Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij werken ze alleen maar als je erin gelooft..
Alles valt of staat met je eigen instelling.. Dr wordt naar mijn mening te snel met pillen gesmeten en daarop vertrouwd.. de therapie werkt bij mij al beter, maar alles valt of staat je instelling.. Met de verkeerde instelling, of verkeerde gedachtes red je het domweg niet, en het gevaar bestaat dat je daardoor in een vicieuze cirkel komt.. Moeilijk om aan te ontsnappen.. Bij mij werken ze nauwelijks tot niet. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
anti depressieva werken dusdanig wel, maar alleen als je het nodig hebt. Het begint een klein beetje na 2 weken te werken, en na 4 weken begin je het te merken. Ook aan de bijwerkingen merk je dat het aanslaat, je wordt er zenuwachtig onrustig door, droge mond, en nog een aantal dingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is voor iedereen weer anders, ook de bijwerkingen en het hangt denk ik ook een beetje van de medicijnen af.. ik had vrijwel geen last van bijwerkingen, iets hogere temperatuur en een beetje duizilig. |
![]() |
||
Citaat:
achja het helpt je in leven houden heh
|
![]() |
jazeker... na 1 week begon ik me langzaam maar zeker een stuk beter te voelen..!! en als het na een tijdje toch niet goed gaat en je ongelukkig voelt, dan kun je na een tijdje de dosis verhogen met 2 pillen op een dag.. Ik slik er btw 1tje van
|
Verwijderd
|
Ik heb eerst remeron gebruikt, sloeg niet aan. Afgebouwd.
Toen aan de seroxat. Sloeg niet aan. Vergeten af te bouwen-> hartstikke ziek van geweest. Nu aan de prozac, dat begint langzaam maar zeker te werken. Nooit ineens beginnen of ineens stoppen! Altijd rustig op- en afbouwen op advies van de dokter, anders word je er hartstikke ziek van. Liefs Hermione |
![]() |
|
Ik voel me na 4 jaar medicatie echt een chemisch lab. Echt ik word er flink ziekerig van(letterlijk en figuurlijk) . Eerst Zoloft en nu Efexor(en nog wat medicatie voor andere doeleinden). Allebei vreselijk maar Efexor(venlafaxine) is het allerslechtste medicijn wat ik ooit heb gehad. Ik kan gewoon niet tegen dit spul, het is zo sterk(druk op borst, spierpijnen, gevoelsstoring, transpiratie-overschot, slaperigheid, huidirritatie en andere, onstabiliteit) dat ik gewoon niet weet wat mijn leven met dit spul oplevert. Daarom overweeg ik iets anders: misschien Remeron of Hypercine(sint-jans kruid) .Ik heb er echt meer dan schoon genoeg van al die chemische rotzooi,..'k heb liever iets natuurlijks,.. als dat mogelijk is uiteraard. Haaa....ff opgelucht
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb ook seroxat geslikt...
na een tijdje merkte ik wel dat ze begonnen te werken, maar er veranderde niet veel, toen werd de dosering verdubbelt, en toen merkte ik na een tijdje dat mijn gevoelens gewoon echt onderdrukt werden... ik voelde gewoon nix, en daardoor ben ik gaan afbouwen... want als ik niet eens vrolijk meer kan zijn... dan hoef ik geen rotzooi in me lichaam... dus ik heb er niet veel aan gehad... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik gebruik sinds 3maanden ofzow seroxat. Ik merk wel dat ik meer durf, maar weet natuurlijk niet zeker of het daardoor komt. ma 'angst' is minder zeg maar. En verder merk ik dat ik soms wil huilen en het niet gaat en dan krop i khet op en dan barst ik loss..kweenie of het door de pillen komt??
|
![]() |
|
Ik gebruik prozac, ofja gebruik, ik ben er eigenhandig mee gestopt.
Ze werkten toch niet. Mn moeder controleert toch alleen steeds het doosje.. Lang leve de wc ofzo.. Ik heb ze ongeveer een jaar geslikt, maar het hielp echt niet.. En net als bij me blackrose, zei mn psych (is btw dezelfde als die van haar) dat dat niet ging, want.. "stel ze werken wel?". Mjah T enige waar ik ooit wat aan heb gehad is de xanax en de oxazepam, maar die heb ik moeten afbouwen toen ik van psych wisselde. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 18:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik wou niet eens meer een lagere dosering...
ik had er echt genoeg van, ik kon zelfs op mijn verjaardag niet vrolijk zijn! ![]() ![]() ![]() ik vond t allemaal wel heel leuk en aardig maar verder had ik zoiets van, ja tis toch maar kut want ik kan niet eens vrolijk zijn... dus toen ben ik gaan afbouwen... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hmm, ik moest ze eigenlijk hebben van de huisarts, maar ik zou dr waarschijnlijk heel veel last van hebben, omdat ik sowieso al last heb van duizeligheid en flauwvallen enzo... dus toen zou ik dr nog even mee wachten, maar nu heb ik zoiets van ik kom dr liever zelf uit
![]() ![]()
|
Ik gebruik nu bijna een maand Efexor. In het begin had ik last van oververmoeidheid en misselijkheid maar gelukkig had ik na ruim een week waren deze symptomen verdwenen. Nu voel ik niks meer van het medicijn. Handig en onhandig want goede kant van het medicijn ontdek ik nog niet echt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn dosis is nu zo dat ik af en toe eventjes down ben, meestal gewoon normaal en soms echt vrolijk... Ze zorgen er dus voor dat je pieken verdwijnen, niet dat je vrolijk wordt.. |
![]() |
||
Citaat:
En nu ben ik wel soms down, maar ook wel es vrolijk, dus dat heb ik liever dan dat ik vrijwel niks meer voel...
||
Citaat:
dat op de bijsluiter staat dat het niet aan mensen onder de 18 gegeven mag worden. ![]() Mjuh tenminste staat op de bijsluiter vd prozac iig wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en aletr merkte ik niks en mn gedrag veranderde ook niet enzo, maar toen k ze n dag niet had geslikt werd ik weer strontziek! ![]() dus moets ik nieuwe halen enz e houden van de doc
|
ik heb het ook geslikt en ik had seroxat, ik merkte er zelf niks van, maar nu er bij mij is geconstateerd dat ik stps heb moet ik het weer gaan slikken maar dan toch wel voor een x aantal jaar.
ik heb het al gezegt maar nu ga ik dus weer opnieuw naar een psygiater(ik heb nml een spd er) en dan gaan we het er over hebben. groetjes chretienne
||
Citaat:
![]()
|
Nah, ik moest wel lachen om mn moeder (die zit sinds maandag aan de anti-depressiva) en die zei, nadat ze de medicatie een uurtje daarvoor had ingenomen voor het eerst, dat ze een heel verschil merkte
![]() ![]() Maar bij mij was het wat anders ![]() Maar ik slik nou ook weer Oxazepam er bij als ik last van spanningen heb (ben dan net een zombie ![]() ![]() En ik was dan tegen medicatie ![]() *knuf* Eendje
||
Citaat:
![]() Doordat de AD je 'gevoel' ondersteunt, geeft het net ene tikkie in de rug om over dat drempeltje heen te kunnen komen van dat negatieve sfeertje, maar bij sommige mensen is die drempel (waar het ook om gaat) net iets te hoog. AD wordt trouwes niet alleen bij depressieve mensen uitgeschreven, ook bij mensen met migraine (stond in mn bijsluiter ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Staat vaak wel per leeftijd vermeld hoeveel mg je mag per dag ![]() ![]()
|
Overweeg misschien toch! door te gaan met venlafaxine(Efexor)aangezien ik nog steeds last heb van angst en de tegenzin van het medicijn omdat het echt vervloekt afgeeft in je mond en je bijnA over je nek gaat(aaah echt goor zeg, vreselijk!) maar er zijn dus ook capsules voor wat mij al een stuk opener maakt voor inname. Maar ben er nog niet uit, omdat ik geen voorstander ben van chemische pilletjes en al helemaal niet van SSRI's(speciale serotonine heropnameremmers) ik zie wel wat er uit komt, het zal wel goed komen
![]() |
![]() |
|
Je hebt natuurlijk naast de anti-depresiva's ook pro-hapines middelen. Zoals L-Tryptofaan. Die hersteld de melatonine balans in je hersennen (das als k me niet vergis de stof die ervoor zorgd dat je je happy voelt), zodat je weer wat vrolijker door het leven gaat. Grote voordeel van dit middel is dat je niet alle emoties afstompt. Pro-hapines klinkt ook veel leuker dan anti-dip. En je gebruikt het ook maar twee weken ofzo, daarna is de balans weer goed, en kan je stoppen. Bij stress situaties slik je het gewoon weer even prefentief, en weg depresie. Ik ben gek op dit midde
![]() "L-tryptofaan is een voedingssupplement voor een goede gemoedstoestand, een goede en gezonde nachtrust en ter vermindering van de eetlust. L-tryptofaan wordt in het lichaam omgezet in 5-HTP, wat weer wordt omgezet in serotonine, een neurotransmitter betrokken bij de regulatie van slaap, eetlust, stemming, cardiovasculaire functies en het immuunsysteem. " (t mag alleen niet samen met anti-dips worden gebruikt, want ze zijn tegenstrijdig)
www.abcpraktijk.nu Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 12:41. |
![]() |
|
heb eerst een tijd chlomipramine geslikt, maar daarvan werd ik trillerig, kreeg ik een droge bek en angstaanvallen. en werd er ook slaperig van terwijl ik snachts niet kon slapen.
nu heb ik efexor. bijwerkingen merk ik eigenlijk, maar ik voel me wel een stuk stabieler als daarvoor.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het stonede fototopic Wammus | 126 | 08-01-2007 21:24 | |
Drugs & Alcohol |
Je hebt t niet nodig Mats | 43 | 14-02-2006 10:06 | |
Drugs & Alcohol |
Hoe denken jullie over drugs ??? Tieneke | 399 | 12-01-2006 16:01 | |
Drugs & Alcohol |