Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu heb ik wel gezegd wat ik er mis vind aan de VS, maar niet echt waarom.
Vooral natuurlijk omdat ik met bepaalde normen en waarden opgevoed ben die niet sporen met de dingen die de VS doen. Ik ben er natuurlijk ook weer niet trots op dat ik in Nederland woon. Nederland doet met zulke dingen keihard mee, we willen het alleen niet toegeven. Het Anti-Amerikanisme is denk ik zo sterk omdat de VS machtig zijn. Een wereldmacht en daarom ook zo'n duidelijk voorbeeld is, het is daarom ook veel makkelijker om de VS de schuld te geven. Het is dus eigenlijk niet alleen de VS die alle tegenstand zou moeten krijgen, maar de (meeste) moderne Westerse landen. In feite het kapitalisme dus. De VS zijn alleen zo'n mooi voorbeeld en een makkelijk doelwit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mwah, die regering zuigt idd
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(in het NRC van vorige week zaterdag staat overigenseen gigantisch interessant stuk in over media in de vs..) |
![]() |
||
Citaat:
|
Amerika is de laatste tijd gewoon (negatief/positief) in het nieuws door de "War against Terrorism"
Wat ik nou grappig vind is dat je nu exact hetzelfde ziet gebeuren wat er in de jaren 60 gebeurde ten tijde van Vietnam... Eerst zeggen de mensen "dood aan die lui", en als het puntje bij paaltje komt dan krabbelen ze terug en scharen ze zich bij (de eerst) kleine tegenstanders van oorlog. En vaak is het de media van het aangevallen land, die beelden laten zien van gedode kinderen en burgers (niemand kan weten of ze daadwerkelijk zijn omgekomen door "geallieerd" vuur) in algemeenheid die daar schuld aan is. Vroeger had je daar een stuk minder last van. Oorlogen worden nu niet meer alleen uitgevochten ter land, ter zee en in de lucht... De media is nu het grootste wapen... Sja, ik weet ook niet wat erger is nu... Bush die Irak preventief aanvalt of de mogelijkheid dat Irak een N.B.C. raket afvuurt... En is het toeval dat andere landen kernreactoren opstarten en V.N. wapeninspecteurs het land uit zetten? Ik weet het niet...
|
Amerika is niet slecht, de mensen die er wonen zijn niet slecht.
Het beleid is slecht, het buitenlandbeleid is ronduit verschrikkelijk. Er word geld gepompt in oorlog vanwege oliebelangen. De economie gaat achteruit, een hele bunch leeft onder de armoedegrens.
||
Citaat:
|
http://www.stopusa.be
Stop the United States of Aggression! Geen oorlog tegen Irak! Drie vredesinspecteurs die Irak in april bezochten, lanceren een internationale oproep tegen een nieuwe oorlog in Irak. “Wij verzetten ons tegen de oorlogspolitiek van de VS. Op 21 januari 2002 heeft president Bush de totale oorlog verklaard aan alle landen en bewegingen die zich niet willen onderwerpen aan de wereldheerschappij van de Verenigde Staten. Wij verzetten ons tegen een nieuwe oorlog in Irak. De VS geven meer geld uit aan oorlog dan de negen andere grootmachten samen. Er zijn geen massavernietigingswapens die meer slachtoffers gemaakt hebben dan de 110.000 luchtaanvallen en het embargo dat al twaalf jaar duurt. Irak is leeggebloed, er zijn anderhalf miljoen doden gevallen. Irak is een derdewereldland dat door geen enkel buurland als een bedreiging beschouwd wordt. Leidinggevende VN-wapeninspecteurs zeggen dat 95% van de Iraakse militaire slagkracht vernietigd is. Wij willen verhinderen dat Bush het Midden-Oosten in vuur en vlam zet. Bush wil de olierijkdommen in de regio blijven controleren. Hij wil er regimes aan de macht brengen die bereid zijn hun petroleumwinsten te investeren in de Amerikaanse economie. Want die zit tot over haar oren in de schulden. Bush probeert Saddam Hoessein omver te werpen, om zo zijn handen vrij te hebben. Want Bush wil ook de Palestijnen aanpakken, Iran, Syrië, en zelfs Saudi-Arabië, waar de plunderingen door de VS op steeds meer weerstand botsen. Een oorlog tegen Irak vergroot de kans op nieuwe oorlogen die steeds omvangrijker dreigen te worden. Wij verzetten ons tegen de oorlog, omdat racisme en de afbraak van onze democratische rechten het resultaat zijn. Bevrijdingsbewegingen worden ‘terroristen’ genoemd. Stakers krijgen te horen dat ze de ‘nationale belangen’ schaden. De veiligheidsdiensten schakelen miljoenen burgers in om hun medeburgers in het oog te houden. Irak opnieuw opbouwen kost 50 miljard dollar. De VS en hun bondgenoten willen het dubbele bedrag op tafel leggen om Irak volledig te vernietigen. Dat geld zullen ze besparen in de budgetten voor sociale zekerheid, onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting.”
||
Citaat:
![]()
|
Duck and hide......
(voor de atoombommen?) Die oorlog op Irak komt er wel..... niemand (van het westen) wil praten,......dus...... ![]() Overigens vind ik de politiek van GB net zo verwerpelijk als de VS. Precies hetzelfde zooite: praat maar over internationaal terrorisme, maar vergeet de ellende in je eigen land, waar mensen nauwelijks kunnen rondkomen..... ONDANKS dat de pond cq dollar sterk staat. Bah. |
![]() |
||
Citaat:
(in de vooronderstelling dat Zweden haar macht niet zou misbruiken) |
![]() |
|
Ik denk dat het anti-amerikanisme vooral komt omdat we nu beginnen in te zien dat de Amerikanen zo oppervlakkig zijn als de pest. Natuurlijk niet ieder individu op zich, maar als volk bedoel ik, dat stomme gezeik over hoe geweldig het wel niet is om amerikaan te zijn en wat coolkast ook al liet zien op zijn plaatje, dat ze altijd denken dat ze door iedereen bedreigd worden en dat iedereen (behalve Amerika zelf dan) primitief is.
Daarnaast is er natuurlijk George W. Bush nog die er o-zo trots op is dat hij 'de machtigste man ter wereld' is, en daarom denkt dat dat hem het recht geeft om elk willekeurig land aan te vallen, onder het mom van een strijd tegen terrorisme, om compleet andere belangen, maar dat hoeft de rest van de wereld natuurlijk niet te weten. Kortom; het is eigenlijk gewoon de arrogante houding van de VS tegenover de rest van de wereld; zij zijn 'geweldig' en de rest van de wereld 'sucks' (om het maar even in amerikaanse termen te houden.
|
Verwijderd
|
krijgen die amerikanen geen geschiedenis ofzo??
zonder de EUROPEANEN zou amerika waarschijnlijk nooit zo machtig geweest zijn, dan waren het de indianen geweest die daar de macht hadden, en die zijn meestal wat snuggerder qua beleid enzo ![]() ![]() - oke of afrikaanse, maar die waren er ook weer door de europeanen.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Waarom?
Wel, vooral omdat ik pro-denkende mens ben. En in de VS lijkt het denken overgelaten te worden aan pakweg 5% van de bevolking, en sluit de rest zich hierbij gewoon aan. Ze zijn patriottistisch en weten niet waarom ( wij zijn gewoon de beste, de grootste, de meest geavanceerde, hebben beste technologie... Waar zie ik iets over psychische capaciteiten hiertussen? exactly.) De ene helft zijn rednecks die met wapens rondzwaaien en rascistisch zijn (in een bepaalde zuiderse staat is orale seks zelfs verboden, of was tot voor kort verboden), een kwart bush - aanhangers, een kwart feestende potheads die aan de ksut rondhangen... En dit haal ik niet uit de soaps (precies of ze zichzelf waarheidsgetrouw weergeven), maar van een paar snuggere Amerikanen die op een chatserver rondhangen waar ik veel zit. Z'n puriteinse collega's zijn met velen, en hij welgt even erg van de Amerikaanse ingesteldheid dan de rest van de wereld. USA is totalitair, heeft een dikke nek, daagt uit, is protectionistisch, en neemt niets van andere landen (of ze moeten er respect voor hebben, zoals voor Duitse kwaliteit & expertise, Franse (culinaire?) expertise (alhoewel ze van die "rare mensen die hun okselhaar niet scheren" walgen), .... - merk op dat ze nooit iets of iemand ten volle respecteren). Het is zowat als een bende extreme snobs op school hebben met geld van pappie : ze hebben een dikke nek, denken dat ze in alles beter zijn, halen hun neus voor al de rest op, en menen dat ze alles kunnen. Wie haat hen niet? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
de VS is de as van het kwaad...
als iets op deze planeet niet gaat zoals de VS dat willen, wordt er meteen gedreigt met sancties/militair ingrijpen, als het aan de VS lag werd de Islam van de aardbol gevaagd, en ja dit is nog verder bergafwaarts gegaan sinds onze grote vriend George W. Bush op een corrupte manier aan de macht is gekomen |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie zou je nu stemmen? (poll) T_ID | 500 | 30-09-2006 01:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 17:21 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kritiek op Anti-Globalisten Verwijderd | 39 | 24-02-2004 11:45 | |
Films, TV & Radio |
Ga niet naar "Black hawk down"! Verwijderd | 47 | 07-03-2002 18:42 |