Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 09:11
real terminator
real terminator is offline
is it an a or an e no its an i not what is it y oooh now i see yes yes shes here o its an he is the 2nd an o no? is it an a yes i see...

ik geloof et niet
Advertentie
Oud 15-01-2003, 13:13
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Misschien is het echt, maar ik geloof wel dat het soms doorgestoken kaart is.
Namelijk, een aantal weken terug, zei de presentatrice dat Char nu even iets onvoorbereid ging doen. Er werd bekeken of er iemand een vraag voor haar had, die was er, door een mevrouw uit het publiek. Dan zegt de presentatrice zo'n 3, 4 keer in 't totaal dat het onvoorbereid is, vervolgens zegt die mevrouw haar naam en dan komt er een balkje in beeld met haar naam erop, binnen 10 seconden. Een beetje te snel en een beetje te opvallend willen laten zien/overkomen dat het onvoorbereid is.
Kortom, sommige elementen zullen vooraf besproken zijn.
er zijn maar weinig tv programma's live,
bijna alle programma's zijn eerder opgenomen
en die balkjes zetten ze er later onder
die programma's van char zijn volgens mij in een paar dagen achter elkaar opgenomen, en vervolgens zenden ze er 1 per week uit. Op die manier hebben ze voor een aantal weken het programma klaar, en hoeft char niet al die weken voor dat ene uurtje in Nederland te blijven.
Oud 15-01-2003, 16:16
koetjeboe
koetjeboe is offline
jaaaa maar volgens mij heeft ze dan ook heel vee; achtergrond info
want ze doet namelijk elke keer alsof ze geen enderlandse namen kan en dan kan ze op henderik komen ze kreeg tog letters geen hele boeren namen netzolas jan
Oud 25-01-2003, 13:10
*black rose*
*black rose* is offline
ffe fallen-flower hier op back rose computer ( ben men wachtwoord kwijt)

ik dennk wel dat ze info doorkrijgt enz . maar een beetje stom mee die letters raden dat vind ik verdacht.
Oud 25-01-2003, 14:50
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Als ik het me goed herinner is de kans dat de beginletter goed geraden wordt 1 op 26. Maar Char weet meestal de eerste drie letters van een naam te zeggen, dat is dus een kans van 26 tot de macht 3: een kans van 1 op 17576. ( die kans is iets groter, omdat een naam nooit met twee medeklinkers kan beginnen, maar wel met twee klinkers, maar ik ben niet slim genoeg omdat te berekenen) Maar dan hebben we het over één naam. In één aflevering raadt ze misschien ongeveer 8 namen. dat is dus 26 tot de macht 8 is in op 2088270645576. Er zijn 4 afleveringen geweest, en één special, dus 5 in totaal en vijf keer acht is 40, dus om te berekenen hoe groot de kans is dat ze alles goed raadt moet je 26 tot de macht 40 uitrekenen, maar dat doe je zelf maar want ik heb hoofdpijn en mijn rekenmachientje is kapot gegaan.

Ik geloof in contact met geesten en bovendien denk ik niet dat ze bij rtl 4 Char een eigen programma hadden gegeven als haar achternaam Latan was. (als namelijk uitkomt dat Char niet echt is hebben ze bij rtl 4 een groot probleem)

Sinds de laatste aflevering weet ik zeker dat het niet om therapie gaat. Er was een man die er zeker van was dat zijn broer vermoord was en niet door een man gat op het schip waar hij werkte was gevallen, omdat de broer erg breed was en dus nooit door dat gat had gepast, en omdat zijn lichaam er nog zo 'gaaf' uitzag. Volgens Char was het wel degelijk een ongeluk, de broer had toch door het man gat gepast, en was overleden doordat hij zijn nek brak. Dat had Char niet uit die man zijn gedachten kunnen halen. ( ze had het natuurlijk wel kunnen verzinnen, maar als die man er achter komt dat het niet gekund had dan leze we dat straks wel in de panorama)
Ik ken Char alleen van de uitzending van Vermist gisteravond waarin ze heel fout over kwam. Als je een persoonlijk advies wilt buiten de uitzending om, dan kost het je 500 euro (en wat krijg je daarvoor? niet echt iets wat je niet zelf had kunnen verzinnen) daarom is het misschien goed om kritisch te zijn.

Omdat ik nog nooit die show heb gezien kan ik niet precies beoordelen of ze bijna altijd drie letters goed raadt of dat ze zo vaak goed lijkt te raden dat je het onbewust automatisch naar boven afrondt (of iets andere belangrijke details waar vaak overheen gekeken kan worden), MAARRR jouw berekening om drie letters van 1 naam goed te raden is echt VEEL TE VEEL in haar voordeel.

Om te beginnen komen enkele letters veel vaker als beginletter van een naam voor dan anderen; niet (alleen) omdat er meer namen mee bestaan, maar omdat bepaalde namen gewoon veel vaker voorkomen dan anderen.

Zodra je de eerste letter goed hebt geraden zijn er nog maar een paar mogelijkheden voor de tweede; bekijk bijvoorbeeld de J. Ooit van een nederlandse jongen gehoord met een naam die begint met Jb, Jc, Jd, Jf, Jg, Jh, Jk, Jl, Jm, Jn, Jp, Jq, Jr, Js, Jt, Jv, Jw, Jy of Jz? Ik denk dat je dan in 95% van de gevallen een O of een A hebt.

Als je de eerste 2 letters eenmaal hebt, dan zijn er voor de derde ook niet echt veel mogelijkheden meer over.

Als ze zo paranormaal is, dan vraag ik me af waarom ze zich bezighoudt met het doen van dit soort dingen waarbij de kijker de illusie heeft dat het extreem bijzonder is terwijl dat eigenlijk wel meevalt (waarom zegt ze niet gewoon gelijk welke naam het is? of waarom heeft ze tussendoor bevestiging nodig voordat ze verder gokt?) (ik ga toch ook niet met een nylonkous over m'n hoofd en een pistool in m'n hand netjes m'n fles cola afrekenen bij kassa 4???); enigszins vergelijkbaar met de getallen die Jomanda uitdeelt (bijna ieder moment is achteraf immers met bijna ieder getal in verband te brengen, dus dat slaat nergens op).

Ik snap niet dat je je door het laatste voorbeeld hebt laten overtuigen... Die man zegt dus eigenlijk: "Ze (inclusief de mensen die erbij waren en er verstand van hebben) zeggen allemaal dat m'n broer in dat gat gevallen is, maar ik geloof dat niet". Dan is het toch het gemakkelijkst om te zeggen: "ze hebben gelijk"? Dat is waarschijnlijk ook écht zo zou ik denken; en als het eigenlijk niet zo is, dan komt toch niemand daar achter want die man heeft alles al geprobeerd en niemand gelooft hem en ze is z'n laatste redmiddel, anders zat ie daar niet!
Advertentie

Regels voor berichten