Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Omdat ik nog nooit die show heb gezien kan ik niet precies beoordelen of ze bijna altijd drie letters goed raadt of dat ze zo vaak goed lijkt te raden dat je het onbewust automatisch naar boven afrondt (of iets andere belangrijke details waar vaak overheen gekeken kan worden), MAARRR jouw berekening om drie letters van 1 naam goed te raden is echt VEEL TE VEEL in haar voordeel. Om te beginnen komen enkele letters veel vaker als beginletter van een naam voor dan anderen; niet (alleen) omdat er meer namen mee bestaan, maar omdat bepaalde namen gewoon veel vaker voorkomen dan anderen. Zodra je de eerste letter goed hebt geraden zijn er nog maar een paar mogelijkheden voor de tweede; bekijk bijvoorbeeld de J. Ooit van een nederlandse jongen gehoord met een naam die begint met Jb, Jc, Jd, Jf, Jg, Jh, Jk, Jl, Jm, Jn, Jp, Jq, Jr, Js, Jt, Jv, Jw, Jy of Jz? Ik denk dat je dan in 95% van de gevallen een O of een A hebt. Als je de eerste 2 letters eenmaal hebt, dan zijn er voor de derde ook niet echt veel mogelijkheden meer over. Als ze zo paranormaal is, dan vraag ik me af waarom ze zich bezighoudt met het doen van dit soort dingen waarbij de kijker de illusie heeft dat het extreem bijzonder is terwijl dat eigenlijk wel meevalt (waarom zegt ze niet gewoon gelijk welke naam het is? of waarom heeft ze tussendoor bevestiging nodig voordat ze verder gokt?) (ik ga toch ook niet met een nylonkous over m'n hoofd en een pistool in m'n hand netjes m'n fles cola afrekenen bij kassa 4???); enigszins vergelijkbaar met de getallen die Jomanda uitdeelt (bijna ieder moment is achteraf immers met bijna ieder getal in verband te brengen, dus dat slaat nergens op). Ik snap niet dat je je door het laatste voorbeeld hebt laten overtuigen... Die man zegt dus eigenlijk: "Ze (inclusief de mensen die erbij waren en er verstand van hebben) zeggen allemaal dat m'n broer in dat gat gevallen is, maar ik geloof dat niet". Dan is het toch het gemakkelijkst om te zeggen: "ze hebben gelijk"? Dat is waarschijnlijk ook écht zo zou ik denken; en als het eigenlijk niet zo is, dan komt toch niemand daar achter want die man heeft alles al geprobeerd en niemand gelooft hem en ze is z'n laatste redmiddel, anders zat ie daar niet! |
Advertentie |
|
|
|