Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 10:49
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
even een vraagje,
zijn die pillen niet ontzettent verslavend?
AD's over het algemeen niet

wel de pillen die je rustig zouden moeten maken enzo zoals

xanax en oxazepam
Oud 16-02-2003, 10:50
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
*luna* schreef:
van zoloft werd ik echt oververmoeid...ik had het idee dat ik helemaal niks meer kon...
Ik slik al een jaar prozac, had nergens last van, maar t hielp ook niets.
Heb dit ook aangekaart, maar mijn geweldige psych geloofde me niet
Oud 16-02-2003, 11:26
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
*luna* schreef:
prozac heb k ook gehad...maar hielp ook niet...alleen ik heb ook een paar keer gehad dat de psychiater niet wilde dat ik stopte met slikken dus dan stopte ik zelf..maar dan zonder af te bouwen *niet aan te raden*
Mwah ben k al mee bezig eigenlijk :$
Oud 16-02-2003, 13:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
*luna* schreef:
van zoloft werd ik echt oververmoeid...ik had het idee dat ik helemaal niks meer kon...
hmmz, dat heb ik ook! Maar bij mij is het de vraag of het aan mn medicijnen ligt. Kben zelf ook lui, kan misschien wel door medicatie komen, zal t morgen aan mn psych vragen
Oud 16-02-2003, 13:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
*luna* schreef:
prozac heb k ook gehad...maar hielp ook niet...alleen ik heb ook een paar keer gehad dat de psychiater niet wilde dat ik stopte met slikken dus dan stopte ik zelf..maar dan zonder af te bouwen *niet aan te raden*
oef
Oud 16-02-2003, 13:40
Eend
Eend is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
even een vraagje,
zijn die pillen niet ontzettent verslavend?
och, ik vergeet ze regelmatig en neem ze dan ook niet meer in, noem ik geen verslaving
Kwil zelfs van ze af! Irritante dingen, majah, kan ook zijn omdat ik in een ontkenningsfase kan zitten? Je weet maar nooit huh?
Oud 17-02-2003, 12:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Slik seroxat/ paroxetine en heb geen last meer gehad van erge paniekaanvallen, t idee gek te worden in mijn hoofd etc.
In het begin had ik ff het idee dat ik er ook assertiever en meliger van werd, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.
Ben wel bang om te stoppen omdat ik veel verhalen heb gehoord dat seroxat moeilijk afkickt en omdat ik bang ben voor terugvallen, dat de paniekaanvallen weer terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:26
Morphia
Morphia is offline
Ik slik ze nu iets meer dan een half jaar. Het is inderdaad zo dat ze de pieken afzwakken, maar ik geloof niet dat het goed voor me is. Het is natuurlijk wel goed dat ik niet meer iedere dag alleen maar lusteloos voor me uit kan kijken, onder de littekens. Maar ik vind het zo moeilijk. Ik leefde van piek naar dal. Heel vaak werd ik hyperactief en was alles leuk, geweldig en veelbelovend. Ik genoot ervan, hoewel ik mezelf achteraf altijd haatte om.. Omdat ik mezelf niet was. En dan zakte ik weer in een depressie. En dat voelde soms zelfs goed. Door het contact dat ik met mezelf had, door de gedichten die bovenkwamen. Omdat ik kon huilen. Nu leef ik in een soort waas. Soms ben ik de realiteit kwijt. Huilen kan ik bijna niet meer. Lachen ook niet. Alleen.. Buiten mezelf om? Zo loop ik langzaam vol, tot ik overloop.

Steeds weer.
Oud 17-02-2003, 19:50
smilegirl
smilegirl is offline
ik heb het voor het eerste gekregen toen ik 13 was..
zag het allemaal ff nie meer zittu....
het werkte wel naar een paar dagen..
je voelt eigenlijk "nix"meer dan...
nu hoef ik helemala nix meer te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:01
ratsja
ratsja is offline
ik doel meer op dat als je een pil neemt, dat je het na een 1 uur al werkt, ik heb dat namelijk wel ?

iemand anders daar ervaringen mee ?
Oud 17-02-2003, 21:33
Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ik doel meer op dat als je een pil neemt, dat je het na een 1 uur al werkt, ik heb dat namelijk wel ?

iemand anders daar ervaringen mee ?
neuh, totaal niet, ik weet allen, dat als ik m 1 keer niet neem, dat ie na een uur niet meer werkt
Das best vaag dat je t kan merken. Hoort dat wel? Ik bedoel, zo'n pilletje werkt meestal 24 uur door, dus als je 'm in neemt merk je er eigenlijk niks meer van. Pillen die niet 24 uur werken, worden meestal 2x per dag voorgeschreven
Oud 17-02-2003, 21:45
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef:
neuh, totaal niet, ik weet allen, dat als ik m 1 keer niet neem, dat ie na een uur niet meer werkt
Das best vaag dat je t kan merken. Hoort dat wel? Ik bedoel, zo'n pilletje werkt meestal 24 uur door, dus als je 'm in neemt merk je er eigenlijk niks meer van. Pillen die niet 24 uur werken, worden meestal 2x per dag voorgeschreven
kmerk het meestal als ik een mindere dag heb en moeilijk opgang kom.
echt raar.

ik was laatst aan het afbouwen en zat 4 dagen op nul.
raakte in de war, werd niet echt depri (kwas in 3 week van 20 mg naar nul gegaan), maar alles werd vaag en raar en neigde te flippen.
direct de dokter gebeld.
weer begonnen met 20 mg per dag (ik neem ze in 2 keer).
en binnen anderhalve dag was ik weer ok.
echt raar als je er zo afhankelijk van bent.

mijn lichaamlijke aanmaak van serotonine is zeer laag.
bijkomend probleem is dat ik manisch/hypomanisch gedrag kan vertonen, wat m i s s c h i e n te maken kan hebben met seroxat wat ik neem.
maar voor mijn manie heb ik andere medicijnen, wat wonder boven wonder goed uitpakt.

groeten ratsja
Oud 17-02-2003, 21:56
Eend
Eend is offline
kewl, jij bent ook zo vaag als mij

Ik slik zoloft en ik merk wel heel erg als ik het 1 keer niet ingenomen heb, want dan werkt het nogal op mijn bloedspiegel en dan kan mijn lachbui met een klap omslaan naar een woede. Dat is nogal vermoeiend, dus ik moet die medicatie echt in blijven nemen.
Ook slik ik verder dan Oxazepam voor m'n angsten en zo, die werkt samen met die zoloft wel lekker Ik word dan precioes duf genoeg om mezelf over die angst heen te zetten. Dat merk ik dan wel. Als ik de oxazepam inneem voel ik het echt gaan werken.
Wel raar is dat.

Maar idd, die wirwar in je hoofd en die paniek die je dan hebt om die controle te verliezen en te gaan flippen is zonder die medicatie echt te groot. Ik heb zelf met medicatie, dat ie af en toe nog veel te groot is, maar daar heb ik het vandaag met mijn psych over gehad en ik moest maar ff een gil geven als ik weer een opname nodig had, dus denk dat ik maar ff na de vakantie een gil ga geven
Oud 17-02-2003, 23:28
Yamyam
Yamyam is offline
Ik neem seroxat en dat zou gaan werken na 2 weken. Aan het begin wat meer last van bijwerkingen, en nu nog wel, maar als ik ermee stop (wat ik wel es vaker geprobeerd heb) zak ik terug in een diep sjagrijnig dal en als ik nog iets langer wacht eet ik niks meer en begin ik mezelf te verwaarlozen, dus tis maar goed dat ik dat spul slik!!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:07
Crimson Death
Crimson Death is offline
Seroxat, *wat volgens mij gewoon een placebo is, maargoed*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik neem seroxat en dat zou gaan werken na 2 weken. Aan het begin wat meer last van bijwerkingen, en nu nog wel, maar als ik ermee stop (wat ik wel es vaker geprobeerd heb) zak ik terug in een diep sjagrijnig dal en als ik nog iets langer wacht eet ik niks meer en begin ik mezelf te verwaarlozen, dus tis maar goed dat ik dat spul slik!!
idem alleen heb ik dat dan met Zoloft
Oud 18-02-2003, 15:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
om toch even op die verslaving terug te komen, ik zag eens een docu over de producenten die wel geld verdienen als hun antidepressivas verslavend werken. Gevolgd met mensen die al meer dan tien jaar problemen hebben met stoppen, onderzochte afkickverschijnselen en de discreetheid van het systeem.

Het was maar een docu weetje, vandaar dat ik het vroeg
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:10
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Seroxat, *wat volgens mij gewoon een placebo is, maargoed*
maar je gebruikt het nog wel ?
Oud 18-02-2003, 17:38
Eend
Eend is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
om toch even op die verslaving terug te komen, ik zag eens een docu over de producenten die wel geld verdienen als hun antidepressivas verslavend werken. Gevolgd met mensen die al meer dan tien jaar problemen hebben met stoppen, onderzochte afkickverschijnselen en de discreetheid van het systeem.

Het was maar een docu weetje, vandaar dat ik het vroeg
Hmmz, das echt lullig dan Hoe kun je iemand dat aandoen man?! Alleen maar om geld Zieke wereld, zieke mensen

De meeste behandelaars merken het op wanneer iemand verslaafd raakt en zijn dan verplicht een ander medicijn te geven of af te bouwen met die medicatie.
Tenminste, dat was bij me kliniek zo
Reageren

Regels voor berichten