Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Mijn eigen beeld is dat studenten in het wetenschappelijk onderwijs behoorlijk vaak links stemmen, SP, GL en PvdA, en lager opgeleiden op een MBO zich laten beïnvloeden door de populistische praatjes van de LPF.
lagere opleiding --> slechtere wijken, meer criminaliteit en andere problemen, bijv. tussen autochtonen en allochtonen. En als ze willen dat daar iets aan gedaan wordt, zal men eerder rechts stemmen, omdat die over het algemeen harder optreden tegen criminaliteit en allochtonen.
Dus dat ze zich laten ompraten door populistische praatjes is zeker niet altijd het geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 00:06
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef:
het rijkeluis kindje uit het Gooi, die de problemen in een achterstandwijk niet kent. Als je in Kralingen-West als blanke gaat wonen wordt je vanzelf wel rechts
Ik heb het je al eens eerder verteld: ik woon vlakbij Kanaleneiland, een van de ergste probleemwijken van Nederland. Ik werk ook in een supermarkt in die wijk, met veel allochtone criminaliteit waar we veel last van hebben. Maar de 'aanpak' van bv. de LPF zorgt alleen maar voor versterking van tegenstellingen en het uitvergroten van problemen die een minderheid veroorzaakt, wat alleen maar meer problemem oplevert, OOK met de grote meerderheid die netjes en eerlijk zijn/haar brood verdient.
Oud 12-02-2003, 06:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
eddie schreef:
Is het erg om rechts te zijn ofzo
op zich niet. maar omdat ikzelf links ben zie ik liever dat de hele wereld ook links is.
hoewel we soms rechts nodig hebben om van politiek correct gezeik enzo af te komen, soms heeft rechts ook wel goede ideeen IMHO.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Ciao Che schreef:
Dus? Word je maar rechts?
Insinueer je dat alleen 'rechts' aandacht aan die problemen besteedt?
hoeveel mensen worden er links door denk je?

t komt toch ergens vanaf denk je zelf ook niet? als ze nou gewoon zelf hun problemen die ze zelf maken oplossen en niet een ander laten opknappen, en minder problemen geven dan er nu is dan zou t heel wat minder zijn geloof dat maar wel

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 08:18.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 08:16
Mmmmm
Mmmmm is offline
Er bestaat naast links/rechts ook nog zoiets als een 'midden'.
Denkt daar nou nooit iemand aan???
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Mmmmm schreef:
ja tuurlijk, die staan overal tussen in en is nergens t tegenovergestelde van dus die worden er meestal niet bijgehaalt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:02
Martian
Martian is offline
Citaat:
Mmmmm schreef:
En links van het midden, en rechts van het midden, enz enz....
Maar we hebben het over algemene, grote tegenstellingen, anders worden discussies zo saai
Oud 12-02-2003, 09:12
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gelukkig is het nog altijd een feit dat studenten over het algemeen redelijk links zijn...immers, studenten stemmen eigenlijk helemaal niet vaak VVD, maar over het algemeen SP/GL. En het zijn toch vaak de studenten, in ieder geval de politicologen, bestuurskundigen en juristen die later de grootste invloed zullen uitoefenen op de te varen koers en de politieke besluitvorming.

Gelukkig zijn het over het algemeen de minst intelligente mensen die blind rechts zijn. Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectueel' gehoord? Ik niet...

Jij stemde toch altijd VVD
Oud 12-02-2003, 19:50
NN
NN is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
lagere opleiding --> slechtere wijken, meer criminaliteit en andere problemen, bijv. tussen autochtonen en allochtonen. En als ze willen dat daar iets aan gedaan wordt, zal men eerder rechts stemmen, omdat die over het algemeen harder optreden tegen criminaliteit en allochtonen.
Dus dat ze zich laten ompraten door populistische praatjes is zeker niet altijd het geval.
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar het is toch wel een algemeen beeld dat iemand met een lagere opleiding eerder LPF stemt dan GL.
Mensen die een wat betere opleiding doen kunnen beter inschatten wanneer een politicus een verhaal vertelt over één geval dat niet representatief is voor andere soortgelijke gevallen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:07
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
hoeveel mensen worden er links door denk je?

Te weinig, en dat is puur gemakshalve zoals nare man helemaal in het begin van dit topic al zei. Niet verder kijken dan je neus lang is.
Citaat:

t komt toch ergens vanaf denk je zelf ook niet? als ze nou gewoon zelf hun problemen die ze zelf maken oplossen en niet een ander laten opknappen, en minder problemen geven dan er nu is dan zou t heel wat minder zijn geloof dat maar wel
Dat geloof ik ook, maar als je die problemen bij de wortel aanpakt, en ze dus niet de kans geeft te ontstaan (meer subsidie onderwijs, integratie etc.) zou dat veel effectiever zijn i.p.v. dat je allochtonen allemaal de schuld geeft en ze er alleen maar op afrekend. Ik bedoel, het is geen toeval dat veel criminelen allochtoon zijn, en dat zit heus niet in de genen maar in de leefomgeving. Besteed daar meer aandacht aan, alleen straffen lost en levert niets op.
Oud 12-02-2003, 20:39
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
Vind ik niet, ik vind het juist goed dat er ook rechtse mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:44
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
Ik had het niet over extreem-rechtse mensen
Oud 12-02-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Ciao Che schreef:
Te weinig, en dat is puur gemakshalve zoals nare man helemaal in het begin van dit topic al zei. Niet verder kijken dan je neus lang is.

Dat geloof ik ook, maar als je die problemen bij de wortel aanpakt, en ze dus niet de kans geeft te ontstaan (meer subsidie onderwijs, integratie etc.) zou dat veel effectiever zijn i.p.v. dat je allochtonen allemaal de schuld geeft en ze er alleen maar op afrekend. Ik bedoel, het is geen toeval dat veel criminelen allochtoon zijn, en dat zit heus niet in de genen maar in de leefomgeving. Besteed daar meer aandacht aan, alleen straffen lost en levert niets op.
nee hun blijven steunen helpt ook niet, hier worden ze al heel erg goed behandelt hoor, (ik heb t nu dus over mensen die terug blijven vallen)

En er zijn ook zat alloctonen die naar nederland komen die t al in zich hebben daar wordt dan toch ook niet naar gekeken?

ik vind wel dat die mensen geholpen moeten worden, maar niet steeds dat ze zielig gevonden moeten worden als ze t zelf niet willen en t wel op allerlei dingen gooien want dat is dan gewoon gelul hier hebben ze t gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:25
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
nee hun blijven steunen helpt ook niet, hier worden ze al heel erg goed behandelt hoor, (ik heb t nu dus over mensen die terug blijven vallen)
Maar je draait nu om mijn argument heen. Sterker nog, ik zie de link tussen mijn argument en jouw reactie niet. Een groep niet de schuld geven is niet synoniem aan steunen.
Maar als je het dan toch over steunen hebt:
Dat je links bent wil niet zeggen dat je alle allochtonen knuffelt en voortrekt maar dat je ze gelijk ziet aan autochtone Nederlanders en aangezien ze dat wegens sociale achterstand niet altijd zijn daarbij helpen/steunen.
En wat dat terugvallen betreft: Als mensen vaker terugvallen moeten ze geholpen en gestraft worden. Net zogoed als dat bij autochtone Nederlanders het geval is.
En er zijn ook zat alloctonen die naar nederland komen die t al in zich hebben daar wordt dan toch ook niet naar gekeken?
[/QUOTE]
Hoe wou je dat doen? Ik zie niet echt waar je nou voor pleit. Criminele allochtonen bij de grens weigeren?
Citaat:
ik vind wel dat die mensen geholpen moeten worden, maar niet steeds dat ze zielig gevonden moeten worden als ze t zelf niet willen en t wel op allerlei dingen gooien want dat is dan gewoon gelul hier hebben ze t gewoon goed
Alsjeblieft kan je wat duidelijker zijn.

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:40
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar het is toch wel een algemeen beeld dat iemand met een lagere opleiding eerder LPF stemt dan GL.
Mensen die een wat betere opleiding doen kunnen beter inschatten wanneer een politicus een verhaal vertelt over één geval dat niet representatief is voor andere soortgelijke gevallen.
ja dat klopt hoor, dat mensen met lagere opleidingen eerder LPF dan GL stemmen.
Maar de reden daarvoor is (deels), dat die mensen meestal vaker in probleemwijken wonen, waar o.a. problemen met allochtonen zijn. En die mensen zitten over het algemeen niet te wachten op een GL-beleid, omdat GL het juist eerder voor de allochtonen opneemt. Bij LPF gaat het juist omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:45
Quivarum
Quivarum is offline
Of wordt de Nederlander al vroeger in zijn leven realistisch...

Wat een arrogantie om over deze stelling een waardeoordeel uit te spreken. Wim Kok riep in 1982 op om in protest te komen tegen die vuile kapitalisten die de wereld kapot wilden maken. Nu zit hij in een zetel als commisaris bij de grootste Nederlandse commerciele instellingen zijn banksaldo te spekken. Waar is zijn ideologische strijd nu gebleven. Uit deze stelling kun je net zo goed afleiden dat de jeugd minder hypocriet is als ze is geweest toen de heer kok jong was.

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Vooroordeel, niet alle studenten komen uit middenstandswijken of villabuurten, en niet alle VMBO'ers wonen in achterstandswijken. Het is juist vreemd dat mensen uit achterstandswijken, die toch een laag inkomen hebben, stemmen op rechtse partijen die zich toch minder inzetten voor lagere inkomens en wel voor strenge aanpak van criminaliteit zijn, maar geen extra geld willen uittrekken voor preventieve projecten in achterstandswijken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 10:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
harder is niet beter
Oud 13-02-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:

Wat een arrogantie om over deze stelling een waardeoordeel uit te spreken. Wim Kok riep in 1982 op om in protest te komen tegen die vuile kapitalisten die de wereld kapot wilden maken. Nu zit hij in een zetel als commisaris bij de grootste Nederlandse commerciele instellingen zijn banksaldo te spekken. Waar is zijn ideologische strijd nu gebleven. Uit deze stelling kun je net zo goed afleiden dat de jeugd minder hypocriet is als ze is geweest toen de heer kok jong was.
Is dat zo? Ik heb Kok nooit echt een linkse rakker gevonden, Marijnissen zie ik dat bijv. nooit doen. Die man blijft tenminste trouw aan z'n idealen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef:
Vooroordeel, niet alle studenten komen uit middenstandswijken of villabuurten, en niet alle VMBO'ers wonen in achterstandswijken. Het is juist vreemd dat mensen uit achterstandswijken, die toch een laag inkomen hebben, stemmen op rechtse partijen die zich toch minder inzetten voor lagere inkomens en wel voor strenge aanpak van criminaliteit zijn, maar geen extra geld willen uittrekken voor preventieve projecten in achterstandswijken.
'over het algemeen' komen laag-opgeleiden wel meer uit de achterstandswijken.
Citaat:
joostje:
harder is niet beter
ligt er ook maar uit vanuit wiens oogpunt je het bekijkt
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ciao Che schreef:
[B]En er zijn ook zat alloctonen die naar nederland komen die t al in zich hebben daar wordt dan toch ook niet naar gekeken?
Hoe wou je dat doen? Ik zie niet echt waar je nou voor pleit. Criminele allochtonen bij de grens weigeren?

Alsjeblieft kan je wat duidelijker zijn.
[/QUOTE]

inderdaad criminelen alloctonen aan de grens weigeren, maar dat is niet ana de orde nu, dat klopt, maar ik vind dus kort maar krachtig dat ze wel geholpen moeten worden maar niet dat ze overal misbruik van gaan maken, als we alles blijven aan bieden ja dan is t wel makkelijk, ik heb t nu dus over mensen die terug blijven vallen en er niks aan willen doen, ik weet zelf ook wel dat er heel veel alloctonen zijn die geen kwade bedoelingen hebben maar wel een steuntje in de rug nodig hebben, daar gaat t nu dus niet over
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:15
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ja dat klopt hoor, dat mensen met lagere opleidingen eerder LPF dan GL stemmen.
Maar de reden daarvoor is (deels), dat die mensen meestal vaker in probleemwijken wonen, waar o.a. problemen met allochtonen zijn. En die mensen zitten over het algemeen niet te wachten op een GL-beleid, omdat GL het juist eerder voor de allochtonen opneemt. Bij LPF gaat het juist omgekeerd.
dat is voor mij niet de reden geweest dat ik daarop gestemt had, ik vond gl te soft met de andere dingen waar ze voor stonden, ik vind wel dat mensen te snap naar lpf kijken als zijnde die willen alle buitenlanders eruit hebben en groen links niet, alsof die partijen niks anders doen dan alleen over allochtonen discussieren
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:38
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
op zich niet. maar omdat ikzelf links ben zie ik liever dat de hele wereld ook links is.
hoewel we soms rechts nodig hebben om van politiek correct gezeik enzo af te komen, soms heeft rechts ook wel goede ideeen IMHO.
de hele wereld rust op rechts anders zou de economie helemaal plat liggen.... tuurlijk alleen rechts is niet goed in de politiek dan zou de natuur verkloot worden enzo. maar rechts is beter voor de wereld dan links! (links sux big time(behalve dat ze tenminste nog wat natuur willen behouden!!))
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:46
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

inderdaad criminelen alloctonen aan de grens weigeren

Dat is niet uitvoerbaar aldanniet omdat vluchtelingen meestal geen strafblad uit hun eigen land hebben en hebben ze die wel dan is die vaak erg scheef omdat de autoriteiten in het land waar ze uit vluchten niet zo democratish zijn als de onze (denk aan o.a. politieke vluchtelingen die voor hun leven worden bedreigd omdat ze een gevaar voor de machthebbers in dat niet-democratishe land zijn). Bovendien verschilt de definitie van crimineel gedrag tussen achterstandslanden en E.U. landen nogal.

, maar dat is niet ana de orde nu, dat klopt, maar ik vind dus kort maar krachtig dat ze wel geholpen moeten worden maar niet dat ze overal misbruik van gaan maken,

Fijn, zijn we het daar over eens. Ik denk overigens dat er niet veel mensen zijn die het hier niet mee eens zijn.

als we alles blijven aan bieden ja dan is t wel makkelijk,
ik heb t nu dus over mensen die terug blijven vallen en er niks aan willen doen,

Je treedt in herhaling, dat zei je net ook al, maar zoals ik toen ook al vroeg: Waar pleit je dan precies voor? Criminele allochtonen die herhaaldelijk crimineel gedrag vertonen (ik neem aan dat je dat met "terug blijven vallen" bedoeld ) het land uit zetten? Dat kan je toch niet maken? Die mensen zijn evengoed Nederlanders als autochtone Nederlanders. Wees dan consequent en zet die terugvallende autochtonen er ook uit. Wees dan realistisch consequent en houd zowel de allochtone als autochtone herhaaldelijk in crimineel gedrag vallende Nederlanders binnen, straf ze en help ze.
Of pleit je ervoor allochtone Nederlanders die 'steun' te ontnemen? Alle hulp (steun) die ze krijgen hebben ze blijkbaar nodig, autochtone Nederlanders die crimineel gedrag vertonen idem. Als ze blijven terugvallen in crimineel gedrag, moet er natuurlijk strenger naar omgekeken worden. Maar om dan onderscheid te gaan maken tussen autochtone en allochtonen Nederlanders is pure discriminatie.

Aangezien je geen duidelijke standpunten geeft weet ik ook niet echt wat je standpunten zijn (d0h) ik probeer zoveel mogelijk tussen je regels door te lezen maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van. Of je allochtonen het land uit wil zetten weet ik dus ook niet zeker. laten we hopen van niet . Zowel dan heb ik hierboven mijn tegenargument.

ik weet zelf ook wel dat er heel veel alloctonen zijn die geen kwade bedoelingen hebben maar wel een steuntje in de rug nodig hebben, daar gaat t nu dus niet over

Ow mooi
Oud 13-02-2003, 16:50
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je hebt gelijk, tegen zo'n scherpe, doortastende opmerking kunnen we niets inbrengen. Je hebt de Aristoteliaanse discussieleer goed onder de knie.

Eigenlijk zouden we jouw soort moeten uitroeien.
nederland voor nederlanders of niet dan
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
de hele wereld rust op rechts anders zou de economie helemaal plat liggen.... tuurlijk alleen rechts is niet goed in de politiek dan zou de natuur verkloot worden enzo. maar rechts is beter voor de wereld dan links! (links sux big time(behalve dat ze tenminste nog wat natuur willen behouden!!))
Kun je dit met statistieken onderbouwen?
Oud 13-02-2003, 16:54
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Citaat:
Martian schreef:
Jou fantastische argumentatie heeft me volledig van je gelijk overtuigd!

btw: ga buiten spelen
En jij bent zo slim om te denken dat christen unie links is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
nederland voor nederlanders of niet dan
Inderdaad. Dus ook voor Indische Nederlanders, Surinaamse Nederlanders, Antilliaanse Nederlanders (sorry, dat is dubbelop: Antillianen zijn al Nederlanders), Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders. EN voor vluchtelingen uiteraard.

Bedoelde je dit? Als het antwoord nee is, noem dan echt goede redenen waarom Nederland alleeen voor Nederlanders is.
Oud 13-02-2003, 17:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Afgezien van hun principiële standpunten klopt dat wel aardig.
Oud 13-02-2003, 17:41
@pie
@pie is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Kun je dit met statistieken onderbouwen?
van wereldniveau

1917-1990

kapitalisme vs communisme

1-0

niet dat ik het verder met theone87 eens ben
Oud 13-02-2003, 17:49
Martian
Martian is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Ja.
Goed he?
'redelijk links' zei ik overigens.
Oud 13-02-2003, 18:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
theone87nl schreef:

als je het natuur niet behoud kan je economie nog zo goed zijn, maar dan heb je er in de toekomst geen ene flikker meer aan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:17
@pie
@pie is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
Insinueer je dat alleen 'rechts' aandacht aan die problemen besteedt?
absoluut

en als bewijs van mijn domme rechtsheid mag je nu proberen mij uit te lullen

edit: dan neem ik wel aan dat je met 'aandacht besteden aan' ook 'werk maken van' bedoelt, anders zijn we nu al uitgepraat

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:23
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
@pie schreef:
absoluut

en als bewijs van mijn domme rechtsheid mag je nu proberen mij uit te lullen
Gast, 'domme rechtsheid' zijn jouw woorden. Zeker niet de mijne, probeer me geen woorden in de mond te leggen en wees niet zo kortzichtig en bevooroordeeld. En bedankt voor je aanbod maar, nee.

Dit topic en de politiek in het algemeen is niet bedoeld voor links om rechts de grond in te boren, noch andersom. Als jij denkt van wel, en zo bleek, zoek dan een andere forummer om je mening mee uit te vechten.
Bovendien, als ik behoefte heb aan een links-rechts discussie weet ik genoeg, veel oprechtere rechtse mensen, te vinden om er een mee te houden. Ik verdoe mijn tijd niet aan een discussie met een jou.

Oud 13-02-2003, 20:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Quivarum schreef:

Kok is meteen bij de FNV gegaan, waar hij directeur van was vóór hij premier werd. Erg veel sprake van idealen verloochenen is er bij hem dan ook niet.
Oud 13-02-2003, 20:58
Tox
Tox is offline
Nou ik vind dat in mijn leefomgeving juist steeds meer linkse personen lijken te komen dus ben het totaal niet eens met de stelling
Oud 13-02-2003, 21:04
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Tox schreef:
Nou ik vind dat in mijn leefomgeving juist steeds meer linkse personen lijken te komen dus ben het totaal niet eens met de stelling
Bij mij ook, maar dan voornamelijk omdat ik dit forum zo langzamerhand als leefomgeving ben gaan beschouwen
Oud 13-02-2003, 21:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
@pie schreef:
van wereldniveau

1917-1990

kapitalisme vs communisme

1-0

niet dat ik het verder met theone87 eens ben

Kapitalisme is (in Nederland iig) altijd met sociale trekken gepaard gegaan. Bovendien is er in de sovjet unie nooit communisme geweest, en is links niet per definitie communistisch. Kortom, een grote hoop bullshit.
Oud 13-02-2003, 21:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
'over het algemeen' komen laag-opgeleiden wel meer uit de achterstandswijken.
Uit onderzoek is gebleken dat er in achterstandswijken juist niet massaal op de LPF hebben gestemd op 15 mei. Dit waren voornamelijk stedelijke gebieden waar men bang was dat problemen ook naar hen zouden komen, die zij zagen. Zie onder andere het artikel "Is falend grote steden beleid oorzaak LPF winst?" uit uhh moet ik nog even opzoeken.
Oud 13-02-2003, 22:11
Nate
Nate is offline
Voor elke rechts is er een links, op zijn eigen tijd en plaats. Balans is er toch wel, omdat de eerstgeborenen onder een all-out rechts regime het ergens niet mee eens gaan zijn, en de logische opvolging is een links verzet. Zo draait dat om en om; ik zie dan ook niet in waarom ik mezelf met links danwel rechts zou associëren.

Voor mij is 't allemaal hetzelfde, mensen met een mening.
Oud 13-02-2003, 22:59
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
het is steeds beter dat jeugd eindelijk eens gaat nadenken nu de rest nog
Oud 13-02-2003, 23:14
@pie
@pie is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
Gast, 'domme rechtsheid' zijn jouw woorden. Zeker niet de mijne, probeer me geen woorden in de mond te leggen en wees niet zo kortzichtig en bevooroordeeld. En bedankt voor je aanbod maar, nee.

Dit topic en de politiek in het algemeen is niet bedoeld voor links om rechts de grond in te boren, noch andersom. Als jij denkt van wel, en zo bleek, zoek dan een andere forummer om je mening mee uit te vechten.
Bovendien, als ik behoefte heb aan een links-rechts discussie weet ik genoeg, veel oprechtere rechtse mensen, te vinden om er een mee te houden. Ik verdoe mijn tijd niet aan een discussie met een jou.

sorry, ik werd een beetje ziek van alle reply's (ook in andere topics) die in de 'rechts=dom' trend zitten.. maar dan nog blijft de vraag: welke maatregelen heeft 'links' voorgenomen om immigrerende mensen te integreren in onze samenleving... een cursusje is heel leuk en aardig, maar wat als ze een onvoldoende scoren? een heropvoedingscursus voor allochtone (jongere) personen is heel leuk en aardig, maar waarom niet een heropvoedingskamp zoals de 'gewone' nederlandse jongere moet meemaken? antwoorden op die vragen kan ik dus echt nergens terugvinden, en ik kan ook totaal niet verzinnen waarom ze niet terug te vinden zijn...
Oud 14-02-2003, 00:07
@pie
@pie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Kapitalisme is (in Nederland iig) altijd met sociale trekken gepaard gegaan. Bovendien is er in de sovjet unie nooit communisme geweest, en is links niet per definitie communistisch. Kortom, een grote hoop bullshit.
niet bullshit, gewoon generaliserend net zoals iedereen hier...

de ideale mix is gewoon een combinatie van links en rechts... rechts is allesbehalve ideaal omdat de bevolkingsgroepen met de laagste inkomens/kunnens zichzelf niet kunnen onderhouden, maar een compleet linkse wereld zou zichzelf naar de 3e wereld bombarderen... tis maar net waar je voor kiest... ik kies CDA, niet omdat ik katholieke ouders heb, maar gewoon omdat ze het beste van beide werelden bieden.. PvdA is me dan gewoon niet rigoreus genoeg in hun aanpak van diverse profiteurs (en daar bedoel ik helemaal niet de allochtone bevolking mee)...
Oud 14-02-2003, 08:34
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Afgezien van hun principiële standpunten klopt dat wel aardig.
Toch wordt de ChristenUnie tot de kleine rechtse partijen gerekend
Oud 14-02-2003, 08:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
@pie schreef:
niet bullshit, gewoon generaliserend net zoals iedereen hier...

de ideale mix is gewoon een combinatie van links en rechts... ik kies CDA, maar gewoon omdat ze het beste van beide werelden bieden..
aardige post, wel over het algemeen mee eens. Ik stem Groelinks omdat ik denk dat ze het beste van beide werelden bieden .
Oud 14-02-2003, 08:42
*Burning water*
Citaat:
Joostje schreef:
aardige post, wel over het algemeen mee eens. Ik stem Groelinks omdat ik denk dat ze het beste van beide werelden bieden .
Nu kan ik er aankomen met D66, zelfde argument, maar ik heb nog nooit mogen stemmen...
Oud 14-02-2003, 10:05
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Toch wordt de ChristenUnie tot de kleine rechtse partijen gerekend
Op moreel gebied kun je de ChristenUnie moeilijk de meest vooruitstrevende partij in het parlement noemen . Maar verder, op sociaal gebied vooral, heeft CU overwegend linkse standpunten...
Oud 14-02-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Ciao Che schreef:
nou ik vind dat mensen die meerdere malen in contact komen met justitie, minder de kans moeten krijgen op strafvermindering ect (dus ook autochtonen)Minder extra fratsen waar ze zogenaamd beter door worden, dat vind ik flauwekul...ik ben sowieso voor dat de straffen hier in nederland harder moeten worden, maar daar gaat t hier niet over.

Ik vind dat ze hier in nederland zelf ook heel erg discrimineren, want alloctonen krijgen bijna overal voorrang op, en wordt alles maar voor voeten gegooid(dit is een feit geen mening kan dus niet over gediscusieerd worden) Maar daar worden autochtonen worden daar toch ook rechter door, of denk ik dan weer verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:38
*Burning water*
Citaat:
spacegirl schreef:

Ik vind dat ze hier in nederland zelf ook heel erg discrimineren, want alloctonen krijgen bijna overal voorrang op, en wordt alles maar voor voeten gegooid(dit is een feit geen mening kan dus niet over gediscusieerd worden) Maar daar worden autochtonen worden daar toch ook rechter door, of denk ik dan weer verkeerd?
Misschien wel. Echt 'linkse' mensen denken dat het goed is dat juist allochtonen een betere kans krijgen op de arbeidsmarkt, omdat het voor hen in het algemeen moeilijker is aan een baan te komen.
Zolang er niet sprake is van echt voortrekken, maar alleen voorkeur bij gelijke geschiktheid, vind ik het goed dat achterstandsgroepen op die manier worden geholpen.
Oud 14-02-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef:
Misschien wel. Echt 'linkse' mensen denken dat het goed is dat juist allochtonen een betere kans krijgen op de arbeidsmarkt, omdat het voor hen in het algemeen moeilijker is aan een baan te komen.
Zolang er niet sprake is van echt voortrekken, maar alleen voorkeur bij gelijke geschiktheid, vind ik het goed dat achterstandsgroepen op die manier worden geholpen.
daar heb je wel gelijk in over de mensen die moeilijker aan een baan kunnen komen, maar daar gaat de topic niet over, hoe komt t dat de jeugd rechtser en rechtser wordt, er is wel sprake van voortrekkerij,dat is zelf toegegeven en in de krant en alles gestaan dus er is duidelijk sprake van voortrekkerij denk aan huizen en extra hulp dat mensen krijgen als er iets gebeurd, en de bescherming van jezelf en andere.... er is overduidelijk sprake van voortrekkerij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten