Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 20:37
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Volgens mij verschilt het beleid per regio (lees effe pagina 1... onderaan)
Oud 15-04-2003, 09:11
Nocturnal
Nocturnal is offline
Euuhh even over die irritante zogenaamde "dieven", de kleine blaadjes die vaak tussen de stam en een arm groeien. Veel mensen zeggen dat je die er uit moet halen omdat ze veel energie zouden verbruiken. Weten jullie wat daar waar van is? Graag advies!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Edgecrusher schreef op 15-04-2003 @ 10:11:
Euuhh even over die irritante zogenaamde "dieven", de kleine blaadjes die vaak tussen de stam en een arm groeien. Veel mensen zeggen dat je die er uit moet halen omdat ze veel energie zouden verbruiken. Weten jullie wat daar waar van is? Graag advies!
Ik zou niet weten waarom die meer energie zouden verbruiken dan andere blaadjes. Ik laat ze er gewoon op zitten, voor een plant is het ook niet alles om kaalgeplukt te worden. Daarmee zou je dus wel energie verspillen, die de plant eerst in dat blad heeft gestopt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:20
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
snees schreef op 15-04-2003 @ 15:58:
Ik zou niet weten waarom die meer energie zouden verbruiken dan andere blaadjes. Ik laat ze er gewoon op zitten, voor een plant is het ook niet alles om kaalgeplukt te worden. Daarmee zou je dus wel energie verspillen, die de plant eerst in dat blad heeft gestopt.
Aan deze blaadje komen geen toppen dus ik het verspilling van energie om ze te laten groeien... lijkt me vrij logisch... Veel mensen verwijderen ze... Ik wou dus even weten of dat verstandiger is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:40
harrie the 5th
Citaat:
Edgecrusher schreef op 15-04-2003 @ 10:11:
Bij tomaten werkt dat om de vruchten groter te krijgen, of het bij wiet zo is weet ik niet... ze ruiken wel naar tomatenplanten...
Oud 17-04-2003, 09:53
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
ik heb nu een plant thuis staan in de tuin
een white widdow stekje
ik wil graag op mn kamer gaan kweken in mijn kast of in een bergruimte op mn kamer, maar mn ouders mogen het niet weten, duz ik vraag me af, gaat het erg ruiken als je op je kamer kweekt???
en kvraag me ook af waar ik een goede lamp kan kopen?? die niet te duur is, geen lamp van 90 euro dus...kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:04
Griller
Griller is offline
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 17-04-2003 @ 10:53:
ik heb nu een plant thuis staan in de tuin
een white widdow stekje
ik wil graag op mn kamer gaan kweken in mijn kast of in een bergruimte op mn kamer, maar mn ouders mogen het niet weten, duz ik vraag me af, gaat het erg ruiken als je op je kamer kweekt???
en kvraag me ook af waar ik een goede lamp kan kopen?? die niet te duur is, geen lamp van 90 euro dus...kan iemand mij helpen?
Dat kun je niet verbergen van je ouders, het ruikt te erg en de afzuiging enzo maakt ook veel lawaai..
Oud 17-04-2003, 10:26
harrie the 5th
Citaat:
Griller schreef op 17-04-2003 @ 11:04:
Dat kun je niet verbergen van je ouders, het ruikt te erg en de afzuiging enzo maakt ook veel lawaai..
En anders merken ze het zeker aan de energierekening
Oud 17-04-2003, 20:53
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
ow dat is wel heel erg kut, ik wil zo graag zelf kweken maar die kut ouders van mij ook
dan moet ie maar in de tuin verder groeie, khoop dat daar iets van te roken valt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:09
harrie the 5th
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 17-04-2003 @ 21:53:
ow dat is wel heel erg kut, ik wil zo graag zelf kweken maar die kut ouders van mij ook
dan moet ie maar in de tuin verder groeie, khoop dat daar iets van te roken valt
geloof mij maar, met buitenwiet ben je wel even zoet als je een gezonde plant hebt....
Oud 18-04-2003, 00:45
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Buitenwiet ruleert altijd, zeker als je het zelf kweek. Daar kunnen geen lampen, afzuigers en meststoffen tegen op.

De vraag is, wat is de ultieme buitensoort? Er zijn aardig wat mensen die bijv. K2 buiten kweken, maar goed, dat is dan gewoon een veredelde binnenplant (heb ze zelf ook gehad...). Purple soorten doen het altijd goed, maar ik heb het liever groen.

Verder hou ik van kleine planten, ze moeten ook mooi staan in de tuin, en die planten van een meter of 3, wat buitenplanten al snel worden, sja dat vind ik niet zo mooi(het gaat hier dus echt om het uiterlijk vd plant.

Heeft iemand nog tips? Echte, groene buitensoorten, die niet veel hoger dan 1.50 meter worden, geen veredelde binnensoort zijn, en vroeg/kort bloeien?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 08:42
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
ik heb die plant nu al een week ofzow in de tuin, en hijs aardig aan ut groeien, hij groeit zelfs al helemaal scheef , dus k heb er een stokje naast gezet waarlangs hij kan groeien
maar worden die planten echt 1.5 meter? 3 meter??? volgens mij heb k dan een te kleine pot
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:06
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
kvraag me ook af of die stam nog dikker gaat worden, want ik heb nu zon slap stammetje van 1 cm breed ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 18-04-2003 @ 10:06:
kvraag me ook af of die stam nog dikker gaat worden, want ik heb nu zon slap stammetje van 1 cm breed ofzo
Jaaa, na een tijd is die stam echt veel dikker en steviger (logisch). En planten van 3 meter zijn een uitzondering, meestal 1,5 - 2 meter
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:16
harrie the 5th
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 18-04-2003 @ 09:42:
ik heb die plant nu al een week ofzow in de tuin, en hijs aardig aan ut groeien, hij groeit zelfs al helemaal scheef , dus k heb er een stokje naast gezet waarlangs hij kan groeien
maar worden die planten echt 1.5 meter? 3 meter??? volgens mij heb k dan een te kleine pot
Moet je em in de tuin poten, groeit ie ook harder.....
Oud 18-04-2003, 16:28
Griller
Griller is offline
Met buitenplanten kun je het beste white widow of special super skunk poakken die zijn het beste buiten ...
Oud 18-04-2003, 23:13
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Dude die White Widdow en Superskunk zijn binnenplanten. Je hebt of veredelde binnenplanten of planten met een interessante naam die de lading niet dekt. Serieus, echte White Widow is niet fatsoenlijk buiten te kweken.

En in de volle grond worden ze inderdaad zo groot. En dat terwijl ik hou van kleinere planten, en er alles aan doe ze onder de 2 m te houden. Het gaat vanzelf... De natuur... Maar goed, tips zijn nog steeds welkom voor de kleinere soorten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 01:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 19-04-2003 @ 00:13:
Dude die White Widdow en Superskunk zijn binnenplanten. Je hebt of veredelde binnenplanten of planten met een interessante naam die de lading niet dekt. Serieus, echte White Widow is niet fatsoenlijk buiten te kweken.

En in de volle grond worden ze inderdaad zo groot. En dat terwijl ik hou van kleinere planten, en er alles aan doe ze onder de 2 m te houden. Het gaat vanzelf... De natuur... Maar goed, tips zijn nog steeds welkom voor de kleinere soorten.
kijk eens naar de foto's van mijn white widow planten hierboven..

mijn planten zijn nooit hoger dan 1m90 geworden, kweek al x aantal jaren met uitgekomen zaadjes in turfmolpotjes. goede opbrengst, en helemaal organisch gekweekt
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:50
Griller
Griller is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 19-04-2003 @ 00:13:

Dude ik heb hier al meer dan 3 jaar ervaring mee ( of ja ik , mijn broer dan )
Oud 20-04-2003, 01:46
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
sorrie broeder, drie jaar is nog niet de helft van mijn zoektocht naar de ideale buitenplant, laat staan van de praktijkervaring. Serieus, ik ga echt niet in het wilde weg lullen hierover, maar iedere tip is natuurlijk welkom! Waar heb je je zaad/stekkies dan vandaan, van die WW? Ik ben dan echt wel geïnteresseerd hoor!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:51
harrie the 5th
Citaat:
Buitengewoon schreef op 20-04-2003 @ 02:46:
sorrie broeder, drie jaar is nog niet de helft van mijn zoektocht naar de ideale buitenplant, laat staan van de praktijkervaring. Serieus, ik ga echt niet in het wilde weg lullen hierover, maar iedere tip is natuurlijk welkom! Waar heb je je zaad/stekkies dan vandaan, van die WW? Ik ben dan echt wel geïnteresseerd hoor!
Maar waarom wil je zo'n kleine plantjes, ben je bang dat de buren em zien, en jatten?
Oud 22-04-2003, 12:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 20-04-2003 @ 02:46:
komt van de organic earth growshop in maastricht (www.organicearth.nl)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:25
Griller
Griller is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-04-2003 @ 13:27:
komt van de organic earth growshop in maastricht (www.organicearth.nl)
Idd of moet je es op highlife kijken
en dan de seedbank , of naar sensiseeds taan kijken daar staan mooi op foto's!
Oud 28-04-2003, 19:50
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Afghaan (skunk)..dat zijn schappelijke plantjes..de grootste werd ongeveer 1.60m..de potten hadden een diameter van 40 cm.

