Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 09:18
Verwijderd
Ja, ik ga (gelukkig) naar het tweede jaar lerarenopleiding Engels aan het Windesheim in Zwolle.

Ik heb voor LVO (Lerarenopleiding Voortgezet Onderwijs) gekozen omdat -nou ja, omdat journalistiek me niks meer leek- het me een zwaar, maar belonend beroep lijkt. En het salaris valt wel mee hoor. Het is niet dat ik voor een hongerloontje moet gaan werken. Trouwens, de praktsiche baangarantie die je krijgt, was voor mij geen reden, maar een stimulans om LVO te gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2003, 11:57
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Muziekdocent aan het Voortgezetonderwijs lijkt me eigenlijk niet zo want dan heeft niemand meer zin in muziek..
Tuurlijk wel! De grote truc is dat je het *leuk* maakt.

Citaat:
DutchECK schreef op 08-08-2003 @ 10:18:
Trouwens, de praktsiche baangarantie die je krijgt, was voor mij geen reden, maar een stimulans om LVO te gaan doen.
Valt best tegen, hoor. Dat maken de lerarenopleidingen je wijs ja. Er worden veel *vervangers* gezocht, voor een uurtje of 6 in de week omdat iemand met zwangerschapsverlof gaat of zo. Maar *eigen uren* zijn moeilijk te krijgen.

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:05
Verwijderd
Is het nou echt nodig een topic van 8 maanden oud te uppen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2003 @ 01:36:
Leraar, ja graag.

Ik hoop zelf ooit hoogleraar ondernemingsrecht te worden aan de Rijksuniversiteit Groningen
Beetje opschieten dan, dat vak heb ik in mijn derde jaar BA NR (2004-2005).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 20:04
RomeoP
RomeoP is offline
Lijkt me nix, m'n zusje en broertje zijn al erg genoeg, en dat zijn er dan pas 2!

Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:11
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik zou het liefste leraar Levensmiddelentechnologie worden (daar is ook een opleiding voor) maar ik weet niet of dat wel een goede kans op werk geeft...

Ik wil in ieder geval leraar worden...
Oud 22-08-2004, 13:41
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik studeer nu Technische Wiskunde en doe vanaf 6 september de Minor Wiskunde en Onderwijs...ben van plan leraar Wiskunde op de middelbare school te worden. Ik heb iig genoeg voorbeelden hoe hewt wel/niet moet
Oud 22-08-2004, 19:53
Verwijderd
sjah, je hebt veel vakantie hé!
bijna 4 maanden!! (in belgië)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:15
brinta
brinta is offline
Ik begin dit jaar met de lerarenopleiding Beeldende Kunst & Vormgeving.
Het lijkt mij het leukst om les te geven op een bijzonder soort onderwijs, zoals Iederwijs, een schoolsoort die niet denkt in vaste leslokalen, alleen omgaan met leeftijdgenoten of jaartaken halen, maar uitgaat van de leerbehoefte die bijna ieder kind bezit.

Lerares zijn lijkt me interesssant omdat ik zelf een ernstig tekort aan inspirerende leraren heb gehad op mijn middelbare school en omdat ik het huidige (algemene) schoolsysteem niet vind deugen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:47
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 22-08-2004 @ 14:11 :
Ik zou het liefste leraar Levensmiddelentechnologie worden (daar is ook een opleiding voor) maar ik weet niet of dat wel een goede kans op werk geeft...

Ik wil in ieder geval leraar worden...
Wat een up
Oud 23-08-2004, 20:55
Michel87
Michel87 is offline
Ik wil na mn vwo de bachelor economie in utrecht doen, en dan als master de opleiding die je je 1e graads lesbevoegdheid economie geeft
Oud 23-08-2004, 23:29
Verwijderd
Ik word universitair junior docent/aio vennootschaps- en effectenrecht.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:40
Ghost
Ghost is offline
Ik word misschien een leraar na mn Geschiedenis opleiding... tsja wat moet je er anders mee
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 24-08-2004 @ 00:40 :
Ik word misschien een leraar na mn Geschiedenis opleiding... tsja wat moet je er anders mee
droog
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Zelfde
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:50
morgana le fay
morgana le fay is offline
Ik ga beginnen aan de lerarenopleiding beeldende kunst en vormgeving. Ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:42
NN
NN is offline
Citaat:
Kroonprins worden?
Oud 24-08-2004, 18:52
Hanneke
Hanneke is offline
't lijkt mij opzich wel leuk om leraar te worden zit er eigenlijk wel over te denken, maar 'k heb ook zoiets van 'op elke leraar is wel wat aan te merken' dus....
maar goed, wie weet he. en als 'k ooit leraar wordt, wordt 't of natuurkunde/wiskunde iets die kant of nederlands.... afgelopen jaar echt onwijs goeie docente voor nl gehad, en toen vond 'k 't vak ook een stuk leuker worden.
Oud 24-08-2004, 20:25
Apomes
Apomes is offline
Begin vanaf 20 september met Lerarenopleiding Handel-Burotica & Geschiedenis (Belgïe): Lesgeven in Boekhouden, Informatica, Handel, Rechten, economie, Dactylo & geschiedenis.

Wou altijd al leerkracht worden, ik heb zelfs al huistaak/examenvragen klaar
Oud 24-08-2004, 21:34
swie
swie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 24-08-2004 @ 21:25 :
Begin vanaf 20 september met Lerarenopleiding Handel-Burotica & Geschiedenis (Belgïe): Lesgeven in Boekhouden, Informatica, Handel, Rechten, economie, Dactylo & geschiedenis.

Dactylo word da nog gegeven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:02
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
swie schreef op 24-08-2004 @ 22:34 :
Dactylo word da nog gegeven
in België 2 uren per week in het 3de en 4de middelbaar & 1 uur in het 5de en 6de
Oud 25-08-2004, 00:48
swie
swie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 24-08-2004 @ 23:02 :
in België 2 uren per week in het 3de en 4de middelbaar & 1 uur in het 5de en 6de
Dan toch wel alleen in handel en aanverwante want ik heb dat dus nooit gehad. (tso richting chemie heb ik gedaan)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:08
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
swie schreef op 25-08-2004 @ 01:48 :
Dan toch wel alleen in handel en aanverwante want ik heb dat dus nooit gehad. (tso richting chemie heb ik gedaan)
wss jah .
Oud 26-08-2004, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 24-08-2004 @ 21:25 :

He, dat zijn al mijn vakken!
welke school ga je lesgeven??
Toch niet het Koninklijk Atheneum Keerbergen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 00:45
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 25-08-2004 @ 01:48 :
DAT KLOPT!!
Dactylo wordt NOOIT (!) in ASO gegeven, wel in Handel en Handel-talen, Boekhouden-Informatica (TSO) en Kantoor (BSO), ...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 24-08-2004 @ 23:02 :
dat klopt niet met de uren van de grootste onderwijsnetten van het land! er zijn bijvoorbeeld klassen die 3u per week hebben, andere 4 of 5, andere 2 of 1 ... hangt sterk af van studierichting EN school(net)!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 09:14
Suzanne
Suzanne is offline
Geen leraar, wel lerares ;-)
Ik studeer voor onderwijs-assistent en daarna wil ik doorstuderen aan de PABO.

Maar dan op een basisschool.. Al die pubers op de middelbare school lijkt me helemaal niks!!
Oud 26-08-2004, 11:58
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Suzanne_84 schreef op 26-08-2004 @ 10:14 :
Maar dan op een basisschool.. Al die pubers op de middelbare school lijkt me helemaal niks!!
Hahaha, alsof die kinderen op de basisschool níet vervelend kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:06
Deesie
Deesie is offline
Ik wil niet graag lerares worden, je moet ieder jaar dezelfde stof doornemen. En als het zou moeten werd ik het liefst drama of muziek- docente.
Oud 26-08-2004, 22:32
Dzjes
Dzjes is offline
Ik ga in september beginnen aan een lerarenopleiding voor de basisschool.
Lijkt me erg leuk, is mijn droomjob sinds mn 6 jaar.. dus
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:19
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ja, ik! Geschiedenis (in Rotterdam) en Biologie (LOI, al is dit nog niet zeker).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:36
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 26-08-2004 @ 01:43 :
He, dat zijn al mijn vakken!
welke school ga je lesgeven??
Toch niet het Koninklijk Atheneum Keerbergen?
Tegen de tijd dat ik afstudeer, zit jij al lang een universiteits chick te n**ken .
Oud 29-08-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 28-08-2004 @ 15:36 :
Tegen de tijd dat ik afstudeer, zit jij al lang een universiteits chick te n**ken .
haha... hmm
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 26-08-2004 @ 23:32 :
Ik ga in september beginnen aan een lerarenopleiding voor de basisschool.
Lijkt me erg leuk, is mijn droomjob sinds mn 6 jaar.. dus
DUS.. veel succes!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 22:04
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik begin nu aan de PABO en ik zit er ook al een beetje over te denken om hierna nog een lerarenopleiding te doen zodat ik op het VMBO les kan geven ofzo.. lijkt me ook heel leuk
Oud 29-08-2004, 22:31
Ghost
Ghost is offline
VMBO? Dat lijkt me pas een hel als leraar
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ghost schreef op 29-08-2004 @ 23:31 :
VMBO? Dat lijkt me pas een hel als leraar
Dat ligt eraan welk niveau en of je orde kunt houden. Ga je lesgeven op het laagste niveau en je kunt geen orde houden wel ja.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:11
No Soup For You
No Soup For You is offline
Citaat:
halve gare schreef op 14-01-2003 @ 15:41 :
als m'n gezondheid mee werkt ga ik volgend jaar in Tilburg lerares geschiedenis studeren...
heb heel lang zitten twijfelen tussen pabo of tilburg maar nu ik archeologie ook wel zie zitten heb ik voor Tilburg gekozen. kan ik na de P nog overstappen naar Archeologie...

heb trouwens gehoord dat je Tilburg wel overal achter aan moet lopen wil je wat voor elkaar krijgen... maar ja das volgens mij wel op elke school.
up
Oud 04-02-2005, 17:20
Verwijderd
Het lijkt me wel leuk om te doen alleen ik heb me er nog niet in verdiept verder. Wel zou ik geschiedenis willen lesgeven op de bovenste klassen van de middelbare school mocht ik ooit lerares worden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2003 @ 01:36 :
Leraar, ja graag.

Ik hoop zelf ooit hoogleraar ondernemingsrecht te worden aan de Rijksuniversiteit Groningen of de Universiteit Utrecht, en ga sowieso na mijn afstuderen ook les geven aan de universiteit.
Jaja, maar was het nu niet een baantje bij prof. Burema?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:22
EXBO
EXBO is offline
na, dat lijkt me niks, ik wordt al zenuwwappig als ik voor de klas moet zeggen dat frans verzet kan worden naar het 6e ofzow!
Oud 04-02-2005, 19:55
Nyawa
Alsjeblieft niet, ik word al gek van één juniorredactievergadering van de schoolkrant (denk aan tien gillende brugwuppen die allemaal dringend hun mening kwijt moeten, en dan het liefst allemaal tegelijk). Ben er ook totaal niet het geschikte persoon voor, veel te verlegen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:58
EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 04-02-2005 @ 20:55 :
Alsjeblieft niet, ik word al gek van één juniorredactievergadering van de schoolkrant (denk aan tien gillende brugwuppen die allemaal dringend hun mening kwijt moeten, en dan het liefst allemaal tegelijk). Ben er ook totaal niet het geschikte persoon voor, veel te verlegen.
Ik zit nu ookal in de schoolkrant en wordt inderdaad van al die bruggers die "van die goeie ideetjes hebben" (nie dus). Ze zitten er een beetje in voor niks. Er is ook een brugger die alles een beetje te serieus neemt en iedereens msn en telefoonnummer wil en welke uren diegene heeft en dat soort dingen, gaat zeer vervelen.......
Oud 04-02-2005, 22:03
-(L)-
Ja, lijkt me leuk. Wil hierna lerarenopleiding wiskunde (en/of natuurkunde) gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 22:43
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
tja, ik heb binnenkort een meeloopdag voor de lerarenopleiding Engels, maar of ik uiteindelijk lerares wil worden weet ik nog niet.
Oud 06-02-2005, 17:22
marjootje
marjootje is offline
wil misschien geschiedenis studeren en dan de lerarenopleiding maar de pabo lijkt me ook wel leuk, ik weet het dus nog niet.
Weet iemand of je die dingen niet kan combineren??
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 06:10
Apomes
Apomes is offline
Ik studeer nu voor leerkracht middelbaar onderwijs.
vakken: Handel, economie, burotica (informatica & aanverwanten dus) & Geschiedenis.
Maar in België wilt dat nog maar weinig zeggen omdat ze me evengoed kunnen plaatsen als leerkracht Frans, terwijl ik hier niet zo goed in ben

Oh: ik zie dat ik hier al gepost heb . Dan maar wat ervaring neerzetten?

In het middelbaar was ik altijd zeer nerveus als ik een spreekbeurt moest geven voor de klas, maar nu heb ik dat totaal niet meer. Volgens mijn docenten geef ik goed les.
Wij moeten nu al naar scholen gaan in Genk, je weet het of je weet niet...maar dat zijn niet de allerliefste en gemakkelijkste

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 06:15.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 10:13
Verwijderd
het lijkt mij een leuk beroep, maar niet het leukste

Hee, dit topic wordt váák ge-upt.

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:00
Bell
Bell is offline
ja lerares zijn lijkt me leuk... daarom ben ik er nu ook voor aan het studeren... ik wordt basisschooljuf middelbare school lijkt me echt een ramp... maar als ik dan tóch een vak zou moeten geven, dan zou dat toch nederlands zijn denk ik...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:32
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Mensen iets bijbrengen is leuk, maar het lijkt me niets om les te geven aan leerplichtigen. Les geven aan gemotiveerde mensen die het leuk vinden om les te krijgen zie ik wel zitten, maar dat hoeft natuurlijk niet in beroepsverband.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten