Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 16:08
Isa
Isa is offline
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een RPG voor de Game boy zelfde kwaliteit verhaal heeft als SOM of FFIX.
het is toch niet een spel a la diablo waarbij je van dorp naar kerker gestuurd word,quest voor quest, zonder dat er echt een goed verhaal in zit hoop ik?

want dat vond ik rot aan diablo, het was alleen maar ga die kerker in versla de vijand. versla dan die vijand. dan kom je in dat dorp en moet je die kerker ingaan en die vijand verslaan etc.

nee dan SOM, goed verhaal, vanaf bv. de underground palace moet je eerst een quest uitvoeren in pandora, dan hebben weer mannetjes de mana seed gestolen in gaias navel, dan word luka ontvoerd door het empire, en dan kom je ineens in een totaal nieuwe wereld, die van sprite.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 23:30
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een RPG voor de Game boy zelfde kwaliteit verhaal heeft als SOM of FFIX.
het is toch niet een spel a la diablo waarbij je van dorp naar kerker gestuurd word,quest voor quest, zonder dat er echt een goed verhaal in zit hoop ik?

want dat vond ik rot aan diablo, het was alleen maar ga die kerker in versla de vijand. versla dan die vijand. dan kom je in dat dorp en moet je die kerker ingaan en die vijand verslaan etc.

nee dan SOM, goed verhaal, vanaf bv. de underground palace moet je eerst een quest uitvoeren in pandora, dan hebben weer mannetjes de mana seed gestolen in gaias navel, dan word luka ontvoerd door het empire, en dan kom je ineens in een totaal nieuwe wereld, die van sprite.
Dude het is echt ala som/chronotrigger maar met final fantasy turnbased combat en onderschat de gba niet Het heeft niets weg van diablo.

Mn chat site is weer populairder geworden op het moment 30 mensen aanwezig. Het heeft zijn ups and downs gehad de laatste 3 jaar!
Oud 23-01-2003, 13:27
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
t'is ala FF en SOM zoals OriginalMisfit al zei, ik heb al de trailer van deel 2 ven Golden Sun gezien, maar nog geen spel gezien, ook geen Jap versie
Als iemand die wel vind, zeg het dan ff

BVD
Oud 25-01-2003, 09:17
Isa
Isa is offline
een paar vraagies

Is breath of fire 3 voor de SNES?
is het beter als ik eerst bof 1 en 2 speel alvorens ik aan 3 begin?
wat is het verschil in kwaliteit tussen die 3 sequals?

en natuurlijk wil ik het graag weten als iemand een site weet waar ik een gezipte bof3 rom kan downloaden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:54
Isa
Isa is offline
ik heb nu breath o fire 1 gedownload.

en het is best moeilijk in leven te blijven.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:13
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
*schaam* bij golden sun ga ik bij die eerste 2 "baas achtige" vijanden in een keer dood??? Hoort da ?
Oud 26-01-2003, 07:47
Isa
Isa is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
*schaam* bij golden sun ga ik bij die eerste 2 "baas achtige" vijanden in een keer dood??? Hoort da ?

bij bof1 ga ik bij de eerste 3 normale vijanden al dood.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 11:15
Sephiroth
Sephiroth is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
een paar vraagies

Is breath of fire 3 voor de SNES?
is het beter als ik eerst bof 1 en 2 speel alvorens ik aan 3 begin?
wat is het verschil in kwaliteit tussen die 3 sequals?

en natuurlijk wil ik het graag weten als iemand een site weet waar ik een gezipte bof3 rom kan downloaden.
BoF 3 = voor de PS1. Dus geen 3 mb download.
Het maakt weinig uit met welke BoF je begint. Het is net zoiets als FF, het maakt niet uit welke je eerst speeld. Ze lijken op elkaar, maar ze volgen elkaar niet op qua verhaal.
Kwaliteit? Nou BoF3 voor de PS1 ziet er natuurlijk het beste uit, maar BoF2 oogt ook niet slecht. Probeer ze alle drie eens uit zou ik zeggen.

En helaas, er mogen geen ROM sites meer gepost worden hier.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:38
Isa
Isa is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
BoF 3 = voor de PS1. Dus geen 3 mb download.
Het maakt weinig uit met welke BoF je begint. Het is net zoiets als FF, het maakt niet uit welke je eerst speeld. Ze lijken op elkaar, maar ze volgen elkaar niet op qua verhaal.
Kwaliteit? Nou BoF3 voor de PS1 ziet er natuurlijk het beste uit, maar BoF2 oogt ook niet slecht. Probeer ze alle drie eens uit zou ik zeggen.

