Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn excuses. Bij teruglezen snap ik ook niet waarom ik het fout had gequote...
||
Citaat:
![]() Wat ik ook toegeef is dat de karakters niet allemaal even origineel zijn maarja voor mij geeft dat niet enne wat gollem betreft volgens mij is dat geen animatie maar een acteur die ze met de computer hebben afgemaakt.. (eigelijk weet ik het wel zeker)
Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 20:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vond het gewoon een mooie film en een mooi verhaal.
Was de helft uit het boek alweer vergeten eigenlijk. (is ook wel een tijdje geleden dat ik dat las) De film was gewoon wat ik er van had verwacht. Owja, uhm Gollum was helemaal niet grappig ![]() Zat ook niemand te lachen bij mij in de zaal. (ben natuurlijk wel slim en ben maandag geweest, zaten maar 20 man in de zaal en maandag is goedkoper ![]()
|
Verwijderd
|
Zo te zien gaat de hele discussie weer helemaal om de boek>film conversie, waarbij het verhaal en de karakters wel/niet diepgaand genoeg zijn verfilmd...
Punt is gewoon dat de personages weinig diepgang hebben. Pippin, Merry, Gimli, Legolas en nog wat andere personages hebben zo weinig diepgang in vergelijking met het boek, dat het in principe gewoon afbreuk doet aan de karakters die Tolkien geschapen heeft. En dat je cliché's kan verwachten: sja het is maar wat je cliché's noemt...Inmiddels is de fantasywereld zo uitgemolken dat een elf of dwarf niet meer origineel is tegenwoordig, maar destijds (toen bijvoorbeeld The Hobbit werd gepubliceerd in 1937(?)), stond het fantasygenre in zn kinderschoenen. Toen was het nog geen cliché te noemen... |
![]() |
|
Five things that sucked about Lord of the Rings.
1. It didn't have Lo Pan in it. That's right. I'm talking about the perpetuator of ass kicking himself, Lo Pan from Big Trouble in Little China: one of the best movies ever made. Lo Pan, for those of you who are adept at depriving yourselves of things that rule, is an evil war lord cursed to roam the world in spirit form. Basically he runs around stomping people's holes who piss him off (which happens to be everyone). Lo Pan doesn't take shit from anyone; exactly the kind of character Lord of the Rings needed. If I directed the movie, I'd have casted Lo Pan as the lead, instead of that pussy Frodo. With Lo Pan in the movie, it would have been about 5 minutes long: first scene would have been Lo Pan ruining everyone's shit, killing all the babies and then spiking midgets off the ground. Oh man. 2. Not enough lesbians. In fact, there weren't any. So I paid $7 to see a movie with really high acclaim and great reviews; surely it was reasonable to assume that a movie of such supposedly high caliber must have lesbians in it. Expecting a solid two hours of lesbian mud wrestling, I was rendered impotent by chunky midgets with hairy feet instead. What the hell? I'm not the only one who feels the lack of lesbians hurt the movie overall. In fact, I overheard a lady behind me whispering to her boyfriend "no lesbians? this is bullshit!" I want my 8 hours of my life back. Which leads me to my next point... 