Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 16:19
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Omdat ik heel veel alto's ken die mensen afschrijven vanwege hum muziek- of de kledingkeuze. Dat schijnt voor veel alto's alto's het allerbelangrijkste te zijn.
Een ander voorbeeld: wannneer ik op verjaardagsfeestjes kom waar ook alto's zijn gaan de meeste gesprekken over muziek.

dan heb je het zeker wel over de echte die-hard alto
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
euhm ik woon in belgië dus er zijn hier geen verkiezingen geweest...
omg... nouja, vlaamse alto's zijn dan een stuk intelligenter dan nederlandse alto's
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
bertbart schreef:
omg... nouja, vlaamse alto's zijn dan een stuk intelligenter dan nederlandse alto's
dacht ik het niet
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja inderdaad...maar goed, dan moet je je dus gaan afvragen waarom mensen 'alto worden': willen ze anderen overtuigen van de juistheid van hun levensstijl of ideeën, of is het meer iets individualistisch? Zoals jij zegt een (misschien dwangmatige) neiging om zich af te zetten tegen alles wat normaal en gevestigd is?

Ik denk dat voor de meeste alto's het laatste geldt. In die zin is mijn stukje natuurlijk niet juist. Bij mij persoonlijk echter leidt die neiging tot afzetten niet tot uiterlijkheden, maar tot afwijkende standpunten. En dáár wil ik wel graag anderen van overtuigen. Maar goed, misschien ben ik op dát punt wel de alto: ik denk wel anders maar heb niet zozeer de neiging om dat ook in álles uit te dragen.
ten eerste: Alto WORDEN is volgens mij niet possible. je bent anders, of je bent het niet.
Ik word ook in het alto hokje gepropt, omdat ik die kleren draag. Maar ik probeer geen statement te maken en al helemaal niemand overtuigen dat mijn levenstijl beter is. Ik draag die kleren gewoon omdat ik ze leuk vind, omdat ik van kleurtjes en frutseltjes hou.
Ik kijk trouwens ook niet neer op iemand omdat ze naar trance luisteren ofzo. M'n beste vriendin is een trance tiepje met navel truitjes en een navelpiercing. Maakt mij dat nou uit hoe ze eruit ziet, ze is een schat van een mens, en daar gaat het om.
Ik probeer me ook niet af te zetten. ik denk misschien wat anders en kom voor mijn mening op, maar expres afzetten, gewoon om te stangen vind ik een beetje nutteloos. Zonde van mijn energie....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:28
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ja dat is inderdaad zo.
Maar dat hangt ook een beetje af van welke groep alto's. maar bij de totum-altos is dat inderdaad het geval.
Maar het heeft ook een beetje met leeftijd te maken.
totumalto? wtf?

(hoe kom jij aan die woorden? )
Oud 27-01-2003, 17:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Noekie schreef:
ten eerste: Alto WORDEN is volgens mij niet possible. je bent anders, of je bent het niet.
Ik word ook in het alto hokje gepropt, omdat ik die kleren draag. Maar ik probeer geen statement te maken en al helemaal niemand overtuigen dat mijn levenstijl beter is. Ik draag die kleren gewoon omdat ik ze leuk vind, omdat ik van kleurtjes en frutseltjes hou.
Ik kijk trouwens ook niet neer op iemand omdat ze naar trance luisteren ofzo. M'n beste vriendin is een trance tiepje met navel truitjes en een navelpiercing. Maakt mij dat nou uit hoe ze eruit ziet, ze is een schat van een mens, en daar gaat het om.
Ik probeer me ook niet af te zetten. ik denk misschien wat anders en kom voor mijn mening op, maar expres afzetten, gewoon om te stangen vind ik een beetje nutteloos. Zonde van mijn energie....
Je bent alto of je bent het niet, slaat dus werkelijk op lucht.
Je rolt een bepaalde stijl in vanwege het mileu waaruit je komt, je omgeving, vrienden, interesses.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:35
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
totumalto? wtf?

Het is een gave
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:35
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
totumalto? wtf?

neo-indianen...
Oud 27-01-2003, 17:36
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef:
neo-indianen...
Scooter-addicts..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:41
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Scooter-addicts..
*evil-kijkt*

Oud 27-01-2003, 18:34
starbelliedboy
starbelliedboy is offline
ik ben "alto"... (dit klinkt echt lame om dit zo te zeggen, maargoed, dit is nou eenmaal hoe iedereen erover denkt..)
en bij mij klopt t misschien wel.. ik ben er best wel naar op weg dat ik dit jaar weer blijf zitten en dan word ik van school getrapt. maar kben niet dom. ik vind school gewoon vrij doelloos.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:37
Evito
Evito is offline
Ik vind bovenstaande reactie toch wel enigszins grappig, en zoniet, zorgwekkend.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
starbelliedboy schreef:
ik ben "alto"... (dit klinkt echt lame om dit zo te zeggen, maargoed, dit is nou eenmaal hoe iedereen erover denkt..)
en bij mij klopt t misschien wel.. ik ben er best wel naar op weg dat ik dit jaar weer blijf zitten en dan word ik van school getrapt. maar kben niet dom. ik vind school gewoon vrij doelloos.
Wat wil je dan met je leven? Op geld van andere mensen zitten teren?
Oud 27-01-2003, 18:45
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef:
*lacht even om de domme bevindingen van nare*

Ik denk zelf dat de 'lifestyle' die je jezelf aanmeet niet zo heel veel te maken met hoe intelligent je bent, hoe intelligent je wil zijn of hoe intelligent je je wil voordoen.
doet mee.

Nare man als jij niet verder komt dan een oordeel opgemaakt uit het uiterlijk danheb je:
1 Het waaschijnlijk makkelijk als het gaat om een meid uit te "kiezen"
2 Ene vrij bekrompen kijk op de werkelijke stand der zaken.
Oud 27-01-2003, 18:47
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
starbelliedboy schreef:
doelloos is het niet het is mischien in jouw optiek nutteloos....
Oud 27-01-2003, 18:48
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik denk dat het niks met elkaar te maken heefd.

Kakkers, je hebt ze dom en niet dom.
anita's, je hebt ze dom en niet dom.
Alto's, je hebt ze dom en niet dom.

Wat mij opvalt is dat domheid en intelligentie in bijna alle lifestyles ongeveer in hetzelfde evenwicht zijn.

Je word wel eerder voor dom aangezien als je een Anita bent en eerder voor slim aangezien als je kakker bent maar dat is een indruk die mensen van je hebben. Dat wil dus niet zeggen dat het ook echt zo is.

Mischien dat er wel een verschil is per lifestyle maar dat het niet echt opmerkelijk groot is. Ik heb op Gymnasium gezeten en daar had je van alles wat, nu doe ik mbo en ook daar heb je van alles wat.

Ik denk trouwens dat anita's eigenlijk niet echt het goede woord is, ik denk dat je beter mainstream kunt gebruiken. Maar dat terzijde.

Owja even als herinnering, kunst en muziek was vroeger alleen voor de rijke elite. als je kunstenaar of musicus was was je heel wat. Bekende musici en kunstenaars zijn vaak rijker dan gemiddeld. Maar toch hangt er nu zo'n negatief beeld over deze stromingen. Hoe is dat beeld veranderd?
Oud 27-01-2003, 18:49
starbelliedboy
starbelliedboy is offline
Citaat:
Roos schreef:
ooit wel 'ns van het centrum creatief leren in sterksel gehoord?
daar ga ik waarschijnlijk heen..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

Owja even als herinnering, kunst en muziek was vroeger alleen voor de rijke elite. als je kunstenaar of musicus was was je heel wat. Bekende musici en kunstenaars zijn vaak rijker dan gemiddeld. Maar toch hangt er nu zo'n negatief beeld over deze stromingen. Hoe is dat beeld veranderd?
dat is inderdaad vreemd, als je bedenkt dat het positief beoordelen op "elitaire kleding" (sorry, ik wist geen andere naam te bedenken voor pak e.d. te bdenken, no offense dus) wel is blijven hangen...
Oud 27-01-2003, 19:01
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

ja, oke, maar als je zo gaat redeneren is deze discussie vrij nutteloos, je moet wel een beetje generaliseren

ik denk:

Anita's: doen vmbo, willen kapster of iets worden, zijn redelijk kortzichtig (over kleding, muziek enzo)
Alto's: hebben een vrij ruim wereldbeeld, is (denk ik) gemakkelijker mee te discusseren omdat ze zo ruimzichtig zijn, doen atheneum (ja, atheneum, geen gymnasium ), leven van dag tot dag
Kakkers: doen gymnasium, willen dokter of iets worden, zijn ook redelijk kortzichtig (over andere meningen)

Val mij er niet op aan, ik ben nog maar een klein, ontschuldig 13 jarig meisje
Oud 27-01-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
doet mee.

Nare man als jij niet verder komt dan een oordeel opgemaakt uit het uiterlijk danheb je:
1 Het waaschijnlijk makkelijk als het gaat om een meid uit te "kiezen"
2 Ene vrij bekrompen kijk op de werkelijke stand der zaken.
LEES dan mijn reactie, de reactie van strafcorner en mijn reactie daarop voor je wat zegt...

Als je de intelligentie van alto's wilt verdedigen ben je nú niet goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:43
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
bonsai schreef:
ja, oke, maar als je zo gaat redeneren is deze discussie vrij nutteloos, je moet wel een beetje generaliseren

ik denk:

Anita's: doen vmbo, willen kapster of iets worden, zijn redelijk kortzichtig (over kleding, muziek enzo)
Alto's: hebben een vrij ruim wereldbeeld, is (denk ik) gemakkelijker mee te discusseren omdat ze zo ruimzichtig zijn, doen atheneum (ja, atheneum, geen gymnasium ), leven van dag tot dag
Kakkers: doen gymnasium, willen dokter of iets worden, zijn ook redelijk kortzichtig (over andere meningen)

Val mij er niet op aan, ik ben nog maar een klein, ontschuldig 13 jarig meisje
En wat ben je dan als je havo doet??

Dat doe ik dus, ik word wel als alto gezien. Ik zit op een havo/wvo daar zitten idd. geen anita's op wel kakkers en alto's en dan nog veel er tussen in.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef:

Wat mij opvalt is dat domheid en intelligentie in bijna alle lifestyles ongeveer in hetzelfde evenwicht zijn.

Je word wel eerder voor dom aangezien als je een Anita bent en eerder voor slim aangezien als je kakker bent maar dat is een indruk die mensen van je hebben. Dat wil dus niet zeggen dat het ook echt zo is.

Mischien dat er wel een verschil is per lifestyle maar dat het niet echt opmerkelijk groot is. Ik heb op Gymnasium gezeten en daar had je van alles wat, nu doe ik mbo en ook daar heb je van alles wat.

Ik denk trouwens dat anita's eigenlijk niet echt het goede woord is, ik denk dat je beter mainstream kunt gebruiken. Maar dat terzijde.

Beste post van dit topic!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:22
Vice
Vice is offline
Citaat:
ssjpan

Dat doe ik dus, ik word wel als alto gezien. Ik zit op een havo/wvo daar zitten idd. geen anita's op wel kakkers en alto's en dan nog veel er tussen in.
Het gaat meer om welke lifestyle bij welk niveau hoort en niet welke niveau bij welk lifestyle hoort.
Ik heb zelf ook mavo gedaan, maar ik ben zeker geen type Anita.
Oud 27-01-2003, 20:45
nps
nps is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eigenlijk gooien alto's dus een beetje hun eigen ruiten in. En dat getuigt nou niet bepaald van intelligentie.
Ik vraag me af wie "de domsten zijn": De alto's die door hun afwijkende kleding niet serieus genomen worden, terwijl ze heus intelligente dingen te zeggen kunnen hebben, of degenen die mensen be-oordelen op kleding of uiterlijk, en daardoor de briljante inbreng van de alto missen?

Bovendien is intelligentie niet puur en alleen te meten door piercings & kleding (las jij een piercing neemt, ben je ook niet automatisch dom.)
Oud 27-01-2003, 21:05
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Bovendien is intelligentie niet puur en alleen te meten door piercings & kleding (las jij een piercing neemt, ben je ook niet automatisch dom.)
"De meesten bomen hebben groene bladeren"
"Maar die boom heeft helemaal geen groene bladeren!"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:08
Pharmacon
Pharmacon is offline
ik vind het sowieso raar om een lifestyle aan iets vast te plakken wat aangeboren is...
Oud 28-01-2003, 09:16
attrib
attrib is offline
call me alto.. geen opleiding en alleen maar zeiken

come on.. alsof het in een andere lifestyle ook niet voorkomt!
en okay gelijk betreft, meer in het alto lifestyle gebeuren.
Oud 28-01-2003, 13:03
punxnotdead
punxnotdead is offline
Ik word alto genoemd. (zit op vwo btw.) Maar over het algemeen voel ik mij wel serieus genomen.
Oud 28-01-2003, 18:14
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
nare man schreef:
LEES dan mijn reactie, de reactie van strafcorner en mijn reactie daarop voor je wat zegt...

Als je de intelligentie van alto's wilt verdedigen ben je nú niet goed bezig.
Leg me eerst dan maar uit waarom ik al verder zou willen lezen als er al zo'n opmerking van jou inzit?
Zelf ben je waarschijnlijk ook niet zo slim (wat je vermoedelijk wel denkt) bezig.
Op voorgaande manier maak je het dus niet echt zinvol het topic door te lezen en doe je je betere opmerkingen waarschijnlijk te kort, neem mij maar als voorbeeld.

(niet zeggend dat ik wel slim ben oid)
Oud 28-01-2003, 20:51
drama
drama is offline
Citaat:
nare man schreef:
Alto's zijn altijd dom. De redenatie is als volgt:

Alto's zijn meestal links of hebben in ieder geval een afwijkende mening. Dat is prima. Maar als je iemand van een afwijkende of linkse mening wilt overtuigen, dan kan dat het best als je door de ander serieus genomen wordt. Doordat alto's altijd in vodden, lompe ragkleren en met allerlei kettingen en piercings lopen, schrikken ze mensen af. Het uitdragen van je denkbeelden in je kleding is nergens voor nodig. Als ik een afwijkend standpunt wil overbrengen, dan zorg ik ervoor dat ik er verzorgd en serieus uitzie, zodat de ander mij serieus neemt.

Eigenlijk gooien alto's dus een beetje hun eigen ruiten in. En dat getuigt nou niet bepaald van intelligentie.
Daarom zit ik ook op een forum

Nee, klopt helemaal. Mensen met een afwijkende mening en een naar het schijnt onverzorgd uiterlijk hoeven niet te verwachten dat mensen snel van mening veranderen. Maar ja, zo'n jehova getuige ben ik nou ook weer niet dat ik m'n kleding ga aanpassen aan de wil van anderen zodat ze -misschien- mijn mening sneller zullen aannemen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
drama schreef:
Maar ja, zo'n jehova getuige ben ik nou ook weer niet dat ik m'n kleding ga aanpassen aan de wil van anderen zodat ze -misschien- mijn mening sneller zullen aannemen.
scherp!
Oud 28-01-2003, 20:57
drama
drama is offline
Maar goeoeoed, lifestyle vs IQ

ja, beetje moeilijk aangezien er teveel uitzonderingen zijn. Een lifestyle wil ik wel nomineren voor DOM en dat zijn naziskins. JE weet wel, van die stormfront-types. Het politieke gelul slaat kant nog wal, argumenten zijn niet te vinden in hun pleidooi, en verder dan de redenatie "het is zo want het is nou een maal zo" zal de gemiddelde naziskin niet komen.
Oud 28-01-2003, 21:01
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
drama schreef:
Maar goeoeoed, lifestyle vs IQ

ja, beetje moeilijk aangezien er teveel uitzonderingen zijn. Een lifestyle wil ik wel nomineren voor DOM en dat zijn naziskins. JE weet wel, van die stormfront-types. Het politieke gelul slaat kant nog wal, argumenten zijn niet te vinden in hun pleidooi, en verder dan de redenatie "het is zo want het is nou een maal zo" zal de gemiddelde naziskin niet komen.
*mee eens*
Oud 29-01-2003, 17:33
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Roos schreef:
Ja roos
JA
je weet toch
je kent mij toch
Oud 29-01-2003, 17:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Aii jij heette marina zeker hé?
Mijn buurvrouw heet zo... En dat is een échte Anita
Oud 01-02-2003, 11:51
living spirit
living spirit is offline
intelligentie vs. lyfstyle....

hebben je emoties niet meer met je lyfstyle te maken?
of de soort intelligentie en de manier waarop dit is ontwikkeld...

en wat noemen jullie eigenlijk alto? alles wat niet mainstream is?
ik bedoel, zijn goths, wannabe's en metalheads ook 'gewoon' alto? -ik weet het, dit zijn weer vakjes, maar vallen die allemaal binnen het vakje alto? en hoe zit het met Punk? (wat tegenwoordig ook veel verschillende dingen kan inhouden).

ik ben zeker niet mainstream, maar ik vind mijnzelf niet alto. anderen vinden dat misschien wel. maar ik ben wie ik ben, niet een 'soort' persoon. gewoon ik.
ik hou van de muziek waar de meeste 'alto's' die ik ken van houden, maar daarnaast ben ik ook gek op trance.

de indruk die ik vaak heb is dat mensen die zich (door gedrag of door uiterlijk/kleding) verzetten tegen de hoofdcultuur, dit doen omdat hun eigen ideeen over wat belangrijk is niet overeenkomen met de normen en waarden die ze om zich heen zien. sommigen worden hier boos door, sommigen alleen maar depressief. maar de overeenkomst is dat ze zo niet willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:41
Secreet
Secreet is offline
bwah was niet van plan te reageren maargoed...het feit dat je uiterlijk aan je intelligentie word gekoppeld vind ik al zo dom...hypocriet.

Iemand met rijke elitaire ouders kan tienen halen op school en zich als alto kleden, persoonlijke smaak lijkt me. Uiterlijk hoeft namelijk verder ook geen persoonlijke consequenties te hebben (zieiet iedere alto blowt)

En eigenlijk is deze hele topic naarmate je verder leest gebaseerd op discriminatie. Marrokanen lopen erbij als kakkers en zijn niet zo slim? word gezegd, waarom? Omdat ze scooter rijden.

Kakker moeten gaan studeren want dat wil de famillie, kortom eigen wijsheid is er niet eens bij betrokken, wat moet dat moet en dat soort stimulatie hoeft nooit tot echt intilligentie te komen.

Verders, waarom draai je het niet eens om. Intelligente mensen kleden zich netjes?
En domme mensen rijden scooter en dansen met blote buiken?

ik vind de stelling zo toch alweer een stuk minder intelligent worden ook, wanneer je hokjes en normen en waarden aan gaat meten aan groepen in plaats van aan individueen komt niemand er wijs uit, er zijn altijd overal voor en nadelen aan.

Mijn mening: uiterlijk is niet verantwoord om op beoordeeld te worden aan een persoonlijk iets als intelligentie. Intelligentie straalt nooit van je uiterlijk af.
Oud 01-02-2003, 17:43
Reemz
Reemz is offline
Nare man, damn
ik vind piercings mooi
en de kleren,.. skatekleding wel te verstaan
Daarom doe ik dat.

ik heb respect voor andermans meningen
en vele hebben dat ook die ook "alto" zijn, in ieder geval mijn vrienden

Jij heb t geloof ik gewoon over 14jarige ofzo die net in de puberteit komen en gewoon veel zeiken, met paar uitzonderingen ook natuurlijk

mAar in mijnn ogen doe jij dom, met je "intelligentie"
Oud 01-02-2003, 17:44
GRRR
GRRR is offline
bekrompen denken is per definitie dom.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
beetje moeilijk aangezien er teveel uitzonderingen zijn. Een lifestyle wil ik wel nomineren voor DOM en dat zijn naziskins. JE weet wel, van die stormfront-types. Het politieke gelul slaat kant nog wal, argumenten zijn niet te vinden in hun pleidooi, en verder dan de redenatie "het is zo want het is nou een maal zo" zal de gemiddelde naziskin niet komen.
Ja, ik neem jou natuurlijk ook wel serieus als je er zo bijloopt als jij doet, omdat je wel een beetje ken. Maar stel dat je in een andere situatie zit: ik kan me gewoon goed voorstellen dat mensen een beetje afgeschrikt worden door bepaalde kleding, veiligheidsspelden, hanekammen. Uiterlijk wordt helaas heel snel aan denkbeelden gekoppeld, mensen denken van mij ook altijd dat ik een rechtse corpsbal ben (wat ik natuurlijk totáál niet ben, hahaha ).

Maar ik geef toe, de meeste alto's zullen helemaal niet anderen willen overtuigen van hun gelijk of hun 'links-zijn'. De meesten kleden zich gewoon zo omdat ze het mooi vinden, of omdat hun vrienden zich zo kleden, of ze weten niet eens waarom ze het doen.

Citaat:
Reemz schreef:
Nare man, damn
ik vind piercings mooi
en de kleren,.. skatekleding wel te verstaan
Daarom doe ik dat.

ik heb respect voor andermans meningen
en vele hebben dat ook die ook "alto" zijn, in ieder geval mijn vrienden

Jij heb t geloof ik gewoon over 14jarige ofzo die net in de puberteit komen en gewoon veel zeiken, met paar uitzonderingen ook natuurlijk

mAar in mijnn ogen doe jij dom, met je "intelligentie"
*zucht* Lezen is ook een vak.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:45
Reemz
Reemz is offline
never mind die plak text die ik schreef, was zaggereinig en had zin in zeike en idd, ik haat lezen

Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 00:22
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
totumalto? wtf?

achja, de totum-alto , een lokaal verschijnsel in de polder, zeer interessant om te bestuderen, maar ergens mis je er ook niks aan als je ze niet kent
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 00:44
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
achja, de totum-alto , een lokaal verschijnsel in de polder, zeer interessant om te bestuderen, maar ergens mis je er ook niks aan als je ze niet kent
*planned studiereis*
Oud 02-02-2003, 09:58
rodina
rodina is offline
Citaat:
living spirit schreef:

en wat noemen jullie eigenlijk alto? alles wat niet mainstream is?
ik bedoel, zijn goths, wannabe's en metalheads ook 'gewoon' alto? -ik weet het, dit zijn weer vakjes, maar vallen die allemaal binnen het vakje alto? en hoe zit het met Punk? (wat tegenwoordig ook veel verschillende dingen kan inhouden).

wannabe's zijn alto's
Oud 02-02-2003, 12:20
living spirit
living spirit is offline
Citaat:
rodina schreef:
wannabe's zijn alto's

van het hele rijtje die ik heb genoemd zijn denk ik de wannabe's het meest mainstream. in elk geval is in de v.s. het 'alto-zijn' een modeverschijnsel... wannabe's lijken vaak een stereotype gedrag en uiterlijk te hebben- omdat het 'cool' is.
dat ze zo erg op elkaar lijken betekent voor mij in elk geval dat je ze niet alternatief kunt noemen.
maar misschien ken ik gewoon niet genoeg wannabe's...
in dat geval, enlighten me.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:41
FireCracker
FireCracker is offline
Neej, dat zijn wel ongeveer de wannabe's ja.. voor zover ik ze ken.

Mja, Lifestyle vs. Intelligentie.
Wat verstaan jullie precies onder intelligentie? stomme vraag misschien, maar ik ken hele slimme mensen die de grootste pret hebben als ze de teletubbies zitten te kijken.
Op de scholen bij ons in de buurt is het verschil in lifestyles vrij duidelijk te zien. De 'scooterboertjes', 'sjonnies' en 'anita's' zitten zo'n beetje allemaal op de LTS, of hoe dat tegenwoordig ook mag heten. Op de Mavo (of vmbo of whatever) is het allemaal een beetje verdeeld, daar zit van alles. En bij ons op school (Havo, VWO) zitten zo'n beetje alle alto's uit de buurt (qua christelijke scholen dan). En dan nog een zooi modemiepjes enzo.

Met alto's heb ik dan ook weer de ervaring dat ze een stuk diepgaander zijn dan modepersoontjes. Alto's zijn meer bezig met filosofie, de rest van de wereld en spiritualiteit. En modepersoontjes meer met nou ja, mode, hitlijsten enz... ze zijn gemiddeld oppervlakkiger.
Oud 02-02-2003, 17:09
Reemz
Reemz is offline
Merk ik ook altijd..dat ze veel diepgaander zijn.

Verder vind ik feesten met rockers, punkers etc skaters, u know the whole bunch veel intenser, veel gezelliger

Maar dat is wat ik ervaar
Oud 02-02-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ja inderdaad...maar goed, dan moet je je dus gaan afvragen waarom mensen 'alto worden': willen ze anderen overtuigen van de juistheid van hun levensstijl of ideeën, of is het meer iets individualistisch? Zoals jij zegt een (misschien dwangmatige) neiging om zich af te zetten tegen alles wat normaal en gevestigd is?

Ik denk dat voor de meeste alto's het laatste geldt. In die zin is mijn stukje natuurlijk niet juist. Bij mij persoonlijk echter leidt die neiging tot afzetten niet tot uiterlijkheden, maar tot afwijkende standpunten. En dáár wil ik wel graag anderen van overtuigen. Maar goed, misschien ben ik op dát punt wel de alto: ik denk wel anders maar heb niet zozeer de neiging om dat ook in álles uit te dragen.

jah je bent echt een mega-alto

ff één tip.. je zegt echt wel nuttige dingen, maar de arrogantie die ervanaf straalt verneukt het voor je weet je, waardoor mensen je niet serieus nemene. werk daar maar es aan ofzow fuck..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:03
Reemz
Reemz is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
jah je bent echt een mega-alto

ff één tip.. je zegt echt wel nuttige dingen, maar de arrogantie die ervanaf straalt verneukt het voor je weet je, waardoor mensen je niet serieus nemene. werk daar maar es aan ofzow fuck..
Oud 03-02-2003, 16:34
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
ssjpan schreef:

normaal ofzo? nog niet over nagedacht
Reageren

Regels voor berichten