![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik nou begonnen met extra boterhammen mee naar school nemen. Ik heb nou geen last meer van dat honger gevoel, en het lijkt zelfs zo dat ik een beetje aan begin te komen! Maar dat kan ik nu nog niet zeggen. Eerst maar is een maandje aankijken en dan pas conclusies trekken ![]()
|
Verwijderd
|
ik heb hetzelfde probleem, ik eet gewoon in iedere pauze in school (dus ook tussen 2 lesuren) een boterham of een koekje.
maar ik drink dan ook 1 liter in school zelf en thuis kom ik ook zeker aan een liter. ik eet 's avonds heel grote hoeveelheden (ik ben maar 19h30 thuis (studie/trein)) en aangezien het een warme maaltijd is, zal dat ook wel niet al te bevorderend zijn voor mijn lijn. begin zeker niet met roken, want als je dan wilt stoppen verdik je gegarandeerd. (en het is erg ongezond, zoals algemeen bekend) toch ben ik vermagerd (van 62 naar 59-60). maar mijn hongergevoel (lees: ik heb zin in wat lekkers en geen discipline om het eten uit te stellen) verminderd toch maar niet. mijn probleem is vooral dat mijn maag grote hoeveelheden gewend is, en dat dan ook nodig heeft. ik heb nog een eindje (anderhalve maand) in een ander gezin geleefd, waar ze veel kleinere porties aten, in het begin was het verschrikkelijk, want ik had altijd honger, maar na een poosje kwam ik het gewend en kon ik me niet meer voorstellen zoveel te eten. jammergenoeg ben ik terug in mijn oude gewoontes hervallen. btw, je mag echt wel onbeperkt veel water drinken, da's niet ongezond. het nadeel is wel, je zal vlugger een dorstgevoel creëren en het is moeilijk weer af te bouwen. (heb ik gelezen in de Flair denk ik). begin een sport, dan besef je tenminste hoe belangrijk het is om niet te verdikken en zal je vanzelf wel meer letten op wat je eet. greetz phensic en suc6 ermee.... ![]() |
![]() |
|||
[=Leonoor]
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
in normale omstandigheden moet je minstens (!) 1.5 liter water drinken per dag. de totale vochtbehoefte ligt op minimum 2.5 l per dag!!
dwz: 1.5l drinken + 1l uit uw voeding zelf halen ook: eet niet meer dan 5x per dag en eet regelmatig. (referentie: brochure van de VIG, nl Vlaams Instituut voor Gezondheidspreventie) ik zeg niet dat je 5 liter water per dag moet gaan beginnen drinken é, maar volgens mij staat daar geen beperking op. ik bedoelde met 'begin een sport' dat wanneer je aan uw conditie werkt je merkt dat je niets met uw vetrolletjes bent en dat het balast is. ik zeg niet dat je moet gaan vermageren, enkel uw vet omzetten naar spieren! natuurlijk, als je aan sumoworstelen doet heb je idd wel wat gewicht nodig om u in de strijd te werpen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
je moet natuurlijk niet slank zijn, maar je hebt wel spieren nodig.
logisch: hoe meer je traint, hoe meer spieren, hoe meer vet je verbrandt... begin een sport, dan besef je tenminste hoe belangrijk het is om niet te verdikken en zal je vanzelf wel meer letten op wat je eet. dit zei ik, NIET (!!!!) verdikken, ik heb het nooit over vermageren gehad! wat ik bedoel met niet verdikken: geen overgewicht kweken dus, een kilootje meer of minder, daar komt het me ook niet op aan hoor! zolang het maar niet schadelijk wordt voor je gezondheid. ik zal dan even zoeken achter bronnen ivm dat water (btw, te serieus zijn is ook niet plezant é) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
[edit]ff quotes netjes maken...[/edit] Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 17:33. |
![]() |
||
Citaat:
verder mag je zoveel drinken als je wil.. zonder er al te veel last van te krijgen. alleen als je veel drinkt gaat er op die manier zout uit je lichaam.. hoeveelheden van 15 a 20 liter meteen achter elkaar zijn daarom dus dodelijk.. maar wie is er nou zo gestoord om 15 liter water achter elkaar te drinken?? Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 17:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verder is het belangrijk om genoeg te drinken: zeker anderhalve liter per dag. Voor drank geldt: drink gerust onbeperkt water en (kruiden)thee maar wees zuinig met alcohol en koffie. Andere gezond eten tips zijn: niet te veel, niet te vet en niet te zout.
gezocht en gevonden ![]() referentie: http://www.ofp79cd.nl/versie29/toolb...ng=BE&ext=true en ja, sorry, ik ben geen expert op vlak van sumoworstelen en ik wil je dan ook geloven als je zegt dat je niet per se gewicht nodig hebt. het was gewoon de eerste sport die in me opkwam, waarvan ik wist dat het nogal meestal met van die zwaarlijvige chinese/japanse mensen was. (i know, stereotiep beeld van me) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Watervergiftiging
Het drinken van teveel water kan ook beschadigend zijn voor het lichaam. Als er teveel wordt gedronken, kunnen de nieren het uitscheidingstempo niet meer bijhouden. Watervergiftiging kan leiden tot hoofdpijn, vertroebelde blik krampen en eventuele stuipen. Om de toxische grens te bereiken moeten er vele liters water per dag worden gedronken. Watervergiftiging komt het meest voor bij mensen met een geestesziekte (zoals schizofrenie). Bron: http://www.gezondheidslijn.nl/info.asp?ID=296 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Elke normale persoon gaat zichzelf toch niet vergiftigen door te veel water te gaan drinken ?
(eerder mensen met een geestesziekte zoals je (bron) zelf vermeldt) Er staat ook nergens hoeveel liter je nu mag drinken. Mag je nu meer drinken dan 3 liter of niet? We still don't know... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
voedselvergiftiging = eenmalig
kan je niet voelen aankomen ik zeg dat men dagelijks veel water mag drinken. en volgens mij is iedereen bekwaam genoeg om op te merken dat men zich ongemakkelijk voelt als hij te veel water gedronken heeft. je gaat toch ook niet door met eten wanneer je echt stamp maar dan ook stampvol zit?? dan wordt je gewoon misselijk. en dit doet er ook niet toe, het gaat erover hoeveel water je nu mag drinken! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
owkee...
warme vloeistof wil helpen. Als je bijvoorbeeld soep hebt als vooraf of gewoon als maatlijd dan meot je die niet eerst af laten koelen maar gewoon warm/ heet eten. En warme chocomel vult ook altijd heel erg, maar das niet echt erg gezond geloof ik he ![]()
|
![]() |
Ik ben 1.65, 53 kg, 15 jaar en ik heb een hele tijd alleen al 18 boterhammen per dag gegeten naast al het andere; ben er geen kilo van aangekomen, was ook niet in een groeispurt en voelde me alleen maar beter als ik dat allemaal at. Voor mij was het denk ik een soort inhaaliets (van maar liefst een jaar) omdat ik jarenlang bijna niks at. Ik vond het ook heel raar dat ik ineens van 2 botrhammen per dag naar 18 ging, maar tis allemaal goedgekomen.
Altijd al zo'n honger gehad? (trouwens, vind t nog best meevallen, die aantallen) |
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, ik heb er ondertussen ook al aan toegeven hoor. Ik heb in ieder geval geen honger gevoel meer. Gewoon s ochtend lekker ontbijten, met 3 of 4 boterhammen. 7 of 8 op school, en dan vaak nog wat anders zoals een broodje bal, of een mars ofzo. En dan s avonds gewoon avond eten. De laatste tijd hoef ik s avonds niet echt iets meer te eten. Af en toe een stuk fruit nog, of een boterham, maar daar blijft het bij. Ik ben trouwens wel 1 of 2 kilo aangekomen in ongeveer 3 weken. Maar ja, ik ben nog lang niet dik. Maar ik denk wel dat het goed is om het een beetje in de gaten te houden. Alleen ik maak me niet echt druk ofzo. Ik heb genoeg lichaams beweging en het is altijd zo geweest dat ik kon eten wat ik wou en altijd netjes op gewicht gebleven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk niet dat velen al ooit van een watervergiftiging hebben gehoord tot sinds kort. het is dan ook maar een heel klein risico en tjah, beslis dan zelf hoeveel je drinkt é. ik drink voldoende en ben pro-water-drinken. je hebt denk ik meer kans dat je omver wordt gereden, dan dat je een watervergiftiging krijgt. koude dranken drinken is idd goed, aangezien je lichaam nog energie nodig heeft om terug op te warmen. (maar dit werd reeds eerder vermeld). eet 's morgens als een koning, 's middags als een prins en 's avonds als een bedelaar. |
![]() |
|
nou, volgens mij is het niks ernstigs hoor.
mijn broertje (vr)eet ook de hele dag door. Misschien zit je nu even in een groeiperiode ofzo? (of ben je daar al uit) naja, boeiend. iedereen heeft volgens mij wel van die periodes.
|
|