3. The movie was actually longer than the book (go figure). In the time it took to watch this movie, I could have read the book, filed my tax return, proved the Riemann Zeta hypothesis and still had time to write a page about how boring the movie was. This is a picture of me during the movie that my friend took; this movie was so boring that I turned into a middle-aged black woman when I fell asleep. Damn. It seems like every time some long-ass boring movie comes out, everyone gives it rave reviews (except for that dog shit Water World, not that I've seen it asshole). If this movie was any longer, it might have even been a contender for the longest movie ever made: Brave Heart. I have the attention span of a Fox News reporter when it comes to watching movies, and I was bored to tears near the end, and at the beginning... and during the middle part. 4. The king of Fairies was accidentally miscast as the king of men. King of men my ass. This chump change was pissing me off left and right during the movie. "I'm afraid of the temptation.. I'm afraid... boo hoo, I'm a sissy boy, don't give me the ring, I might start wetting the bed again." What a pussy. If there was an Ogre about to kick my ass, which is impossible to imagine because I'm so tough that I can rip a phone book in half with my eye lids, I wouldn't let this nancy defend me. "Piss off Fairy King, I'd rather die." 5. It didn't have the Gandalf pimping scene in it. Am I the only one who noticed that the entire Gandalf pimping scene was missing from the movie? I'm talking about the scene in which Gandalf happens across a magic crate full of enchanted pimp armor. The armor renders the wearer into a super-suave womanizing sex machine. After Gandalf discovers the magic garments, he journeys to the land of the golden shower on a pilgrimage of self-discovery to unleash the true power of his staff. During his quest, he's accompanied by his friend from the east side, Cop Killa. Together they bring down the law and clean house on an illegal pimping monopoly which dominates the market of fine Hobbit bitches in Hobbitville. ![]() -edit: niet mijn eigen mening, zelf vond ik em absoluut niet tegenvallen!! einde edit-
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zal mijn mening eens geven:
Iedereen die klaagt over dat de film en het boek niet getrouw zijn en dat PJ zelf dingen bijverzint: !!! onthou dat het boek en de film NIET één zijn, ze vertellen ongeveer hetzelfde verhaal!!! Als je 40uur lang de Fellowship hardopleest, kan je dat boek dan boekgetrouw verfilmen op 3uur ? Neen, daarom dat onder andere Bombadil ontbreekt, spijtig maar volkomen begrijpbaar. Nog een ander punt: de film is voor mensen die de boeken gelezen maar ook voor hen die het NIET gelezen hebben. Daarom dat vele elementen in het boek ook anders zijn tov de film. De boeken worden verder uitgediept aan de hand van de Hobbit en/of de Silmarillion. Conclusie: Je houdt van het fantasygenre of je haat het, een tussenweg bestaat er volgens mij vrijwel niet. I rest my case... PS: gelieve iedereen is na te denken en voor zichzelf uit te maken of hij de film goed of slecht vindt met voldoende en gegronde argumenten. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het gaat er niet om of hij slecht was of niet, het gaat erom of het leuk was om te kijken. En dat was het zeker weten. |
![]() |
|
De enige grote teleurstelling wat dat stomme kutkind die schuin achter mij zat .. steeds hardop: "wat staat daar?" en "wie is gandalf?" en "wat doen ze in die grot?" en haar vader ook rustig en uitgebreid alles uitleggen. en dan ben ik weer zo aso om dr ook nog commentaar op te gaan geven :\ Naja ik snap best als dat kind het niet snapt er er iets uitgelegd moet worden, maar doe het dan ZACHT!
En verder duik ik meestal zo diep in die film dat kleine lullige misdingetjes mij niet opvallen..
