Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De dienstplicht is in 1996 afgeschaft. Een heel slechte zaak. Nu bestaat de leeglopende landmacht practisch alleen nog op papier en kunnen wij als Nederland haast niet meer serieus genomen worden. Ik vind dat als je je land op een betere manier kan dienen (bv studeren) je niet het leger in hoeft, maar dat het beter is dat er nog wel een dienstplicht is. Natuurlijk is niemand voor oorlog, maar met een oorlog kunnen wel vreselijke dingen voorkomen worden. Ik ben ook heel erg tegen de enquetes van nu waar altijd gevraagd wordt of je voor of tegen een oorlog bent. Natuurlijk ben ik ook tegen oorlog! Oorlog is nooit leuk, maar het is te gemakkelijk om te altijd maar te roepen dat je tegen oorlogvoeren bent. Soms is een oorlog noodzakelijk om iets ergers te voorkomen.
Niemand hoeft trouwens bang te zijn dat hij/zij het leger in hoeft. Zelfs al ben je supergemotiveerd (ik spreek uit ervaring) en in goede conditie, de toelatingseisen zijn haarscherp. Ik ben trouwens niet voor de oorlog in Irak, maar ik wil wel even zeggen dat de mensen die nu anti-Amerika zijn, niet weten over wat voor informatie de Amerikanen beschikken. Als je zou weten wat Saddam precies uitspookt en wat voor gruwlijke praktijken hij bedrijft, zou je nachten niet slapen.
|
Zit wat in, vooral met die eisen. Ik zu best het land willen verdedigen (als ik een blokuur nederlands overleef, moet een naderende atoombom ook niet veel problemen opleveren...) maar ik ben een [paar centimeter te kort (en ik heb de conditie van een bejaarde slak in een rolstoel...)
Een andere keer misschien...
||
Verwijderd
|
euh, leeglopende landmacht? het zit anders zo vol dat je er niet meer in komt
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Mobiele diensten voor de toekomst frvneste | 10 | 04-02-2007 14:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] Een beschaafd land hoeft geen geheime dienst. Verwijderd | 86 | 22-05-2005 11:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe gaat dat in zijn werk als je voor een koeriers dienste werkt? G.T.C. | 6 | 07-07-2004 12:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dienst Juliana Donald Duck | 12 | 30-03-2004 17:17 | |
Software & Hardware |
Digitale Video ( en foto) camera weigert dienst Poor twisted me | 3 | 17-08-2003 23:55 | |
Software & Hardware |
Gratis internet Diensten Crash: Heerlijk klootzak2001 | 1 | 06-04-2002 20:04 |