Top 44..schijnt ook niet erg groot te worden..en je zou binnen 44 dagen kunnen oogsten ( hierover graag een bevestiging? )

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 17:39
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Klein omdat ik in het 'ouwelullenstadium' ben dat die planten ook mooi moeten zijn in de tuin, en steeds zo'n lelijke 'boom' tussen de andere planten is geen gezicht. Verder leveren grote planten veel knipwerk op, en zoveel hoeft het voor mij niet op te brengen... Liever klein en compact.
Laat in de volle grond zetten help wel een beetje, maar dan krijg je weer zo'n uitgestrekte plant, da's ook lelijk.

Top44, btw binnenplant, is idd na 44 dagen oogstrijp, maar het is dus zo'n opgefokte soort, dat hoeft van mij niet. Top44 wordt tegenwoordig ook vaan Victory genoemd (dit ligt een beetje aan de Nijmegen - Arnhem rivaliteit ).

Maar heeft iemand ooit bij http://whitewidowweb.com/ besteld, of bij soma seeds, en zoja wat?
Ziet er in ieder geval goed uit en aan Ingemar en Soma hoeft niet getwijfeld te worden
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 23:29
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Hoe kan die top44 zo snel gaan??!

Daar kan ik echt niet bij gewoon...
Oud 30-04-2003, 10:32
harrie the 5th
Citaat:
Buitengewoon schreef op 29-04-2003 @ 18:39:

Top44, btw binnenplant, is idd na 44 dagen oogstrijp, maar het is dus zo'n opgefokte soort, dat hoeft van mij niet. Top44 wordt tegenwoordig ook vaan Victory genoemd (dit ligt een beetje aan de Nijmegen - Arnhem rivaliteit ).
In Venray hebben ze ook victory.
Oud 30-04-2003, 17:39
Griller
Griller is offline
ALs je nou gewoon echt een giga oogst wil hebben met echt gewoon veel te grote planten ... dan pak je superthai
Oud 03-05-2003, 08:25
stobbie
stobbie is offline
Heeft niemand van jullie kennissen met een flatje waar je 'bij in kan wonen'
Ikke wel, ik koop nooit meer iets, of eigenlijk ik koop juist van alles, alleen geen wiet meer, dat is niet meer nodig kijk maar:

Er was wel een vakantiebaantje voor nodig om in het begin wat spulletjes te kopen en je moet goed je mondje dichthouden. Maar ik kan nu al 3 jaar lang alles kopen wat ik wil.

Ik koop alles wat ik nodig heb bij de winkels in mijn sig. Binnenkort hebben ze ook een webshop!
Oud 03-05-2003, 08:43
harrie the 5th
Citaat:
stobbie schreef op 03-05-2003 @ 09:25:
Heeft niemand van jullie kennissen met een flatje waar je 'bij in kan wonen'
Ikke wel, ik koop nooit meer iets, of eigenlijk ik koop juist van alles, alleen geen wiet meer, dat is niet meer nodig kijk maar:

[afbeelding]

Er was wel een vakantiebaantje voor nodig om in het begin wat spulletjes te kopen en je moet goed je mondje dichthouden. Maar ik kan nu al 3 jaar lang alles kopen wat ik wil.

Ik koop alles wat ik nodig heb bij de winkels in mijn sig. Binnenkort hebben ze ook een webshop!
Dat is het betere werk, ik heb er gewoon 10 buiten in de tuin staan
Oud 15-05-2003, 14:22
Griller
Griller is offline
Heb net weer 20 nieuwe planten erbij gepoot , zit nu op 26

Gast met de kweek .. mooie ruimte man, vraagje waar verkoop jij je wiet , gewoon aan coffeeshops of aan andere mensen...
Oud 15-05-2003, 19:28
apekop123
apekop123 is offline
Tis jammer dat dealen illegaal is want ik zoek nog een dealer (naja ik zoek gewoon een goedkopere bron als de coffeeshop)
Oud 20-05-2003, 15:37
Griller
Griller is offline

binnenkweek... is helaas niet zo goed gegaan zoals je ziet...

Buitenkweek , wordt nu opgekweekt binnen.

zelfde..
Oud 22-05-2003, 15:37
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
rix misschien een lamp kopen
jah ik heb er ook geen maar kdenk dat dat wel 10 x zo goed werkt
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:46
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
en wtf is dat rechts op die foto rix
ben je paddo's aan t kweken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Griller schreef op 22-04-2003 @ 17:25:
Idd of moet je es op highlife kijken
en dan de seedbank , of naar sensiseeds taan kijken daar staan mooi op foto's!
Jep, en bij organicearth verkopen ze veel zaden van sensiseeds. Ik heb dit jaar Northern Light x Haze (NLx) & White Widow in de tuin staan
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:16
Griller
Griller is offline
de bovenste planten daar hangt er eentje boven...

En nee geen paddo's... zijn een paar zaadjes die aan het ontkiemen zijn..
Oud 24-05-2003, 20:19
Griller
Griller is offline
ik heb nu , South African durban buiten, nlx buiten , silverpearl buiten en Brabant's Witte binnen.
Oud 26-05-2003, 08:10
harrie the 5th
Citaat:
Griller schreef op 24-05-2003 @ 21:19:
ik heb nu , South African durban buiten, nlx buiten , silverpearl buiten en Brabant's Witte binnen.
Dan ga jij waarschijnlijk een zeer fijne periode tegemoetzien
Oud 28-05-2003, 23:14
Griller
Griller is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 26-05-2003 @ 09:10:
Dan ga jij waarschijnlijk een zeer fijne periode tegemoetzien
Over een jaar weet ik er niks meer van Ik hoop dat ik trouwens vooral een rijke periode tegemoet ga komen..
Oud 29-05-2003, 09:14
harrie the 5th
Citaat:
Griller schreef op 29-05-2003 @ 00:14:
Over een jaar weet ik er niks meer van Ik hoop dat ik trouwens vooral een rijke periode tegemoet ga komen..
Je moet nie gaan dealen, gewoon zelf oproken, spaar je je geld ook wel uit door niet naar de sjop te gaan.
Oud 02-06-2003, 13:33
Griller
Griller is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 29-05-2003 @ 10:14:
Je moet nie gaan dealen, gewoon zelf oproken, spaar je je geld ook wel uit door niet naar de sjop te gaan.
maar dan rook ik mijzelf dood.....
Oud 02-06-2003, 17:34
Masturbeer
Masturbeer is offline
een vriend van mij heeft me 2 plantjes gegeven en zegt dat er 200 gram vanaf komt volgens mij klopt dat niet of kan dat wel?
Oud 02-06-2003, 17:42
Griller
Griller is offline
Citaat:
Masturbeer schreef op 02-06-2003 @ 18:34:
een vriend van mij heeft me 2 plantjes gegeven en zegt dat er 200 gram vanaf komt volgens mij klopt dat niet of kan dat wel?
als ze buiten staan welk eigenlijk...
Oud 02-06-2003, 18:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Masturbeer schreef op 02-06-2003 @ 18:34:
ja dat kan zeker wel.. welke soort/binnen of buiten kweek?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Griller schreef op 02-06-2003 @ 14:33:
maar dan rook ik mijzelf dood.....
ach, ik ben bereid tot het afsluiten van een 'vrijwillige afname' contract
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:46
Griller
Griller is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-06-2003 @ 20:00:
ach, ik ben bereid tot het afsluiten van een 'vrijwillige afname' contract
tegen een mooi prijsje voor dat contract
Oud 30-06-2003, 13:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Griller schreef op 03-06-2003 @ 16:46:
tegen een mooi prijsje voor dat contract
deal
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:16
toto
toto is offline
nou ik ben ook bezig op de "lazy methode" maar hoe lang kan het ongeveer gaan duren voordat ik iets boven de aarde zie uitsteken?? En hoe vaak per dag/week moet je ze water geven ??
Oud 03-07-2003, 16:17
Griller
Griller is offline
Citaat:
toto schreef op 03-07-2003 @ 12:16:
nou ik ben ook bezig op de "lazy methode" maar hoe lang kan het ongeveer gaan duren voordat ik iets boven de aarde zie uitsteken?? En hoe vaak per dag/week moet je ze water geven ??
De zaadjes zouden als het goed is na een paar dagen al moeten uitkomen. Zaadjes geef je elke dag water... ligt er trouwens maar aan de grond moet gewoon goed vocxhtig zijn ... heb beste kun je ze trouwens in een kweekbakje zetten ... dan is het beter voor de plantjes en heb je ook meteen een hogereluchtvochtigheid waardoor je ze minder water hoeft te geven en het is ook nog es gewoon veel beter voor de plant..
Reageren

Regels voor berichten