Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2002, 16:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Morse schreef:
Ja, wat denk jij dan waarvoor we een reukorgaan hebben gekregen???? Dat heb toch niet IK zo bepaald!
Ik ben niet zo arrogant om te denken dat ik even het waarom van vele zaken in de natuur kan gaan bepalen. Dat zou ook volstrekt onzinnig zijn, aangezien wij daar helemaal geen weet van hebben. Het wat kunnen we goed analyseren met onze wetenschap, het waarom niet. Dus hou je giswerk voor je.
Oud 09-02-2002, 16:17
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ah, jij weigert je te conformeren aan subjectieve oordelen over geuren, maar denkt wel zelf te kunnen bepalen waar onze organen voor 'zijn gekregen'? H-Y-PC-R-I-E-T...

Ehm, je hebt een neus om mee te ruiken, en wat als lekker of vies wordt ervaren is idd puur subjectief... dus zeur niet zo.

Oud 09-02-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Helemaal mee eens!

Ik heb astma, en al die rokers zijn echt irritant!

Dus hierbij als stelling:

Roken in treinen zou verboden moeten zijn.

Ga dan in een niet roken wagon zitten...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 19:20
jaz-p'
jaz-p' is offline
roken verbieden ---> nee denk het niet, ben zelf een roker dus..
Oud 11-02-2002, 00:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Morse schreef:

Hoe is het dus om niet te denken "het stinkt" maar "o wat lekker!" Dan zou zeker 95 % van de antirook-ellende de wereld uit zijn!!(echt zieken daargelaten, daar hou ik vanzelfsprekend rekening mee).
Ik poep graag mensen op hun hoofd. Hoe is het dus om niet te denken "het stinkt" maar "o wat lekker!" Dan zou zeker 95 % van de antipoep-ellende de wereld uit zijn!!(echt zieken daargelaten, daar hou ik vanzelfsprekend rekening mee).
Oud 11-02-2002, 00:51
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik poep graag mensen op hun hoofd.
Kewl ik doe mee, ik ben toch al asociaal aangezien ik rook.
Oud 12-02-2002, 12:43
Morse
Morse is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Kewl ik doe mee, ik ben toch al asociaal aangezien ik rook.

Is jou, forummaster, al opgevallen dat op WC als je aan het drukken bent je eigen poep lekker ruikt, maar die van anderen STINKT?!?

Oud 12-02-2002, 12:59
soulless
soulless is offline
Emm, reuk is helemaal niet zo subjectief. In sommige gevallen wel, maar reuk bestaat van oorsprong om je tijdig voor slechte, gevaarlijke stoffen te waarschuwen.

Verzuurde melk ruikt niet lekker, beschimmeld vless ook niet, en indezelfde categorie valt rook volgens mij, het is ongezond en dus ruikt het vies.

Wat wel zo is is dat mensen die zelf roken er verdomde veel minder last van hebben, waarschijnlijk omdat die geur gekoppeld wordt aan het goede gevoel wat ze van roken krijgen.

Ik kan niet zeggen dat roken maar verboden moet worden, wel vind ik dat de tabaksindustrie hard aangepakt moet worden, zij maken van een onschuldig tijdverdrijf immers een verslaving door de middelen die ze toe voegen.

Net zoals bij alle andere dingen komt het er op neer, houd een beetje rekening met anderen, zeker als je je in een beperkte ruimte bevind.
Oud 14-02-2002, 18:14
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
Morse schreef:
We hebben onze neus niet daarvoor gekregen, om de AFwezigheid van geuren te eisen, doch om ze waar te nemen en te denken "ik leef"! De indeling in "mooie" en "vieze" geuren is puur willekeurig. Daar conformeer ik me dus niet aan.

da reukorgaan is ontworpen toen sigaretten nog niet bestonden, als dat wel was geweest, zouden neuzen nooit hebben bestaan

Oud 14-02-2002, 18:15
apart persoontje
Citaat:
Morse schreef:
Is jou, forummaster, al opgevallen dat op WC als je aan het drukken bent je eigen poep lekker ruikt, maar die van anderen STINKT?!?

Ik weet nie wa voor ziek persoon jij bent, maar nee ik vind mijn eigen poep zeker niet lekker ruiken

Oud 14-02-2002, 18:21
apart persoontje
Je kunt hier wel blijven discussieren of het lekker ruikt of niet, maar het blijft gewoon een feit dat een groot deel van de bevolking dat niet rookt (de meerderheid) het vind stinken of er zelfs hoestaanvallen van krijgt. En ja dan noem je het overlast, en je kunt je sigaretje best ergens anders roken.

Mijn vriendinnen weten dat ik er echt een hekel aan heb en zorgen dan ook altijd da ze die stank een andere kant opblazen en zitten altijd buiten! da noem ik nou sociaal roken, da kan iedereen toch doet, en dan bedoel ik vooral van die asolui die het leuk vinden om rook in iemand anders zijn gezicht te blazen...

Weet je wat ik trouwens echt heel asociaal vind, mensen die in een restaurant nadat ze hun eigen eten naar binnen hebben gegooid, een sigaretje opsteken en dan zo andermans eten verneuken! daar heb jij toch ook net zo goed voor betaald.
'Als ik mijn eigen eten weg heb gewerkt, steek ik een siagertje op, zonder er bij na te denken da den mensen van tafeltje 4 over hun worteltjes over hun nek gaan.'
Oud 14-02-2002, 20:22
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Morse schreef:

erhm, ik is geen forummaster... de verkeerde gequote mischien?

Oud 15-02-2002, 13:27
lukas15
lukas15 is offline

---------------------------------------------Fleed Admiral schreef:

Roken in treinen zou verboden moeten zijn.

=> Dat is de grootste onzin die ik oit gehoord heb, je hebt in iedere trein roken en niet-roken coupées

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 15:47
Morse
Morse is offline
Tjaaa, hoe lang nog.... wij rokers hebben resp. laten ons nog steeds door die antirokers de wet voorschrijven. Letterlijk. Wanneer komen we eenz gezamenlijk in opstand?!

En dit met de waarschuwende fucntie van de neus, geen bedorven eten te eten, klopt. Maar ik vind (en vond dit toen ik een half jaar lang niet rookte!) shag-geur kruidig en dus niet vies. Alleen als slecht gelucht is, en aan luchten resp. open ramen hebben niet-/antirokers proefondervindelijk een gruwelijke hekel. Ik als roker ben eens kokhalzend uit een nooit geluchte nietrokerskamer weggelopen....!

Groetjes
Morse

groetjes
Oud 17-02-2002, 21:20
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ach..ja..ik heb er eigenlijk geen last van..(ik rook niet trouwus) ..niet echt...ik vind..wel dat men wat meer rekening mag houden met mede mensen.. hoeft niet verboden te worden van mij persee dan....
Oud 18-02-2002, 10:05
Verwijderd
Ik vind het wel handig.
Een duidelijk signaal met welke mensen ik niet om wil gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten