Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Kwil zelfs van ze af! Irritante dingen, majah, kan ook zijn omdat ik in een ontkenningsfase kan zitten? ![]() ![]()
|
Slik seroxat/ paroxetine en heb geen last meer gehad van erge paniekaanvallen, t idee gek te worden in mijn hoofd etc.
In het begin had ik ff het idee dat ik er ook assertiever en meliger van werd, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Ben wel bang om te stoppen omdat ik veel verhalen heb gehoord dat seroxat moeilijk afkickt en omdat ik bang ben voor terugvallen, dat de paniekaanvallen weer terugkomen. |
![]() |
|
Ik slik ze nu iets meer dan een half jaar. Het is inderdaad zo dat ze de pieken afzwakken, maar ik geloof niet dat het goed voor me is. Het is natuurlijk wel goed dat ik niet meer iedere dag alleen maar lusteloos voor me uit kan kijken, onder de littekens. Maar ik vind het zo moeilijk. Ik leefde van piek naar dal. Heel vaak werd ik hyperactief en was alles leuk, geweldig en veelbelovend. Ik genoot ervan, hoewel ik mezelf achteraf altijd haatte om.. Omdat ik mezelf niet was. En dan zakte ik weer in een depressie. En dat voelde soms zelfs goed. Door het contact dat ik met mezelf had, door de gedichten die bovenkwamen. Omdat ik kon huilen. Nu leef ik in een soort waas. Soms ben ik de realiteit kwijt. Huilen kan ik bijna niet meer. Lachen ook niet. Alleen.. Buiten mezelf om? Zo loop ik langzaam vol, tot ik overloop.
Steeds weer.
|
ik doel meer op dat als je een pil neemt, dat je het na een 1 uur al werkt, ik heb dat namelijk wel ?
iemand anders daar ervaringen mee ?
||
Citaat:
![]() Das best vaag dat je t kan merken. Hoort dat wel? Ik bedoel, zo'n pilletje werkt meestal 24 uur door, dus als je 'm in neemt merk je er eigenlijk niks meer van. Pillen die niet 24 uur werken, worden meestal 2x per dag voorgeschreven ![]()
||
Citaat:
echt raar. ik was laatst aan het afbouwen en zat 4 dagen op nul. raakte in de war, werd niet echt depri (kwas in 3 week van 20 mg naar nul gegaan), maar alles werd vaag en raar en neigde te flippen. direct de dokter gebeld. weer begonnen met 20 mg per dag (ik neem ze in 2 keer). en binnen anderhalve dag was ik weer ok. echt raar als je er zo afhankelijk van bent. mijn lichaamlijke aanmaak van serotonine is zeer laag. bijkomend probleem is dat ik manisch/hypomanisch gedrag kan vertonen, wat m i s s c h i e n te maken kan hebben met seroxat wat ik neem. maar voor mijn manie heb ik andere medicijnen, wat wonder boven wonder goed uitpakt. groeten ratsja
|
kewl, jij bent ook zo vaag als mij
![]() Ik slik zoloft en ik merk wel heel erg als ik het 1 keer niet ingenomen heb, want dan werkt het nogal op mijn bloedspiegel en dan kan mijn lachbui met een klap omslaan naar een woede. Dat is nogal vermoeiend, dus ik moet die medicatie echt in blijven nemen. Ook slik ik verder dan Oxazepam voor m'n angsten en zo, die werkt samen met die zoloft wel lekker ![]() Wel raar is dat. Maar idd, die wirwar in je hoofd en die paniek die je dan hebt om die controle te verliezen en te gaan flippen is zonder die medicatie echt te groot. Ik heb zelf met medicatie, dat ie af en toe nog veel te groot is, maar daar heb ik het vandaag met mijn psych over gehad en ik moest maar ff een gil geven als ik weer een opname nodig had, dus denk dat ik maar ff na de vakantie een gil ga geven ![]()
|
![]() |
Ik neem seroxat en dat zou gaan werken na 2 weken. Aan het begin wat meer last van bijwerkingen, en nu nog wel, maar als ik ermee stop (wat ik wel es vaker geprobeerd heb) zak ik terug in een diep sjagrijnig dal en als ik nog iets langer wacht eet ik niks meer en begin ik mezelf te verwaarlozen, dus tis maar goed dat ik dat spul slik!!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
om toch even op die verslaving terug te komen, ik zag eens een docu over de producenten die wel geld verdienen als hun antidepressivas verslavend werken. Gevolgd met mensen die al meer dan tien jaar problemen hebben met stoppen, onderzochte afkickverschijnselen en de discreetheid van het systeem.
Het was maar een docu weetje, vandaar dat ik het vroeg |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() De meeste behandelaars merken het op wanneer iemand verslaafd raakt en zijn dan verplicht een ander medicijn te geven of af te bouwen met die medicatie. Tenminste, dat was bij me kliniek zo ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het stonede fototopic Wammus | 126 | 08-01-2007 21:24 | |
Drugs & Alcohol |
Je hebt t niet nodig Mats | 43 | 14-02-2006 10:06 | |
Drugs & Alcohol |