Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 11:08
SpiT
SpiT is offline
Ik zou het liefst mn meisjesnaam houden, ook al heeft hij niet zo'n erge achternaam.
Als ik 'n kind zou krijgen zou ik toch wel 'n btje opletten bij het zoeken van 'n naam in combinatie met de achternaam. Zo was er 'n paar jaar geleden 'n kindje bij 'n kennis geboren die ze Bram noemden, maar zn achternaam was de Beer .
Oud 20-12-2002, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Aéquitas schreef:

zoals mijn achternaam Vink en ik noem mijn dochter Merel kan dat denken jullie?
Hmmz.. dat kan toch wel..zolang je haar maar niet Sla of Blinde noemt..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:59
a new noise
a new noise is offline
wat boeit het in godsnaam...
Oud 20-12-2002, 12:06
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Lekker belangrijk
Oud 20-12-2002, 14:46
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Citaat:
importbelg schreef:
zo erg is dat nou ook weer niet...
mijn achternaam is hetzelfde als die van die twee beroemde voetballers uit Helmond en dus bijna hetzelfde als die van jou.

nooit last mee gehad!
ojaa die uit helmond?! nog never van gehoord!
en die heten dus kerkhof met 1 f ofzo?
Oud 20-12-2002, 15:05
importbelg
importbelg is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef:
ojaa die uit helmond?! nog never van gehoord!
en die heten dus kerkhof met 1 f ofzo?
*auw* mn helmondse voetbalhart breekt...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:09
Sask!a
Sask!a is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
dude we zijn extreem verre Fam.

Steve Miller

believe it or not
ikkuh ook familie van jullie:

Mulder
Oud 20-12-2002, 18:18
charly not
charly not is offline
Maar een ander punt is ook, dat als je dan ergens je vriend(in) voorstelt. dan zeg je dus die achternaam erbij. (ookal kun je dan wel gewoon alleen de voornaam zeggen) En op de post en dergelijke staat ook altijd de naam van de man en de vrouw. wat bij die vriendin van mij dan ook weer een rol speelde
Oud 20-12-2002, 19:25
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik heet eigenlijk Muller met umlaud
maar bij mij pa zijn ze dat ergens vergeten.
dus nou is ze umlaud bij mij en mij pa weg
(li)
Mijn moeder heet Müller van dr achternaam

Mij zou het trouwens niet zoveel uitmaken, maar als zijn naam echt walgelijk is dan hou ik m'n eigen naam.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:01
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Dan hou je toch je eigen naam?
Nee, daar zou ik dat trouwen echt NOOIT om laten hoor, pffff
Oud 20-12-2002, 21:44
Muizzz
Muizzz is offline
boeiend.
mijn vriendje heet van lier van zn achternaam.
Oud 20-12-2002, 22:20
Verwijderd
boeie echt...ik wil eigelijk wel poepjes heten maja, snap het gezeur om achternamen nooit zo, je eigen houwen, of die van je man...zou me echt dus totaal nie uitmaken
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 09:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, dat zal me nix schelen, het gaat toch om de persoon zelf?!
Oud 21-12-2002, 12:45
purplerose
purplerose is offline
hmmm weet je wat je dan kan doen? je eigen achternaam houden!! zo hee jahaaa
en wat dan nog is tog juist grappig als je heel graag wil trouwen ja dan trouw je tog! je trouwd tog niet met iemand om zijn/haar naam...
Oud 21-12-2002, 16:54
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Soms zijn achternamen echt niet leuk....Snap sommige ouders niet. Mijn oma kent iemand die Peter heet....dat is niet zo erg, maar zijn achternaam is Selie. Ik lieg niet, het is echt zo.
En laatst vertelde een klasgenootje dat ze iemand kende die Pie van zichzelf heette en trouwde met iemand die Mol heet. Ook wel lullig.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:58
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
*Butterfly* schreef:
Soms zijn achternamen echt niet leuk....Snap sommige ouders niet. Mijn oma kent iemand die Peter heet....dat is niet zo erg, maar zijn achternaam is Selie. Ik lieg niet, het is echt zo.
Sorry hoor maar dan ben je toch wel zwaar debiel bezig als ouders
Oud 21-12-2002, 22:17
Verwijderd
Ik heb een vrij redelijke achternaam, past bij bijna alle voornamen mijn moeder heeft dat trouwens ook, die heet Vandeuren (meisjes naam) terwijl haar naam eigenlijk Van Deuren moest zijn..

Mijn achternaam kan eigenlijk niet verkeerd gaan hier in de buurt, is een naam die hier vrij veel voorkomt en al ruim 300 jaar hier voorkomt

Ik zou zeker willen als iemand echt een lompe combinatie heeftmet voornaam/achternaam of een achternaam die toch iets negatiefs heeft om haar naam te veranderen in mijn naam als we gaan trouwen..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 22:57
GRRR
GRRR is offline
iedereen noemt me aap dus het zal allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 23:11
PiLa
PiLa is offline
khouw gwoon mn eigen, net zow makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:10
BCR
BCR is offline
Citaat:
Milk schreef:
Hmmz.. dat kan toch wel..zolang je haar maar niet Sla of Blinde noemt..
Oud 22-12-2002, 22:56
Druppel
Druppel is offline
hihi even over gekke namen gesproken, ik ken een meisje, serieus, en ze heet Anna Nas (dat doe je je kind toch niet aan??? aaargh soms snap je ouders echt niet, er is toch vast nog wel een leuke andere naam te verzinnen...... )
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 23:51
Gaia
Gaia is offline
haha ik ken een vrouw die heet

Seikje Poepjes

kijk als je Poepjes van je achternaam heet, is dat vervelend maar je kan er niks aan doen. Maar dan ga je je kind toch geen Seikje noemen........

Maargoed, mijn vriend heeft juist een hele leuke naam (Hommel) en die zou ik ook wel willen hebben.......we sparen alles van die lieve beestjes.....Anders wil ik graag een dubbele naam, maar ik hoef niet alleen m'n eigen naam te houden.

Als m'n vriend nou echt een vreselijke naam had, zou ik gewoon mijn eigen naam houden denk ik......
Oud 23-12-2002, 00:30
Verwijderd
Mijn achternaam is in dit deel van het land al redelijk opvallend, maar ik zit er niet mee. Mijn vriendinnetje (in spé) heeft ook een beetje typische achternaam, maar daar zit ik totaal niet mee. Als dat al een criterium gaat vormen..

Kijk, als we later trouwen en onze kinderen zijn totaal niet blij met hun achternaam, dan mogen ze die natuurlijk wijzigen, op eigen kosten uiteraard
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 02:00
coecie
coecie is offline
ah joh, de moeder van een vriendje van mij heet margriet tulp (ja nu niet meer, want ze zijn gescheiden)
was leuk, een keer was n meisje dat roos heette verliefd op hem, zou ze roos tulp geheten hebben! hun kinderen zouden violet, hyacint, madelief enzo geheten hebben (meer bleomennamen?)

mijn vriendje heeft een vreselijke achternaam, toen ik die voor het eerst hoorde kreeg ik de slappe lach... het leukste moment daarna was toen hij mijn naam vroeg... die is minstens even walgelijk dus toen stonden we weer quitte

anywayz ga je over de namen van je kinderen nadenken als je je eigen (of je vriendjes naam) in gedachten neemt?

ik bedoel niet alleen met combinaties als dat anna nus enzo, maar ook gewoon wat mooi klinkt (bijvoorbeeld de voor en achternaam beginnen met dezelfde letter, de hoofdklinker is hetzelfde zodat ze mooi bij elkaar passen, de voornaam eindigd op een klinker die overloopt in de medeklinker van de achternaam...)

ik denk daar zeg maar weleens over na (waaar hou ik me mee bezig!) en omdat mijn ex zo'n geweldige achternaam had (die precies bij al mijn favoriete kindernamen pastte) zit ik nu met een probleem... over die kindernamen is geen discussie meer mogelijk... maar waar haal ik nou een perfecte man met de perfecte naam vandaan?
Oud 23-12-2002, 10:13
June bug
June bug is offline
Als de naam van mijn vriendje echt heel erg zou zijn, zou ik m'n eigen naam houden, of ik zou voorstellen dat hij de mijne overneemt Maar, ik weet niet, het heeft wel wat om de naam van je vriendje over te kunnen nemen dan. Je voelt dan echt alsof je bij elkaar hoort... Lijkt me wel leuk...

Een vriendin van mij heeft het heel makkelijk, zij en haar vriend hebben dezelfde achternaam Nog grappiger is, dat ze vroeger altijd riep: ik ga nooit trouwen, tenzij het iemand met dezelfde achternaam is (en zo vaak komt haar achternaam niet voor) Echt geinig
Oud 23-12-2002, 12:27
Black Sugar
Black Sugar is offline
Als ik ga trouwens neem ik in ieder geval de naam van mijn man.
Mijn moeder en mijn vader waren toen ik nog heel jong was geschijden en ze is hertrouwd ik heb toen de naam van mijn stiefvader aangenomen maar nu zijn mijn ouders weer geschijden en ik hbe zinds kort weer contact met mijn biologische vader en zijn familie. Het liefst willen die dat ik gewoon mijn eigen naam weer terug naam maar ik denk dat ik mijn stiefvader daar heel veel pijn mee doe aangezien we nogsteeds heel goed contact hebben.

De makkelijkste uitweg is dus voor mij de naam van mijn man aan te nemen en in het geval dat we ooit schijden de meisjesnaam van mijn moeder aannemen. Zoiets kan in mijn geval. (meisjesnaam van je moeder aannemen)

Owja, het maakt me dus niet zo veel uit hoe hij heet als het maar niet te erg is. (iets als pis of lulletje ofzow)
Oud 25-12-2002, 21:13
Roger
Roger is offline
De man kan ook de achternaam nemen van de vrouw, is bij mijn zus ook zo gegaan. Het ligt dus niet meer vast in de wet.
Oud 25-12-2002, 21:19
maar
maar is offline
Citaat:
Gaia666 schreef:
haha ik ken een vrouw die heet

Seikje Poepjes
Hehe, ik ken ook een familie Poepjes, maar die spreken het uit als Poëpjes

Ikzelf zou er geen probleem van maken; wat Rogier al zei, je kunt net zo makkelijk de naam van de vrouw aannemen, mocht het echt vervelend zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 21:34
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
ik wil juist graag van m'n achternaam af(van Beest)
wat is daar nou erg aan
Oud 25-12-2002, 21:43
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Ninh:
Citaat:
Hukkie schreef:
*trauma* Beffers *trauma*
WICKED!
"Beffers by name, bef-verywell-fers by reputation "

Ik heet overigens Bui van de achterkant , beeld je eens in wat voor combinaties dat kan opleveren. Neuk Bui is m'n persoonlijke favoriet
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 23:53
Verwijderd
Ik vind de achternaam van m'n vriend niet geweldig...m'n eigen achternaam vind ik wel leuk...vroeger twijfelde ik er ook over of ik mijn eigen naam zou houden of niet...nu weet ik dat ik de naam van m'n vriend wil (beide dan), omdat ik echt 'bij hem wil horen', dat doe ik toch wel, maar ook qua naam, dus ja.

Voor kinderen houden we wel rekening hoe het 'klinkt' (vraag van coecie), er zit nog 'van' tussen, dus het meeste kan wel gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:02
REIE
REIE is offline
Citaat:
eztah schreef:

En ik zou zowiezo niet de achternaam van mn man nemen, ik vind dat dus vette bullshit...Je hebt toch een eigen naam, waarom zou je je mans naam willen...Nooit wat van begrepen.
Precies, als vrouw ben je toch geen onderdeel van je man? daarnaast is het een stuk persoonlijkheid die je opgeeft door het aannemen van 's mans naam.

REIE
Oud 26-12-2002, 15:09
sunflouwer
sunflouwer is offline
het hangt er bij mij vanaf of ik de naam mijn man overneem...
Als hij mooier is dan mijn eigen achternaam denk ik wel

Maar mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden, en ik vind dat wel wat hebben, je geeft anders toch een stukje van je eigen identiteit op.
Mijn huidige vriend heeft net als ik een niet veel voorkomende achternaam in Nederland, hij zou het ook heel leuk vinden als (als we ooit gaan trouwen) ik zijn naam aanneem.

Ik zou trouwens nooit zo'n standaard naam aanemen als bakker, de Jong, de Vries, blablabla
Oud 26-12-2002, 18:00
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
wel erg dom als je niet gaat trouwen alleen omdat je een naam niet mooi vin. ik vin mijn naam niet echt, maar als het heel erg is kan je je naam altijd nog laten veranderen.
Oud 26-12-2002, 19:41
WolterB
WolterB is offline
ik zou het zeer zeker niet voor laten en ik hoop dat als ik ooit een vriending krijg die mijn ahcternaam niet mooi vindt zij het er ook niet voor zal laten.

verder vind ik het ook zo dat je gewoon je eigen achternaam het beste kunt 'houden' als je gaat trouwen mits de ander het per sé wil.

en waarom zou de man de achternaam van de vrouw niet aannemen? (is iets wat ik eigenlijk nog nooit gezien heb, moet kunnen lijkt mij)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten