Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en toch zonder geforceerde kleding. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Let's face it, als je op een sollicitatiegesprek voor een 'normale' baan aankomt met gothic-makeup of in wijde broeken met een gangsta-ketting om je nek, kun je meteen pas op de plaats maken. Dan krijg je niet eens het woord. Het is simpel, als je serieus genomen wilt worden moet je je gewoon netjes kleden. Toegegeven, voor sommige baantjes en op sommige scholen maakt het inderdaad niet uit of je erbijloopt als zwerver of heks. Maar we hebben het hier even over serieuze, representatieve banen. Ik zie het al voor me: artsen en advocaten in onhandige, wijde slobberkleren aan de operatietafel of in de rechtszaal, en noem maar op. Je kunt het oppressie van het individu noemen, maar de maatschappij hangt nu éénmaal aan elkaar van het inleveren van persoonlijke vrijheden. |
![]() |
||
Citaat:
Al ben ik het met je eens dat je bij sommige banen in moet leveren op bepaalde punte, maarja, daar ies je dan ook voor
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kheb leraren frans met leren broeken en bandshirts gehad.....en ik moet zeggen dat ik daar geen problemen mee heb... En ik vind dat correct niet altijd hoeft te bestaan uit het "standaard" correctpakket (sorry, voor het woord, ben net m'n bed uit ![]() En ik had het idee dat de schoolleiding van mijn middelbare school ook redelijk op die manier zijn personeel selecteerde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet zelf ook dat een heel groot gedeelte van de Nederlandse bevolking gewoon een pak wil zien als ze in een elektronicazaak komen en de verkoper spreekt ze aan, om maar even een klein voorbeeld te geven. De hoofdreden dat kleding zo belangrijk is in een functie, is dat kleding je persoonlijkheid voor een gedeelte weergeeft. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat personen in bepaalde functies hun meningen ventileren dmv hun kleding, dat kan gewoon niet. In bepaalde verhoudingen - denk aan docenten, verkopers, artsen, advocaten, economen etc - is gewoon zakelijkheid en afstandelijkheid vereist. Ik heb geen behoefte aan de persoonlijke opvattingen van mijn behandelend huisarts, ik wil gewoon dat die man er correct en neutraal uitziet. Zelfde geldt voor de advocaat die mijn zaak in behandeling neemt, de politieagent die mijn aangifte noteert en de docent die mij een tentamen afneemt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Al ben ik met je eens dat inzake rechtspraak e.d. neutraliteit gewaarborgd moet zijn inderdaad, en daar geen ruimte is voor persoonlijke opvattingen, ook niet via kleding nee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Toen ik op solicitetiegesprek moest voor stage kreeg ik te horen dat ik als mezelf moest komen. dus ik heb gewoon wat Gothic kleren aangetrokken. wel zonder make-up. en mijn grote donkere zonnebril op mijn kop. binnen 5 minuten was ik binnen! enne, over dat netjes kleden; wie zegt dat alleen die gore colberts netjes zijn? (je kan die krengen niet eens fatsoenlijk wassen!) die strakke stropdassen worden na 2 dagen om je nek al zo vet als spek maar toch zie je die gasten er keer op keer weer mee lopen (sommigen dragen die dingen 1 week aan een stuk door zonder te wassen) dat is echt netjes ![]() Citaat:
Voor advocaten zie ik het punt niet. ik geloof dus echt niet dat een advocaat in de rechtzaal minder serieus word genomen als ie een keer zonder stropdas of stoffig colbert de rechtzaal in komt lopen. je had het over neutrale kledij. maar toch vind ik dat colberts en stropdassen daar niet toe behoren. stropdassen en colberts horen bij geforceerde banen. waar idereen zo kortzichtig is dat ze er allemaal wel hetzelfde uit moeten zien anders houden de discussies nooit op. (b.v. 2e kamer) mijn standpunt blijft gelden: echte Gothic kleding is en blijft nette kleding.
|
Wat nare (geloof ik) bedoeld met betrekking tot onder andere rechts[praak is dat in zulke beroepen geen plaats is voor een eigen mening (dit klinkt wel heel crue) maar dat daar neutraliteit gewaarborgd moet wordne..en dat wordt dan ook deels uitgedragen door de kleding..
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Gothic kleren zijn gewoon netjes. meer nog dan vette stropdassen naar mijn mening. en dat die dingen smerig zijn kan ik goed weten. mijn oom is ook zo'n geforceerde zakenman in Rotterdam. als je ziet hoe smerig zijn stropdassen soms zijn (al na een halve week op kantoor) Nu noemt hij het gelukkig zijn "overal" en hij is blij dat als ie vrij is hij een keer geen colbert en das aan hoeft te doen. hoe anders is mijn pa. die denkt dat ie zonder stropdas niet compleet is.
|
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je snel van kledingstijl verandert als je een goede baan hebt. Je gaat wel netjes naar kantoor, maar zodra je thuis bent kan je gewoon je 'dagelijkse' kleding weer dragen. Er zijn zat mensen (zoals m'n vader) die na hun werk zich gelijk omkleden en de rest van de dag in een spijkerbroek lopen.
||
Citaat:
bovendien, kun je overal wel iets leuks in vinden. denk ik.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En verder: als je denkt dat gothic-kleren netter zijn dan dassen, heb je écht een steekje los. Maar dat heb je imo sowieso, als je op je 25e nog aan die kinderzooi doet. |
![]() |
|||
Citaat:
tenslotte droeg b.v. Lodewijk IV meer gothic stijl kleding dan wat anders. en die gast was koning. de materialen van Gothic kleding zijn ook veel betere soort en kwaliteit (als je het dan hebt over echte gothic kleren) die colberts zijn tenslotte maar van kunststof, dus betaal je niet voor de kwaliteit van de kleren maar voor de naam die je draagt (de ontwerper) nog zo'n stom geval: tijdje terug op het nieuws in de 2e kamer dat 1 van de sprekers de mond werd gesnoerd omdat ie zijn colbert had uitgedaan. hij mocht pas verder spreken als ie dat ding weer had aangetrokken. alsof hij minder respect geniet zonder dat ding aan zeg, balachelijk! Citaat:
maaruh als je beweerd dat Gothic alleen voor kinderen is mag je dat komen beweren in het bijzijn van de leden van het DGF. de oudste is daar geloof ik over de 40.
||
Citaat:
||
Citaat:
Kom nog even terug op mn vraag; wat draag jij dan als je zo echt gothic bent als je beweert? Het spijt me zeer hoor maar het gaat over representativeit en naar mijn idee zie je er niet echt representatief uit als je in je gothic gewaad achter een bureau zit. Als je kunstenaar bent, of iets in die sector doet oke, maar kom op zeg, misschien woon ik wel echt aan het einde van de wereld, maar ik heb hier nog nooit iemand van boven de 25 jr in een gothic gewaad zn baan zien uit oefenen. En over de hygiene; ik maak uit je tekst op dat je denkt dat alle kantoorpikkies met een smerige stropdas omlopen, want een onzin, ik vind een das, ook al is anderhalve week niet in de was geweest er schoner/verzorgder uit zien dan een fluwelen gewaad wat in slierten over de grond druipt.. Maar ja dat zal wel weer hip verantwoord zijn ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ben (nog) geen kunstenaar. ik werk hier op een administratiekantoor. en er werd zelfs door de directeur (die overigens ook de pest heeft aan stropdassen) gecomplimenteert dat ik mezelf bleef op mijn werk. ook nog. die strakke kantoorpakken en stropdassen zorgen ervoor dat je veel sneller gaat transpireren dan alle iets wijdere (nee niet zo ala alto wijd) fluwelen kleding die ik draag. verder bezit ik ook geen slierten aan mijn kleren, dat is meer iets voor de 15 jarige meisjes met de goedkopere stofjes jurken. colberts blijven van kunststof, en ik blijf dat minder vinden dan fluweel.
||
Citaat:
Ik hoop niet dat je gelooft dat het echt hier om gaat. Gothic-God.
||
Citaat:
Zelfs de oude garde nog volop actief binnen het front? Of is de nieuwe lichting er al helemaal klaar voor? Gothic Jongeren Kern, niet te verwarren met de GJK van Geldermalsen! Gothic Casual Firm, niet te verwarren met de casuals van Groningen. Fluwelen kleding van 30 euro de meter met het label van Stone Island erop, voor de echte casuals! Misschien een paar handgemaakte Lacoste schoentjes eronder en eventueel een petje. The treatment, bushwackers, the railway, the famous DGF. Ik vertrouw het niks meer! |
![]() |
||
Citaat:
(de 2e keer *zucht*)
||
Citaat:
![]() maarja, iemand in dit topic begon Gothic kleding kinderachtig te noemen, en de dragers ervan gek. dus moet ik me verdedigen.
||
Citaat:
Maar excuus. Ik moet eens leren mijn rotgevoel niet op anderen uit te leven. ![]()
||
Citaat:
![]() ik vind trouwens het feit dat advocaten allemaal in overhemden, stropdassen etc. lopen helemaal niet geforceerd, dat is gewoon deel van onze cultuur dat ze er zo bij lopen. ik heb er verder alleen niks mee.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nare man bedoelde immers: voor sommige banen èn op sommige scholen. hij had het niet over banen oop scholen
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|