Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik word ook in het alto hokje gepropt, omdat ik die kleren draag. Maar ik probeer geen statement te maken en al helemaal niemand overtuigen dat mijn levenstijl beter is. Ik draag die kleren gewoon omdat ik ze leuk vind, omdat ik van kleurtjes en frutseltjes hou. Ik kijk trouwens ook niet neer op iemand omdat ze naar trance luisteren ofzo. M'n beste vriendin is een trance tiepje met navel truitjes en een navelpiercing. Maakt mij dat nou uit hoe ze eruit ziet, ze is een schat van een mens, en daar gaat het om. Ik probeer me ook niet af te zetten. ik denk misschien wat anders en kom voor mijn mening op, maar expres afzetten, gewoon om te stangen vind ik een beetje nutteloos. Zonde van mijn energie.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() (hoe kom jij aan die woorden? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Je rolt een bepaalde stijl in vanwege het mileu waaruit je komt, je omgeving, vrienden, interesses. |
![]() |
|
ik ben "alto"... (dit klinkt echt lame om dit zo te zeggen, maargoed, dit is nou eenmaal hoe iedereen erover denkt..)
en bij mij klopt t misschien wel.. ik ben er best wel naar op weg dat ik dit jaar weer blijf zitten en dan word ik van school getrapt. maar kben niet dom. ik vind school gewoon vrij doelloos. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nare man als jij niet verder komt dan een oordeel opgemaakt uit het uiterlijk danheb je: 1 Het waaschijnlijk makkelijk als het gaat om een meid uit te "kiezen" 2 Ene vrij bekrompen kijk op de werkelijke stand der zaken.
||
Citaat:
|
Ik denk dat het niks met elkaar te maken heefd.
Kakkers, je hebt ze dom en niet dom. anita's, je hebt ze dom en niet dom. Alto's, je hebt ze dom en niet dom. Wat mij opvalt is dat domheid en intelligentie in bijna alle lifestyles ongeveer in hetzelfde evenwicht zijn. Je word wel eerder voor dom aangezien als je een Anita bent en eerder voor slim aangezien als je kakker bent maar dat is een indruk die mensen van je hebben. Dat wil dus niet zeggen dat het ook echt zo is. Mischien dat er wel een verschil is per lifestyle maar dat het niet echt opmerkelijk groot is. Ik heb op Gymnasium gezeten en daar had je van alles wat, nu doe ik mbo en ook daar heb je van alles wat. Ik denk trouwens dat anita's eigenlijk niet echt het goede woord is, ik denk dat je beter mainstream kunt gebruiken. Maar dat terzijde. Owja even als herinnering, kunst en muziek was vroeger alleen voor de rijke elite. als je kunstenaar of musicus was was je heel wat. Bekende musici en kunstenaars zijn vaak rijker dan gemiddeld. Maar toch hangt er nu zo'n negatief beeld over deze stromingen. Hoe is dat beeld veranderd?
||
Citaat:
||
Citaat:
ik denk: Anita's: doen vmbo, willen kapster of iets worden, zijn redelijk kortzichtig (over kleding, muziek enzo) Alto's: hebben een vrij ruim wereldbeeld, is (denk ik) gemakkelijker mee te discusseren omdat ze zo ruimzichtig zijn, doen atheneum (ja, atheneum, geen gymnasium ![]() Kakkers: doen gymnasium, willen dokter of iets worden, zijn ook redelijk kortzichtig (over andere meningen) Val mij er niet op aan, ik ben nog maar een klein, ontschuldig 13 jarig meisje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je de intelligentie van alto's wilt verdedigen ben je nú niet goed bezig. |
![]() |
||
Citaat:
Dat doe ik dus, ik word wel als alto gezien. Ik zit op een havo/wvo daar zitten idd. geen anita's op wel kakkers en alto's en dan nog veel er tussen in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf ook mavo gedaan, maar ik ben zeker geen type Anita.
||
Citaat:
Bovendien is intelligentie niet puur en alleen te meten door piercings & kleding (las jij een piercing neemt, ben je ook niet automatisch dom.)
||
Citaat:
Zelf ben je waarschijnlijk ook niet zo slim (wat je vermoedelijk wel denkt) bezig. Op voorgaande manier maak je het dus niet echt zinvol het topic door te lezen en doe je je betere opmerkingen waarschijnlijk te kort, neem mij maar als voorbeeld. ![]() (niet zeggend dat ik wel slim ben oid)
||
Citaat:
![]() ![]() Nee, klopt helemaal. Mensen met een afwijkende mening en een naar het schijnt onverzorgd uiterlijk hoeven niet te verwachten dat mensen snel van mening veranderen. Maar ja, zo'n jehova getuige ben ik nou ook weer niet dat ik m'n kleding ga aanpassen aan de wil van anderen zodat ze -misschien- mijn mening sneller zullen aannemen. |
![]() |
|
Maar goeoeoed, lifestyle vs IQ
ja, beetje moeilijk aangezien er teveel uitzonderingen zijn. Een lifestyle wil ik wel nomineren voor DOM en dat zijn naziskins. JE weet wel, van die stormfront-types. Het politieke gelul slaat kant nog wal, argumenten zijn niet te vinden in hun pleidooi, en verder dan de redenatie "het is zo want het is nou een maal zo" zal de gemiddelde naziskin niet komen.
||
Citaat:
|
![]() |
intelligentie vs. lyfstyle....
hebben je emoties niet meer met je lyfstyle te maken? of de soort intelligentie en de manier waarop dit is ontwikkeld... en wat noemen jullie eigenlijk alto? alles wat niet mainstream is? ik bedoel, zijn goths, wannabe's en metalheads ook 'gewoon' alto? -ik weet het, dit zijn weer vakjes, maar vallen die allemaal binnen het vakje alto? en hoe zit het met Punk? (wat tegenwoordig ook veel verschillende dingen kan inhouden). ik ben zeker niet mainstream, maar ik vind mijnzelf niet alto. anderen vinden dat misschien wel. maar ik ben wie ik ben, niet een 'soort' persoon. gewoon ik. ik hou van de muziek waar de meeste 'alto's' die ik ken van houden, maar daarnaast ben ik ook gek op trance. de indruk die ik vaak heb is dat mensen die zich (door gedrag of door uiterlijk/kleding) verzetten tegen de hoofdcultuur, dit doen omdat hun eigen ideeen over wat belangrijk is niet overeenkomen met de normen en waarden die ze om zich heen zien. sommigen worden hier boos door, sommigen alleen maar depressief. maar de overeenkomst is dat ze zo niet willen zijn. |
![]() |
|
bwah was niet van plan te reageren maargoed...het feit dat je uiterlijk aan je intelligentie word gekoppeld vind ik al zo dom...hypocriet.
Iemand met rijke elitaire ouders kan tienen halen op school en zich als alto kleden, persoonlijke smaak lijkt me. Uiterlijk hoeft namelijk verder ook geen persoonlijke consequenties te hebben (zie ![]() En eigenlijk is deze hele topic naarmate je verder leest gebaseerd op discriminatie. Marrokanen lopen erbij als kakkers en zijn niet zo slim? word gezegd, waarom? Omdat ze scooter rijden. Kakker moeten gaan studeren want dat wil de famillie, kortom eigen wijsheid is er niet eens bij betrokken, wat moet dat moet en dat soort stimulatie hoeft nooit tot echt intilligentie te komen. Verders, waarom draai je het niet eens om. Intelligente mensen kleden zich netjes? En domme mensen rijden scooter en dansen met blote buiken? ik vind de stelling zo toch alweer een stuk minder intelligent worden ook, wanneer je hokjes en normen en waarden aan gaat meten aan groepen in plaats van aan individueen komt niemand er wijs uit, er zijn altijd overal voor en nadelen aan. Mijn mening: uiterlijk is niet verantwoord om op beoordeeld te worden aan een persoonlijk iets als intelligentie. Intelligentie straalt nooit van je uiterlijk af.
|
![]() |
Nare man, damn
ik vind piercings mooi en de kleren,.. skatekleding wel te verstaan Daarom doe ik dat. ik heb respect voor andermans meningen en vele hebben dat ook die ook "alto" zijn, in ieder geval mijn vrienden Jij heb t geloof ik gewoon over 14jarige ofzo die net in de puberteit komen en gewoon veel zeiken, met paar uitzonderingen ook natuurlijk mAar in mijnn ogen doe jij dom, met je "intelligentie"
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik geef toe, de meeste alto's zullen helemaal niet anderen willen overtuigen van hun gelijk of hun 'links-zijn'. De meesten kleden zich gewoon zo omdat ze het mooi vinden, of omdat hun vrienden zich zo kleden, of ze weten niet eens waarom ze het doen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
van het hele rijtje die ik heb genoemd zijn denk ik de wannabe's het meest mainstream. in elk geval is in de v.s. het 'alto-zijn' een modeverschijnsel... wannabe's lijken vaak een stereotype gedrag en uiterlijk te hebben- omdat het 'cool' is. dat ze zo erg op elkaar lijken betekent voor mij in elk geval dat je ze niet alternatief kunt noemen. maar misschien ken ik gewoon niet genoeg wannabe's... in dat geval, enlighten me. |
![]() |
|
Neej, dat zijn wel ongeveer de wannabe's ja.. voor zover ik ze ken.
Mja, Lifestyle vs. Intelligentie. Wat verstaan jullie precies onder intelligentie? stomme vraag misschien, maar ik ken hele slimme mensen die de grootste pret hebben als ze de teletubbies zitten te kijken. Op de scholen bij ons in de buurt is het verschil in lifestyles vrij duidelijk te zien. De 'scooterboertjes', 'sjonnies' en 'anita's' zitten zo'n beetje allemaal op de LTS, of hoe dat tegenwoordig ook mag heten. Op de Mavo (of vmbo of whatever) is het allemaal een beetje verdeeld, daar zit van alles. En bij ons op school (Havo, VWO) zitten zo'n beetje alle alto's uit de buurt (qua christelijke scholen dan). En dan nog een zooi modemiepjes enzo. Met alto's heb ik dan ook weer de ervaring dat ze een stuk diepgaander zijn dan modepersoontjes. Alto's zijn meer bezig met filosofie, de rest van de wereld en spiritualiteit. En modepersoontjes meer met nou ja, mode, hitlijsten enz... ze zijn gemiddeld oppervlakkiger.
||
Verwijderd
|
Citaat:
jah je bent echt een mega-alto ![]() ff één tip.. je zegt echt wel nuttige dingen, maar de arrogantie die ervanaf straalt verneukt het voor je weet je, waardoor mensen je niet serieus nemene. werk daar maar es aan ofzow fuck.. |
![]() |
|
|