Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 19:59
Isa
Isa is offline
jongerenlagerhuis, hier, overal pleiten ze voor rechtsere straffen en ze worden steeds conservatiever.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 20:07
Verwijderd
Allemaal waan van de dag. Jongeren kunnen net zo goed als volwassenen niet overweg met vage gevoelens van onvrede. In plaats van constructieve oplossingen te bedenken voor de samenleving als geheel, kiest men voor de makkelijke weg: het opdelen van de samenleving in 'wij' en 'zij', in goeden en slechten. Pim heeft daar zijn steentje aan bijgedragen, Balkenende, Zalm en Herben proberen dat voort te zetten.

Het is zó gemakkelijk. Als het slecht gaat in een land, geef je gewoon de armste, de minst aangepaste, de zwakste groep de schuld. Die kunnen zich niet goed verweren en zíjn vaak ook de oorzaak van een hoop problemen. Maar moet je ze daarom uitkotsen? Níemand is gebaat bij een tweedeling. Harder straffen, roepen om herstel van normen en waarden: het is een zwaktebod. Het is de simpele korte-termijnoplossing die voorbij gaat aan de wérkelijke oorzaken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:12
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het is zó gemakkelijk. Als het slecht gaat in een land, geef je gewoon de armste, de minst aangepaste, de zwakste groep de schuld. Die kunnen zich niet goed verweren en zíjn vaak ook de oorzaak van een hoop problemen.
Idd zolang ze hetzelf maar goed hebben, en het goed blijven hebben, ten kosten van andere..
Oud 10-02-2003, 20:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het is inderdaad diep triest. Allochtonen krijgen zlfs daar af en toe overal de schuld van.

Progressief aan de top!
Oud 10-02-2003, 20:40
theone87nl
theone87nl is offline
hehe gaat het eindelijk de goede kant op!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
Nounou, met een SS-logo (of iets dergelijks) als avatar zelfs!Rechtser kan niet.

Jij bent echt
Oud 10-02-2003, 20:47
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
Oud 10-02-2003, 20:51
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Hooligirl schreef:
Te dom om te poepen....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Te dom om te poepen....
whaha
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:57
Verwijderd
Ja, viel mij ook al op. Ik merk het aan vrienden, die zijn veel rechtser dan ik. Ik ben tegen hen constant bezig allochtonen te verdedigen, uit te leggen dat strenger straffen alleen niet werkt en ga zo maar door. Ik vind het een vervelende ontwikkeling, maar ja, ik ben er eentje van de verdoemde linkse kerk en die hebben geen recht van spreken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Che, ik sta geheel aan jouw kant! Ook ik hoor bij die 'linkse kerk'. Maar ja, beter in ieder geval dan de gristelijke kerk.
Oud 10-02-2003, 21:06
Verwijderd
Gelukkig is het nog altijd een feit dat studenten over het algemeen redelijk links zijn...immers, studenten stemmen eigenlijk helemaal niet vaak VVD, maar over het algemeen SP/GL. En het zijn toch vaak de studenten, in ieder geval de politicologen, bestuurskundigen en juristen die later de grootste invloed zullen uitoefenen op de te varen koers en de politieke besluitvorming.

Gelukkig zijn het over het algemeen de minst intelligente mensen die blind rechts zijn. Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectueel' gehoord? Ik niet...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
juristen zijn toch juist vaak ballen (en derhalve VVD'ers)?
Oud 10-02-2003, 21:10
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind dat je als mens elkaar moet helpen, i.p.v. het leven van elkaar te verzuren. Mensen moeten elkaar eens accepteren.
Daarom ben en blijf ik links.
Oud 10-02-2003, 21:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
'rechtse intellectueel'
of rechts anarchisme (uit de maat marcheren)
Oud 10-02-2003, 21:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben links.

Maar op gebied van militaire zaken ben ik rechts.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef:
Nah, dat valt wel mee. Het verschilt natuurlijk ook wel enigszins per stad. Er is een bepaalde categorie rechtenstudenten die inderdaad VVD stemmen, maar dat zijn de ballo's die niet nadenken en blindelings hun corporale pappie nadoen in stemgedrag...over het algemeen stemmen studenten links, ongeacht welke studie ze doen.

Alleen geneeskunde en tandheelkunde stemmen van oudsher altijd VVD. Maarja, die hebben het geld natuurlijk met de paplepel ingegoten gekregen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef:
Er is een bepaalde categorie rechtenstudenten die inderdaad VVD stemmen, maar dat zijn de ballo's die niet nadenken en blindelings hun corporale pappie nadoen in stemgedrag...
Die heb je bij mij in Leiden zeker veel? Ik zie af en toe van die studenten in 3-delig grijs rondlopen, waardoor ze er nu al als hun opa uitzien...

Dat moeten haast wel ballen zijn.
Oud 10-02-2003, 21:19
Verwijderd
Ohja, maar Leiden is een bekend corporaal bolwerk natuurlijk, net zoals Groningen. Dat zijn geloof ik wel de twee ergste steden: in ieder geval met de hoogste percentages studenten die lid zijn van een vereniging.

Overigens is niet elke student die lid is van een vereniging en in 3D loopt een rechtse bal. Kijk bv. maar naar Augustinus in Leiden: daar lopen de leden er ook wel redelijk traditioneel bij, maar over het algemeen is dat een vrij linkse vereniging (ook zonder traditionele ontgroening).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef:
Hej niet generaliseren mang, ik studeer rechten en ben links. Castro is trouwens jurist, hij was advocaat. En linkser dan Castro kan bijna niet
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Hej niet generaliseren mang, ik studeer rechten en ben links. Castro is trouwens jurist, hij was advocaat. En linkser dan Castro kan bijna niet
Ik zei ook: vaak En misschien geldt dat ook alleen in Nederland.
Oud 10-02-2003, 21:35
Ciao Che
Ciao Che is offline
In mijn klas ben ik samen met twee vriendinnen de enigen die links zijn. Dat lijdt nog wel eens tot leuke discussies . Maar mijn school is niet bepaald representatief voor heel Nederland, dus ik zou eigenlijk niet weten of jongeren rechtser zijn geworden.
Oud 10-02-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef:
betekend dat dat jouw vitale functies achteruit gaan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
In mijn klas ben ik samen met twee vriendinnen de enigen die links zijn. Dat lijdt nog wel eens tot leuke discussies . Maar mijn school is niet bepaald representatief voor heel Nederland, dus ik zou eigenlijk niet weten of jongeren rechtser zijn geworden.

Bij mij zijn er maar 5 rechts ofzo van de 30
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Havock schreef:
betekend dat dat jouw vitale functies achteruit gaan?
Hope so
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 10:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Ik zei ook: vaak En misschien geldt dat ook alleen in Nederland.
Hier nog een enigszins linkse jurist (en dan doe ik nog bedrijfskunde ook, om helemaal alle vooroordelen weg te nemen )

Merk trouwens bij de meeste mensen die ik spreek op m'n studie dat ze niet zo rechts zijn hoor. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de mensen waar ik contact mee heb... Die stemmen grootdeels op de linkse partijen...
Oud 11-02-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Merk trouwens bij de meeste mensen die ik spreek op m'n studie dat ze niet zo rechts zijn hoor. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de mensen waar ik contact mee heb... Die stemmen grootdeels op de linkse partijen...
Dan hebben we het vast niet over de fijne bewoners van het Elegast-huis
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:47
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Tja, de verrechtsing van de samenleving is wel logisch. De aard van de mens is om te delen, maar in tijden dat het economisch minder gaat is dat anders. Er moet eerst iets te delen zijn voor er iets gedeeld kan worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan hebben we het vast niet over de fijne bewoners van het Elegast-huis
Alsof ik die ooit nog spreek
Oud 11-02-2003, 11:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Tja, de verrechtsing van de samenleving is wel logisch. De aard van de mens is om te delen, maar in tijden dat het economisch minder gaat is dat anders. Er moet eerst iets te delen zijn voor er iets gedeeld kan worden.
Denk juist dat door de enorme luxe van de afgelopen 10 jaar men verrechtst is...
Oud 11-02-2003, 11:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik denk dat het wel meevalt. Als je kijkt naar de uitslag van de scholierenverkiezingen, of de verkiezingen in het jeugdjournaal.

Zolang mensen maar nadenken, zal het zo'n vaart niet lopen. Maar dat is denk ik juist het probleem. Bij mij in de klas stemt het merendeel CDA, hoewel ze niet weten waar die partij voor staat. Soms probeer ik wel mensen te overtuigen van het goede van linkse partijen, of in elk geval te laten nadenken over wat ze stemmen; de meesten zijn niet geinteresseerd en blijven zo bij hun onbeargumenteerde keus
Oud 11-02-2003, 11:10
Verwijderd
Dat denk ik ook.

Na de Tweede Wereldoorlog was het ethos eerst, Nederland gezamelijk weer op te bouwen. Toen hoorde je niemand over een gebrek aan normen en waarden. De kerk was groot en machtig, iedereen was arm, dus mensen moesten samen de schouders eronder zetten.

De decennia daarop nam onder invloed van groeiende welvaart het individualisme toe. Niemand leefde meer écht onder de armoedegrens, iedereen had grondrechten. Echter, dat invididualisme schoot (uiteraard) door. Mensen die al veel hadden, wilden nog meer en werden egoďstisch. Want inplaats van een gedeelte van hun vele geld af te staan aan de zwakkeren, wilden ze alles voor zichzelf houden, met als argument 'maar ik heb er toch hard voor gewerkt?' (het schoolvoorbeeld van de VVD-ideologie).

De mensen die veel hadden, konden het niet hebben dat ze geld moesten geven aan degenen die weinig hadden. Daarom besloten ze maar om de armen de schuld te geven van een 'gebrek aan normen en waarden', van zinloos geweld. De 'linkse kerk' kreeg de schuld van alle problemen met allochtonen, waarbij voor het gemak maar even vergeten werd dat ook onder Paars de aantallen vluchtelingen al sterk terugliepen.

Dan zijn dit nog de mensen die er énigszins over nadenken, die kiezen voor de VVD omdat ze hun eigen zuurverdiende centjes voor zichzelf willen houden. Er zijn er natuurlijk evenzoveel die VVD/CDA/LPF stemmen omdat ze niks beters weten. Die denken 'oh, mijn pa stemt VVD/CDA, laat ik het ook maar doen'. Of ze kicken alleen op hardere, hogere straffen en een 'sociaal en solide beleid'.

Humanity is doomed.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:34
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
als je links bent ben je dom
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:42
Martian
Martian is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Che, ik sta geheel aan jouw kant! Ook ik hoor bij die 'linkse kerk'. Maar ja, beter in ieder geval dan de gristelijke kerk.
FYI: een heleboel Christenen zijn behoorlijk links. De CU bijvoorbeeld is een redelijk linkse partij, en veel christenen stemmen ook GL.

De reden dat de CU nog zo klein is en het CDA zo groot is dat veel Christenen het belangrijk vinden dat een Christelijke partij veel in te brengen heeft in Nederland, ook al vind ik persoonlijk het CDA nauwelijks meer CHristelijk.
Balkenende heeft natuurlijk een degelijke gereformeerde uitstraling, en Christenen zien graag een Christen als premier.
Anders had de CU, en misschien ook wel GL, nooit zo veel stemmen verloren.

Dit vooroordeel over Christenen is dom, onbeargumenteerd, en stelt jou gelijk aan de gemiddelde domme racist.
Oud 11-02-2003, 11:44
Martian
Martian is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Jou fantastische argumentatie heeft me volledig van je gelijk overtuigd!

btw: ga buiten spelen
Oud 11-02-2003, 12:01
Verwijderd
ik vind t niks niet gek, als je heel vaak geconfronteerd wordt met buitenlandse mensen, die alleen maar problemen veroorzaken en t niet zelf op kunnen lossen en mensen erbij halen, of t meteen op discriminatie gooien, dan gaan mensen vanzelf de rug tegen hun keren.

(ik bekijk t per persoon,per situatie) maar je kunt er niet omheen dat dit de waarheid is, en waardoor mensen rechts worden
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:32
Mmmmm
Mmmmm is offline
De jeugd wordt steeds rechtser, omdat de discussie van tegenwoordig alleen nog maar gaat over 'dat alles anders moet' . En om het allemaal eens anders te doen is het na jarenlange (vooral) linkse besluiten nodig om het nu eens van rechts aan te pakken. Ikzelf ben het niet met de rechtse aanpak eens, ik zit in het midden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
Je hebt gelijk, tegen zo'n scherpe, doortastende opmerking kunnen we niets inbrengen. Je hebt de Aristoteliaanse discussieleer goed onder de knie.

Eigenlijk zouden we jouw soort moeten uitroeien.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
goh en rechtse mensen zijn dooddoeners.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Martian schreef:
FYI: een heleboel Christenen zijn behoorlijk links.Niet genoeg, want het CDA heeft nog veel te veel macht. De CU bijvoorbeeld is een redelijk linkse partij, en veel christenen stemmen ook GL.

De reden dat de CU nog zo klein is en het CDA zo groot is dat veel Christenen het belangrijk vinden dat een Christelijke partij veel in te brengen heeft in Nederland, ook al vind ik persoonlijk het CDA nauwelijks meer CHristelijk.
Balkenende heeft natuurlijk een degelijke gereformeerde uitstraling, en Christenen zien graag een Christen als premier.
Anders had de CU, en misschien ook wel GL, nooit zo veel stemmen verloren.

Dit vooroordeel over Christenen is dom, onbeargumenteerd, en stelt jou gelijk aan de gemiddelde domme racist.
Ik weet dat het CHristenen zijn maar strenge christenen sprken over zichzelf als Gristenen.
Dat ik me zo negatief uitlaat over christenen heeft ook deels te maken met het feit dat ik overtuigd atheist ben.
Maar je hebt gelijk, mijn statement daarboven is inderdaad wat kort door de bocht. Excuses aan iedereen die ik daarmee beledigd heb.
Oud 11-02-2003, 15:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Allemaal waan van de dag. Jongeren kunnen net zo goed als volwassenen niet overweg met vage gevoelens van onvrede. In plaats van constructieve oplossingen te bedenken voor de samenleving als geheel, kiest men voor de makkelijke weg: het opdelen van de samenleving in 'wij' en 'zij', in goeden en slechten. Pim heeft daar zijn steentje aan bijgedragen, Balkenende, Zalm en Herben proberen dat voort te zetten.

Het is zó gemakkelijk. Als het slecht gaat in een land, geef je gewoon de armste, de minst aangepaste, de zwakste groep de schuld. Die kunnen zich niet goed verweren en zíjn vaak ook de oorzaak van een hoop problemen. Maar moet je ze daarom uitkotsen? Níemand is gebaat bij een tweedeling. Harder straffen, roepen om herstel van normen en waarden: het is een zwaktebod. Het is de simpele korte-termijnoplossing die voorbij gaat aan de wérkelijke oorzaken.
hm ,volgens mij zeg je nu niks anders dan:"jongeren zijn inderdaad rechtser geworden maar er is een reden voor", wat natuurlijk wel de waarheid is daar niet van...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gelukkig zijn het over het algemeen de minst intelligente mensen die blind rechts zijn. Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectueel' gehoord? Ik niet...
Nee, deze opmerking getuigt van grote intelligentie

Waar slaat dit nou op? "Alle rechtse mensen zijn dom". Wat is dat nou voor baggerredenatie? Ik neem aan dat je toch zelf ook wel aanvoelt dat dit een belachelijke generalisatie is?
Oud 11-02-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ik vind t niks niet gek, als je heel vaak geconfronteerd wordt met buitenlandse mensen, die alleen maar problemen veroorzaken en t niet zelf op kunnen lossen en mensen erbij halen, of t meteen op discriminatie gooien, dan gaan mensen vanzelf de rug tegen hun keren.

(ik bekijk t per persoon,per situatie) maar je kunt er niet omheen dat dit de waarheid is, en waardoor mensen rechts worden
Mee eens!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:53
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
Dus? Word je maar rechts?
Insinueer je dat alleen 'rechts' aandacht aan die problemen besteedt?
Oud 11-02-2003, 18:54
Verwijderd
Is het erg om rechts te zijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:03
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
eddie schreef:
Is het erg om rechts te zijn ofzo
Vind ik niet, ik vind het juist goed dat er ook rechtse mensen zijn.
Oud 11-02-2003, 20:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Bij mij zijn er maar 5 rechts ofzo van de 30
het rijkeluis kindje uit het Gooi, die de problemen in een achterstandwijk niet kent. Als je in Kralingen-West als blanke gaat wonen wordt je vanzelf wel rechts
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:38
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je hebt gelijk, tegen zo'n scherpe, doortastende opmerking kunnen we niets inbrengen. Je hebt de Aristoteliaanse discussieleer goed onder de knie.

Eigenlijk zouden we jouw soort moeten uitroeien.
niet voordat jouw soort van de aardbodem is verdwenen; met dit soort opmerkingen ben ik al een paar keer geband.

Heren forumbazen, wanneer wordt is tegen deze malloot ingegerepen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:49
NN
NN is offline
Ik ben rechtenstudent in Groningen en PvdA-stemmer. Ik zie bij ons werkelijk alles bij de colleges; van internationale socialisten die meededen aan de rellen op de top in Genua tot de corpsballen (Vindicaters) die net als paps VVD stemmen.

Mijn eigen beeld is dat studenten in het wetenschappelijk onderwijs behoorlijk vaak links stemmen, SP, GL en PvdA, en lager opgeleiden op een MBO zich laten beďnvloeden door de populistische praatjes van de LPF.

(Voor BARON (leuk dat je weer terug bent): De sociale grotestedenaanpak van PvdA'er Job Cohen in Amsterdam werpt meer vruchten af dan het zéro-tolerance-beleid van Leefbaar Rotterdam in jouw stad.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:53
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef:

(Voor BARON (leuk dat je weer terug bent): De sociale grotestedenaanpak van PvdA'er Job Cohen in Amsterdam werpt meer vruchten af dan het zéro-tolerance-beleid van Leefbaar Rotterdam in jouw stad.)
dat zel wel ja, toevallig krijgt Amsterdam veel meer subsidie en zijn de problemen daar veel kleiner dan in Rotterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten