Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 19:56
happy human being
happy human being is offline
Horen die niet tegen dierenleed te zijn. Iemand de beelden op nl 2 gezien, weet je hoe wreed! Al die zeehondjes mogen van het wnf zomaar vermoord worden. Want ja, ze zijn er zelf niet bij als dat gebeurd Dit moet toch gewoon niet kunnen. Go Greenpeacen en IFAW!
__________________
~Appels vallen niet ver van de boom, maar blaadjes verkennen de wereld~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 20:14
Zazl
Zazl is offline
Dat was bij Radar ja... Echt zielig.... Die WNF voert alleen actie voor de dieren die bedreigd worden.. Laten ze van die jonge zebra's zien in hun reclamespotjes, en dan laten ze die zeehondjes maar doodknuppelen... Ze zullen zelf maar een keer wat meemaken...
__________________
En dan tilt papa me heel hoog op en dan zeg ik: Zet me eens neer! En doet ie dat dan?? Euhh... dat weet ik nog niet!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:21
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik hebbet niet gezien....enlighten me plz...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 08:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik hebbet niet gezien....enlighten me plz...
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:42
happy human being
happy human being is offline
Nou het is dus zo dat ze in Canada de zeehondenjacht weer willen openen. Een jacht waar ze zulke gruwelijke beelden van hebben dat ze die niet op tv lieten zien. En het wnf doet daar niets aan want ze doen alleen wat voor dieren die met uitsterven bedreigt zijn. Ze hebben heel lang gevochten om de zeehondenstand weer omhoog te krijgen en nu is ie goed en dan laten ze die mensen daar gewoon erop los knuppelen. En ze zeggen niet te weten hoe dat gebeurt (gewoon wreed dus) want ze zijn er zelf niet bij Ze moeten maar zorgen dat ze erbij zijn en het voorkomen. Greenpeace en IFAW vielen stijl achterover toen ze van dit standpunt hoorden.
__________________
~Appels vallen niet ver van de boom, maar blaadjes verkennen de wereld~
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:44
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
happy human being schreef:
Nou het is dus zo dat ze in Canada de zeehondenjacht weer willen openen. Een jacht waar ze zulke gruwelijke beelden van hebben dat ze die niet op tv lieten zien.

>Misschien zijn die gruwelijke beelden er helemaal niet en daarom het niet op tv an

En het wnf doet daar niets aan want ze doen alleen wat voor dieren die met uitsterven bedreigt zijn. Ze hebben heel lang gevochten om de zeehondenstand weer omhoog te krijgen en nu is ie goed en dan laten ze die mensen daar gewoon erop los knuppelen.

>Tuurlijk er zijn maar nog maar weinig zeehonden in de wereld, daarom stierf er ook de helft van alle zeehonden vorig jaar door een virusziekte. En waarom knuppelen?


En ze zeggen niet te weten hoe dat gebeurt (gewoon wreed dus) want ze zijn er zelf niet bij Ze moeten maar zorgen dat ze erbij zijn en het voorkomen. Greenpeace en IFAW vielen stijl achterover toen ze van dit standpunt hoorden.
>Misschien heeft de wnf wel andere standpunten als greenpeace en ifaw
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:00
moon
Avatar van moon
moon is offline
op de website van het wnf:

Reactie Wereld Natuur Fonds op actie Bont voor Dieren inzake zeehondenjacht 25 februari 2003

Het Wereld Natuur Fonds is geen voorstander van de commerciële zeehondenjacht in Canada, zoals onterecht wordt geconcludeerd in het persbericht van Bont voor Dieren. Veel mensen, ook de mensen van het Wereld Natuur Fonds zijn vol afschuw over de beelden van deze jacht, zoals die maandagavond in TROS-RADAR zijn getoond. Het Wereld Natuur Fonds is daarom blij dat dierenwelzijnsorganisatie zoals Bont voor Dieren met hun eigen kracht en deskundigheid aandacht vragen voor het dierenleed wat in dit gebied wordt veroorzaakt. Daar waar het Wereld Natuur Fonds zich in dit gebied sterk maakt voor beschermde zeereservaten voor de meest bedreigde walvis-soorten. Beide organisaties hebben immers het beste voor als het gaat om de bescherming van kwetsbare soorten.

Het Wereld Natuur Fonds komt op voor de bescherming van bedreigde dieren en hun leefomgeving.

De zadelrob waar het hier in Canada om gaat is geen bedreigde soort. In dit deel van de Atlantische oceaan leven volgens de laatste tellingen ruim vijf miljoen zadelrobben. Zolang er sprake is van zo’n omvangrijk aantal van deze zeehonden richt het Wereld Natuur Fonds zich in dit gebied op de bescherming van het leefgebied van twee ernstig bedreigde walvissoorten. Waarmee uiteindelijk ook de andere planten- en diersoorten die in dit gebied leven worden beschermd, ook de zadelrob.

Het Wereld Natuur Fonds maakt zich wel degelijk druk om de zeehonden in Canada. Bij de Canadese overheid heeft de wereldwijde natuurbeschermingsorganisatie nog eens benadrukt dat het onaanvaardbaar is wanneer de zeehondenjacht op de langere termijn zou leiden tot een daling van het aantal zeehonden. Deze bemoeienis wordt door Bont voor Dieren onterecht uitgelegd alsof het Wereld Natuur Fonds de zeehondenjacht in Canada zou billijken. Integendeel, het Wereld Natuur Fonds blijft de ontwikkeling van het aantal zadelrobben nauwlettend volgen en zal in actie komen als er reden tot ongerustheid is over het op peil blijven van de populatie zadelrobben in dit gebied.



In het betreffende gebied in Canada leeft een gezond aantal zadelrobben van meer dan vijf miljoen. Een groot contrast met twee walvissoorten waar het Wereld Natuur Fonds haar aandacht op richt: de Groenlandse walvis, waar er nog enkele duizenden van zijn, en de met uitsterven bedreigde Noordkaper, waarvan er minder dan duizend nu nog in leven zijn. De Noordkaper, de meest bedreigde van de grote walvissen, leeft in de wateren rond Canada. Het Wereld Natuur Fonds zet zich met volle kracht in om het leefgebied van die walvissoort te beschermen. Wat indirect ook ten goede komt aan al die andere soorten die in dit gebied leven, inclusief de zadelrob.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:08
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
happy human being schreef:
Nou het is dus zo dat ze in Canada de zeehondenjacht weer willen openen. Een jacht waar ze zulke gruwelijke beelden van hebben dat ze die niet op tv lieten zien. En het wnf doet daar niets aan want ze doen alleen wat voor dieren die met uitsterven bedreigt zijn. Ze hebben heel lang gevochten om de zeehondenstand weer omhoog te krijgen en nu is ie goed en dan laten ze die mensen daar gewoon erop los knuppelen. En ze zeggen niet te weten hoe dat gebeurt (gewoon wreed dus) want ze zijn er zelf niet bij Ze moeten maar zorgen dat ze erbij zijn en het voorkomen. Greenpeace en IFAW vielen stijl achterover toen ze van dit standpunt hoorden.
ze hebben op zich wel een punt, ze kunnen niet al het leed in de wereld aan
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:30
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
En waarom word de jacht weer geopent, misschien is er wel een goede reden voor, daling in de vispopulatie. Zeehonden zijn leuke dieren maar er moeten gewoon niet teveel komen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:28
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Het toestaan van de zeehondenjacht is volgens mij omdat zeehonden zowat de enige resource zijn voor de Inuit.

En het was volgens mij ook niet gebruikelijk dat ze de jonge zeehonden doodknuppelden, de meest toegepaste methode om aan zeehonden te komen is een plank met een gat erin die sneeuwwit is geschildert waarachter iemand met een geweer zit. - knal, zeehond.

Daarnaast zou visstand ook iets kunnen zijn.


Maar het verbieden van de zeehondjacht treft eigenlijk alleen de Inuit, verder wordt er weinig op gejaagd. Bovendien zijn ze geen bedreigd dier en zullen dat als Inuit zo door gaat ook niet worden.


note: Eskimo is scheldnaam voor Inuit, maar voor wie dat niet wist ff deze verduidelijking
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:08
skatefamke
skatefamke is offline
ik vind het bezwaarlijke aan dergelijke zaken, dat mensen het altijd erg zielig vinden, wanneer het zeehondjes betreft, terwijl in Nederland jaarlijks miljoenen varkens en koeien op brute wijze vetgemest en vermoord worden en je diezelfde mensen daar nooit over hoort...

als het wnf als doelstelling het beschermen van bijna uitgestorven dieren heeft en zeehonden u niet bijna uitsterven, dan is het logisch dat ze er geen actiepunt van maken.

(zelf ben ik het oneens met zeehondenjacht.)
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:16
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik vind het bezwaarlijke aan dergelijke zaken, dat mensen het altijd erg zielig vinden, wanneer het zeehondjes betreft, terwijl in Nederland jaarlijks miljoenen varkens en koeien op brute wijze vetgemest en vermoord worden en je diezelfde mensen daar nooit over hoort...
Inderdaad, daar erger ik mij groen en geel aan. Vertellen hoe zielig het wel niet is hoe die arme beren in [vul hier een arm land in] moeten vechten tegen wilde beren, terwijl hier alleen al 300 miljoen kippen jaarlijks worden gedood.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 08:39
happy human being
happy human being is offline
Ik vind het ten eerste zielig, maar het ging mij vooral om de stomme reactie van die vrouw op tv. Het gedeelte dat ze er zelf niet bij zijn. Wij hebben de beelden ook kunnen zien. Ik denk toch dat dit het wnf leden gaat kosten.
__________________
~Appels vallen niet ver van de boom, maar blaadjes verkennen de wereld~
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:44
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
happy human being schreef:
Ik vind het ten eerste zielig, maar het ging mij vooral om de stomme reactie van die vrouw op tv. Het gedeelte dat ze er zelf niet bij zijn. Wij hebben de beelden ook kunnen zien. Ik denk toch dat dit het wnf leden gaat kosten.
denk je dat het wnf het leuk vind dan? Ik denk dat zij het ook zielig vinden, maar ze moeten wel prioriteiten stellen.

En de reactie van welke vrouw?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:54
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
happy human being schreef:
Ik vind het ten eerste zielig, maar het ging mij vooral om de stomme reactie van die vrouw op tv. Het gedeelte dat ze er zelf niet bij zijn. Wij hebben de beelden ook kunnen zien. Ik denk toch dat dit het wnf leden gaat kosten.
Er stond net ergens in de krant of op internet dat enekele tientallen mensen hun lidmaatschap al hebben opgezegd....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:58
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
het gaat hier waarschijnlijk ook om mensen die moeten eten.

Maar jullie lijken te geobsedeerd met die arme dieren want volgens mij accepteren jullie de informatie uit mijn vorige post niet eens en negeren het dus.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:10
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef:
En waarom word de jacht weer geopent, misschien is er wel een goede reden voor, daling in de vispopulatie. Zeehonden zijn leuke dieren maar er moeten gewoon niet teveel komen.
Wake up! Ze worden met uitsterven bedreigd!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
het gaat hier waarschijnlijk ook om mensen die moeten eten.
Bleef het daar maar bij. Er worden jaarlijks ook vele zeehondjes doodgeknuppeld om de pels, om er bontjassen van te maken dus.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2003, 02:27
Verwijderd
ik vind t idd ook niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 06:46
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Bleef het daar maar bij. Er worden jaarlijks ook vele zeehondjes doodgeknuppeld om de pels, om er bontjassen van te maken dus.
Die pels hebben de Inuit ook nodig.

Maar bespaar de moeite van de reacties, ik kom hier toch niet meer.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 11:30
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
En waarom word de jacht weer geopent, misschien is er wel een goede reden voor, daling in de vispopulatie. Zeehonden zijn leuke dieren maar er moeten gewoon niet teveel komen.
Ik zet men geld erop dat et puur om de pels gaat...zoals altijd...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:07
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Wake up! Ze worden met uitsterven bedreigd!
Met uitsterven bedreigd? waar heb jij de laaste tijd gezeten? Er zijn genoeg van die beesten in de wereld.

D@mien schreef:
Ik zet men geld erop dat et puur om de pels gaat...zoals altijd...

>Ok hoeveel?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:15
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik heb bij de Week van Willibrord gezien hoe die arme zeehondjes worden doodgeknuppeld. gewoon jonge beestjes zijn dat waarbij de hersens worden ingeslagen!
en als ze dat bij mensen doen is t ineens zinloos geweld
ze moeten die lui van WNF gewoon een keer neerknuppelen
dan denken ze wel ff na!
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
ik heb bij de Week van Willibrord gezien hoe die arme zeehondjes worden doodgeknuppeld. gewoon jonge beestjes zijn dat waarbij de hersens worden ingeslagen!
en als ze dat bij mensen doen is t ineens zinloos geweld
ze moeten die lui van WNF gewoon een keer neerknuppelen
dan denken ze wel ff na!
Lijkt mij dat nadenken redelijk moeilijk wordt als je net neergeknuppeld bent.

Ik heb me er verder niet in verdiept, maar ze hebben volgens mij redelijk gelijk. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat er zeehondjes worden neergeknuppeld. Maar het is geen bedreigde diersoort, terwijl er andere -wel bedreigde- diersoorten zijn die net zo snel worden afgemaakt. Dan is het logisch dat eerst de bedreigde diersoorten worden geholpen.

Neemt niet weg dat het wreed is, natuurlijk. :/
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:09
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
ik heb bij de Week van Willibrord gezien hoe die arme zeehondjes worden doodgeknuppeld. gewoon jonge beestjes zijn dat waarbij de hersens worden ingeslagen!
en als ze dat bij mensen doen is t ineens zinloos geweld
ze moeten die lui van WNF gewoon een keer neerknuppelen
dan denken ze wel ff na!
Jonge zeehondjes doodknuppelen is helemaal niet zinloos. Er worden hele mooie jassen en mutsen van gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 16:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Jonge zeehondjes doodknuppelen is helemaal niet zinloos. Er worden hele mooie jassen en mutsen van gemaakt.
Tsss....
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
ik heb bij de Week van Willibrord gezien hoe die arme zeehondjes worden doodgeknuppeld. gewoon jonge beestjes zijn dat waarbij de hersens worden ingeslagen!
en als ze dat bij mensen doen is t ineens zinloos geweld
ze moeten die lui van WNF gewoon een keer neerknuppelen
dan denken ze wel ff na!
ze denken ook na..

alleen die mensen hebben ook niet al het geld van de wereld.. ze moeten kijken welke projecten de meeste hulp nodig hebben..tuurlijk is het zielig voor die zeehonden.. maar ze overleven het wel (ok niet als individueel maar wel als soort) en het WNF houd wel in de gaten dat hun aantallen ongeveer gelijk blijven.. en canada gaat ook niet opeens iedereen zomaar het recht geven zomdaat zeehondjes af te schieten.. waarschijnlijk gewoon beperkte aantallen en alleen met vergunningen.. komt nog bij dat bij een oevrschot aan die arme zeehondjes ze zelf ook doodgaan, en dat ze alle vis daar hebben opgegeten wat nog erger is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 23:32
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Met uitsterven bedreigd? waar heb jij de laaste tijd gezeten? Er zijn genoeg van die beesten in de wereld.
Tsja, van elke diersoort waarvan er op de hele wereld meer dan 1 exemplaar is, zijn er voor jou genoeg he?

En wat betreft dalende vispopulatie, zoals je eerder zei, dat ligt meer aan de mens dan aan de zeehonden. Moet je daarom ook mensen gaan doodknuppelen? Nee, want dat is dus weer 'wat anders' en 'ethisch onverantwoord' (dit merkte ik ook al eens op in het recentste vossenjachttopic.).
Citaat:
D@mien schreef:
Ik zet men geld erop dat et puur om de pels gaat...zoals altijd...

>Ok hoeveel?
Ik zou de portemonnee maar vast trekken......die paar Inuit die er nog over zijn, en die misschien wel van het vlees leven, zijn echt niet verantwoordelijk voor alle neergeknuppelde zeehonden. De meesten moeten nog steeds sterven voor hun pels.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 00:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Met uitsterven bedreigd? waar heb jij de laaste tijd gezeten? Er zijn genoeg van die beesten in de wereld.
Na die ziekte zijn het er een heel stuk minder geworden
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 00:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:

ze moeten die lui van WNF gewoon een keer neerknuppelen
dan denken ze wel ff na!
Dan hoop ik dat ze dat bij jou ook doen, want wat doe jij nou wel niet helemaal tegen het doodknuppelen van zeehondjes. Het wnf heeft wel meer dingen te doen, er zijn meer dieren dan zeehondjes en ze kunnen niet alles tegelijk.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 07:18
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:

En wat betreft dalende vispopulatie, zoals je eerder zei, dat ligt meer aan de mens dan aan de zeehonden. Moet je daarom ook mensen gaan doodknuppelen? Nee, want dat is dus weer 'wat anders' en 'ethisch onverantwoord' (dit merkte ik ook al eens op in het recentste vossenjachttopic.).
ja maar dit maakt de situatie voor de 5 miljoen zeehonden daar alleen maar moeilijker... ze overleven wel maar er zijn eigenlijk te weinig vissen over voor al die zeehonden... zo vrteen ze de hele vispopulatie ook nog op/..

ok ik vin dook dat de mens daar minder moet vissen of strengere wetten ervoor moet hebben maar zolang dat nog niet zo is zijn er teveel zeehonden voor dat gebied.. zo eten ze de hele vispopulatie op om daarna met zn allen uit te hongeren..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 07:38
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
om even in te gaan op het antwoord van mijn vorige bericht:

er is geen geld voor nodig om een mening te volgen. het gaat hier niet om het voeren van een campagne, maar men vroeg naar het standpunt van het WNF t.o.v zeehondenjacht. ze hadden dan op zn minst kunnen zeggen dat ze tegen het doden van zeehonden zijn, daar hoeven ze geen geld voor uit te geven.
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 07:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
om even in te gaan op het antwoord van mijn vorige bericht:

er is geen geld voor nodig om een mening te volgen. het gaat hier niet om het voeren van een campagne, maar men vroeg naar het standpunt van het WNF t.o.v zeehondenjacht. ze hadden dan op zn minst kunnen zeggen dat ze tegen het doden van zeehonden zijn, daar hoeven ze geen geld voor uit te geven.
dat hadden ze toch ook gezged/
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:00
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
willibrord frequin zei van niet. nu snap ik t zelf niet meer....
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
moon schreef:
op de website van het wnf:

Reactie Wereld Natuur Fonds op actie Bont voor Dieren inzake zeehondenjacht 25 februari 2003

Het Wereld Natuur Fonds is geen voorstander van de commerciële zeehondenjacht in Canada, zoals onterecht wordt geconcludeerd in het persbericht van Bont voor Dieren. Veel mensen, ook de mensen van het Wereld Natuur Fonds zijn vol afschuw over de beelden van deze jacht, zoals die maandagavond in TROS-RADAR zijn getoond. Het Wereld Natuur Fonds is daarom blij dat dierenwelzijnsorganisatie zoals Bont voor Dieren met hun eigen kracht en deskundigheid aandacht vragen voor het dierenleed wat in dit gebied wordt veroorzaakt.


Het Wereld Natuur Fonds maakt zich wel degelijk druk om de zeehonden in Canada. Bij de Canadese overheid heeft de wereldwijde natuurbeschermingsorganisatie nog eens benadrukt dat het onaanvaardbaar is wanneer de zeehondenjacht op de langere termijn zou leiden tot een daling van het aantal zeehonden. Deze bemoeienis wordt door Bont voor Dieren onterecht uitgelegd alsof het Wereld Natuur Fonds de zeehondenjacht in Canada zou billijken. Integendeel, het Wereld Natuur Fonds blijft de ontwikkeling van het aantal zadelrobben nauwlettend volgen en zal in actie komen als er reden tot ongerustheid is over het op peil blijven van de populatie zadelrobben in dit gebied.
Het Wereld Natuur Fonds zet zich met volle kracht in om het leefgebied van die walvissoort te beschermen. Wat indirect ook ten goede komt aan al die andere soorten die in dit gebied leven, inclusief de zadelrob.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:55
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
dan lopen ze op tv gewoon uit hun nek te lullen blijkt dus maar weer. daar werd gezegd dat ze geen moeite hadden met zeehondjes neerbeuken
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2003, 15:05
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
zo eten ze de hele vispopulatie op om daarna met zn allen uit te hongeren..
Dat heet een prooi-roofdiercyclus en is volkomen normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:53
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Na die ziekte zijn het er een heel stuk minder geworden
De populatie herstelt zich wel weer, en er zijn nog wel genoeg zeehonden over in de wereld.

Naam onbekend schreef:Tsja, van elke diersoort waarvan er op de hele wereld meer dan 1 exemplaar is, zijn er voor jou genoeg he?

>Zoals ik vaker heb geschreven zeehonden zijn leuke dieren maar er moeten niet teveel van komen dat is voor de soort zelfs ook niet goed, ziekte en stress bv.

En wat betreft dalende vispopulatie, zoals je eerder zei, dat ligt meer aan de mens dan aan de zeehonden. Moet je daarom ook mensen gaan doodknuppelen? Nee, want dat is dus weer 'wat anders' en 'ethisch onverantwoord' (dit merkte ik ook al eens op in het recentste vossenjachttopic.).

>Eet jij ook weleens vis? O wee als je zegt dat je een vegatarier bent, want ik sla je dood. Er zal wel een reden voor zijn dat de regering de zeehondenjacht weer toestaat, net zoals bij de vossenjacht, door de nieuwe flora en faunawet werden die dieren beschermt, de populatie groeide en zorgde voor overlast bij boeren, weidevogels en kippenhouders enz. En nu mag er weer op vossen worden gejacht. Je hoort over zulke dingen altijd maar een kant, de kant van de dierenbeschermers. Maar je krijgt nooit van ze tehoren waarom de jacht weer woordt toegestaan.

Ik zou de portemonnee maar vast trekken......die paar Inuit die er nog over zijn, en die misschien wel van het vlees leven, zijn echt niet verantwoordelijk voor alle neergeknuppelde zeehonden. De meesten moeten nog steeds sterven voor hun pels.

>Pels is een mooie bij product, net zoals hazen en konijnvlees en bij konijnen/vossen worden de pels soms ook nog weleens gebruikt. Maar waarom hebben jullie het steeds over dood knuppelen? Je kan ze ook nog steeds schieten met een geweer. Dood knuppelen is eigelijk een pijnloze dood een beste klap op de kop en het dier is dood. Het dier kan ook een half uur aan een klem hangen en dan vervolgens dood gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef:
De populatie herstelt zich wel weer
Niet zolang er mensen zoals jij rondlopen op deze aardkloot.
Citaat:
Naam onbekend schreef:Tsja, van elke diersoort waarvan er op de hele wereld meer dan 1 exemplaar is, zijn er voor jou genoeg he?

>Zoals ik vaker heb geschreven zeehonden zijn leuke dieren maar er moeten niet teveel van komen dat is voor de soort zelfs ook niet goed, ziekte en stress bv.
Zie ook hier weer de parallel met de mens.
Citaat:
>Eet jij ook weleens vis?
Nee, ik vind vis niet te eten. Ik eet wel vlees.
Citaat:
O wee als je zegt dat je een vegatarier bent, want ik sla je dood.
Kom maar hoor. Ik doe niets liever dan dierenhaters zoals jij de grond in stampen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 23:07
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Kees17, ik raad je vreselijk aan om es een goede biologie/dierkundige opleiding te volgen, en je wat meer in evolutie te verdiepen, want wat mij opvalt in al jouw topics is dat jij werkelijk geen enkel flauw benul hebt van hoe de wereld in mekaar zit...je gaat blind uit van je jagersblaadjes en je omgeving, terwijl je geen idee hebt waar je over praat (je zei wel es eerder dat je uitging van wat je zag, maar wat je ziet, intepreteer je gewoon fout....je bent blind voor de waarheid en ziet wat je wil zien.) je ziet de dingen hoe jij ze wil hebben, en iedereen die anders denkt is onbetrouwbaar ofsow....je maakt alle dierenbeschermings organisaties uit voor hersenloze figuren....terwijl die juist alles doen voor een betere dierenwereld...zonder deze organisaties hadden mensen zoals jij ervoor gezorgd dat er nieteens meer zeehonden, prezwalski-paarden, reuzenpanda's etc. etc. etc. zijn, aangezien zulk soort mensen alles afknallen wat ook maar enigzins nadelig zou kunnen zijn voor mensen....(wil jij ook: kraaien, vossen, wilde eenden, duiven etc. Je verzint er een stomme smoes voor, zodat je kan schieten....

Ik zal je uitleggen hoe krom jouw gedachtegang is:
Het leven op aarde is er al zo'n miljard jaar ofsow (give or take a few years), tot zo'n 3 miljoen jaar geleden heeft deze aardkloot het zonder mensen moeten doen....en volgens jouw 'theorie' is die miljard jaar onmogelijk geweest voor leven, aangezien geen wezens de 'wildstand' in bedwang konden houden.
Je slingert er het excuus aanvast dat de mens de aarde dusdanig heeft verkloot dat het nodig is, maar geloof me, een meteorietinslag die 80% van het leven op aarde uitroeit, of een flinke aardbeving is vele malen destructiever dan de mens is....de mens kan dit nl niet doen zonder zichzelf te vernietigen...jouw excuus is dus ridicuul te noemen...

Het leven draait al een miljard jaar om 'the survival of the fittest' en dus niet om 'the survivor of the bullet' ofsow...men schiet puur omdat et de goedkoopste en makkelijkste methode is....meer niet...de natuur heeft onze hulp niet nodig, maar juist onze afwezigheid.....et enige dat ons rest, is de schade herstellen die jagers en stropers (in mijn ogen een pot nat) veroorzaakt hebben...
Als er dieren uitsterven, is dat niets meer dan The survival of the fittest...net zoals dat al een miljard jaar, 1.000.000.000 jaar dus, (als je het beter beseft als ik het zo uitschrijf...) al gebeurd..en daar moet zo'n zielig en dom ras als de mens zich niet mee willen bemoeien, aangezien we er geen weet van hebben.

Ik kan zo nog uren doorgaan, maar ik betwijfel et zeer dat jij na dit verhaal eens écht gaat nadenken, en een objectief 'onderzoek' gaat doen, en niet uitgaat van jouw subjectieve visuele waarnemingen, en de manipulaties uit je omgeving.
En kom nou aub niet met et gel*l van: "jij komt uit de stad dus weet je et niet" of iets in die trand, want woonplaats heeft niets te maken met het goed gebruiken van hersens.....en het komt neer op: "Ik heb er last van en jij niet"

Fbs: sorry voor dit offtopic verhaal, maar ik moest dit even kwijt aan een onnadenkende ziel....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 23:13
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D@mien schreef:
*zie hierboven*
Amen. Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 08:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Dat heet een prooi-roofdiercyclus en is volkomen normaal.
ja dat wel..

alleen als ze TEVEEl vissen op eeten blijft er te weinig eten voor hun over en gaan zij uiteindelijk ook allemaal dood...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:40
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
bah wat laag zeg, en ik ben lid van die club
en: go d@mien !
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:43
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
huh, nu lees ik net dit:

Prins Bernhard deelt met WNF afschuw zeehondenjacht 27 februari 2003

Prins Bernhard deelt met WNF en het Nederlandse publiek de afschuw over de wijze waarop de zeehondenjacht plaats vindt en onderschrijft de natuurbeschermingsaanpak van het Wereld Natuur Fonds.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:27
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
ja dat wel..

alleen als ze TEVEEl vissen op eeten blijft er te weinig eten voor hun over en gaan zij uiteindelijk ook allemaal dood...
Dr is maar 1 diersoort die teveel vissen eet...en dat zijn mensen...
als die zeehonden mindere vis hebben om te eten, gaan dr gewoon een hele zooi dood...dan komt het weer in evenwicht...en die visstand vult zichzelf gewoon weer aan...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 00:36
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
D@mien schreef:
*verhaal*
ik had het niet beter kunnen verwoorden
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 00:38
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:

er is geen geld voor nodig om een mening te volgen. het gaat hier niet om het voeren van een campagne, maar men vroeg naar het standpunt van het WNF t.o.v zeehondenjacht. ze hadden dan op zn minst kunnen zeggen dat ze tegen het doden van zeehonden zijn, daar hoeven ze geen geld voor uit te geven.
de kans dat het wnf zegt dat ze voor de jacht op zeehondjes is lijkt me heeeeeeeel erg klein.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:14
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Kees17, ik raad je vreselijk aan om es een goede biologie/dierkundige opleiding te volgen, en je wat meer in evolutie te verdiepen, want wat mij opvalt in al jouw topics is dat jij werkelijk geen enkel flauw benul hebt van hoe de wereld in mekaar zit...

>Doe ik ook ga volgend jaar een opleiding bos en natuurbeheer doen en raad eens wat voor paket je er ook bij kan doen WILDBEHEER.

je gaat blind uit van je jagersblaadjes en je omgeving, terwijl je geen idee hebt waar je over praat (je zei wel es eerder dat je uitging van wat je zag, maar wat je ziet, intepreteer je gewoon fout....je bent blind voor de waarheid en ziet wat je wil zien.) je ziet de dingen hoe jij ze wil hebben, en iedereen die anders denkt is onbetrouwbaar ofsow....

>Omgeving=pratijk, je kan nog zoveel leren uit biologieboekjes. Even een voorbeeld van de vos. Paar jaar geleden ging het nog redelijk met de weidevogels, vos word steeds meer beschermt en het gaat nu baar slecht met de grutto(sporen wees uit predatie van de vos). Volgens mij zijn er dan teveel vossen. Je kan de vossen dan afschieten of gewoon wachten tot er geen grutto's meer zijn.

je maakt alle dierenbeschermings organisaties uit voor hersenloze figuren....terwijl die juist alles doen voor een betere dierenwereld...zonder deze organisaties hadden mensen zoals jij ervoor gezorgd dat er nieteens meer zeehonden, prezwalski-paarden, reuzenpanda's etc. etc. etc. zijn, aangezien zulk soort mensen alles afknallen wat ook maar enigzins nadelig zou kunnen zijn voor mensen....(wil jij ook: kraaien, vossen, wilde eenden, duiven etc. Je verzint er een stomme smoes voor, zodat je kan schieten....

>Even voor de duidelijkheid een wbe is een samenwerkingverband van jagers(knjv), natuurbeheersorganisaties, zoals staatsbosbeheer en natuurmonumenten,boeren, grond en boseigenaren en natuurliefhebbers. Hun doel is: voldoende rust, ruimte en voedsel voor het aanwezige wild, een gezonde en gevarieerde wildstand, een voldoende grote en evenwichtige wildstand en schadebestrijding en voorkoming wildschade. Er zijn z'n 400 van deze verenings/stichting, Goed voor bijna 80%van het buitengebeid van Nederland. En zoals ik al vaker heb verteld door de jacht van vandaag sterven er geen dieren uit, wel door he beschermen van alle dieren zoals de dierenbescherming wil. En de dierenbescherming zijn in staat valse informatie te geven in hun strijd tegen de jacht.



Ik zal je uitleggen hoe krom jouw gedachtegang is:
Het leven op aarde is er al zo'n miljard jaar ofsow (give or take a few years), tot zo'n 3 miljoen jaar geleden heeft deze aardkloot het zonder mensen moeten doen....en volgens jouw 'theorie' is die miljard jaar onmogelijk geweest voor leven, aangezien geen wezens de 'wildstand' in bedwang konden houden.
Je slingert er het excuus aanvast dat de mens de aarde dusdanig heeft verkloot dat het nodig is, maar geloof me, een meteorietinslag die 80% van het leven op aarde uitroeit, of een flinke aardbeving is vele malen destructiever dan de mens is....de mens kan dit nl niet doen zonder zichzelf te vernietigen...jouw excuus is dus ridicuul te noemen...

>Z'n 3 miljoen jaar geleden heeft deze aarde het zonder moeten doen,(je moet het verhaal wel even afmaken), zonder grote steden, wegen, kanalen en ga zomaar door. De natuur werdt opgeslits in stukken sommige dieren kunnen hier min tegen en sommige konden er goed tegen. Je kunt het nu beheren of een grote puinhoop van maken.



Het leven draait al een miljard jaar om 'the survival of the fittest' en dus niet om 'the survivor of the bullet' ofsow...men schiet puur omdat et de goedkoopste en makkelijkste methode is....meer niet...de natuur heeft onze hulp niet nodig, maar juist onze afwezigheid.....et enige dat ons rest, is de schade herstellen die jagers en stropers (in mijn ogen een pot nat) veroorzaakt hebben...

>Ik ben tegen stroperij, want een jager doet er jaren over om een evenwichtige wildstand te krijgen en stropers kunnen dit in een nacht helemaal vernielen.


Als er dieren uitsterven, is dat niets meer dan The survival of the fittest...net zoals dat al een miljard jaar, 1.000.000.000 jaar dus, (als je het beter beseft als ik het zo uitschrijf...) al gebeurd..en daar moet zo'n zielig en dom ras als de mens zich niet mee willen bemoeien, aangezien we er geen weet van hebben.

>Dus jij vind het ok dat er diersoorten uitsterven, ik hoor het al een echte dierenliefhebber.

Ik kan zo nog uren doorgaan, maar ik betwijfel et zeer dat jij na dit verhaal eens écht gaat nadenken, en een objectief 'onderzoek' gaat doen, en niet uitgaat van jouw subjectieve visuele waarnemingen, en de manipulaties uit je omgeving.
En kom nou aub niet met et gel*l van: "jij komt uit de stad dus weet je et niet" of iets in die trand, want woonplaats heeft niets te maken met het goed gebruiken van hersens.....en het komt neer op: "Ik heb er last van en jij niet"

>Ga maar eens na 8 april de weilanden in en als je een nazorger kent vraag ook even als die mee gaat(die heeft er meer verstand van als jij, volgens mij denk jij nog steeds dat een kievit zijn nest in een boom heeft.) En zoek maar eens een paar nesten op van kievitten en grutto's en bezoek deze nesten eens om de paar dagen dan kun je zien wat de vos aan richt. En ik denk dat je dan niet meer zegt dat jagers hersenloze mensen zijn.

Fbs: sorry voor dit offtopic verhaal, maar ik moest dit even kwijt aan een onnadenkende ziel....
Vertel me eens eerlijk hoeveel pratijkervaring heb jij D@mien, want als ik dit lees kom jij nooit echt in het buitengebied.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:18
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Kom maar hoor. Ik doe niets liever dan dierenhaters zoals jij de grond in stampen.
>Ik hou wel van dieren, daarom ben ik ook een jager.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:07
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Doe ik ook ga volgend jaar een opleiding bos en natuurbeheer doen en raad eens wat voor paket je er ook bij kan doen WILDBEHEER.
Ik heb et over een échte biologieopleiding, geen opleiding met de KNJV als sponsor. En zo'n opleiding die jij noemt, is al subjectief....daar gaan ze er al van uit dat et nodig is....is gewoon een hersenspoelopleiding dus. Een jagersopleidig dus, geen biologie

Citaat:

>Omgeving=pratijk, je kan nog zoveel leren uit biologieboekjes. Even een voorbeeld van de vos. Paar jaar geleden ging het nog redelijk met de weidevogels, vos word steeds meer beschermt en het gaat nu baar slecht met de grutto(sporen wees uit predatie van de vos). Volgens mij zijn er dan teveel vossen. Je kan de vossen dan afschieten of gewoon wachten tot er geen grutto's meer zijn.
Ervaring is onder andere praktijk. Maar als je niet weet waar je naar moet kijken intepreteer je et verkeerd. Jij kijkt alleen naar de vos, en de rest interesseert je geen hol.

Waarom ontloop je systematisch de aangepaste miljeuregels voor de boeren?? De afgelopen jaren zijn de boeren verplicht om oa anders te bemesten. Deze maatregelen zijn misschien beter voor het broeikaseffect ofsow, maar slecht voor de weidevogels. En natuurlijk killt de vos er een zooi...zou ik ook doen als ze stokken neerzetten waar ik gratis te vreten kan krijgen...dan helpt geen schutkleur ofsow meer.
ik kan wederom een link leggen met de korenwolf: Dit dier had een aantal jaar geleden een prachtige leefomgeving..maar oa wegens aangepast regels voor de boeren (Door een nieuw soort ploeg werden hun holen vernield) is die nu op een handjevol na uitgestorven, natuurlijk ook omdat de boeren hem lastig vonden omdat ze een deel van de oogst opvraten, maar de aangepaste regels is de grootste oorzaak.

En ff om dat weidevogelachteruitgang = schuld-van-vos argument helemaal te killen: Ik hoor je nooit over de veldleeuwerik. Deze vogel is te klein om een prooi te zijn voor de vos (netals een muis voor een leeuw oid) maar deze vogel is de laatste 15 jaar harder achteruit gegaan dan welke weidevogel dan ook. En precies in die periode zijn er andere agrarische regels gekomen...

De reden dat in west-nederland deze vogels et prima doen, is omdat er hier veel minder boeren zijn dan dan in et oosten. Vossen zitten hier ook, dus daar hoef je niet mee te komen.
Op de wadden zitten dr geen vossen én weinig boeren, dus is et zeer logisch dat ze et daar ook goed doen....


Citaat:
>Even voor de duidelijkheid een wbe is een samenwerkingverband van jagers(knjv), natuurbeheersorganisaties, zoals staatsbosbeheer en natuurmonumenten,boeren, grond en boseigenaren en natuurliefhebbers. Hun doel is: voldoende rust, ruimte en voedsel voor het aanwezige wild, een gezonde en gevarieerde wildstand, een voldoende grote en evenwichtige wildstand en schadebestrijding en voorkoming wildschade. Er zijn z'n 400 van deze verenings/stichting, Goed voor bijna 80%van het buitengebeid van Nederland. En zoals ik al vaker heb verteld door de jacht van vandaag sterven er geen dieren uit, wel door he beschermen van alle dieren zoals de dierenbescherming wil. En de dierenbescherming zijn in staat valse informatie te geven in hun strijd tegen de jacht.
jagers -> willen schieten
staatsbosbeheer -> wil schieten
natuurbeheer -> jagers onder schuilnaam
boeren -> hebben last van vos, dus willen er van af
grond+boseigenaren -> zijn over het algemeen ook jagers
natuurmonumenten -> lijkt me stug, maar kzal ff hun site met een bezoekje vereren.
natuurliefhebbers -> mensen zoals jij met een vertekend beeld, en te koppig om objectief te kijken.

Deze organisaties streven naar: 20 herten 20 vossen 20 kievitten 20 grotto's enz. ze snappen geen hol van evenwicht.

Jagers doen niets anders dan valse informatie geven en dingen achterhouden (veldleeuwerik, andere agrarische regels etc.)

Noem es een dier dat door bijv. et WNF/Greenpeace is uitgestorven? Waren zij er niet, dan waren er juist wel dieren uitgestorven.

Citaat:

>Z'n 3 miljoen jaar geleden heeft deze aarde het zonder moeten doen,(je moet het verhaal wel even afmaken), zonder grote steden, wegen, kanalen en ga zomaar door. De natuur werdt opgeslits in stukken sommige dieren kunnen hier min tegen en sommige konden er goed tegen. Je kunt het nu beheren of een grote puinhoop van maken.
Wegen, steden etc. is verkleining van leefomgeving. Een ecosysteem moet zich aanpassen aan deze verkleining. Aangezien de mens daar niet op wacht, maar lekker doorgaat met inkorten, drijven ze die dieren op een hoopje, en dan is et idd uit balans. De mens kan niet beslissen waar dat balans is, omdat de mens daar simpelweg te stom voor is. Je kan zeggen dat je maar een paar beesten in een gebied wil, maar dat de kans is enorm dat dat juist het balans nóg erger verstoort, en dat werkt toch niet, want de natuur zoekt z'n eigen balans...al is dat voor mensen zoals jij moeilijk/niet te accepteren.

Citaat:

>Ik ben tegen stroperij, want een jager doet er jaren over om een evenwichtige wildstand te krijgen en stropers kunnen dit in een nacht helemaal vernielen.
Een jager kan geen evenwichtige wildstand krijgen, aangezien de mens niet weet waar dat evenwicht ligt. Dit verschilt nl per jaar, et ene jaar zijn de omstandigheden beter voor de ene soort, en et andere jaar voor een ander. Met menselijk ingrijpen sterven er zo juist dieren uit, aangezien ze een statistisch evenwicht willen waar ze geen weet van hebben.

Citaat:

>Dus jij vind het ok dat er diersoorten uitsterven, ik hoor het al een echte dierenliefhebber.
Als de NATUUR beslist dat et tijd is voor een soort om uit te sterven, heb ik daar geen problemen mee, aangezien dat 'the survival of the fittest' is. Al het uitsterven dankzij de mens ben ik 100% tegen. (Ik wacht met smart op de dag dat wij mogen uitsterven, das veel beter voor de natuur)

Citaat:

>Ga maar eens na 8 april de weilanden in en als je een nazorger kent vraag ook even als die mee gaat(die heeft er meer verstand van als jij, volgens mij denk jij nog steeds dat een kievit zijn nest in een boom heeft.) En zoek maar eens een paar nesten op van kievitten en grutto's en bezoek deze nesten eens om de paar dagen dan kun je zien wat de vos aan richt. En ik denk dat je dan niet meer zegt dat jagers hersenloze mensen zijn.
Ik weet meer van de natuur af dan jij denkt...meer dan jij blijkbaar, aangezien ik objectief kijk, en jij overduidelijk niet, anders zou jij ook de boeren het meest de schuld geven.

ff een tabelletje uit www.reinaert.tk:

Predatoren

Niet alleen de Vos vreet eieren en weidevogels en hun kuikens. Er zijn er meer:

-Blauwe Reiger (ei + kuikens)
-Ooievaar (ei en kuikens, sommige ooievaren worden in de fokcentra met eendagskuikens grootgebracht)
-Zilver- en Kokmeeuw (ei en kuikens)
-Zwarte Kraai (ei. ook al is de Kraai grotendeel een insecteneter)
-Egel (ei)
-Bruine Rat (ei)
-Steenmarter (ei en kuiken)
-Wezel (ei en kuiken)
-Hermelijn (ei en kuiken)
-Bunzing (ei)
-Spitsmuis (ei)

De vos doet et niet alleen....in tegenstelling wat jagers beweren.
www.reinaert.tk
ik adviseer je et stuk over 'vossen en weidevogels' es door te lezen....verwerpt veel van jouw argumenten, en geeft ook een 'oplossing'
En ga nou niet zeuren dat et een site is van een natuurfreak, want feiten zijn feiten.

Citaat:

Vertel me eens eerlijk hoeveel pratijkervaring heb jij D@mien, want als ik dit lees kom jij nooit echt in het buitengebied.
Wat noem jij praktijkervaring? Systematisch door een veld lopen en bij elk dood dier naar de vos wijzen? Ik heb dat niet nodig.
En dit is weer het: "jij komt uit de stad dus je weet het niet" maar dan anders verwoord.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.