Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 14:17
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Ik hou wel van dieren, daarom ben ik ook een jager.
Dit is etzelfde als: Ik hou van vrouwen dus verkracht/vermoord ik ze.
Oud 10-03-2003, 19:28
.:SuPaHGuRl:.
.:SuPaHGuRl:. is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2003 @ 15:17:
Ey ''keeshaatbeest(en)'' weet je wat jou probleem is?..Volgens mij heb je geen hart...
Oud 10-03-2003, 19:46
kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2003 @ 15:07:
Ik heb et over een échte biologieopleiding, geen opleiding met de KNJV als sponsor. En zo'n opleiding die jij noemt, is al subjectief....daar gaan ze er al van uit dat et nodig is....is gewoon een hersenspoelopleiding dus. Een jagersopleidig dus, geen biologie

>Het hoort bij de opleiding bos en natuurbeheer, En biologie heb jij niks aan hier word niet vertel hoe je en rietland moet onderhouden, hou je schuilplaatsen kunt maken en ga zo maar door.Btw wat voor opleinding doe jij?

Ervaring is onder andere praktijk. Maar als je niet weet waar je naar moet kijken intepreteer je et verkeerd. Jij kijkt alleen naar de vos, en de rest interesseert je geen hol.

>Rest intereseert mij wel en ik kijk ook naar andere dingen, maar de jacht vind ik nog steeds de beste oplossing. Kilometers gaas plaatsen of boomsingels weg halen en dat om er voor te zorgen dat de vos niet bij de grutto kan komen vind ik te vergaan en meestal is het niet haalbaar(denk maar eens goed aan het woordtje haalbaar, want veel van jou ideen zijn gewoon niet haalbaar)

Waarom ontloop je systematisch de aangepaste miljeuregels voor de boeren?? De afgelopen jaren zijn de boeren verplicht om oa anders te bemesten. Deze maatregelen zijn misschien beter voor het broeikaseffect ofsow, maar slecht voor de weidevogels. En natuurlijk killt de vos er een zooi...zou ik ook doen als ze stokken neerzetten waar ik gratis te vreten kan krijgen...dan helpt geen schutkleur ofsow meer.
ik kan wederom een link leggen met de korenwolf: Dit dier had een aantal jaar geleden een prachtige leefomgeving..maar oa wegens aangepast regels voor de boeren (Door een nieuw soort ploeg werden hun holen vernield) is die nu op een handjevol na uitgestorven, natuurlijk ook omdat de boeren hem lastig vonden omdat ze een deel van de oogst opvraten, maar de aangepaste regels is de grootste oorzaak.

>Een akkerland met korenwolfen kunnen wel omgepoegt worden(tot 20cm diepte). En een akkerland moet gepoegt worden want anders kan er geen graan meer op worden verbouwt en verdwijt de leef omgeving van de korenwolf. De grooste vijand van de korenwolf zijn chemische bestreidingsmiddelen.

En ff om dat weidevogelachteruitgang = schuld-van-vos argument helemaal te killen: Ik hoor je nooit over de veldleeuwerik. Deze vogel is te klein om een prooi te zijn voor de vos (netals een muis voor een leeuw oid) maar deze vogel is de laatste 15 jaar harder achteruit gegaan dan welke weidevogel dan ook. En precies in die periode zijn er andere agrarische regels gekomen...

>Maar het kan wel een prooi zijn voor kraaien en bunzings. Maar geen enkel dier is te klein om een prooi te wezen voor de vos, want deze eet ook muizen.

De reden dat in west-nederland deze vogels et prima doen, is omdat er hier veel minder boeren zijn dan dan in et oosten. Vossen zitten hier ook, dus daar hoef je niet mee te komen.
Op de wadden zitten dr geen vossen én weinig boeren, dus is et zeer logisch dat ze et daar ook goed doen....

>Op de eilanden zitten wel boeren, Nog wat in de duinen van Ameland worden bijna nooit meer gejacht op konijnen en er sterven jaarlijks tientallen dieren aan de konijnenziekte.

jagers -> willen schieten
staatsbosbeheer -> wil schieten
natuurbeheer -> jagers onder schuilnaam
boeren -> hebben last van vos, dus willen er van af
grond+boseigenaren -> zijn over het algemeen ook jagers
natuurmonumenten -> lijkt me stug, maar kzal ff hun site met een bezoekje vereren.
natuurliefhebbers -> mensen zoals jij met een vertekend beeld, en te koppig om objectief te kijken.

Deze organisaties streven naar: 20 herten 20 vossen 20 kievitten 20 grotto's enz. ze snappen geen hol van evenwicht.

>Zij snappen meer van evenwicht af dan jij weet. Maar ja als je weet dat hun gelijk hebt hoef je nog geen onzin als antwoord te geven, want dat van 20 herten, 20 voosen,...... slaat helemaal nergens op.(Kan ik ook gelijk zien als je wel verstand over wbe hebt, volgens mij niks)

Wegen, steden etc. is verkleining van leefomgeving. Een ecosysteem moet zich aanpassen aan deze verkleining. Aangezien de mens daar niet op wacht, maar lekker doorgaat met inkorten, drijven ze die dieren op een hoopje, en dan is et idd uit balans. De mens kan niet beslissen waar dat balans is, omdat de mens daar simpelweg te stom voor is. Je kan zeggen dat je maar een paar beesten in een gebied wil, maar dat de kans is enorm dat dat juist het balans nóg erger verstoort, en dat werkt toch niet, want de natuur zoekt z'n eigen balans...al is dat voor mensen zoals jij moeilijk/niet te accepteren.

>Maar het wordt moeilijk vooor de natuur om een eigen balans te zoeken een voorbeeld van z'n balans is veel vossen en reeen, maar weinig grondbroeders en andere kleine zoogdieren. Maar hier heb ik weleens vaker overgehad.

Een jager kan geen evenwichtige wildstand krijgen, aangezien de mens niet weet waar dat evenwicht ligt. Dit verschilt nl per jaar, et ene jaar zijn de omstandigheden beter voor de ene soort, en et andere jaar voor een ander. Met menselijk ingrijpen sterven er zo juist dieren uit, aangezien ze een statistisch evenwicht willen waar ze geen weet van hebben.

>Vertel me eens waarom het in onze jachtveld dan wel in evenwicht is?(wordt nu wel sterk verstoort door de vossen, maar hier wordt al wat aan gedaan)

Als de NATUUR beslist dat et tijd is voor een soort om uit te sterven, heb ik daar geen problemen mee, aangezien dat 'the survival of the fittest' is. Al het uitsterven dankzij de mens ben ik 100% tegen. (Ik wacht met smart op de dag dat wij mogen uitsterven, das veel beter voor de natuur)

>Dus er komen meer vossen en jij vind het ok dat weidevogels uitstreven, maar er komen een paar mensen en die doen wat aan het aantal vossen en de weidevogels blijven toch nog voortbestaan. Het einige wat jij zielig vind is dat die vossen worden dood geschoten, maar al die weidevogels die worden onthoofd geeft dan niks.

Ik weet meer van de natuur af dan jij denkt...meer dan jij blijkbaar, aangezien ik objectief kijk, en jij overduidelijk niet, anders zou jij ook de boeren het meest de schuld geven.

>vertel eens wat doe je echt, wat naar discovery channel kijken en af en toe op die site zien van de dierenbescherming, of kom jij ook nog weleens buiten(in natuur gebieden en weilanden?)

>Ga maar eens na 8 april de weilanden in en als je een nazorger kent vraag ook even als die mee gaat(die heeft er meer verstand van als jij, volgens mij denk jij nog steeds dat een kievit zijn nest in een boom heeft.) En zoek maar eens een paar nesten op van kievitten en grutto's en bezoek deze nesten eens om de paar dagen dan kun je zien wat de vos aan richt. En ik denk dat je dan niet meer zegt dat jagers hersenloze mensen zijn.

>Als ik jou was zou ik dit maar eens doen

ff een tabelletje uit www.reinaert.tk:

Predatoren

Niet alleen de Vos vreet eieren en weidevogels en hun kuikens. Er zijn er meer:

-Blauwe Reiger (ei + kuikens)
-Ooievaar (ei en kuikens, sommige ooievaren worden in de fokcentra met eendagskuikens grootgebracht)
-Zilver- en Kokmeeuw (ei en kuikens)
-Zwarte Kraai (ei. ook al is de Kraai grotendeel een insecteneter)
-Egel (ei)
-Bruine Rat (ei)
-Steenmarter (ei en kuiken)
-Wezel (ei en kuiken)
-Hermelijn (ei en kuiken)
-Bunzing (ei)
-Spitsmuis (ei)

De vos doet et niet alleen....in tegenstelling wat jagers beweren.
www.reinaert.tk
ik adviseer je et stuk over 'vossen en weidevogels' es door te lezen....verwerpt veel van jouw argumenten, en geeft ook een 'oplossing'
En ga nou niet zeuren dat et een site is van een natuurfreak, want feiten zijn feiten.

>Ik zeg ook niet dat de vos het alleen doet, maar de meeste schade wordt aangebracht door de vos, we kunnen wel egel(niet echt veel voorkoment in weilanden) reigers enz. afschoten maar de meeste predatie wordt veroorzaakt door de vos. btw die fokcentra voor ooievaars zijn verleden tijd. En ik hebt het al vaker over die site gehad.

Wat noem jij praktijkervaring? Systematisch door een veld lopen en bij elk dood dier naar de vos wijzen? Ik heb dat niet nodig.
En dit is weer het: "jij komt uit de stad dus je weet het niet" maar dan anders verwoord.
>Ik kan wel zien als een dier dood is gemaakt door een vos, bunzing of roofvogel, . Ik heb stage gelopen bij een natuurbeheersorganisatie, vele jachtpartijen , wildtellingen, het maken van schulgelegenheid(wildrillen), eizoeken, nazorg. enz. ik loop nu stage bij het landschapbeheer friesland(Dit heeft niet direct met wild te maken maar wel indirect, bv onderhoud van boomwallen wat weer een schulplaats is voor vogels en zoogdieren en insecten).

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
kees17 schreef:
>Ik hou wel van dieren, daarom ben ik ook een jager.
--------------------------------------------------------------------------------

>Zielig als je z'n vergelijking maakt, je denk nog steeds dat jagen alleen maar het vermoorden is van kleine zielig dieren. Maar van wildbeheer hebben zij geen verstand.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:48
kees17
kees17 is offline
Graag reacties naar eens site over de jacht want we gaan zo wel veel offtopic.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:25
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2003 @ 15:17:
tsja dan hou je toch van vrouwen ipv van mannen alleen beetje andere soort van houden van. Zo kan ik me best voorstellen dat hij houd van dieren op zijn bord ofzo.
Oud 11-03-2003, 14:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 10-03-2003 @ 20:46:
Maar van wildbeheer hebben zij geen verstand.
Krijg de indruk dat jij dat ook niet hebt en snap daarom niet waarom je dat hem verwijt.
Oud 12-03-2003, 18:20
kees17
kees17 is offline
Citaat:
autodropje schreef op 11-03-2003 @ 15:25:
tsja dan hou je toch van vrouwen ipv van mannen alleen beetje andere soort van houden van. Zo kan ik me best voorstellen dat hij houd van dieren op zijn bord ofzo.
Ik hou van dieren in de natuur, en ik wil niet dat de ene soorte een andere soort uitroeit.

Graag reacties naar eens site over de jacht want we gaan zo wel veel offtopic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten