Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij de volgende verkiezingen verlies je dan enorm, om maar niet te denken aan t verleis wanneer t weer zo een grote rotzooi wordt... denk je echt dat Balkenende dat risico zal nemen??? Maar uiteindelijk moet je wel allebei water bij de wijn doen, maar t CDA moet met meer water komen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, wat je zegt: met LPF lijkt me ook niet slim. Als ik CDA was zou ik dus proberen om met het PvdA tot een eerlijk regeerakkoord te komen. Maar als de verschillen echt te ver van elkaar afliggen, dan gaat dat feest nit door. |
![]() |
|
pvda zalzeker wel moeten toegeven (net als het cda trouwens), omdat ze altijd nog kunnen dreigen met een kabinet over rechts. En ook als Bos datzegt, zullen ze datnog steeds moeten doen, atje. Ooit van 1 kabinet gehoord waar niet alle partijen een beetje moesten inbinden?
verder, ik wordt een beetje moetvan " de kiezer heeft gesproken" , als daarmee bedoeld wordt datalleen naar de winnaar gekeken moet worden. De VVD/CDA/lpf coalitie heeft nog steeds een meerderheid, en datmoetopeens genegeerd worden? Totale onzin om te miskennen dat daar ook mensen op gestemd hebben :/ Nouja, ik hoop dat het een pvda/cda kabinet wordt, want dat lijkt me de meest redelijke oplossing voor hetland, en een naarrachts trekkende pvda zal bijde volgende verkiezingen meer stemmen opleveren voor een echt goede partij (Groenlinks) ![]()
|
Ik begrijp die mensen niet die zeggen dat er dezelfde coalitie moet komen die nek zo vreselijk op zijn bek is gegaan. Ik bedoel als er weer een coalitie komt van CDA-VVD-LPF ben ik zo ontzettend teleurgesteld in de politiek!
Dan even over CDA-PvdA, de verschillen, ja die zijn er wel maar ze zijn egt niet zo groot als Balkenende ze maakt. De kiezer heeft duidelijk gezegd CDA en PvdA, vervolgens moeten beide partijen hun verschillen opzij zetten en samen 4 jaar gaan regeren.
||
![]() |
Citaat:
Die heeft een meerderheid ja, maar als je t zo bekijkt ben je heel erg fout bezig. De LPF is afgegaan en daarmee is die coalitie veel zwakker geworden. Die toename van een paar zetels bij CDA en VVD komt vooral door LPFstemmers. Waar zie jij mij zeggen dat niemand daar op heeft gestemd? Beetje onmogelijke zaak niet waar? Als je t zo zegt, kan ik toch ook zeggen dat er véél meer mensen PvdA hebben gestemt? Dat slaat dan toch nergens op... Trouwens, waarom heb ej dan t kabinet laten vallen en NL maandenlang opgezadeld met een demissionaire regering?? Wat is het dan in godsnaam t nut van deze verkiezinegn/?? Balkenende is gewoon zwaar irritant bezig. Hij ziet toch ook dat t met de LPF niet kan, ze hebben 18 zetels verloren, dan moet je de oppossitie in, zoals ze zelf zeggen gelukkig. CDA-VVD=geen meerderheid. Dat ziet Potter ook. D66 wil neit, weet ie ook. Dus er blijft niet veel meer over dan CDA-PvdA en om dan zo zwaar irritant kinderachtig gedrag te vertonen om nog steeds naar rechts te kijken, terwijl de PvdA zo een grote winst heeft geboekt... tsja sorry hoor, ik had nog wat waardering voor JP, maar nu issie bijna geheel weg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je bekijkt t helemaal verkeerd. Tuurlijkwas toen maar 15-20% voor de LPF, wat moet t dan zijn als er zoveel partijen zijn?? 40-50% ???? van 0 naar 26 zetels is veel, dáár moet je naar kijken. Is toch heel erg normaal dat de LPF rond de 20% haalde toen... Nu PvdA en CDA rond de 30%... ik zeg toch ook niet dat nu 70% iets anders heeft gestemd dus moet de CDA en de PvdA er niet per se in??? 20% score is best wel hoog gezien t aantal partijen... T is ALTIJD zo dat er meer niet-''een bepaalde partij''-stemmers zijn dan wel''die bepaalde partij''-stemmers...LOGISCH!!! JP laat de verschillen alleen maar zo groot lijken omdat hij niet met de PvdA wil, anders had die de verschillen heus wel ff 'klein' kunnen maken hoor... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik hoorde iemand(=SGP-stemmer) zeggen:
sja, CDA+VVD+ de kleine christelijke partijen kunnen wel toch? uhm...........hoe dom kan iemand zijn, ik zou nooit willen dat de SGP in de regering kwam. CU kan wel, maar de SGP pleit bijv voor een christelijk Nederland (=onhaalbaar standpunt).
|
Verwijderd
|
PvdA + CDA
is ook niet meer dan logisch. PvdA en CDA hebben veel meer raakvlakken met elkaar dan de CDA en VVD. De coalitie tussen VVD en PvdA was dan ook erg raar. CDA loopt nu trouwens te zeggen dat PvdA de afgelopen 8 jaar er een puinhoop van heeft gemaakt (vind ik niet trouwens), maar het was niet alleen PvdA, het was Paars, de PvdA én VVD hebben er samen een zooitje van gemaakt, maar dat terzijde ![]() [SIZE=0,0000000000001]vast al heel vaak gezegd ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() CDA+VVD+CU=75 ![]() en met 4 partijen wordt t niet erg stabiel meer... Bovendien zie ik een partij als de VVD niet met bijv. de SGP... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
J.P. Balky moet gewoon niet zeuren en met de PvdA gaan onderhandelen. Hij zei wel steeds dat er "onoverkomelijke" verschillen waren, maar ik denk hij dat toch ook zei om te zorgen dat men niet op de PvdA zou gaan stemmen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
denk dat CDA nie eg n andere keus heeft dat PvdA. al is dat alleen maar omdat zoveel mensen er op gestemt hebben.
helaas liggen de ideeen vna CDA en PvdA best ver uit elkaar, dus ben ikke dr nog nie helemaal van overtuigd dat dit n goede coalitie is. zelf vin ikke CDA+VVD+ nog iets n betere coalitie, maar dat kan helaas nie..... ![]() |
![]() |
|
Men zegt steeds dat CDA maar met PvdA een coalitie moet vormen, maar dan komen we dus uiteindelijk weer bij dezelfde toestanden als bij paars. De ene partij krijgt hierin zijn zin, de andere partij daarin, wat rest is een allegaartje aan maatregelen die beide partijen, noch de kiezer een deugd doen. Dan horen we bij de volgende verkiezingen van meneer marijnissen, mevrouw halsema en meneer herben dat de beloften niet zijn na gekomen...
CDA+VVD was imho de beste oplossing, maar eventueel met D66 moet best kunnen dacht ik! Kan me alleen best voorstellen dat D66 zich daar niet voor wil lenen. Als D66 nu een vuil spelletje wil spelen om wat zetels te winnen, dan zouden ze het misschien wel gewoon moeten doen! Dan worden ze over 4 jaar misschien ook wel uitgenodigd voor de televisiedebatten en dat kan ze zomaar een aantal zetels opleveren!! Jammer dat je dat soort dingen als politieke partij niet zomaar als motivatie kunt gebruilken ![]() Ik zie wel wat het wordt..... Genesis |
![]() |
||
Citaat:
![]() daar draait deze hele discussie eigenlijk om... waarom is t kabinet nou gevallen als je dan uiteindelijk na de verkiezingen precies dezelfde regering krijgt?? CDA-VVD-LPF werkt niet, dat hebben we zo langzamerhand wel gemerkt!! ![]() en ja wat blijft dr verder nog over... D66 die niet wil, dus jp moet wat anders zoeken!! en ik vind t nogal kinderachtig van m dat ie absoluut niet met de PvdA wil... face it, tis gewoon de meest voordehandliggende oplossing!! ![]() jp had zich gewoon nogal gefixt op zijn ideale uitslag: een meerderheid samen met de VVD. en nu dat niet is gebeurd, wil ie dat niet toegeven ![]()
|
Wat ik nou niet begrijp is dat Jan Peter zo ontzettend tegen een smaen werking met de PvdA is. Is ie zo erg op zijn pik getrapt, en is dat belangrijker dan het landsbelang?
Ik weet niet waarom hij zo zit te rekken. Als hij met LPF gaat regeren denk ik er serieus over na om hem een bezoekje te brengen als zijnde de stem van het volk!
|
![]() |
wat we hier ook zeggen, potter wil toch niet met pvda maar met vvd (die doet alsof ze zielig is ed, om sterke positie te krijgen (dat de grootste partij ze smeekt mee te doen - net als de vorige keer) - en het lijkt nog te lukken ook) en dan maar lpf erbij.
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Balky gedraagd zich als of tie de leeftijd heeft van zijn kleine dubbelganger
![]() enne der word heel de tijd geblaat dat als cda-vvd-lpf weer komt dat ze dat erg zouden vinden enzo omdat we dat al hadden en dat is mislukt maar lpf wil geen eens meer met cda en vvd , want Herben en zijn achterban vind dat ze hem na het laatste debat zwaar hebben gekwetst ![]() dus het eenigst wat kan komen is cda-pvda wil cda dit niet dan kunnen we weer gaan stemmen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Balkenende zegt dat hij eerst met de PvdA wil praten. Van te voren hitst hij zichzelf flink op, en in het gesprek moet hij voet bij stuk houden en een aantal belachelijke standpunten verdedigen waar het CDA voor staat. Terugdraaien van euthenasiewet, winkels gesloten op zondag, etcetera. Laat vooral de irritaties bij zowel Bos als Balkenende flink oplopen. Vervolgens loopt hij de vergadering uit, en loopt hij natuurlijk recht in de camera's: "Met die Bos is absoluut niet te praten! Hij weiger ook maar één van onze standpunten te respecteren. Ik zie het heel somber in voor Nederland." Onze informateur, Donner, een CDA'er, zal zijn mond houden en het spel meespelen. Hij zal nog een 'lijmpoging' bepleiten. Balkenende gaat hierop in. Uiteraard doet hij weer precies hetzelfde. "We moeten daadkrachtig optreden. Nederland heeft snel een regering nodig. We moeten onze verantwoordelijkheden nemen en naar alternatieven gaan kijken, want de PvdA is niet bereid gebleken te doen wat nodig is voor Nederland." Dan vraagt hij D66 in het openbaar of ze mee willen doen. Dat willen ze niet. Die schilder je vervolgens af als de partij die niets overheeft voor Nederland. Balkenende gaat gesprekken aan met Zalm en Herben. Ze kiezen voor het uitvoeren van het vorige regeerakkoord, lekker simpel. En binnen een maand zijn ze aan het werk.
||
![]() |
Citaat:
VVD + sgp luktr wel maar CU is netzo links als groenlinks dus dat gaat niet lukken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarnaast zijn de verschillen niet zo groot, maar ja je kan moeilijk dinsdagavond nog roepen dat ze geen goed beleid hebben en op vrijdag al met ze willen regeren als je lang genoeg onderzoekt vergeet men vanzelf wat je in verkiezingstijd hebt gezegd. Daarnaast een opositieblok van 42 zetels met zelf maar een meerderheid van 5 met 3 partijen waarvan degenen die je aan de meerderheid helpen graag dwars liggen, onervaren zijn, ongeloofwaardig waren genoemd en geen enkel vertrouwen hebben van de rest van het land zit je echt in grote problemen Ik geloof dat men gewoon zijn verlies moet nemen en snel aan de slag gaan Paars II is gevallen vorig jaar feb oid dus in 1 jaar is er 87 dagen (rechtmatig) geregeerd. Mag ik de mensen er ook op wijzen dat bij JP I de vvd aanvankelijk ook weigerde om mee te regeren maar dat uiteindelijk toch deed? dat is politiek dus we zien wel wat D66 doet
||
![]() |
Citaat:
dus waar haal jij de arogantie vandaan dat jij dat kan vertellen?? daarnaast zijn dat afrikaanse toestanden waar we hopelijk over heen zijn gegroeid??
||
![]() |
Citaat:
Maar de VVD is liberaal enzo...is de SGP dat dan ook?? Dat vrouwengedoe enzo bij die partij? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
- maakt hij zichzelf belachelijk door te moddergooien - Bos kan het niet hard maken - Bos vergooit daarmee al zijn kansen op een coalitie en zal daar ook op worden afgerekend Citaat:
Ik noem aanpakken van WAO, de hypotheekrenteaftrek, grondige herziening zorgstelsel, diverse veiligheidsmaatregelen, ecotax, etcetera. Op deze gewichtige punten staan ze loodrecht op elkaar. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
-hoezo niet? Balkenende kan t wel? ![]() -CDA en VVD ook als ze weer met LPF gaan Mja, dan komt er dsu niet veel meer van de CDA standpunten terecht he... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
lukte ze vorige keer idd (ook ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Genesis |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
[Stelling] Premier moet door het VOLK gekozen worden. Droomvlucht | 60 | 28-01-2003 18:45 | |
(Poll)Met welke derde partij moeten CDA-VVD een coalitie vormen? Quantes | 10 | 26-01-2003 18:20 | |
LPF uit de regering zetten? Mackan | 54 | 16-10-2002 12:36 |