Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben het wel deels met je eens als alles opgekocht word kan er idd ook gedacht worden aan de vraag naar meer maargoed zie maar eens vredig tussen beide te staan.
||
![]() |
Citaat:
mja
|
Verwijderd
|
owzz... mijn moeder maakt af en toe zoiets lekkers! weet niet precies het recept, maar het is gierst en dan kikkererwten in tomaten saus, geraspte worteltjes met rozijnen en tuti fruti.
1 ding weet ik zeker, zodra ik op kamers woon word ik veganist. ik zou het het liefst nu al worden mja... ouders... ff een vraagje he, bij ons in de super heb je van die schijven en quorn en tofu en alles, maar wat daarvan is veganistisch? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij de ingrediënten stonden zowel plantaardig-eiwit als kippen-ei-eiwit en melkeiwit. ![]() Willen ze nu ook al de brave veganist gaan misleiden. Stom zeg. ![]() |
![]() |
|
wie levenslang vegetariër blijft, bespaart 760 kippen, 5 koeien, 20 varkens, 29 schapen, 46 kalkoenen, 7 konijnen en 500 kilo vis zegt de bekende vegetariër-activiste wijlen Linda McCartney... dus wel degelijk dat je dieren uitspaart als je vegetarisch bent.
maar let er op dat je geen tekort krijgt aan kalk, vitamine B12, ijzer en zink, eiwitten en essentiële vetzuren... als puber kun je eigenlijk beter een complete voeding gebruiken, enkele tips om deze stoffen binnen te krijgen: - Als je geen melkproducten wil eten, moet je elke dag wat sezamzaad gebruiken, om toch voldoende kalk binnen te krijgen. Ook kun je in de waterwinkel water kopen dat is aangelengd met kalk dat makkelijk wordt opgenomen in je lichaam. - Vitamine B12 is een groot probleem, in planten komt deze vitamine namelijk niet voor. Eieren en zuivel bevatten de vitamine wel, maar als je veganistisch bent, kom je daar niet aan. voor deze vitamine moet je dus supplementen nemen. - IJzer en zink zitten veel in peulvruchten, deze stoffen zijn belangrijk tegen vermoeidheid. - eiwitten zitten in sojaburgers, linzen en tahoe. Bonen moet je altijd met granen combineren, want dan is de eiwitsamenstelling optimaal. (bijv linzen met rijst, of nierbonen met maïs) - De essentële vetzuren vindt je bijvoorbeeld in walnoten, safloerolie en lijnzaadolie. Het beste is eigenlijk vette vis, maarja, daar doen jullie niet aan. Als je er niet voor zorgt dat je regelmatig deze stoffen binnenkrijgt heb je geen uitgebalanceerde voeding en dan krijg je sterk verhoogde hoeveelheden homocysteïne in je bloed, en daarvan krijg je hart en vaatziekten, dus pas een beetje op jezelf verder... zie het eerste stukje van mijn bericht, ik vind het geweldig dat jullie uit overtuiging geen vlees eten! ik eet zelf wel vlees, maar niet zoveel, gewoon af en toe. ik ben zeg maar, zoals de trend het noemt een 'parttime-vegetariër'. Oh en jij met die moeilijke naam die eraan twijfelt of mensen wel echt vegetarisch zijn uit overtuiging vanwege dat modeverschijnsel... (waar maak je je druk om ![]() ![]() maargoed, ik bespaar misschien ook wel een koe of wat ![]()
||
Citaat:
![]() ik vinnet wel walgelijk trouwens dat er in elke kant en klaarmaaltijd bio-industrie vlees zit en legbatterijeieren als biologisch vlees eter of vegetarier/veganist kan je niet ff een snelle hap maken... (jah, behalve een bak lasagna)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als veganist kun je falafel kopen. Offe, patat met ketsjup en al die andere niet-fasco-sausjes...offe, seitanbroodjes. Kijk, veel minder keus, maar er zijn in de gemiddelde stad best wel makkelijk dingen te krijgen. Mijn snack bestaat meestal uit een vers Turks brood waar ik dan tomaat opleg en Good Ol' Home Made Hummus op smeer ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat irriteert me soms ook bij vegetariers, die alles-of-niets cq uber-principiele attitude. Die lui zouden er goed aan doen positief te oordelen over mensen die in iedergeval al MINDER vlees eten. En nou crappen die cut.
||
Citaat:
en ik ben niet eens vega! whoe!
||
Citaat:
![]() Hmmm vega gerechten . . . ik eet eigenlijk niet veel meer dan doperwten & wortelen en tuinbonen. En af en toe is van spaghettie met quorn . . . dus echt ver kom ik niet
|
Bij mij in de groentewinkel verkopen we uberlekkere avocadosalade
![]() Het is me helaas nog nooit zelf gelukt om het zo lekker te krijgen als daar. Avocadosalade Avocado, een beetje half prakken en in stukjes snijden, stukjes lekkere tomaat (neem vooral Tasty Tom tomaten, die zijn ![]() Pannekoek+avocado Wat ook lekker is (vega)pannekoeken maken, quaqamole erin doen+ wat zure room (of anders sojacuisine), dat oprollen en dan even in de oven knapperig maken. Echt heerlijk! Avocado is zowiezo geweldig. Maar neem niet die groene, die hebben veel minder smaak dan die bruine, dat zijn Hass avocado's en die hebben een veel lekkerdere romige smaak. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Okay hier is een domme vraag, lach me alsjeblieft niet uit.
Om bepaalde vitaminen die anderzijds in bijvoorbeeld vlees of melkproducten zouden zitten toch binnen te krijgen moet je suplementen slikken werd gezegd. Maar nu is mijn vraag: Hoe maken ze die supplementen? Worden die kunstmatig opgewekt of gewoon uit vlees / melkproducten gehaald? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
![]() Dis gaaf ![]() Ik geloof dat het strafcorner was...Ik ga jouw spinazie+pijnboompitten eens uitproberen!! Die lijken me superr lekker ![]() Ik heb laatst een vegetarisch boekje gekregen, duss ik zal daar nog es wat lekkers uit proberen en het jullie laten weten (Mits interesse ![]() |
![]() |
||
Citaat:
weet hij veel en als ie het dan lekker vindt, dan zeg je wat het was!! |
![]() |
|
|