Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 21:04
arvid_18
arvid_18 is offline
Halve banaan jij weet niet wat de Nederlanders allemaal hebben gedaan?
Wat is jouw IQ?

-Nederlanders hebben het 'aandeel' uitgevonden (geschiedenis VOC)
-Veel Nederlanders hebben een steentje bijgedragen aan de wetenschap
-New York was oorspronkelijk Nieuw Amsterdam, toch iets om trots op te zijn

Je moet nooit je afkomst verloochenen halve banaan....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 21:06
arvid_18
arvid_18 is offline
autodropje leg jij maar eerst uit wat het voordeel is om continu met schuldgevoelens rond te lopen. Als 80% van de wereldbevolking dat zou doen word ik psycholoog! Kassa!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:08
arvid_18
arvid_18 is offline
Halve banaan

Jij noemt wel een heel ongelukkig voorbeeld van Amerika. Ze hebben een complete bevolking uitgeroeid, genocide was dat. Dat jij dat positief iets van Amerika vind tjonge jonge jonge. Nee als je iets moet positiefs moet zeggen over Amerika is het meedoen met de bevrijding van Europa vorige eeuw en de Marshall Hulp natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
arvid_18 schreef:
Wat is jouw IQ?

Sja daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien was ik iets te oppervlakkig bezig.

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
arvid_18 schreef:
Halve banaan

Jij noemt wel een heel ongelukkig voorbeeld van Amerika. Ze hebben een complete bevolking uitgeroeid, genocide was dat. Dat jij dat positief iets van Amerika vind tjonge jonge jonge. Nee als je iets moet positiefs moet zeggen over Amerika is het meedoen met de bevrijding van Europa vorige eeuw en de Marshall Hulp natuurlijk!
Zucht, ik zei toch dat niet goed was. Ik doelde een beetje op het Amerikaanse nationalisme. Die is in Amerika HEEL sterk aanwezig. Iets wat je niet kan zeggen van Nederland. Het Amerikaanse volkslied beschrijft dat ook. En ons volkslied...

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:13
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Wat is jouw IQ?
doe niet zo denigrerend

Citaat:

waarom zou ik daar nou weer trots op moeten zijn, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Oud 05-03-2002, 21:15
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
autodropje leg jij maar eerst uit wat het voordeel is om continu met schuldgevoelens rond te lopen. Als 80% van de wereldbevolking dat zou doen word ik psycholoog! Kassa!
heeft je moeder je nooit geleerd nooit met een vraag te antwoorden op een vraag (al had ik ms vage formulering, maar de vraag is dus: wat is daar slecht aan?)

maareh die schuldgevoelens hoeven niet zo groot te zijn dat je er een psycholoog voor nodig hebt, en het nut daarvan is is dat je beseft dat het slecht was wat er toen gebeurde en dat probeerd te voorkomen in de toekomst.
Oud 05-03-2002, 21:16
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Nee als je iets moet positiefs moet zeggen over Amerika is het meedoen met de bevrijding van Europa vorige eeuw en de Marshall Hulp natuurlijk!
zo heel positief vink dat nou ook weer niet, deden ze ook voornamelijk uit eigen belang.
Oud 05-03-2002, 21:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Wat is jouw IQ?

Aandelen... geen reden tot trots... Nederlanders als uitvinders, is hun nationaliteit ook maar enigszins relevant?
En wtf boeit het nou dat Nederlanders New York hebben gesticht? Ik bedoel, anders had iemand anders het wel gedaan hoor...

En dan mis ik nog het hele principe van trots zijn op dingen die je zelf niet gedaan heb, niet eens iets te maken mee hebt gehad...
Oud 05-03-2002, 21:22
arvid_18
arvid_18 is offline
ok halve banaan zand erover. Elke bevolking heeft dingen om trots op te zijn en omgekeerd. Geldt net zo goed voor Nederland. Het ergste ooit van de Nederlandse regering vond ik het verraad tegenover de indonesiers maar daar kun je boeken over schrijven....

Verder is nationalisme wel ok maar het moet niet zo ziekelijk worden als in VS (zie olympische spelen)

Autodropje toch, weet je niks van de Marshall hulp af? Ook niks van economie blijkbaar anders wist je wel dat afzet creeren in een ander land d.m.v geld injecties de welvaart in beide landen kan vergroten! Precies hetgeen gebeurd is...
Je moet altijd een land na een oorlog bovenop helpen en niet economisch hard aanpakken (zie duitsland na de 1e WO)

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:23
arvid_18
arvid_18 is offline
ok waaromniet, niet trots zijn op dingen die je voorouderen hebben gedaan, prima maar dan moet je je ook niet schuldig voelen over hun wandaden. Gelijke monniken, gelijke kappen....
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
ok waaromniet, niet trots zijn op dingen die je voorouderen hebben gedaan, prima maar dan moet je je ook niet schuldig voelen over hun wandaden. Gelijke monniken, gelijke kappen....
Dat zal ik ook zeker niet doen
(hoewel je ook gewoon kan vinden dat je voorouders meer slechte dan goede dingen hebben gedaan, en dat je daar wel trots/schuldig over kan voelen (ookal zie ik niet in waarom ))
Oud 05-03-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
arvid_18 schreef:
ok halve banaan zand erover. Elke bevolking heeft dingen om trots op te zijn en omgekeerd. Geldt net zo goed voor Nederland. Het ergste ooit van de Nederlandse regering vond ik het verraad tegenover de indonesiers maar daar kun je boeken over schrijven....

Verder is nationalisme wel ok maar het moet niet zo ziekelijk worden als in VS (zie olympische spelen)

Sja, maar toch overheerst bij mij het minder trotse gevoel.

Verder was dat nationalisme tijdens de olympische spelen inderdaad erg ziekelijk.

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:39
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Autodropje toch, weet je niks van de Marshall hulp af? Ook niks van economie blijkbaar anders wist je wel dat afzet creeren in een ander land d.m.v geld injecties de welvaart in beide landen kan vergroten! Precies hetgeen gebeurd is...
Je moet altijd een land na een oorlog bovenop helpen en niet economisch hard aanpakken (zie duitsland na de 1e WO)
weet jij nou niets van logisch denken af, anders zou je weten dat amerika die injectie ook alleen maar gaf om de welvaart in europa te verhogen en dat vooral om er zelf beter van te worden
Oud 05-03-2002, 21:59
arvid_18
arvid_18 is offline
oh oh oh je snapt het nog steeds niet
de welvaart in europa gaat omhoog en de VS wordt er zelf ook beter van.
NOU 2 WINNENDE PARTIJEN PRIMA TOCH????
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:37
Joostje
Joostje is offline
waarom/zouden/we/trots/zijn/op/daden/die/iemand/anders/verricht/heeft?
Oud 06-03-2002, 09:45
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
oh oh oh je snapt het nog steeds niet
de welvaart in europa gaat omhoog en de VS wordt er zelf ook beter van.
NOU 2 WINNENDE PARTIJEN PRIMA TOCH????
nee, jij snapt het niet, ik zeg ook niet dat het fout was, alleen dat ik het niet super aardig van de VS vind dat ze Marshallhulp geven.

maareh laten we weer on-topic gaan
Oud 06-03-2002, 10:44
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Guldenmiddenwegrulezz! Arvid_18, daar ben ik het gewoon weg mee eens. Er zijn hier gewoonweg teveel economische vluchtelingen in Nederland. Daar moet een strakker beleid voor komen. De Politieke dienen geholpen te worden, maar na verloopt van tijd weer "weg gestuurd" dienen te worden
Oud 06-03-2002, 12:06
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Je moet oppassen met het scheren van alle continenten over een kant. Ik vind dat je Amerika niet mag vergelijken met Europa. Ook niet economisch!
Maar weer to the point please...
Oud 06-03-2002, 12:22
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Met alle respect maar dat was maar een heel klein deel van de moslims en het schijnt ook verzonnen te zijn ergens in ede. Dus die paar incidenten zal je altijd wel hebben
dan is 't in Ede verzonnen, best.
Maar je kan me niet wijsmaken dat het feestvieren in Rotterdam ook verzonnen is.
(ik heb ze nl. op de Hofplein Fontein zien feesten...)
Oud 06-03-2002, 13:39
Sharksy
Sharksy is offline
Ik denk dat alles waar extreem voor staat (in de ruime zin voor de droogkloten onder ons ) niet echt goed kan zijn op de lange termijn.... Ook denk ik dat het goed is dat zulke mensen beperkte macht moeten krijgen want ze houden de rest wakker! Net als P. Fortuyn... geef hem een zetel dan heeft hij geen eigenlijk meerderheid maar wel een stem waardoor een aantal dingen worden aangepakt zoals ook het maatschappelijk probleem dat Boogie aan het licht heeft gebracht namelijk: Nederland overvol? Naja das mijn mening

greetz Sharky

oh ennuh ik vind dat je best trots mag zijn op nederland net als dat je niet trots op nl mag zijn maar net alsdat waaromniet? zei: WTF BOEIT HET NOU??? hehe

[Dit bericht is aangepast door Sharksy (06-03-2002).]
Oud 06-03-2002, 13:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Guldenmiddenwegrulezz! Arvid_18, daar ben ik het gewoon weg mee eens. Er zijn hier gewoonweg teveel economische vluchtelingen in Nederland. Daar moet een strakker beleid voor komen. De Politieke dienen geholpen te worden, maar na verloopt van tijd weer "weg gestuurd" dienen te worden
wat is te veel, heb je bron van hoeveel er zijn? En wat wil je eraan doen? Als het nu al niet lukt om ze tegen te houden, waarom zou het wel lukken als er iemand anders aan de macht is? Enneh politieke vluchtelingen, wanneer wil je die terugsturen dan? dan kun je ze net zo goed meteen helemaal niet opnemen.

Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Je moet oppassen met het scheren van alle continenten over een kant. Ik vind dat je Amerika niet mag vergelijken met Europa. Ook niet economisch!
Maar weer to the point please...

wie doet dat dan?
Reageren

Regels voor berichten