Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 19:22
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
leeftijdsverschil sja ach wat zou ik er van zeggen...
13 en 25 (dat was het toch?) is een groot verschil in jaren maar zeker ook in levensfase en dat gaat botsen, denk ik. Ik had een vriend die was 5 jaar ouder dan ik, en dat werkte gewoon niet, omdat hij een totaal ander leven had dan ik. Maar bij anderen werkt het gewoon wel. Ik denk dat het ook erg afhangt van de persoon. Want sommige mensen worden echt nooit volwassen () en anderen heel snel...
Mja keb er eigenlijk niet zoveel meer op te zeggen, keb t een beetje gehad met alle leeftijdsverschildiscussies
Oud 29-12-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
westlander84 schreef:
ja ontmaagden dat hoort niet maar als je alleen liefde heb geen sex want sex is voor LOSERS danken het best ik heb ook een vriendin van 12 dus het ken wel het gaat er alleen om dat je echt veel van elkaar houd en dat ook zo blijft en geen sex he want dat ken niet en ik zelf doe dat ook niet maar voor de rest ken het
Ik ben een loser.

Citaat:
Ik kan me voorstellen dat een meisje van 12 WEL weet wat houden van is. Het ligt er maar net aan wat je in die 12 jaar allemaal hebt meegemaakt.
Ze kan weten wat het is maar kan ze het emotioneel aan?
Westlander hier is 18. Die heeft ruim de tijd gehad om te puberen, sex te ontdekken, zich emotioneel te ontwikkelen etc.
Als je 12 bent begin je daar net aan. Hij praat over die verkering alsof het een bloedserieuze relatie is. Hoe je het ook wendt of keert, ze is te jong. Houden van je ouders, broers en zussen heeft toch heel wat andere zijden dan houden van je vriend.
Als het even meevalt zullen je naaste familieleden geen sex met je willen.

Westlander: nu beweer je dat je zonder sex kan. Is dat over 3 maanden, 6 maanden of een jaar nog steeds zo? Want dan is ze nog steeds te jong.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:34
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
mahself16 zei: Wat ik hier zo fout vindt is dat veel mensen zeggen over jongens die met jongere meiden gaan van: "Je bent echt zielig en je kunt niemand van je eigen leeftijd krijgen blablabla".. Dit vind ik dus echt nergens op slaan! Je kunt iemand die jonger is gewoon leuker vinden en het wil heus niet zeggen dat die jongere persoon veel makkelijker te krijgen is..
geen commentaar hoor!
kvind dat je helemaal gelijk hebt
alleen ben ik dan altijd weer bang dat die persoon die jonger is jou misschien juist wel zielig vind

maargoed....

kvind dat erg veel ouder vaak juist erger is dan jonger,
bedoel met dat jonger heb je gauw genoeg door, van
wat een kleur ofzoiets.......maar wanneer iemand ouders is kan die je maybe weer dwingen tot dingen of je wilt je groter voordoen dan je bent.....dat vind ik dan weer zow eng voor je ontwikkeling zeg maar....

knuffels.....
Oud 01-01-2003, 19:35
Lilything
Lilything is offline
kleur=kleuter

god!
verliefd & brak gaat gewoon niet
Oud 01-01-2003, 21:11
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
LiEvVmEiSjUh87 schreef:
dat slaat toch nergens op? ik lees hier overal dat mensen vinden dat je niet met een oudere jongen mag hebben ofzow...ik snap het niet ik bedoel als je het nouw allebei wilt en er is geen dwang? en je houd van elkaar? wat is daar dan mis mee!!
Omdat mensen te veel generaliseren en niet kijken naar de personen zelf.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 21:26
twim
twim is offline
Ligt er ook net aan.

Als je 12 of 13 bent hebt je naar mijn mening nog niet genoeg levenservaring om te weten wat een relatie eigenlijk inhoud en als je dan iets begint met iemand die veel ouder is heeft die oudere persoon toch een heel ander verwachtingspatroon van de relatie dan jou.

Maar iemand van 16 of 17 die iets begint met iemand van 23 ofzo is niet zo'n ramp. Zolang beide er maar echt serieus mee bezig zijn. En niet alleen voor sex ofzoiets.

Daarbij is een verschil van een paar jaar veel groter tussen de 12 en 20 dan na de 20. Dus iemand van 12 met iemand van 17 word raarder naar gekeken dan naar iemand van 27 en iemand van 32.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:33
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
*Lady of Hope* schreef:
Ik kan me voorstellen dat een meisje van 12 WEL weet wat houden van is. Het ligt er maar net aan wat je in die 12 jaar allemaal hebt meegemaakt.
Yeah right geloof je het zelf, meisjes van 12 zien houden van niet als liefde maar als houden van als vrienden
Oud 02-01-2003, 11:54
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Yeah right geloof je het zelf, meisjes van 12 zien houden van niet als liefde maar als houden van als vrienden
Ik geef anonieme_teddybeer gelijk, kom, je bent pas 12 je kunt net lopen!! Laat staan dat je weet wat liefde is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten