!
ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik voor de keuze, die jou nu voorgelegd wordt, zou kome te staan!!
zorg iig dat je goed nadenkt voor je een beslissing neemt waar je later misschien spijt van krijgt!!

nog heeeeel veeeeel sterkte

groetjes,
ELS

[Dit bericht is aangepast door ***DKNY'ke*** (03-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 21:49
vanilla
vanilla is offline
ik weet ook niet goed wat ik hier op moet zeggen.
het lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk, zwaar, verdrietig, treurig, enz. en dat is het ook, voor jou, voor je familie, voor je omgeving en ik word er ook verdrietig door als ik dit zo lees, ik ben even oud als jij.
ik zou niet weten meis wat je moet doen, ik zou het echt niet weten.
het is jouw keuze, wat ik zou doen, ik weet het niet, ik zou er denk niet eens over kunnen praten zo op een forum, ik zou erg zwak zijn, ik vind jou heel erg sterk.
ik wens je heel erg veel liefde toe,
sterkte en heel erg veel succes met het maken van je beslissing,
heel veel liefs
vanilla
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
grizzy schreef:
Hey mensen, ik heb kanker, ik weet dit al langer, en ik heb er mee leren leven. Ik heb het mijn vrienden ook verteld.
Maar onlangs ben ik bij de dokter geweest, en die zei dat ik moest kiezen of ik chemo wou doen of niet. Ik heb ondertussen in mijn leven al 2 maal kanker gehad, 2 maal een soort van botkanker aan mijn linkervoet. Ik weet dus al wat chemo is, maar ik zie het echt geen 3 de keer meer zitten. Maar langs de andere kant, als ik niet voor chemo kies, heb ik nog maar 5 jaar. Wat moet ik doen. En moet ik dit mijn vrienden ook vertellen of niet. Please, help me. Ik moet mijn beslissing 14 januari zeggen, en ik weet echt niet wat ik moet doen. Als ik voor chemo kies, is het waarschijnlijk( voor 80%) dat dit niet de laatste keer is dat ik kanker heb, wat moet ik doen.
Ik zou het WEL doen, hoe vervelend het ook is. Misschien krijg je wel weer kanker daarna, maar als je meer dan 5 jaar hebt, is de kans veel groter dat er dan nieuwere en betere medicijnen/therapieen zijn, waardoor je meer tijd hebt.

Heel veel sterkte met de behandeling (of als je het niet doet, gewoon heel veel sterkte)!!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 23:30
Passoa
Passoa is offline
Ja, veel sterkte, met het maken van je keuze, de gevolgen, de komende tijden, enz. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten welke van de twee ik in jou geval zou kiezen, maar toch, waarschijnlijk zou ik voor de chemo gaan.
Omdat ik het leven toch wel wil blijven leven, en wie weet, zijn er, zoals Morgan schreef, over een jaar of vijf misschien wel betere medicijnen?
Al zou ik de andere keuze ook goed snappen, om de redenen die je zelf al gaf.
Iig, wat je ook kiest, of waarschijnlijk al hebt gekozen, nog maar een keer veel sterkte!
Liefs,
Passoa
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:53
ekki
ekki is offline
don't give up! de beslissing is voor jezelf, die kan ik je niet geven. maar kijk toch nog even naar deze links. wie weet zit er iets interessants bij.
http://www.natuurarts.nl/kanker.htm http://www.goedkosjer.org/Elpimed.htm (?) http://www.kanker-actueel.nl/an_al.html http://www.moermanvereniging.nl/

vooral die laatste, over de moermantherapie, moet je maar 'ns lezen. het zal je levenskwaliteit verbeteren.

heel veel sterkte.
Oud 06-03-2002, 15:56
ekki
ekki is offline
ohja: alternatieve geneeswijzen moet je de tijd geven. echt heel veel sterkte.
Oud 07-03-2002, 17:33
Roozie
Roozie is offline
Hee meid je staat voor een moeilijke keuze maar ik hoop dat je voor het leven kiest, je bent nog maar zo jong en het is zo erg om te zien dat deze ziekte ook jonge mensen treft. Vecht ertegen, maar wat je ook doet ik wens je het allersterkste van de wereld!

Regels voor berichten