Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 11:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nare man schreef:
*steekt sigaret en vervolgens middelvinger op*
Je doet je naam weer echt eer aan...
Oud 10-12-2002, 13:28
Gatara
Gatara is offline
Inderdaad

Vraag me af of rokers het erg zouden vinden als een heroinejunkie naar ze toeloopt met een spuit vol met heroine, ze vastgrijpt en die heroine in hun lichaam spuiten om vervolgens de middelvinger naar die rokers op te steken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:50
Skate
Skate is offline
alleen joints maar dat doe ik inplaats van alcohol drinken, alcohol is trouwens ook zooi....
Oud 10-12-2002, 15:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
chaos, misschien zou je eens goed kunnen nadenken waarom niet-rokers daar zo'n ophef over te maken in plaats van jezelf met het trieste lot van de joden in de tweede wereldoorlog te vergelijken.

bah, walgelijk dat je zo ver kunt gaan!
Dan vind je het walgelijk, prima. Ik vind het walgelijk hoe anti-rokers de rokers afschilderen en het daarna ook nog eens durven hebben over respect, die ze zelf het minste tonen.
Oud 10-12-2002, 15:38
Gatara
Gatara is offline
Het gaat niet om respect. Het gaat om overlast bezorgen.
Ik heb respect voor rokers, maar geen respect voor hun slechte gewoonte.
Dat is heel wat anders.

Je dringt me met het gerook jouw verslaving op. Nou, da's respectloos. Want je _weet_ dat er mensen zijn die er echt last van hebben.

Of wil je soms dat ik met een jodenster rond ga lopen waarop staat? Ik kan niet tegen rook, alsjeblieft doof je sigaret?

En daarnaast is het ook nog gewoon gezonder om NIET te roken...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 15:44
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Nou ja, je beschrijft ook veel extremen, maar in principe ben ik het er wel mee eens, alhoewel ik geen roker ben en ik roken heel irritant vind.
Ja, ik voer het nogal ver door...
Dat roken irritant voor anderen kan zijn, ja daar ben ik me best van bewust en ben ook best bereid om buiten m'n peuk op te roken. Maar ben gewoon die smerige anti-rokers zat, die constant lopen te azen om rokers zwart te maken en allerlei dingen toe te dichten.
Oud 10-12-2002, 16:17
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het gaat niet om respect. Het gaat om overlast bezorgen.
Ik heb respect voor rokers, maar geen respect voor hun slechte gewoonte.
Dat is heel wat anders.
Het gaat mij wel om respect, ik ga voor de mensen die er last van hebben buiten staan, maar niets is goed genoeg.
Ondanks dat we rekening daarmee houden, worden we toch nog als asociaal tuig afgeschilderd... Nee, dat bevordert welwillendheid onder de rokers.

We zijn verschoven van 'roken, daar komen we samen wel uit' naar 'rokers zitten altijd fout en moeten verguisd worden'.

Citaat:
Je dringt me met het gerook jouw verslaving op. Nou, da's respectloos. Want je _weet_ dat er mensen zijn die er echt last van hebben.
Ja ik weet dat er mensen zijn die er last van hebben.
En nee, ik dring jou m'n verslaving niet op, ik ga immers buiten staan als je er last van hebt.

ff een stom vraagje:
stel, ik kan absoluut neit tegen goulash, en jij wel.
Ik ga er van over m'n nek zodra ik 't ruik, en de walm veroorzaakt geďrriteerde ogen bij me.
Ga jij dan buiten je Goulash opeten?

Citaat:
Of wil je soms dat ik met een jodenster rond ga lopen waarop staat? Ik kan niet tegen rook, alsjeblieft doof je sigaret?
't zijn niet de rokers die met repressief beleid bezig zijn, dus die vlieger gaat niet op.

Citaat:
En daarnaast is het ook nog gewoon gezonder om NIET te roken...
Dat is helemaal waar, maar mijn keus is om te roken.
Oud 10-12-2002, 17:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Het gaat mij wel om respect, ik ga voor de mensen die er last van hebben buiten staan, maar niets is goed genoeg.

Maar daar gaat het niet om!
Ik vind het prachtig wanneer rokers rekening met mij houden.
Da's heel fijn dat ze mij niet met hun verslaving op willen zadelen.

Het probleem zit m echter dat roken ZELF te zeer getolereerd wordt, waardoor ik alsnog de dupe wordt van een andermans/vrouws verslaving.

Dat ik vervroegd naar huis moet gaan en niet tot nauwelijks kan uitgaan, vind jij normaal?

Citaat:
Ja ik weet dat er mensen zijn die er last van hebben.
En nee, ik dring jou m'n verslaving niet op, ik ga immers buiten staan als je er last van hebt.

Dat doe je wel in cafe's, disco's, treinen (jaja,.. niet rokerscoupes.. maar soms is de rook niet te ontwijken. Zeker niet als er weer eens iemand snel een half opgerookt sigaretje snel even bij de deur weggooit en de rook nog even snel half in de trein blaast. Het klinkt heel mierenneukeretig, maar je moest eens weten hoe mijn longen daarop reageren.

Citaat:

ff een stom vraagje:
stel, ik kan absoluut neit tegen goulash, en jij wel.
Ik ga er van over m'n nek zodra ik 't ruik, en de walm veroorzaakt geďrriteerde ogen bij me.
Ga jij dan buiten je Goulash opeten?
Als jij niet van Goulash houdt, dan zal ik het niet voor je koken. Of had je het over "keukenwalm dat naar andere verdiepingen/kamers/huizen zou kunnen gaan?"? Nouja, een goede afzuiging dan maar, he?!
Ik verwacht niet dat ik mijn buurman/vrouw zal ruiken als hij/zij rookt.

Citaat:

't zijn niet de rokers die met repressief beleid bezig zijn, dus die vlieger gaat niet op.
Onbewust wel. Zie mijn argument boven.

Citaat:

Dat is helemaal waar, maar mijn keus is om te roken.
Als die rook niet zo vervelend irritant zou zijn, dan gun ik je die keuze van harte.
Maar nu kijk ik daar toch met een :/ gezicht aan en vraag me in godsnaam af waarom je zou moeten roken?

Ja, waarom rook jij eigenlijk? (misschien heb je me dit al eens verteld, maar dat ben ik dan vergeten..... sorry als dat zo was )
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:23
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar daar gaat het niet om!
Ik vind het prachtig wanneer rokers rekening met mij houden.
Da's heel fijn dat ze mij niet met hun verslaving op willen zadelen.

Het probleem zit m echter dat roken ZELF te zeer getolereerd wordt, waardoor ik alsnog de dupe wordt van een andermans/vrouws verslaving.

Dat ik vervroegd naar huis moet gaan en niet tot nauwelijks kan uitgaan, vind jij normaal?
Respect blijft dan toch sleutelwoord; rokers moeten niet-rokers respecteren, en vice versa.
En te zeer getolereerd ben ik niet met je eens, gezien de vergaande maatregelen die voor de deur staan.

Dat jij vervroegd naar huis moet gaan is spijtig, en eigenlijk niet normaal nee, maar daar tegenovergesteld moet zo'n 500 man (in een zaal van 1500 man, ik noem maar wat) zich dan aanpassen aan 1 persoon, wat eigenljk niet haalbaar is/behoort te zijn. Ik vind 't rot voor je, 't is niet dat ik gemeen wil zijn ofzo, maar het komt dan wel egoistisch over: je ontneemt 500 man hun plezier in het uitgaan zodat jij het kan hebben.

hm, dit komt mischien wel erg gemeen over terwijl ik het niet gemeen bedoel, maar weet ff zo gauw niet hoe ik 't beter kan verwoorden.

Citaat:
Dat doe je wel in cafe's, disco's, treinen (jaja,.. niet rokerscoupes.. maar soms is de rook niet te ontwijken. Zeker niet als er weer eens iemand snel een half opgerookt sigaretje snel even bij de deur weggooit en de rook nog even snel half in de trein blaast. Het klinkt heel mierenneukeretig, maar je moest eens weten hoe mijn longen daarop reageren.
In café's, concertzalen en treinen rook ik idd, maar hou wel enigzins rekening met de mensen die zich er aan storen, ik ga niet de hele avond niet roken, maar zal wel minder roken of ergens anders staan om te roken als er iemand mee is die er last van heeft.
En tuurlijk, mag er door rokers wel meer rekening gehouden worden dan nu soms, maar de hetze die aan het onstaan is tegen de roker stoor ik me enorm aan; respect moet van twee kanten komen, niet enkel van de roker.

Citaat:
Als jij niet van Goulash houdt, dan zal ik het niet voor je koken. Of had je het over "keukenwalm dat naar andere verdiepingen/kamers/huizen zou kunnen gaan?"? Nouja, een goede afzuiging dan maar, he?!
Ik verwacht niet dat ik mijn buurman/vrouw zal ruiken als hij/zij rookt.
Ik bedoelde eigenlijk in een openbare gelegenheid, en 't is niet dat ik er niet van houd, maar er echt van over m'n nek ga (althans, in het voorbeeld dan, in 't echt ben ik dol op Goulash.. maar daar ging 't in die vraag niet om )

Citaat:
Onbewust wel. Zie mijn argument boven.
idd onbewust, maar wij (rokers) gaan niet bewust niet-rokertjes 'pesten'.

Citaat:
Als die rook niet zo vervelend irritant zou zijn, dan gun ik je die keuze van harte.
Maar nu kijk ik daar toch met een :/ gezicht aan en vraag me in godsnaam af waarom je zou moeten roken?
Autorook is ook vervelend irritant, toch stappen niet- en anti-rokers gewoon in hun auto, terwijl ze bewust weten dat die rook schadelijk is. Daar kijk ik met een scheef gezicht tegenaan, helemaal met anti-rokers ('t lijkt wel een obsessie ) die lid zijn van CAN (Clean Air Now) ofzo en na hun wekelijkse roker-afbrandings-therapie bijeenkomst vrolijk hun auto instappen.

Citaat:
Ja, waarom rook jij eigenlijk? (misschien heb je me dit al eens verteld, maar dat ben ik dan vergeten..... sorry als dat zo was )
Ik rook omdat ik het prettig vind, lekker vind, ontspannend vind en gezellig vind. (een tevreden roker is geen onruststoker )
Ben ooit eens begonnen uit nieuwsgierigheid, en het beviel me.

[edit]stoppen in stappen verandert, viel me ineens op

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:53
Vice
Vice is offline
Dat jij je eerste trekje lekker vond
Oud 10-12-2002, 22:00
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef:
Dat jij je eerste trekje lekker vond
eh ja, raar maar waar, zegmaar dan... :\
Oud 10-12-2002, 22:40
Gatara
Gatara is offline
chaos...
de mentaliteit die nu heerst is:

"jammer voor jou dat jij er niet tegenkunt: er zitten maar twee dingen op:
1. niet uitgaan;
2. ook gaan roken.
(uit de mond van een roker gehoord overigens)"

Maar zou jij het normaal vinden als eenzelfde intolerantie zou zijn tegen mensen die last hebben van junks die op kinderspeelplaatsen of in je portiek spuiten en de spuiten open en bloot laten liggen (met alle nare mogelijke gevolgen van dien)?
Dat dus de junks en de maatschappij zouden zeggen:
"jammer voor jou dat jij daar last van hebt; er zitten maar twee dingen op:
1. niet meer naar buiten gaan (of verhuizen);
2. ook gaan spuiten.

Sorry hoor.... maar het is zo inlogisch; dat ik (geboren niet-rookster) me moet aanpassen aan iemand die net zoals ik ook geboren is als niet-roker, maar die dan uiteindelijk de beslissing heeft genomen om verslaafd te raken aan een spul dat domweg overlast bezorgd.

Waarom moet ik me aanpassen aan iemands verslaving?????

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 22:47
Gatara
Gatara is offline
btw, chaos, wat bedoel je met "stoppen met stappen verandert"?

en wat betreft dat autogas: ben blij dat er zoveel fietsers en openbaar vervoer is in amsterdam
Van vrienden die uit steden komen als Dublin weet ik dat amsterdam schoon ruikt (schoon van nauwelijks autogassen).
(nu weet ik zelf dat amsterdam niet echt schoon ruikt maar wel schoner dan Dublin )

Maareh,... ik erger me ook aan mensen die voor de bakker om de hoek de auto gaan nemen :@#*&@&#
Maargoed... die autogassen komen er nog eens bovenop al dat gerook. Als nou minimaal 1 zou verdwijnen... zou dat alweer veel schelen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 22:53
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
...
Waarom moet ik me aanpassen aan iemands verslaving?????
die mentaliteit vind ik zelf ook niet goed, er mag best meer scheiding komen in 't uitgaanscircuit... zodat er meer gelegenheid tot uitgaan is voor mensen die niet tegen de rook kunnen.
Maar, dat wil absoluut niet zeggen dat roken maar meteen verboden moet worden in horeca gelegenheden/concertzalen.
Waarom moet de ene minderheid wijken voor de andere? (het percentage anti-rokers onder niet-rokers is klein.)

helaas is 't wel zo dat anti-rokers die mentaliteit alleen maar in stand houden met hun repressieve ideeën op het rookbeleid imo. (mischien zelfs dat ze die mentaliteit gecreeërd hebben daarmee, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.)
Oud 10-12-2002, 22:54
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
btw, chaos, wat bedoel je met "stoppen met stappen verandert"?
nouw, dat "toch stoppen niet- en anti-rokers gewoon in hun auto," zo'n rare zin is

Citaat:
en wat betreft dat autogas: ben blij dat er zoveel fietsers en openbaar vervoer is in amsterdam
Van vrienden die uit steden komen als Dublin weet ik dat amsterdam schoon ruikt (schoon van nauwelijks autogassen).
(nu weet ik zelf dat amsterdam niet echt schoon ruikt maar wel schoner dan Dublin )

Maareh,... ik erger me ook aan mensen die voor de bakker om de hoek de auto gaan nemen :@#*&@&#
Maargoed... die autogassen komen er nog eens bovenop al dat gerook. Als nou minimaal 1 zou verdwijnen... zou dat alweer veel schelen
laat 't dan de auto's zijn (die was denk ik wel voorspelbaar )
Oud 11-12-2002, 10:25
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:
chaos, misschien zou je eens goed kunnen nadenken waarom niet-rokers daar zo'n ophef over te maken in plaats van jezelf met het trieste lot van de joden in de tweede wereldoorlog te vergelijken.

bah, walgelijk dat je zo ver kunt gaan!
je zou misschien is kunnen nadenken hoe fucking egoistisch het is om een hele bunch mensen hun plezier te ontnemen omdat jij er niet tegen kan.

Moeten er voor mensen die allergisch zijn voor zonlicht ook maar een permanente kap voor de zon worden geplaats?

Dit gaat misschien erg ver, maar zo zie ik het wel.
Oud 11-12-2002, 12:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
je zou misschien is kunnen nadenken hoe fucking egoistisch het is om een hele bunch mensen hun plezier te ontnemen omdat jij er niet tegen kan.

Moeten er voor mensen die allergisch zijn voor zonlicht ook maar een permanente kap voor de zon worden geplaats?

Dit gaat misschien erg ver, maar zo zie ik het wel.
Lees je de rest van mijn reacties wel?

Het is behoorlijk egoistisch om je eigen verslaving aan mensen op te dringen.

[Picture jodenster met daarin:
NIET-roker]

En ik zal dan ook meteen een gasmasker daarbij aan doen ook.

Dubbel effect.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
die mentaliteit vind ik zelf ook niet goed, er mag best meer scheiding komen in 't uitgaanscircuit... zodat er meer gelegenheid tot uitgaan is voor mensen die niet tegen de rook kunnen.

Als jij (of iemand anders) een niet-rokers cafe weet in Amsterdam,.. laat het me weten!!!!!!!!

Citaat:

Maar, dat wil absoluut niet zeggen dat roken maar meteen verboden moet worden in horeca gelegenheden/concertzalen.
Waarom moet de ene minderheid wijken voor de andere? (het percentage anti-rokers onder niet-rokers is klein.)

De rokers zijn de minderheid. De nietrokers die er geen last van hebben, krijgen toch de rook (onvrijwillig) naar binnen.

Maareh..... publieke gelegenheden.... in Zuid-Afrika mag er niet gerookt worden in publieke gelegenheden.
Of je hebt ergens een hok waar je mag roken (wat erg goed geisoleerd is).
Da's echt fijn.
En dat zou ik hier ook wel willen zien. En niet die tolerantie die er nu is, dat als je in de pauze uit het concertgebouw loopt om wat te drinken te halen, je hoestend en kuchend of ademinhoudend naar de bar moet lopen

Citaat:

helaas is 't wel zo dat anti-rokers die mentaliteit alleen maar in stand houden met hun repressieve ideeën op het rookbeleid imo. (mischien zelfs dat ze die mentaliteit gecreeërd hebben daarmee, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.)
Ik denk dat niet-rokers allang blij zouden zijn met de situatie in Zuid-Afrika. Voor rokers klinkt het misschien vrij streng in de eerste instantie, maar de Zuid-Afrikaanse rokers die ik ken hebben daar geen last van.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:08
Vice
Vice is offline
Al die rokers moeten sowieso hun kop houden, ze zijn er tenslotte zelf mee begonnen.
Oud 12-12-2002, 16:23
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef:
Al die rokers moeten sowieso hun kop houden, ze zijn er tenslotte zelf mee begonnen.
Oud 12-12-2002, 17:37
REIE
REIE is offline
Als iemand wil roken moet dat kunnen, zolang ze niet de niet-rokers lastig vallen. Verder moeten die miereneukers niet lastig doen over rokers, sommige doen alsof de sigarettenwalm vanaf de pc in hun neus dringt . Als je in een rokerscoupé zit of een café moet je niet klagen, de norm geldt dat daar gerookt mag worden. Eveneens went het wel. Als kind is iedereen anti-rook want je krijgt kanker, maar de helft daarvan rookt al op hun 16de.
Als iemand van z'n sigaret, pijp of sigaar geniet kan ik alleen blij voor hem zijn/haar zijn, als het goede humeur van die persoon ook op mij straalt.
Toch vind ik het zwak dat velen beginnen met roken. De overheid faalt in het ontmoedigen van jogeren. Spotjes als "roken is niet cool" helpen niet, want roken is cool noch stom. Het is hoogstens slecht voor je lichaam. Zet gewoon een maximumleeftijd op 18 voor sigarettenverkoop, velen beginnen hun verslaving als ze nog onvolwassen denken.

REIE
Oud 12-12-2002, 18:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Hoezo?
Zit er dan geen kern van waarheid in?
Weerleg het dan eens?

(ok ok.. het is niet vriendelijk gezegd )
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef:
Als iemand wil roken moet dat kunnen, zolang ze niet de niet-rokers lastig vallen. Verder moeten die miereneukers niet lastig doen over rokers, sommige doen alsof de sigarettenwalm vanaf de pc in hun neus dringt .

/me bindt Reie voor straf achter de uitlaat van een auto.

Zo. Nu voel je wat ik ook voel.

Citaat:

Als je in een rokerscoupé zit of een café moet je niet klagen, de norm geldt dat daar gerookt mag worden.

En als die norm verandert, dan is dat de norm.
Het is geen excuus om over iets niet te mogen klagen omdat het de norm is.

Citaat:

Eveneens went het wel.

Dus niet. Naarmate ik ouder word, kan ik er steeds minder tegen juist!

Citaat:

Als kind is iedereen anti-rook want je krijgt kanker, maar de helft daarvan rookt al op hun 16de.

Cijfers?

Citaat:
Zet gewoon een maximumleeftijd op 18 voor sigarettenverkoop, velen beginnen hun verslaving als ze nog onvolwassen denken.
REIE
Erm,.. volgens mij bedoelde je minimumleeftijd
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Hoezo?
Zit er dan geen kern van waarheid in?
Weerleg het dan eens?

(ok ok.. het is niet vriendelijk gezegd )
als daar een kern van waarheid in zit, weet ik nog wel wat groeperingen die dan geen recht van spreken meer hebben
Oud 12-12-2002, 19:20
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Ja, ik voer het nogal ver door...
Dat roken irritant voor anderen kan zijn, ja daar ben ik me best van bewust en ben ook best bereid om buiten m'n peuk op te roken. Maar ben gewoon die smerige anti-rokers zat, die constant lopen te azen om rokers zwart te maken en allerlei dingen toe te dichten.
Ahum? De niet-rokers zijn niet smerig, dat zijn de rokers.
32,7 procent van alle Nederlanders rookt, dus de rokers zijn in de minderheid. Daar jullie rokers in de minderheid zijn, zijn jullie de afwijkende norm.

Rokers zijn dom. Of, om het correct te zeggen: het merendeel van alle rokers is dom. De meeste rokers hebben een lage opleiding en dat zegt wat. Zouden de meeste rokers op het VMBO dan dommer zijn dan hoger opgeleiden?

Nee. Maar ze kunnen moeilijker 'nee' zeggen tegen de groepsdrang. kan dit averechts werken? Ja. Mensen willen graag geaccepteerd worden.

De meeste niet-rokers reageren niet overdreven, de meeste niet-rokers zijn of gestopt, of willen er niet aan beginnen. Dit maakt dat de laatste groep het roken niet kent en er dus bang voor is. Soms lokt dat felle discussies uit, soms stomme opmerkingen.
Over het algemeen zijn er niet twee grote groepen, de rokers en de niet-rokers. We zijn immers geen Groningers en Friezen.

Mijns inziens moet men elkander gewoon meer respecteren, meer accepteren en niet zo dom blaten over de gevolgen van niet-roken.
True, de overheid moet het wel tegengaan. Dat je er schadelijke gevolgen aan overhoudt, is toch juist een reden om het tegen te gaan. Ik zou, als ik ooit zo gek ben om kids te nemen, hen geen kanker toewensen. Of andere schadelijke gevolgen van het roken.

Zo. Dat is mijn mening. En ik rook niet. Nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:30
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Cijfers?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
als daar een kern van waarheid in zit, weet ik nog wel wat groeperingen die dan geen recht van spreken meer hebben
Zoals?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Dit maakt dat de laatste groep het roken niet kent en er dus bang voor is.

Ik hoor bij die laatste groep. Ben er niet bang voor, maar ik vind het gewoon smerig en kan er niet tegen. Daarom.

Citaat:

Mijns inziens moet men elkander gewoon meer respecteren, meer accepteren en niet zo dom blaten over de gevolgen van niet-roken.

Erm,.. de gevolgen van niet-roken?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 01:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik hoor bij die laatste groep. Ben er niet bang voor, maar ik vind het gewoon smerig en kan er niet tegen. Daarom.

Erm,.. de gevolgen van niet-roken?
Maar dan is acceptatie nog belangrijk. Rokers zijn ook mensen en hebben ook gevoelens...
Hetis gemeen om het niet te accepteren. Heb begrip voor ze.

Jep, de gevolgen van niet roken. Want enkele dagen geleden ben ik tot de conclusie gekomen dat door te zeggen "gevolgen van niet-roken" mensen meer na gaan denken over de gevolgen van roken. Het is waar, dus vandaar.
Oud 13-12-2002, 08:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Maar dan is acceptatie nog belangrijk. Rokers zijn ook mensen en hebben ook gevoelens...
Hetis gemeen om het niet te accepteren. Heb begrip voor ze.

Oo ik begrijp wel hoe kut het kan zijn om verslaafd te zijn

Citaat:

Jep, de gevolgen van niet roken. Want enkele dagen geleden ben ik tot de conclusie gekomen dat door te zeggen "gevolgen van niet-roken" mensen meer na gaan denken over de gevolgen van roken. Het is waar, dus vandaar.
Wat zijn de gevolgen van niet-roken?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:59
Max19
Max19 is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
de waarheid

voor de anti rook activisten;
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:02
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Oo ik begrijp wel hoe kut het kan zijn om verslaafd te zijn

Wat zijn de gevolgen van niet-roken? [/B]
het is gewoon lullig om mensen de hele tijd af te zeiken op een keuze die ze zelf hebben gemaakt. Jij zou het bijv. ook niet leuk vinden, als mensen de hele tijd aan je kop zaten te zeuren met het bericht dat forummen slecht voor je is.

De gevolgen van niet-roken: geen verhoogde kans op huidkanker, geen kortere levenstijd...
Het leven van een niet-roker is zwaar...
Oud 13-12-2002, 18:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Max19 schreef:

voor de anti rook activisten;
Dankjewel voor dit intelligente antwoord

Kun je ook nog aangeven waarom chaos de waarheid zou spreken?
(en waarom/hoe zou ik (met andere woorden) leugens vertellen?)

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
het is gewoon lullig om mensen de hele tijd af te zeiken op een keuze die ze zelf hebben gemaakt. Jij zou het bijv. ook niet leuk vinden, als mensen de hele tijd aan je kop zaten te zeuren met het bericht dat forummen slecht voor je is.

Hmm,.. tast ik de gezondheid van anderen aan door te forummen?

Citaat:

De gevolgen van niet-roken: geen verhoogde kans op huidkanker, geen kortere levenstijd...

en meer lucht en conditie;
betere smaak;
gezondere huid in het algemeen;
en niet van die rare gewoontes om as op eetborden uit te drukken.....
(ik snap niet dat mensen dat doen)

Citaat:

Als er geen rokers in uitgaansgelegenheden, openbare gebouwen, openbare gelegenheden waren, niet nee.
(of althans zo dat zij geen last veroorzaken (zoals het in Zuid-Afrika was..... heeerlijk ))
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 19:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dankjewel voor dit intelligente antwoord
je bent gewoon jaloers dat ik fans heb

Citaat:
Kun je ook nog aangeven waarom chaos de waarheid zou spreken?
(en waarom/hoe zou ik (met andere woorden) leugens vertellen?)
*stiekem wel mee eens*
Oud 13-12-2002, 19:30
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Ahum? De niet-rokers zijn niet smerig, dat zijn de rokers.
32,7 procent van alle Nederlanders rookt, dus de rokers zijn in de minderheid. Daar jullie rokers in de minderheid zijn, zijn jullie de afwijkende norm.

Rokers zijn dom. Of, om het correct te zeggen: het merendeel van alle rokers is dom. De meeste rokers hebben een lage opleiding en dat zegt wat. Zouden de meeste rokers op het VMBO dan dommer zijn dan hoger opgeleiden?

Nee. Maar ze kunnen moeilijker 'nee' zeggen tegen de groepsdrang. kan dit averechts werken? Ja. Mensen willen graag geaccepteerd worden.
Als ik die cijfers zo zie in je volgende post vind ik het nog wel meevallen, en sowieso zegt zoiets niets; lager opgeleiden bezwijken eerder onder groepsdruk met alles, je kan niet zomaar een intelligentie-niveau aan roken verbinden.

Citaat:
De meeste niet-rokers reageren niet overdreven, de meeste niet-rokers zijn of gestopt, of willen er niet aan beginnen. Dit maakt dat de laatste groep het roken niet kent en er dus bang voor is. Soms lokt dat felle discussies uit, soms stomme opmerkingen.
Over het algemeen zijn er niet twee grote groepen, de rokers en de niet-rokers. We zijn immers geen Groningers en Friezen.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Citaat:
True, de overheid moet het wel tegengaan. Dat je er schadelijke gevolgen aan overhoudt, is toch juist een reden om het tegen te gaan. Ik zou, als ik ooit zo gek ben om kids te nemen, hen geen kanker toewensen. Of andere schadelijke gevolgen van het roken.
Dan moet de overheid ook consequent zijn en auto's ook verbieden/tegengaan en bespoten groenten en alcohol en alles waar je genot uit kan onttrekken.

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 19:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
die laatste restjaren met incontinentieluiers die rokers wél overslaan
Oud 13-12-2002, 19:48
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Cijfers?
De cijfers zeggen trouwens niet dat het meerendeel vd rokers dom is, tenzij je alles onder hbo en universiteit als dom beschouwt.
Oud 13-12-2002, 20:07
REIE
REIE is offline
Citaat:
Gatara schreef:
/me bindt Reie voor straf achter de uitlaat van een auto.
Zo. Nu voel je wat ik ook voel.
Dus niet. Naarmate ik ouder word, kan ik er steeds minder tegen juist!

En als die norm verandert, dan is dat de norm.
Het is geen excuus om over iets niet te mogen klagen omdat het de norm is.

Cijfers?

Erm,.. volgens mij bedoelde je minimumleeftijd
Amaai, geen woorden maar daden bij jou zeg! Tja heel vervelend voor je. Ik ben wel voor ontmoedigen van roken, maar ik denk nogal liberaal over het recht op roken. Dat mag toch? Als je er last van hebt ga je weg. Je mag natuurlijk klagen tegen een norm die mensen ongezonder maakt, helaas is het zinloos. Ik rook niet, maar accepteer gewoon dat vrienden graag een peuk opsteken. Er kunnen het beste duidelijke afspraken zijn, er zijn zat plekken waar roken verboden is, maar een café zal veel klanten missen als het rokers weert.
De cijfers heb ik van m'n klas. Daar rookt 1/3 wel eens. In het NRC stond een bijlage over roken vorige week nog met statistieken. Dat leek op de 1/3 van m'n klas.

REIE
Oud 13-12-2002, 20:08
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Als ik die cijfers zo zie in je volgende post vind ik het nog wel meevallen, en sowieso zegt zoiets niets; lager opgeleiden bezwijken eerder onder groepsdruk met alles, je kan niet zomaar een intelligentie-niveau aan roken verbinden.
Jawel. Meer mensen met een lagere opleiding hebben, roken. Zij bewijken sneller onder groepsdruk en zijn dus minder goed in staat om over de gevolgen na te denken. Dis brengt ons tot de conclusie dat zij het vermogen niet hebben om hierover na te denken en dus niet slim genoeg zijn om over de gevolgen na te denken.

Citaat:
Dan moet de overheid ook consequent zijn en auto's ook verbieden/tegengaan en bespoten groenten en alcohol en alles waar je genot uit kan onttrekken.
Eigenlijk wel. Maar in kleinere mate. Helaas is de overheid nu een slappe, achterlijke overheid, met een demissionaire kwal die zichzelf een afgezant van god vind. Dit zal dus niet gebeuren. De mensen zullen zelf de fout in gaan.
Dit neemt echter niet weg dat het wel moet, meer voorlichting. Het is namelijk niet gezond!
Je snapt toch wel dat roken niet verboden is, maar ook niet wenselijk? Mensen die er eenmaal aan zijn begonnen, oké, het zou lullig zijn het hen te ontzeggen.
Maar kinderen, mensen die er nog niet aan zijn begonnen en een heel leven voor zich hebben, die wens je dat toch niet toe? Het is niet gezond, dat is bewezen. Dat staat vast. Het zou sadistisch zijn om het niet te proberen te voorkomen.
Citaat:
die laatste restjaren met incontinentieluiers die rokers wél overslaan
het enige wat ik hier op kan zeggen:

Citaat:
De cijfers zeggen trouwens niet dat het meerendeel vd rokers dom is, tenzij je alles onder hbo en universiteit als dom beschouwt.
Goed, het is misschien een bekrompen idee. Dan doe ik het zo (politiek correct): het merendeel van de rokers heeft een lagere opleiding dan het gemiddelde.
Oud 13-12-2002, 23:02
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Jawel. Meer mensen met een lagere opleiding hebben, roken. Zij bewijken sneller onder groepsdruk en zijn dus minder goed in staat om over de gevolgen na te denken. Dis brengt ons tot de conclusie dat zij het vermogen niet hebben om hierover na te denken en dus niet slim genoeg zijn om over de gevolgen na te denken.
Neen, alleen de linker kolom (lager onderwijs) kan worden gezien als lagere opleiding, dus zijn er verhoudingsgewijs helemaal niet meer mensen met 'n lagere opleiding die roken.
Minder goed wil trouwens ook niet zeggen dat ze het vermogen niet bezitten, en ze kunnen weldegelijk over de gevolgen nadenken. Plus dat de verschillen per kolom verhoudingsgewijs klein zijn, en eigenlijk niet ter zake doen.

Citaat:
Eigenlijk wel. Maar in kleinere mate. Helaas is de overheid nu een slappe, achterlijke overheid, met een demissionaire kwal die zichzelf een afgezant van god vind. Dit zal dus niet gebeuren. De mensen zullen zelf de fout in gaan.
Dit neemt echter niet weg dat het wel moet, meer voorlichting. Het is namelijk niet gezond!
Je snapt toch wel dat roken niet verboden is, maar ook niet wenselijk? Mensen die er eenmaal aan zijn begonnen, oké, het zou lullig zijn het hen te ontzeggen.
Ik snap je standpunt dat het niet wenselijk is, maar ben het er niet mee eens.

Citaat:
Maar kinderen, mensen die er nog niet aan zijn begonnen en een heel leven voor zich hebben, die wens je dat toch niet toe? Het is niet gezond, dat is bewezen. Dat staat vast. Het zou sadistisch zijn om het niet te proberen te voorkomen.
Die wens ik wat niet toe? Een lekker ontspannen sigaretje? Als ze ermee in aanraking willen komen doen ze dat toch wel, en hoe meer je het in het illegale drukt, hoe spannender en stoerder het wordt, met alle gevolgen vandien.
Ik vind dat ze die keus zelf moeten kunnen maken , zij het op latere leeftijd, en hem niet opgelegd krijgen.

Citaat:
het enige wat ik hier op kan zeggen:
Kan je zeggen, maar als er gezegd wordt dat niet-rokers langer leven dan rokers, zeg ik op mijn beurt dat die extra jaren vaak in gebreke worden uitgeleefd, en de vraag is of dat wel zo'n gemis is. Geef mij daar maar een roloog voor, maar zo zie ik dat.

Citaat:
Goed, het is misschien een bekrompen idee. Dan doe ik het zo (politiek correct): het merendeel van de rokers heeft een lagere opleiding dan het gemiddelde.
Dan stel je in feite dus dat hbo/universiteit het gemiddelde is, en daarmee zeg je eigenlijk bijna hetzelfde als eerst. (zie boven.)

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 00:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

Die wens ik wat niet toe? Een lekker ontspannen sigaretje? Als ze ermee in aanraking willen komen doen ze dat toch wel, en hoe meer je het in het illegale drukt, hoe spannender en stoerder het wordt, met alle gevolgen vandien.
Ik vind dat ze die keus zelf moeten kunnen maken , zij het op latere leeftijd, en hem niet opgelegd krijgen.
Dus het intressert je niet dat mensen die bewust niet roken vervuilde longen krijgen, omdat jij een sigaretje moet roken. Dat vind ik behoorlijk egoďstisch.
Oud 14-12-2002, 10:40
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Een roker is een junkie.
Nicotine is net zo'n harddrug als heroine, aangezien je er behoorlijk snel verslaafd aan raakt en het moeilijk is om af te kicken.

Ik snap dan ook niet wat er zo stoer aan is om een junkie te zijn.

En ik haat roken, want
a.: ik kan niet uitgaan als daar teveel gerookt word, want dan sta ik zo weer buiten (half-snotterend en tranend, misselijk, benauwd en met hoofdpijn). Ben de laatste weken dan ook niet uitgeweest op 1 keer na, maar toen ben ik vervroegd naar huis gegaan (hoewel het wel gezellig was )
Bedankt, junkies, voor het verneuken van mijn avond!

b.: ik kan mijn kleding weer gaan wassen, want je hele huis begint te stinken van die rookkleding.

Meer info:
www.stoppenmetroken.nl

Heel erg voor je dat je dr nie tegen kan, maar met het uitgaan moet jij toch echt zelf rekening houden. Je kan niet van zo veel mensen die roken gaan verwachten dat ze rekening gaan houden met jou. Jij moet gewoon rekening houden met de plaats waar je uit gaat... Ga desnoods niet naar rookgebieden en ga gewoon naar de film of ga met een paar vrienden film kijken ergens thuis... Je kan wel leuk iedereen gaan zitten beschuldigen dat ze roken, maar dat slaat echt helemaal nergens op en dat alle rokers junkies zijn vinik ook een zielige opmerking.
Mensen roken gewoon en dat moet jij maar gewoon accepteren, je kan er toch nix aan doen...
En dat je altijd STOER moet zijn als je rookt slaat ook nergens op, een groot deel van de rokers vind het volgens mij gewoon lekker. Nou kan jij je dat misschien niet voorstellen, maar ook daar moet jij de rokers maar in respecteren.
Oud 14-12-2002, 10:51
Gatara
Gatara is offline
Lekker zeg.. dus ik moet me aanpassen aan mensen die verslaafd zijn?

Zou je het ook fijn vinden als jij je verplicht aan moest passen aan heroinejunks in je wijk?

Btw, in welk opzicht is een roker dan geen junkie?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:35
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef:
Dus het intressert je niet dat mensen die bewust niet roken vervuilde longen krijgen, omdat jij een sigaretje moet roken. Dat vind ik behoorlijk egoďstisch.

Nee, dat interesseert me niets, daarom ga ik ook buiten staan als iemand last van mijn rook heeft

Ik zeg enkel dat mensen die keus zelf moeten hebben, niets over vervuilde longen van anderen... (overdrijven is ook een vak zeg, dan mogen de industrieterreinen ook wel dicht, en de auto's verboden worden, dan zeik je consequent, die vervuilen immers ook je longen. Nu vind ik het van velen hypocriet zeiken om het zeiken.)

Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:36
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Junkies kunnen niet meer op een normale manier aan hun levensonderhoud komen, rokers wel.

Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 15:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

Nee, dat interesseert me niets, daarom ga ik ook buiten staan als iemand last van mijn rook heeft
Dat is mooi, want er zijn genoeg mensen die daar geen rekening mee houden. En dan heb ik he niet alleen over de rokers, maar ook mensen die bijvoorbeeld frietjes eten in de trein. Is misschien niet schadelijk, maar wel heel vervelend.
Oud 15-12-2002, 12:35
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Vice schreef:
Dat is mooi, want er zijn genoeg mensen die daar geen rekening mee houden. En dan heb ik he niet alleen over de rokers, maar ook mensen die bijvoorbeeld frietjes eten in de trein. Is misschien niet schadelijk, maar wel heel vervelend.
Weet je wat, we bellen de NS en vragen om een speciale-alleen-voor-vice trein zodat jij daar helemaal kan zitten in je eentje zónder dat je last heb van andere mensen(hoe dúrven ze een patatje te eten, verhongeren moeten ze!), klinkt dat goed?

Oud 15-12-2002, 17:19
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
Vice schreef:

whahahahaha, zeiken over mensen die patatjes eten in de trein.
Ga liever huilen over iets waar nog echt over te huilen valt...
Oud 15-12-2002, 17:28
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Lekker zeg.. dus ik moet me aanpassen aan mensen die verslaafd zijn?

Zou je het ook fijn vinden als jij je verplicht aan moest passen aan heroinejunks in je wijk?

zolang het roken legaal is kan jij er nix tegen beginnen. Heroine junks doen iets wat illegaal is. die kunnen dus altijd nog weggekicked worden door de politie. Nogmaals dus gewoon ACCEPTEREN dat er gerookt wordt op veel plaatsen.

En dat rokers geen junkies zijn??? simpelweg omdat sigaretten geen invloed hebben op je gedrag. Drugs en alcohol kunnen je beinvloeden, maar een sigaretje???

Regels voor berichten