Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
verder: ik had niet door dat je bedoelde: zolang je de zin van het leven niet weet kun je niet zeggen of alles zinloos is, daar geef ik je volkomen gelijk. maar als je niet weet wat de zin van het leven is, is het leven dan niet per definitie zinloos? grtz
|||
Citaat:
Citaat:
dat is toch beetje raar! nu zeg je 2x iets anders ![]()
||
Citaat:
![]() En om antwoord op je vraag proberen te geven: Ik denk niet dat het dan per definitie zinloos is. Het lijkt misschien zo, maar dat is het volgens mij niet. Voorbeeld: Als ik zonder reden mijn hand naar voren beweeg, maar doordat ik dat doe, vang ik een glas op dat iemand anders liet vallen, was het dan zinloos omdat ik niet wist waarom ik het deed? Zie wat ik bedoel?
|
Mijn voorgaande twee spreuken kunnen volgens mij best naast elkaar bestaan. ze spreken elkaar tegen, maar in beiden zit wel een zekere waarheid. alleen nog deze kleine nuance.
Als je de zin van het leven niet kent, kun je niet WETEN of alles zinloos is, want laten we wel zijn, we komen er toch nooit achter. Het tweede gedeelte meer uitgelegd: Als men de zin van het leven niet kent, dan wordt het leven zelf als zinloos ervaren, mits men erover nadenkt (domheid is een zege). De nuance zit hem hier dus in het veschil tussen weten en ervaren. Ervaren staat, zoals men denk ik wel kan begrijpen, in vrijwel geen enkel opzicht gelijk aan weten. Laat me dit nog even corrigeren, dit is namelijk onwaar. Ervaren gaat vooraf aan weten, maar weten hoeft nog niet de waarheid te zijn. Dit is duidelijk. Even ter verduidelijking: ik ben hier "hardop" aan het denken en kom er net achter dat idd het tweede gedeelte van mijn standpunt totaal niet te verdedigen is. Ik geef bij deze mijn ongelijk toe en zal proberen eerst na te denken voor ik me uitspreek. ![]() ![]()
||
Citaat:
P.S. is wel leuke vergelijking ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ook kun je je afvragen of er wel een glas valt!! (ik bedoel: of er wel een zin bestaat. mischien is die er wel niet en IS alles zinloos, wat je ook doet.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|