hmm, ik heb nu bof 1 gedownload en de grafische kwaliteit is iig veeeeeeeeel lager dan die van CT.
Citaat:
En helaas, er mogen geen ROM sites meer gepost worden hier.
o? waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:44
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Citaat:
ja, dat komt omdat je nogal jong bent, later kom je ze nog tegen en op het einde v/h spel versla je ze, het spel is dan nog niet afgelopen.
Oud 28-01-2003, 15:38
Fietspomp_bv
Fietspomp_bv is offline
Citaat:
Stinger_UT schreef:
ja, dat komt omdat je nogal jong bent, later kom je ze nog tegen en op het einde v/h spel versla je ze, het spel is dan nog niet afgelopen.
Je bent ut eind aan het verklappen, das zonde

ps: heeft hem ook al uitgespeelt, daar niet van
Oud 28-01-2003, 18:15
Raynor
Raynor is offline
Eerder werd gevraagd waarvoor Chrono Cross is, waarschijnlijk weet je het al maar het is voor de ps2.
Ik wou vragen of iemand al iets weet over het spel Chrono Break, ik zou daar graag iets meer over te weten komen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:13
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Raynor schreef:
Eerder werd gevraagd waarvoor Chrono Cross is, waarschijnlijk weet je het al maar het is voor de ps2.
Ik wou vragen of iemand al iets weet over het spel Chrono Break, ik zou daar graag iets meer over te weten komen.
1. Chrono Cross is voor de Playstation 1

2. Chrono Break: ik had begrepen dat de naam door Squaresoft geclaimd is, wat op zich wel iets zou kunnen betekenen natuurlijk. Verder is er mij totaal niets over bekend.
Oud 30-01-2003, 22:02
Rob
Rob is offline
Wow.... een CT thread op een Nederlands forum. ^_^ CT is een te gek spel, met geweldige anime FMVs bij de PSX remake. De twaalf endings zijn ook wel cool om te zien...

En er zijn meer Chrono games...

Radical Dreamers - semi-vervolg op CT, speelt zich ook af op de El Nido Archipelago, net als CC. Nooit buiten Japan uitgebracht. Gaat over Serge, Kid en Guile (die later bekend komt te staan als Magus uit CT) die naar de Frozen Flame zoeken in Lynx' mansion.

Chrono Cross - het officiële vervolg. ruled behoorlijk, met een geweldige OST, en een verhaal waar je hoofdpijn van krijgt.

Er komen ook nog Chrono Break en Chrono Trigger 2.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 23:36
independancy wanted
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Er komen ook nog Chrono Break en Chrono Trigger 2.
Wow meer info, bitte. Vooral dat 'Chrono Trigger 2' spreekt me aan
Oud 31-01-2003, 08:38
Rob
Rob is offline
Meh... de info ben ik kwijt toen de ChronoShock's forums posts gelete werden. -_- Het schijnt dat CT2 verder gaat waar CT stopte (zal dus wel in 1000 AD zijn, en zal denk ik focussen op de oorlog met Porre en ook op de verdwijning van de Masamune). Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Komt als ik het me goed herinner voor de GameCube uit.

Chrono Break is alleen een geregistreerde naam door Square. Verder weet ik er niet veel meer van. Is voor de PS2.

Vinden jullie Chrono Cross' verhaal ook zo cool en vaag? ^_^ Echt zo'n verhaal waarover je lekker over kunt discussiëren en er dan nog niet uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 12:51
independancy wanted
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Meh... de info ben ik kwijt toen de ChronoShock's forums posts gelete werden. -_- Het schijnt dat CT2 verder gaat waar CT stopte (zal dus wel in 1000 AD zijn, en zal denk ik focussen op de oorlog met Porre en ook op de verdwijning van de Masamune). Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Komt als ik het me goed herinner voor de GameCube uit.

Chrono Break is alleen een geregistreerde naam door Square. Verder weet ik er niet veel meer van. Is voor de PS2.

Vinden jullie Chrono Cross' verhaal ook zo cool en vaag? ^_^ Echt zo'n verhaal waarover je lekker over kunt discussiëren en er dan nog niet uitkomt.
Chrono Cross heb ik nooit gespeeld. Wel even aan getwijfeld om hem te spelen, maar Chrono Trigger heeft zo'n indruk op mij gemaakt, dat ik bang was dat CC wel haast moest tegenvallen. Ook las ik in recensies dat de meningen erg verdeeld waren over het spel. Verder had het verhaal geloof ik geen enkele betrekking op CT, of wel?
Oud 31-01-2003, 13:08
Rob
Rob is offline
Er zijn erg weinig referenties naar CT in CC. Guardia wordt een keer genoemd, en er is een referentie naar Lavos en naar de drie Sages van Zeal. Als Lavos er niet in zat, zou ik niet zeggen dat het een vervolg is op CT, maart dat neemt niet weg dat CC een goeie game is. Vergeleken met CT vond ik CC wat tegenvallen, dat geef ik toe, maar CC heeft zo veel meer verhaal dan CT dat dat het wel weer een beetje rechttrekt.

De reden dat sommige mensen vinden dat CC weinig betrekking heeft op CT is omdat je in een heel nieuw landschap speelt, en omdat je de oude CT wereld niet binnen kunt komen. Er zijn ook erg veel nieuwe termen die in CT niet eens genoemd worden. Het verhaal heeft wel degelijk betrekking op CT, want sommige CT figuren komen in CC weer terug (ik ga niet zeggen wat, anders spoil ik het hele verhaal) en spelen daar een erg belangrijke rol in CC.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:44
Raynor
Raynor is offline
oeps, ik bedoelde in een vorig bericht ps1 niet ps2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten