![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik werd laatst ook aangesproken, door een gelovige vrouw en dochter die mij begonnen te vertellen, of naja, waar het uiteindelijk op neer kwam, dat ik 1 brok zonde was omdat ik me nog niet had bekeerd tot god. Dat iedereen zn leven lang god moest dienen om hem te bedanken, en onze zonde te vergeven. later begon ze ook over "wat je wel niet allemaal mist", en vanaf het moment dat je je bekeert ben je niet meer bang voor de dood e.d. Werkelijk, geloof maar fijn wat je zelf wil geloven, en daardoor jezelf beperken, en daar gelukkig bij voelen. Maar andere mensen je geloof opdringen gaat echt te ver. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik denk dat geloven een keer gaan uitsterven ik bedoel we evalueren toch door... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik voelde mij enigszins aangetrokken tot het Christendom, maar meer nog tot het Boeddhisme en het Stoïcisme (die laatste heeft in weze best veel weg van het Christendom)
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Waarom dwingt God ons tot slaven? Waarom moeten we ons leven in Zijn teken zetten? Als ie ons gemaakt heeft, waarom heeft ie dan niet 'ingebouwd' dat Hem aanbidden een natuurlijke drang is (zoals scheiten en neuken)?
We zijn in principe vrij om te doen en te laten wat we willen, waarom zou je dan jezelf onderwerpen aan een God? |
![]() |
||
Citaat:
![]() eXo: Ja, je hebt gelijk. Ik gleoof inderdaad vooral in mijzelf, maar ik zeg het af en toe met termen die doen lijken alsof ik Christelijk ben, maar dat ben ik helemaal niet. Ik heb bijvoorbeeld niets met de Bijbel, en wil geenszins mensen dwingen een God te verafgoden. Zolang ze zichzelf maar respecteren |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat ik eigenlijk wil, is een góed gesprek met iemand voeren. Een redelijk gesprek. En nu ken ik wel een paar die-hard-gelovigen, maar daar is moeilijk mee te discussiëren :\. Vandaar ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() had er eens eentje die begon: 'ja, ik was eerst net als jij' dus ik: dat betwijfel ik en hij: 'nee, nee, echt! ik was eerst net als jij... ook drugsverslaafd' fijn... dat ze je meteen zo goed inschatten die lui ![]()
|
Zondagsrust vind ik enigszins wenselijk, omdat het geen kwaad kan om een keer een dag niets te doen, maar in de zin van zondagsrust voor de Here omdat het de dag van God is, vind ik dat flauwekul. Zoals bijv. dat de websites van gereformeerde partijen en kranten het niet doen op zondag.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(zomaar een vraagje uitnieuwsgierigheid)
||
Citaat:
Reincarnatie/eeuwig leven: absoluut en de hemel en de hel dat is zo alsof iemand jouw doen en laten zou bepalen behalve jijzelf alsof iemand aan de poort zou zeggen: jij daarheen, en jij daarheen nee, dat niet, ik geloof eerder dat dat een spiegel is, die dat bepaalt, jij bent het zelf, en op basis daarvan bepaal jezelf of je rust zult hebben na je dood, of dat je nog een keer een leven moet overdoen en de hemel, die is gewoon tussen ons gewoon een andere dimensie |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geniaal ![]() Maar wel dom eigenlijk want wie zou er op die sites gaan surfen? Gelovigen. Maar niet op zondag want dat mag niet. Dus waarom zouden ze 'm dan 'uitschakelen' op zondag. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet in goden, spoken, (heilige)geesten of ander vliegend of zwevend gespuis. Ik geloof alleen in mijn eigen kracht en dat ik zo goed mogelijk moet leven volgens mijn eigen richtlijnen. Waarvan IK dus denk dat dat goed is. Sommige mensen hebben een "god" nodig om zichzelf aan het lijntje te kunnen houden.
Kortom, ik kan mijn lifestyle prima combineren met mijn geloof, ik heb ze allebei zelf bedacht ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
OPGELET: veranderingen en evaluatie. Verwijderd | 212 | 13-01-2007 18:14 | |
Lifestyle |
Movies @ Lifestyle Apomes | 104 | 15-09-2004 22:10 | |
Algemene schoolzaken |
win een helikoptervlucht bij jouw school ronduit.nl | 1 | 05-09-2004 21:20 | |
Lifestyle |
hoe kom je over bij mensen door je lifestyle? nehalennia | 67 | 03-07-2004 12:28 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Lifestyle |
o mijn god! Aaaaaart.. | 70 | 05-05-2003 02:34 |