Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben hier ook heel erg in...
Laatst was ik wiskunde aan het leren, en had ik mijn antwoordenboekje nodig. In de twee meter lange wandeling naar mijn boekenplank kwam ik mijn gitaar tegen. Na een half uur gespeeld te hebben herinnerde ik mij weer dat ik op weg was om mijn antwoordenboekje op te halen. Ik ging naar mijn boekenplank, pakte het boekje en liep terug naar de stoel, en wat kwam ik op de terugweg tegen? Ik was dus in totaal een uur bezig geweest om mijn antwoordenboekje te pakken!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
zow zie je maar echt veel mensen hebben dit probleem
bij mij is het ook heel erg vroeger in de 1e/2e dee k nog wat en je zou verwachten dat als je in de 5e zit en het moeilijker wordt meer zou gaan doen, niet dus. k zit er echt mee k ben totaal discipline loos, k ga maar es een huiswerkklas proberen......... egt klote is het ![]()
|
Heeej , mij lukt het vaak wel. Je moet gewoon een week van tevoren denken dat je het proefwerk de volgende dag hebt. Je leert dus voor morgen maar eigenlijk heb je het pas de volgende week. Zo kun je ook nog een hele hoop herhalen, En dan leer je het beter!!
suc6 ![]() ![]()
|
Nou, ik heb geen hoe dwing ik mezelf te leren tip (als ik die wist zat ik nu aan m'n scheikunde), maar voor het geval je in tijdnood komt: verdoe niet je tijd met moeilijke hoofdstukken doe je of nooit zal snappen, of die je alleen zal snappen als je er drie weken voor uitrekt. Zonde van je tijd! Soms zeggen leraren wel eens van "blablabla...en vooral hoofdstuk één is HEEL erg belangrijk...", maar in andere gevallen maakt het niks uit of jij paragraaf 7 moeilijker vind dan de rest. iemand anders in jouw klas heeft weer moeite met paragraaf 3 die jij weer heel makkelijk vind, dus voor de puntentelling maakt dat niet uit. de kunst zit 'm dus in het leren van alleen de allermakkelijkste hoofdstukken. Hoe meer hoe beter. liever drie makkelijke hoofdstukken in je hersenpan dan één hele, hele moeilijke die je nog steeds niet helemaal goed kent. Als je alle makkelijke hoofdstukken gehad hebt, en je hebt nog wat tijd over (wel goed slapen anders ben je de volgende dag alles weer vergeten), dan kun je altijd nog de strijd aangaan met het moeilijke gedeelte van je proefwerk. (dit geld ook tijdens je proefwerk. Liever 5 makkelijke opgaven goed gemaakt, dan al je tijd stoppen in één moeilijke opgave die achteraf nog fout blijkt te zijn ook).
Succes!
|
Verwijderd
|
idd, dat werkt ook wel goed.
ook: bij examens, leer eerst het vak dat je het grootst aantal uren hebt, want dat vak weegt het zwaarst door op uw rapport. lees eerst es heel uw cursus, voor hem helemaal uit te spitten. dan weet je tenminste waarover uw vraag gaat en kan je nog iets uit je duim zuigen. leer a.d.h.v. titels. titels zijn de helft van de vragen... ![]() en zoals ik als zei, begin er gewoon aan, hoe traag dan ook! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze? Cas Kramers | 1 | 08-03-2012 07:08 | |
Liefde & Relatie |
E-cursus Vrouwen versieren jjohan | 3 | 09-01-2010 19:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jongeren mogen tot 23 jaar niet werken en geen vaste relatie hebben Optima | 50 | 23-05-2002 07:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Desire Verwijderd | 27 | 13-04-2002 19:41 |