Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar een ander punt is ook, dat als je dan ergens je vriend(in) voorstelt. dan zeg je dus die achternaam erbij. (ookal kun je dan wel gewoon alleen de voornaam zeggen) En op de post en dergelijke staat ook altijd de naam van de man en de vrouw. wat bij die vriendin van mij dan ook weer een rol speelde
![]()
||
Citaat:
Mijn moeder heet Müller van dr achternaam ![]() Mij zou het trouwens niet zoveel uitmaken, maar als zijn naam echt walgelijk is dan hou ik m'n eigen naam. |
![]() |
|
hmmm weet je wat je dan kan doen? je eigen achternaam houden!!
![]() en wat dan nog is tog juist grappig als je heel graag wil trouwen ja dan trouw je tog! je trouwd tog niet met iemand om zijn/haar naam...
|
![]() |
Soms zijn achternamen echt niet leuk....Snap sommige ouders niet. Mijn oma kent iemand die Peter heet....dat is niet zo erg, maar zijn achternaam is Selie. Ik lieg niet, het is echt zo.
En laatst vertelde een klasgenootje dat ze iemand kende die Pie van zichzelf heette en trouwde met iemand die Mol heet. Ook wel lullig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb een vrij redelijke achternaam, past bij bijna alle voornamen
![]() Mijn achternaam kan eigenlijk niet verkeerd gaan hier in de buurt, is een naam die hier vrij veel voorkomt en al ruim 300 jaar hier voorkomt ![]() Ik zou zeker willen als iemand echt een lompe combinatie heeftmet voornaam/achternaam of een achternaam die toch iets negatiefs heeft om haar naam te veranderen in mijn naam als we gaan trouwen.. |
![]() |
|
haha ik ken een vrouw die heet
Seikje Poepjes kijk als je Poepjes van je achternaam heet, is dat vervelend maar je kan er niks aan doen. Maar dan ga je je kind toch geen Seikje noemen........ ![]() Maargoed, mijn vriend heeft juist een hele leuke naam (Hommel) ![]() Als m'n vriend nou echt een vreselijke naam had, zou ik gewoon mijn eigen naam houden denk ik......
|
Verwijderd
|
Mijn achternaam is in dit deel van het land al redelijk opvallend, maar ik zit er niet mee. Mijn vriendinnetje (in spé) heeft ook een beetje typische achternaam, maar daar zit ik totaal niet mee. Als dat al een criterium gaat vormen..
Kijk, als we later trouwen en onze kinderen zijn totaal niet blij met hun achternaam, dan mogen ze die natuurlijk wijzigen, op eigen kosten uiteraard ![]() |
![]() |
|
ah joh, de moeder van een vriendje van mij heet margriet tulp (ja nu niet meer, want ze zijn gescheiden)
was leuk, een keer was n meisje dat roos heette verliefd op hem, zou ze roos tulp geheten hebben! hun kinderen zouden violet, hyacint, madelief enzo geheten hebben (meer bleomennamen?) mijn vriendje heeft een vreselijke achternaam, toen ik die voor het eerst hoorde kreeg ik de slappe lach... het leukste moment daarna was toen hij mijn naam vroeg... die is minstens even walgelijk dus toen stonden we weer quitte anywayz ga je over de namen van je kinderen nadenken als je je eigen (of je vriendjes naam) in gedachten neemt? ik bedoel niet alleen met combinaties als dat anna nus enzo, maar ook gewoon wat mooi klinkt (bijvoorbeeld de voor en achternaam beginnen met dezelfde letter, de hoofdklinker is hetzelfde zodat ze mooi bij elkaar passen, de voornaam eindigd op een klinker die overloopt in de medeklinker van de achternaam...) ik denk daar zeg maar weleens over na (waaar hou ik me mee bezig!) en omdat mijn ex zo'n geweldige achternaam had (die precies bij al mijn favoriete kindernamen pastte) zit ik nu met een probleem... over die kindernamen is geen discussie meer mogelijk... maar waar haal ik nou een perfecte man met de perfecte naam vandaan? ![]()
|
![]() |
Als de naam van mijn vriendje echt heel erg zou zijn, zou ik m'n eigen naam houden, of ik zou voorstellen dat hij de mijne overneemt
![]() Een vriendin van mij heeft het heel makkelijk, zij en haar vriend hebben dezelfde achternaam ![]() ![]() ![]()
|
Als ik ga trouwens neem ik in ieder geval de naam van mijn man.
Mijn moeder en mijn vader waren toen ik nog heel jong was geschijden en ze is hertrouwd ik heb toen de naam van mijn stiefvader aangenomen maar nu zijn mijn ouders weer geschijden en ik hbe zinds kort weer contact met mijn biologische vader en zijn familie. Het liefst willen die dat ik gewoon mijn eigen naam weer terug naam maar ik denk dat ik mijn stiefvader daar heel veel pijn mee doe aangezien we nogsteeds heel goed contact hebben. De makkelijkste uitweg is dus voor mij de naam van mijn man aan te nemen en in het geval dat we ooit schijden de meisjesnaam van mijn moeder aannemen. Zoiets kan in mijn geval. (meisjesnaam van je moeder aannemen) Owja, het maakt me dus niet zo veel uit hoe hij heet als het maar niet te erg is. (iets als pis of lulletje ofzow)
||
Citaat:
![]() Ikzelf zou er geen probleem van maken; wat Rogier al zei, je kunt net zo makkelijk de naam van de vrouw aannemen, mocht het echt vervelend zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de achternaam van m'n vriend niet geweldig...m'n eigen achternaam vind ik wel leuk...vroeger twijfelde ik er ook over of ik mijn eigen naam zou houden of niet...nu weet ik dat ik de naam van m'n vriend wil (beide dan), omdat ik echt 'bij hem wil horen', dat doe ik toch wel, maar ook qua naam, dus ja.
![]() ![]() Voor kinderen houden we wel rekening hoe het 'klinkt' (vraag van coecie), er zit nog 'van' tussen, dus het meeste kan wel gelukkig. |
![]() |
||
Citaat:
REIE
|
het hangt er bij mij vanaf of ik de naam mijn man overneem...
Als hij mooier is dan mijn eigen achternaam denk ik wel Maar mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden, en ik vind dat wel wat hebben, je geeft anders toch een stukje van je eigen identiteit op. Mijn huidige vriend heeft net als ik een niet veel voorkomende achternaam in Nederland, hij zou het ook heel leuk vinden als (als we ooit gaan trouwen) ik zijn naam aanneem. Ik zou trouwens nooit zo'n standaard naam aanemen als bakker, de Jong, de Vries, blablabla
|
ik zou het zeer zeker niet voor laten en ik hoop dat als ik ooit een vriending krijg die mijn ahcternaam niet mooi vindt zij het er ook niet voor zal laten.
verder vind ik het ook zo dat je gewoon je eigen achternaam het beste kunt 'houden' als je gaat trouwen mits de ander het per sé wil. en waarom zou de man de achternaam van de vrouw niet aannemen? (is iets wat ik eigenlijk nog nooit gezien heb, moet kunnen lijkt mij)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Achternaam geven -> probleem Verwijderd | 34 | 23-01-2007 20:10 | |
Werk, Geld & Recht |
Achternaam veranderen Die Happy | 14 | 15-01-2007 19:06 | |
Werk, Geld & Recht |
Achternaam vinden *** Sido *** | 4 | 24-08-2005 01:18 | |
De Kantine |
Achternaam-vraag Audioslave | 65 | 03-03-2004 13:21 | |
De Kantine |
Wat is de meest vreemde achternaam die jij ooit gehoord hebt? Thomas | 64 | 25-05-2003 11:27 | |
Liefde & Relatie |
De gevreesde achternaam! Bright Halo | 87 | 01-05-2003 12:29 |