![]() |
|
![]() |
's morgens
-1 boterham met iets zoets (chocopasta, honing, iets in die richting) en 1 cracker met honing of hagelslag en thee -of cruesli met yoghurt en thee 's middags meestal 3 boterhammen, 2 hartig 1 zoet water of sinaasappelsap 's avonds wat de pot schaft ![]() tussendoor: na school thee en 2 koekjes ofzo iets van fruit na het avondeten ook thee en 2 koekjes ofzo en soms nog iets lekkers als ik trek heb!! na het eten: thee en 2 koekjes ofzo ------------------ wist je dat iedereen signatures leest?? [Dit bericht is aangepast door MoonMonkey (12-03-2002).] |
![]() |
|
![]() |
Vandaag:
morg: twee lichtbruin gesneden zonder zegeltjes met vruchtenmuizen+ een kaas. midd: drie dito lichtbruin met kaas. avon: Pannekoeken met stroop, spek, basterdsuiker. tuss: Niets. Nooit tijd op zaterdag, normaal een koekje o.i.d. Als drinken overal halfvolle melk.
|
![]() |
8.00 thee met 2 suiker, 2 geroosterde witte boterhammen met philadelphia kruiden(als ik tijd heb 4, als ik geen tijd heb nix), kauwgom
9.50 bakje koffie met 2 suiker, 12.00 souzeisenbroodje(hoe schrijf je dat:confused ![]() 15.00 alles wat ik kan vinden, veel snoepjes, koekjes, fruit, chips, als ik echt nix anders kan vinden (mijn moeder verstopt het snoep omdat ik anders alles te snel opeet volgens haar, maar ik vind het toch wel, en moet er bovendien nog van groeien ![]() 18.00 warme maaltijd, eten wat de pot schaft, bijv. 2 aardappels, flink veel groenten (vind ik lekker) en veel vlees, ik eet vaak meer vlees dan mijn vader 20.00 thee met 2 suiker met koekjes of snoepjes. Als er te weinig avondeten was nog 3 droge boterhammen ja ik heb een gezonde eetlust
|
![]() |
Als we uitgaan van een normale schooldag (van half 9 tot 5 in mijn geval)?
-S'Morgens? Geen ontbijt behalve een glas melk (mager meestal, is n tik van me), rond een uurtje of 12 haal ik meestal twee droge maisbroodjes bij de appie.. met een blikje red bull of cola light ofzo.. en water.. -S'Middags? De appel of banaan die ik heb meegenomen, en als ik thuiskom meestal nog een boterham met beleg en een glas frisdrank, meestal cola light of rivella.. -S'Avonds? Warm eten, dwz een stukkie vlees en een paar scheppen groente. Als mn ouders koken dan. Anders maak ik zelf iets met warme broodjes, vis en sla ofzo.. en ik krijg later op de avond nog trek als mn ouders gekookt hebben (want das vies) en dan neem ik nog een boterham.. -Tussendoor? Tja ik eet mn maaltijden sowieso elke dag op verschillende tijden.. dus bijv die boterham savonds hoort eigenlijk nog bij mn warm eten.. maar echte tussendoortjes.. ik haal soms in de stad een kaassoufle.. en ik ga vier keer per week uit (sowieso in het weekend en op dinsdagavond) en dan doe ik wel aan midnight snacks en vreet ik rustig n halve zak chips leeg.. doek ook wel 1 a 2 keer per week.. snoep eet ik niet.. Hmmz.. ik eet eigenlijk nog niej eens zoveel.. (correct me if im wrong).. maar vroeger kon ik dus rustig met wat groente en een droog broodje de hele dag door.. vinnik dit nog beter.. ik drink melk, eet fruit, eet groente, eet vlees(vervanger), en ik eet brood!!! En geloof me, das nieuw voor me ![]() Cat
|
![]() |
Gedurende schooldagen:
s'Morgens: 1/2 boterham of 1 boterham met choco, twee of drie glazen water s'Middags: 1 of 2 boterhammen (hangt er vanaf hoe groot het brood is!) met choco. Een halve liter water of 33cl limonade. s'Avonds: Hèhè, wat de pot schaft, later nog 1 liter melk en a halve liter water. Ik denk da ik elke dag minstens 1,5 liter water binnen heb en 1 liter melk. (En zaterdag nog een paar pinten ^_-) |
![]() |
|
![]() |
Ik ga mij schamen
![]() 's ochtends: boterham met een glas melk/vruchtensap kleine pauze: 1 of 2 boterhammen, water/chocomel/thee grote pauze: 1 of 2 boterhammen, water/chocomel/melk/thee en eventueel (= heel soms) chips/wafel/crackertjes als ik thuiskom barst het feestje los: tosti/chips/koekies/chocola/snoepies ![]() ![]() avondeten: wat mijn mammie klaarmaakt, meestal aardappelen/rijst/groenten, geen vleesjes! mineraalwater. half negen: thee/water (soms), koekie (of 2 of 3) ja ik snoep te veel ![]()
|
![]() |
's morgens: 2 boterhammen met vlokken, glas water
's middags: pakje sultana o.i.d. pakje drinken. tussendoor: pakje drinken thuis: boterhammen (tussen de 1 en 4), water Als er snoep is wat ik lekker vind, daar wat van en anders maar wat meer brood! 's avonds: ligt eraan wat we eten, meestal niet zo veel, ik lus het namelijk meestal niet. Ik eet altijd de wortels en komkommer op. En een klein stukje vlees. En verder dus wat ik lus... wat later 's avonds: water, en wat we voor snoep hebben, daar wat van dan. In het weekend is het weer anders.
|
's morgens :
cornflakes yoghurt sinaasappelsap 's middags : 3 boterhammen met kaas/kip/tonijnsla/... 's avonds : gewoon warm eten tussendoor : appels en bananen koekjes veel drinken (sinaasappelsap, water) Eigelijk echt niet zoveel hoor!
|
![]() |
schooldaagjes:
-2 boterhammen met kaas of vlees, glas melk, vitaminepilletje -2 boterhammen -2 boterhammen en pakje crackers of peperkoek en fles water -2 boterhammen of yoghurt met thee of melk en een appel -tussendoor een appel -gewoon avondeten met glas water verder nog wat drinken en fruit over de dg heen
|
s'ochtends: soms nix, soms 1 boterham,+ altijd een glas melk of thee.
tussendoor: cup a soup middageten: 2 broodjes + iets zoets te drinken. tussendoor: kop thee avondeten: 1 aardappel,4 happen groente ofzo, en half stukkie vlees,en iets na, yoghurt ofzo. daarna nog extra: soms een koek met een glas melk, 2 glazen fris, en soms nog fruit ( in t weekend chips)
|
![]() |
Okeej komt ie:
Wat eet je -S'Morgens? 4 bruine boterhammen met van alles en nog wat. -S'Middags? 5 bruine boterhammen met van alles en nog wat. -S'Avonds? ligt aan de dag. Maandag opwarmertje van moeder, dinsdag groenten, aardappelen en vlees, woensdag pizza, donderdag pasta of pangroenten, vrijdag moeders. -Tussendoor? Snuupkes
|
![]() |
Ik vind dit echt niet leuk: er zijn redelijk wat mensen die veel meer eten dan ik en die zijn dan niet dik en ik wel! Ik sport al jaren 2 tot 3x in de week en mn eetgewoonten zijn volgens mij niet slecht:
's morgens:
|
![]() |
|
![]() |
-'s morgens? een klein bordje muesli, special K ofzo Maar op zondag altijd broodjes, eitje, ontbijtkoek, ... -'s middags? broodje gezond of een stuk gebak of heel af en toe ook wel boterhammen -'s avonds? wat mijn moeder maakt: soep, aardappelen, vegetarische burger, groenten, stuk fruit, of pasta of pizza, ... -tussendoor? koeken, puddinkjes, yoghurt, appel, chaocolade, ...
||
Citaat:
![]() -Juliah- |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE][DFU]DutchGirllie schreef:
[b]Okeej komt ie: Wat eet je -S'Morgens? meestal 2 eitjes en toast -S'Middags? hangt er van af wat de school voor lunch heeft. Het is altijd warm eten -S'Avonds? meestal niks, of een beetje ijs -Tussendoor? wat ik zin in heb, sinaasappel, druiven, ijs, snoepje
|
's morgens enkel als het school is :
3 bookes met choco ![]() ![]() ![]() ![]() 's middags (op school): 2 bookes met beleg ofzow en niks drinken, soms soep ![]() om 17u00 alsk thuis kom drink ik minute soup enzow ![]() om 18u30 eten we warm, patatjes (aardappelen) en groenten enzow meestal moet ik van me mammiej vlees eten ![]() om 20u00 eet ik nog chips of paar koekjes en drink ik een sapje ossow ![]() ![]() dan stop ik met vreten ![]() en gewoon door de dag ben ik een sportlife-holic ![]() ![]() ![]() ![]() eej en jij nog veel gluk met uwen probeersel om af te vallen enzow ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou wat eet ik toch allemaal???
's ochtends rijstwafel en melk thuis broodje met kaas en colalight op school 's middags twee boterhammen met kaas liga milkbreak of sultana of kitkat chunkie cola light dit op school koek of snoepje met melk thuis 's avonds groente en vlees geen aardappels soms ijs of yoghurt glas melk erbij tussendoor eigenlijk ja wat rijstwafels en soms chips of paaseitjes (mmmm) en qua drinken misschien nog wat water tussendoor of colalight Oh ja en heeeeeeeeeel veeeeel kauwgom [Dit bericht is aangepast door Moonstruck (28-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
maar alsk zie hoe weinig andere eten blijkt dus dat t nog minder kan. Dan val ik tenminste een keer af
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hier komt ie:
S'Morgens? - glas drinkontbijt Op school (kleine pauze): - 1 pakje sultana's - 1 pakje sinaasappelsap S'Middags? Op school (grote pauze): - 3/4 boterhammen met vleeswaren of kaas - appel Na school: - 3 glazen water - 3 koppen thee - 2 granenkoekjes S'Avonds? - eten wat m'n moeder maakt (doordeweeks: groente, weekend: brood of pizza) - 3 glazen water - 1 glas sinaasappelsap Tussendoor? - meestal gewoon een sultana - alleen in het weekend een schaaltje chips - 1/2 toffee's per dag - soms haal ik een milkshake |
![]() |
||
Citaat:
eyy ik ben begonnen met lijnen. hier komt t... sochtends : paar hapjes magere yoghurt zonder suiker er bij in. 2 glazen lauw water met citroen sap smiddags: 3 droge crackers frisdrank ( light) tussendoor: kop thee ( zonder suiker!) s'avonds: wat de pot schaft ( eet nu wel aardig goed voor mijn leeftijd ( qua avond eten) ma ja keb savonds ook zooo'n honger. tussendoor: 2 glazen water met citroen 1 glas melk veel fruit + 1 a 2 uur per dag sporten. en verder echt nix!!!! geen 1 snoepje of chippie of wat dan ook ![]() En dit probeer ik 3 maanden vol te houden, ben nu 1 week bezig ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
wist niet dat zoveel mensjes 's morgens melk dronken, maar vooruit:
in de morgen: tasje koffie met meestal een toastje met smeerkaas of zoiets 's middags: 1 1/2 boterhammetje met beleg en beetje drinken 's avonds: wat er voorgeschotelt wordt + drinken (meestal glaasje cola: niet gezond zo denk ik maar ja ben cola verslaafd, alles met cafeine eigenlijk) en daarna meestal nog een koekje of zo en tussendoor ook moet dringend gezonder gaan eten denk ik zal is beginnen ![]() niet dat het gaat lukke |
![]() |
|
Verwijderd
|
's Ochtends: Een boterham of stuk ontbijtkoek
's Middags: 2 of 3 boterhammen(ligt eraan hoe laat ik ben opgestaan en wat men ontbijt waz) Tussendoor: Chips/Koek/Drop/Crackertjes/Ontbijtkoek ofzow...meestal bijv een stuk of 10 droppies en een paar koekies en nog een stukje ontbijtkoek.. ![]() 's Avonds: wat er is Na avondeten: Als ik nog honger heb, ontbijtkoek(luv it ![]() Verder drink ik op een dag meestal thee(1 scheppie suiker), vruchtensap(2x ofzo), yoghidrink(1x), cola ofzo(1x) Hmm ik vraag me af offik te weinig drink ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat is doe is super gezond hoor! chips en snoep das pas ongezond! ik krijg misschien wel weinig calorieen binnen, omdat er nie veel cal. zitten in groente en fruit, maar ik krijg zo wel alle vitamine binnen! en wat jullie zeggen hek nog nooit gehoord dat wat ik doe slecht is, want ik probeer dit patroon voor heel lang aan te houden dus geen jo jo effect. je kan beter snoep en chips eten als groente en fruit is dat je stelling?!! ik ben van mzelf al een klein eter dus keb nie veel nodig en alsk nu honger krijg is t tijd voor avond eten en dan krijg ik veel groente binnen omdat hoinger heb! en elke dag hardlopen en touwtje springen is alleen maar goed voor je, t houd je op conditie. En verder weet je mijn vorige eetpatroon nie ( kijk hierboven al eerder geplaatst) maar dat heb ik dus altijd zo gedaan en ik at dus nooit al zo heel veel, maar toch benk dik, dus ik moe nog minder vetten etc eten. jullie snappen t volgens mij nie egt maar samengevat... ik eet van mezelf al weinig en ik sport elke dag en wat ik dan wel eet is heel gezond en vaak zonder calorieen. zo zie ik er deze zomer tenminste ook eens een x leuk uit, laat mij. ![]()
||
![]() |
Citaat:
calorieen heb je ook nodig... en je hebt ook meer nodig dan alleen vitaminen, ook koolhydraten en vetten zijn essentieel in je voeding, ook al weet ik dat je dat niet wil horen.... je kunt trouwens ook gaan jojo-en als je heel erg lang dit eetpatroon hebt volgehouden, dan is de kans juist des te groter... als jij 3 maanden zo blijft eten en dan weer normaal gaat eten zit het er zo weer aan... echt dit is niet gezond, pas alsjeblieft op en ga niet met je eten kloten
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zoals ik al zei, vraag het een dietiste. Citaat:
Citaat:
Als je af wilt vallen doe het dan met een dietiste. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb ook keurig 3 maaltijden per dag, ik eet hartstikke veel hoor vind ik. maar van mezelf benk al nie zon hele grote eter, wat ik al eerder gezegt heb! maar ik krijg heus wel vetten binnen, ik eet savonds toch gewoon mee, dus wat d8 je van een stuk vlees? maar ipv dikke vette pindakaas een paar plakjes komkommer en ipv een reep chocola een sinaasappel is alleen maar goed.. en natuurlijk ga ik nie 3 maanden zo door en daarna elke avond chips eten want dan weet ik heus wel dat het dr zo weer aan zit, maar daarna mag ik best weer verantwoord af en toe een chipje pakken maar dit gezonde eten wil k verder zo vol blijven houden. Nogmaals er is nie veel veranderd horo in me eet patroon, ik drink alleen water ipv fris en ik vervang ongezonde dingen voor crackers en fruit en groente. Tis gezond en door t sporten er bij te doen val ik dr vast wel door af, en ik voel me er goed bij, ik ben nie duizelig en daar zal ik zelf ook heus wel op letten hoor, ik wil niet 45 kilo gaan wegen ofzo, maar nu weeg ik teveel dus er moet gewoon 7 kilo vanaf in 3 maanden tijd, that's it. Ik voel me er beter bij, ik heb trouwens nu ook veel meer energie hoor nu ik veel groente en fruit eet, voor mij zitten dr alleen maar positieve kanten aan, behalve dak misschien savonds verlang na een zakje chips ma dat heeft nou eenmaal met lijnen te maken, sommige dingen moet je nou eenmaal laten staan bij welk dieet dan ook. En ik ben iemand die misschien in 1 week een halve kilo afvalt ( het gaat reuze traag bij mij) dus daar hoeft al niemand zich zorgen over te maken dak teveel afval. En owjah je hoeft nie zo opgefokt te doen, ik weety wel dat ik dat ook in het vorig antwoord deed maar dat komt omdat jij nie over mijn eetpatroon kan oordelen want iedereen heeft een andere bouw en een andere stofwisseling, en de ene persoon heeft veel nodig om de dag goed rond te komen en de ander weinig. dus daar kun je nie over oordelen, ik weet zelf wel wat goed voor me is, er staat nog altidj een 1 voor me leeftijd, tis nie zo dat een kind van 5 onverantwoord met haar eten knoeit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
luister ik weet dat je me niet zo toespreekt om me te pesten en dat je t goed bedoeld maar heus ik weet wel wat ik doe, want zoals al vaker gezegt je kent me niet,
en er spelen allerlei factoren mee zoals; lengte, bouw, gewicht, de snelheid van het afvallen, en hoeveel een persoon normaal gesproken al at. En mijn ma en mijn vriendin hebben alle 2 anorexia dus ik weet ook wel wat het inhoud en hoe je het krijgt, en ik vind het er heus nei mooi uit zien dus ik wil en zal het dus ook niet, krijgen. Ik ben alleen misschie neen bietje meer bezig met me gewicht als een gemiddeld mens, maar ik heb er dan ook meer zorgen over te maken als een geiddeld mens. Bedankt voor je bezorgdheid maar heus ik weet wel wat goed en slecht voor je is. Liefs Gwenny
|
![]() |
's ochtends:1 boterham met kaas
1boterham met jam glas melk tussendoor:fruitsli(mueslireep)en glas fris of pakje drinken 's middags:1 boterham met kaas 1 boterham met vlees 1 boterham met appelstroop 1 glas melk tussendoor:glas fris en een appel 's avonds:1 aardappel,groente.klein stukje vlees of vis. toetje tussendoor:glas fris+koekje |
![]() |
|
Verwijderd
|
-S'Morgens?
Meestal niet zoveel, krijg 's ochtends niet veel binnen. Het komt neer op 1 boterham met jam, waarbij ik thee drink. -S'Middags? Hmm, overdag eet ik verspreid 2 bruine boterhammen met vleessalade en 2 boterhammen met ham. Ik dronk hier altijd Cola bij, maar inmiddels ben ik overgestapt op sappen en andere mixen (Dubbelfris bijv). -S'Avonds? Altijd warm. Eergisteren at ik nog een hele pizza, gisteren noedels met 1 of andere saus en vlees. Weet nog niet wat ik vandaag eet ![]() -Tussendoor? Niks. Ik snoep niet meer. Wel eet ik zo rond 10 uur 's avonds nog eens een boterham en drink weer thee. Ik ga sowieso pas rond middernacht naar bed, dus ja.. [edit] Overigens zie ik hier mensen dingen schrijven als 6 boterhammen eten .. wat verstaan jullie onder 1 boterham? 1 zo'n plakje? Bij mij bestaat 1 boterham uit 2 volledige plakken en daartussen dan jam of vleessalade of wat dan ook. Als ik die opmeet, kom ik op 15cm x 10cm x 3cm .. ik kan me zo moeilijk voorstellen dat daar iemand 6 stuks van eet achter elkaar ![]() Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 10:54. |
![]() |
|
ochtend:
2 boterhammen met ham en kaas, middag: 2 boterhammen met ham en kaas ![]() tussendoor: soms fruit, of heeeeel af en toe beetje chocola, verder nooit wat, geen koekjes e.d. avond: wat de pot schaft, vaak schep ik wel een 2e keer een klein beetje op snachts: ( ![]() soms ook weer tosti's ofzo.. of een beetje fruit en heeeeeel veel drinken (ander halve liter ofzo)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #9! Snufje | 315 | 07-04-2003 17:40 |