||
Citaat:
"wie is dat dan?" "wat doen ze daar nou weer?" aaaaaaaaah ![]()
|
ik deel 1 (zo zie je als je het beeld af speelt met 1/4 van een seconde :-) heeft mijn broertje weer ontdekt) dat als de kee van de aanvaller van boromir wordt doorgesneden het zwaart ofgeveer 5 cm van zijn nek af is...ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat ze dat mes door zijn keel halen ;-)
en verder heb ik er niet zo opgeloet ik kijk FILM niet naar FOUTEN in de film
|
Verwijderd
|
Ik vond beide goed: deel 1 en 2. Tuurlijk zitten er dingen in die niet kloppen maar jah: een film van een paar dagen is ook te veel van het goede. En wat betreft die irritante kutkinderen: bij mij zaten er bij deel 1 een paar van een jaar of 12 in de zaal (vanaf twaalf mag je dr in, hoewel dr veel jongeren bij zaten) die waren in de pauze al hun stoerheid vergeten wat waren die gastjes bang stonden (heel stoer) te trillen van ellende. was echt heel lollig. Wat ook leuk is, is dat die Tolkien christen was, (volgens mij nadat ie contact kreeg met de chr. schrijver Lewis) terwijl veel mensen de film als niet chr. zien maar als o.a. occult e.d.. Hij wilde gewoon de strijd tussen goed en kwaad weergeven op niet een speciaal chr. manier o.i.d. Toch zie je redelijke overeenkomsten tussen zijn boek en de verfilming er van en de Bijbel van de christenen. Leuk is dat. Maar de film blijft wel okey. Alles kan beter, maar toch vond ik deze films fantastisch.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Qimm en Morgan zijn met Justice naar Lotr II geweest en hebben overal om zitten grinnikken en zieke opmerkingen gemaakt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() [edit] Bovendien hoeft er niet eens echt wat aan de hand te zijn en dan kunnen wij er wat van maken, wij zijn niet vanaf onze geboorte christelijk, al weet ik niet zeker wat dat er mee te maken heeft ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
jah dasa idd irri...als je het niet weet dan wacht je toch ff af ofzow of het nog voorkomt en anders vraagje hetzachtjes of na die film...t is ook irri als ze steeds aan jou dingen gana vragen enzow.. ![]() sjaik zit er ookl altijd midden in...ik merk dar ook nie zow veel van |
![]() |
||
Citaat:
"Hé, kijk, de cavesnol!" "Oh nee, de cavekrol!" (een vriend van me heet ... krol) "Ja, en de dorks" Aragorn: "Frodo...?" "Frodo... listen..." "NU EVEN NIET!!!!!!" Etcetera. Maarja, wat wil je. Na 3x wordt elke film melig.
||
Citaat:
![]() ![]() deel 2 moet nog uitgemolken worden ![]()
|
Ik heb 1 grote teleustelling:
Tom Bombadil hoe kunnen ze hem eruit hebben gelaten???? edit: Ow nee dur is er nog 1. Het feti dat ze Aragorn over die rots laten vallen en dat ze allemaal denken dat hij dood is. Dat staat helemaal niet in het boek en het maakt de wederopstanding van Gandalf ongeloofwaardig.
||
Citaat:
bij merry als ie met boombaard is en die boombaard zo zegt: het verhaal is uit voor jou,ga naar huis... wij zo: je bent de zwakste schakel tot ziens en nog meer van datsoort dingen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, wij zijn niet zo, wij vullen zelf bijna niks in (behalve dan bij dat elfs, die ondertiteling klopt natuurlijk van geen kanten. Aragorn: "Legolas, I want you right now in the backyard!" ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hmm drastische veranderingen die niet in het boek stonden kan ik ook niet zo goed tegen.. ik heb ook met moeite maar mijn mond dicht kunnen houden erover (jongen naast mij in de bios zwaaaaaar geïrriteerd)
maar goed, volgens mij had ik nog wel een foutje gespot.. op een gegeven moment hangen ze een beetje in de stal rond en is Legolas volgens mij vergeten zijn blauwe lenzen in te doen (tenzij dat de bedoeling was.. verkleurende ogen ofzo..)
||
Citaat:
Jaja, ik kom ook nog ff meedoen? Ik, de Legolaskenner, heb ook nog een foutje gevonden. Of nou ja, foutje, een mis-animatie. In Moria, als ze tegen de grottrol vechten, zie je Legolas boven op hem springen en dan is ie echt zooooooo fake...... Dat zal ik weten. Als ik niet van een echte Legolas kan genieten, dan merk ik dat meteen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die met mij erbij is eigenlijk wel leuker natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb de eerste film meer dan 20 keer gezien en de tweede film gister voor de achtste keer, enne het verveeld niet en ik irriteer me ook nergens aan...ow ja wel aan een ding...het is zo snel afgelopen..
![]()
|
![]() |
|
|