Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het is dan ook goed dat godsdienst wel behandeld wordt, maar dan objectief, van alle (grote) godsdiensten de uitgangspunten ofzo. Dat zorgt (hoop ik) ook voor een beter omgang tussen mensen die verschillende geloven aanhangen.
||
![]() |
Citaat:
![]() k heb op een RK school gezeten. Op de basisschool werden we ingewijd in de communie en het vormsel. Op de middelbare school hadden we algemene godsdienstles. Daar werd ons geleerd over het crhistendom, de islam, het jodendom, het boeddhisme, het hindoeisme en humanisme. Suzan
||
Citaat:
|
![]() |
Wat mij betreft mogen Moslims best naarc moslimscholen gaan. Voor mijn part gaan ze naar een gereformeerde school, het maakt mij niet uit. Wel vind ik dat op alle scholen (dus ook RK etc.) geen godsdiensles mag worden gegeven, tenminste geen godsdienstles specifiek gericht op een soort godsdienst. Alle religies moeten aan bod komen. Wel moet er ruimte zijn voor leerlingen om 's ochtends te bidden, of wat ze dan ook maar moeten doen wat betrekking heeft op de religie van de school waar ze naartoe gaan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk gaat t niet alleen om cijfers! Je kan wel allemaal goede cijfers halen enzo, maar dat wil niet zeggen dat je sociaal goed ontwikkeld bent ofzo |
![]() |
|
![]() |
Precies.
Godsdienstles gebruiken voor het bijbrengen van de hoofdlijnen van alle godsdiensten, niet voor het bijbrengen van een geloof. Of helemaal afschaffen, degene die er meer over wil weten zoekt het maar op op internet ofzo. Maar ja, wat mij betreft mogen alle godsdiensten zelfs afgeschaft worden. Hou je bezig met de belangrijke vragen van het leven: 1. Waar komen we vandaan? 2. Waar gaan we - als mensheid - naartoe. 3. Wat is er na de dood. Gezond om over na te denken, maar daar moet je geen geloofsverkondigingen van maken. Zo zorg je dat mensen of alles of niets van dat boek (bijbel, koran, etc.) moeten geloven om al dan niet tot een geloof te behoren. Laat iedereen toch lekker zelf beslissen wat hij waar vindt.
|
![]() |
Ik vind dat die moslims niet op aparte scholen en ze moeten ook verspreid gaan leven. Als ze dat niet doen kunnen ze nooit integreren en dat moet juist wel.
Als ze allemaal zijn geintegreerd dan mogen er pas weer moslims bijkomen in Nederland, dus nu even hard remmen, anders loopt het uit de hand. Het is net als een flitspaal, als je te hard gaat loopt het uit de hand en word je geflitst. (OK slechte vergelijking) ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Handweigerende docent krijgt ongelijk Love & Peace | 109 | 18-05-2009 14:47 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Geen Joodse scholen meer Nickless Cage | 172 | 16-12-2003 16:00 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 |