Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 22:03
unpopular
unpopular is offline
wij hebben in c++ ook nog ooit z'n mail progje gemaakt is wel aardig op te doen ja en je kunt er veel van leren.

Plus je kunt er nog mee stangen wij hebben lookout gemaakt is leuk zelfde interface van outlook maar dan met de file registratie van pegasus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 10:12
twim
twim is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Je hebt er duidelijk weer weinig van begrepen.

Het is echt redelijk nutteloos om een taal te leren door middel van het maken van een programma dat helemaal niet geschikt is voor die taal. Als jij graag C++ wil leren, prima, maar ga dan een PIM schrijven (leuke competitie met Chandler en spaces). Als jij een browser game wil maken, dan moet je dat in Perl doen, of PHP. C++ is hier echt heel erg niet geschikt voor.

Maar goed, als je koppig wil zijn moet je dat vooral doen.
Denk jij dat zoiets als planetorian te maken is in php/perl???
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Zodra het spel meer dan 30 spelers krijgt word het te langzaam. Daarbij hoeft het ook niet perse in een browser te runnen maar het lijkt me wel het beste.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:40
niemand
niemand is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Zodra het spel meer dan 30 spelers krijgt word het te langzaam. Daarbij hoeft het ook niet perse in een browser te runnen maar het lijkt me wel het beste.
wat is planetorian eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:43
twim
twim is offline
Citaat:
niemand schreef:
wat is planetorian eigenlijk?
Browser game.
Ehmz tja hoe ga ik dit uitleggen.
Het is tick gebasseerd. tick = bepaalde tijd.
Iedere tick krijg je resources waarmee je weer dingen kan bouwen. Uiteindelijk kun je schepen bouwen en zo andere mensen aanvallen. Een soort C&C met alleen tekst.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:55
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
jah dat lukt makkelijk... als er 1000 spelers zijn zitten ze echt niet tegelijk dat spel te spelen als het realtime is... en ookal zitten er wel een paar mensen tegelijk te spelen dan nog hoeft er maar af en toe iets geparsed te worden
Oud 24-02-2003, 10:55
unpopular
unpopular is offline
maar als je een spel buiten de browser gaat maken kun je weer wel in c++ aan de gang
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:06
twim
twim is offline
Citaat:
unpopular schreef:
maar als je een spel buiten de browser gaat maken kun je weer wel in c++ aan de gang
Jup, maar dan zit ik weer aan een systeem vast.
In een browser blijft het universeel.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:08
twim
twim is offline
Citaat:
McMotion schreef:
jah dat lukt makkelijk... als er 1000 spelers zijn zitten ze echt niet tegelijk dat spel te spelen als het realtime is... en ookal zitten er wel een paar mensen tegelijk te spelen dan nog hoeft er maar af en toe iets geparsed te worden
En wat vind jij een paar???
30 op 1000
100 op 1000???

vanaf 30 mensen te gelijk word het al te langzaam naar mijn mening.

Check www.unitywars.com
rip-off van planetarion. Gemaakt in C dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:21
niemand
niemand is offline
als ik het zo lees krijg ik dus het idee dat er users zijn, en die gaan de hele tijd forms versturen en die worden verwerkt

dat betekent dat 30 users online je nooit 30 requests tegelijk krijgt, in vergelijking met de tijd die het php script nodig heeft om alles te verwerken is de user veel langer bezig om te bedenken wat ie wil gaan doen

dus tenzij je het echt op een trage server draait moet het kunen in php
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:24
niemand
niemand is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Jup, maar dan zit ik weer aan een systeem vast.
In een browser blijft het universeel.
in c++ kan dat ook prima

./configure
make
su -c make install

oftewel: je compiled tijdens de installatie gewoon pas de source
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:25
twim
twim is offline
Citaat:
niemand schreef:
als ik het zo lees krijg ik dus het idee dat er users zijn, en die gaan de hele tijd forms versturen en die worden verwerkt

dat betekent dat 30 users online je nooit 30 requests tegelijk krijgt, in vergelijking met de tijd die het php script nodig heeft om alles te verwerken is de user veel langer bezig om te bedenken wat ie wil gaan doen

dus tenzij je het echt op een trage server draait moet het kunen in php
Zoiets ja.
en laten we ervan uitgaan dat er een stuk of 50 users online zijn.
Lukt het dan nog???
Je krijgt echt veel requests hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:12
niemand
niemand is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Zoiets ja.
en laten we ervan uitgaan dat er een stuk of 50 users online zijn.
Lukt het dan nog???
Je krijgt echt veel requests hoor.
met 50 zal het prima gaan, en met meer ook
omdat die users niet allemaal tegelijk requests doen, maar allemaal na elkaar
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:54
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Sterker nog: dat *IS* in iets dergelijks gemaakt.
Oud 24-02-2003, 20:12
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
En wat vind jij een paar???
30 op 1000
100 op 1000???

vanaf 30 mensen te gelijk word het al te langzaam naar mijn mening.

Check www.unitywars.com
rip-off van planetarion. Gemaakt in C dacht ik.
mwah 30 op de 1000 lijkt me wel een goeie schatting... zorg in ieder geval dat je gewoon een goed implementatie-onafhankelijk ontwerp hebt, dan is het codekloppen een fluitje van een cent en is het makkelijk om later nog een andere programmeertaal te kiezen (als performance echt een groot minpunt begint te worden)
Oud 24-02-2003, 20:15
McMotion
McMotion is offline
als er 30 gebruikers online zijn dan moet er misschien om de 5 seconden een script geparsed worden (lijkt me redelijk veel nog)... kan nog geen probleem zijn dus
Oud 25-02-2003, 19:11
P=Hp²
P=Hp² is offline
Dit Forum kan ook honderden users tegelijk aan, en het is ook op php/mysql gebaseerd. Nu is het natuurlijk dat s.com een eigen server heeft, maar ik denk dat je met een hoster die een beetje fatsoenlijke webspace verkoopt ook al aardig wat users aankan.
Als je hoster op een gegeven moment problemen maakt om je traffic of omdat je de server te veel belast kun je met banners / sponsors vast wel een eigen server financieren
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:10
twim
twim is offline
Citaat:
P=Hp² schreef:
Dit Forum kan ook honderden users tegelijk aan, en het is ook op php/mysql gebaseerd. Nu is het natuurlijk dat s.com een eigen server heeft, maar ik denk dat je met een hoster die een beetje fatsoenlijke webspace verkoopt ook al aardig wat users aankan.
Als je hoster op een gegeven moment problemen maakt om je traffic of omdat je de server te veel belast kun je met banners / sponsors vast wel een eigen server financieren
Kga zelf hosten dus dat is het probleem niet
Hmz misschien toch mijn php kennis maar es bij schaven dan en C++ op een lager pitje zetten.

Zijn er mensen geïntresseerd om mee te werken???
Alleen is het nogal veeeel werk.
En misschien vind iemand het wel leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten