Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 15:46
moon
moon is offline
Ik geloof ook niet dat god bestaat. Iniedergeval niet op de manier zoals de meeste god zien. Ik denk dat god inderdaad bedacht is om ergens houvast aan te kunnen vinden, ze zien het als een soort oplosser van problemen volgensmij. Zlef denk ik wel dat er meer bestaat, al is het maar een soort grote energiebron ofzo, dat zou je ook god kunnen noemen.
Oud 28-02-2003, 16:16
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef:
...volgens mij hebben ze met of zonder die zendelingen nogsteeds geen broodkruimel te eten?
meestal komen die zendelingen met brood
en daarnaast is wat je hier leeft voor jullie natuurlijk belangrijker aangezien je verder niets hebt maar er is een veel beter leven
en dat is waar je je druk om moet maken
Oud 28-02-2003, 17:58
moonchild
Voor alle mensen die wel beweren dat God bestaat; God is toch alleen maar goed, zuiver en doet alleen maar goed? Zelfs als het scheppingsverhaal waar is snap ik niet waarom Eva dan die verboden vruchten plukte terwijl ze in het paradijs was. Want als God zo goed was zou hij ook alleen maar goed doen en dan was het dus niet goed wat hij heeft gedaan want Eva at toch die vruchten. Tenzij God's eigen creatie over zichzelf is gaan heersen en dan zou de mensheid sterker zijn dan God (dit is ff uitgaand van het bestaan van God). Als hij alleen maar goed zou doen zou hij ingrijpen want ik kan geen reden bedenken waarom er geweld, oorlog enz. moet zijn. Dus als het scheppingsverhaal waar is was het niet God, hoe die volgens de (christelijke) bijbel was, die alles heeft geschept, het was geen God. Nog iets, er zijn zoveel verschillende geloven over het bestaan van de aarde, inverband met God. Zo was/is er ergens een groep die geloofde dat God de mensen had gebakken uit aarde, stro en nog wat (zoiets was het ongeveer) de eerste mens was te donker===> negers, de 2de te licht===> blanken, de derde waren gelukt die waren er precies tussenin. Dit zou ieder normaal denkend mens toch als onzin zien lijkt me, en toch geloofde die mensen dat. Er zijn te veel verhalen van gelovigen om iets te kunnen bewijzen, voor de een klinkt het verhaal van de ander heel onzinnig en andersom. Wat ik bedoel is dat wat er ook is gebeurd het was geen God want hij heeft niet alleen goed gedaan, niet een God volgens het christelijke geloof.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:38
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom niet. je kunt niet iedereen exact gelijke omstandigheden geven. Warrom zou ik niet met gods plan aankomen, dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. volgens New-age-ers is dat plan het leren van lessen op aarde. Volgens de bijbel moet je door alle lijden heen in god geloven, en het is de schuld van Adam en Eva (de erfzonde). Je kunt beide niet bereiken in een wereld waar je constant moet ingrijpen om ervoor te zorgen dat alle omstandigheden voor iedereen gelijk zijn. Dan verraad je jezelf en kunnen mensen niet meer hun geloof bewijzen.
omdat het argument van gods plan te makkelijk is. Ik weet iets niet? oh dan komt het door gods plan..! Lekker makkelijk zo praat je alle problemen wel goed.
Het christelijk ideaal van naastenliefde en zorg voor armen en zieken is bij jou trouwens erg ver te zoeken.

Dus het is allemaal de schuld van adam en eva dat die afrikanen honger lijden en dat wij hier in rijkdom baadden??
Das voor mij al genoeg reden om helemaal niets met die god te maken te willen hebben!!

(sorry als ik te fel wordt trouwens, tis niet persoonlijk bedoeld
Oud 28-02-2003, 21:24
Koning
Koning is offline
het geloof is gewoon, hetzelfde als jouw ouders doen, je bang maken met lui zoals sinterklaas, dat heeft de kerk ook gewoon bij volwassenen gedaan, en daarom verspillen wij daar zoveel tijd aan.. zonde.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 02:14
Blitzkrieg Bop
Citaat:
JJzD schreef:
meestal komen die zendelingen met brood
en daarnaast is wat je hier leeft voor jullie natuurlijk belangrijker aangezien je verder niets hebt maar er is een veel beter leven
en dat is waar je je druk om moet maken
Druppel op de gloeiende plaat, daar bereik je niet veel mee.

Ik heb verder inderdaad niets, maar als ik niet in god geloof dan heb ik dus geen kans om in de hemel te komen? Begrijp ik dat goed?

Stel nou dat ik in mn eentje op een eilandje woonde, en niemand is mij ooit iets komen vertellen over God en dat ik maar beter kan geloven blabla... dan zou ik dus per definitie niet in de hemel komen??

Vind ik een beetje een rare opstelling voor een God die alle mensen lief heeft eigenlijk.
Oud 01-03-2003, 02:18
Diesel
Diesel is offline
God is niet bedacht. God bestaat.
Oud 01-03-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Het is dat je het zo duidelijk beargumenteerd, anders ging ik er nog aan twijfelen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 09:36
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Diesel schreef:
God is niet bedacht. God bestaat.
God is bedacht. God bestaat niet.
Oud 01-03-2003, 12:41
moonchild
Citaat:
benchMarc schreef:
Het is dat je het zo duidelijk beargumenteerd, anders ging ik er nog aan twijfelen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
duyvel schreef:
omdat het argument van gods plan te makkelijk is. Ik weet iets niet? oh dan komt het door gods plan..! Lekker makkelijk zo praat je alle problemen wel goed.
voor rationelen niet te begrijpen, voor gelovigen logica en de waarheid dat God mensen niet zonder goede reden laat lijden.
Citaat:

Het christelijk ideaal van naastenliefde en zorg voor armen en zieken is bij jou trouwens erg ver te zoeken.
ik zeg dat er een reden is voor lijden, niet dat wij de armen en zieken niet moeten helpen. misschien een soort test of een leerproces.
Citaat:

Dus het is allemaal de schuld van adam en eva dat die afrikanen honger lijden en dat wij hier in rijkdom baadden??
Das voor mij al genoeg reden om helemaal niets met die god te maken te willen hebben!!

(sorry als ik te fel wordt trouwens, tis niet persoonlijk bedoeld
nogmaals het maakt niet of of het lijden op de wereld verspreid is of niet. En ik denk dat afrikanen gelukkiger zijn dan wij, welvaart maakt niet gelukkig.
je word niet gelukkig van dat wat je normaal acht.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:57
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
voor rationelen niet te begrijpen, voor gelovigen logica en de waarheid dat God mensen niet zonder goede reden laat lijden.

En wat is die reden dan? waar baseer je dit op?

Citaat:
ik zeg dat er een reden is voor lijden, niet dat wij de armen en zieken niet moeten helpen. misschien een soort test of een leerproces.
en wat is die reden dan?

Citaat:
nogmaals het maakt niet of of het lijden op de wereld verspreid is of niet. En ik denk dat afrikanen gelukkiger zijn dan wij, welvaart maakt niet gelukkig.
je word niet gelukkig van dat wat je normaal acht.
Ik zag pas een wanhopige uitgemergelde afrikaanse boer op televisie, die met tranen in zijn ogen afscheid van zijn laatste koe nam, omdat deze geslacht moet worden voor dat laatste kilotje vlees wat er nog op zat te kunnen verkopen. De man straalde werkelijk wanhoop en pijn uit.
Ik denk niet dat deze Afrikaan gelukkiger is dan wij hier.
Oud 02-03-2003, 00:54
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik geef een paar voorbeelden:

Een computerprogramma op CD rom bevat allerlei informatie en uitvoeropdrachten voor de computer. Als ik de CD in de driver stop gaat de computer de opdrachten uitvoeren en wordt het programma opgestart. Als ik jullie nu probeer wijs te maken dat alle informatie op de CD er gewoon toevallig op terecht gekomen is, of dat zelfs de CD toevallig ontstaan is, verklaren jullie mij waarschijnlijk ter plekke voor gek (en terecht).

Als de bevruchting van een eicel door een zaadcel heeft plaatsgevonden begint het wonder van de celdeling. Cellen beginnen zich te delen en hun aantal neemt snel toe. Cellen gaan weefsel vormen, weefsel dat spierweefsel wordt, of kraakbeen, of hersenweefsel, of huid. Hoe 'weten' die cellen wat ze moeten worden? Hoe 'weten' ze welke plaats ze in het lichaam uiteindelijk moeten innemen? Ze weten dat kennelijk heel goed, want alles komt keurig op zijn plaats terecht.

Cellen hebben een vorm van 'kennis', een hoeveelheid informatie in zich, die hun ontwikkeling stuurt in tijd en ruimte. Hoe komen die cellen aan die informatie? Is het net zoals bij het voorbeeld van de CD rom er zo maar toevallig op terecht gekomen? Het antwoord op deze vraag lijkt me niet al te moeilijk.

Hoe is het mogelijk dat mensen zich een computerprogramma niet voor kunnen stellen zonder programmeur, maar het oneindig veel grotere wonder van het menselijk leven wel.

De Bijbel zegt het zo:

"De mensen kunnen heel goed weten dat God er is. Hij heeft het hun zelf bekendgemaakt. God is wel onzichtbaar, maar Zijn werk -alles wat Hij geschapen heeft- bewijst Zijn eeuwige kracht. Want sinds het ontstaan van de wereld is Zijn bestaan duidelijk te herkennen uit wat Hij gemaakt heeft. Daarom hebben de mensen geen enkele verontschuldiging". (Romeinen 1: 19,20)
Oud 02-03-2003, 02:49
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Hoe is het mogelijk dat mensen zich een computerprogramma niet voor kunnen stellen zonder programmeur, maar het oneindig veel grotere wonder van het menselijk leven wel.
En wie/wat heeft God/god gemaakt? Etc.

Alsof je überhaupt daadwérkelijk over het realisme achter een religie kunt debatteren. Het heeft alleen de schijn. 't Is een gebed zonder einde, om de de trant ervan te blijven.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 04:13
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
wuppie schreef:
Alles heeft een begin.
Oud 02-03-2003, 08:11
Isa
Isa is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Alles heeft een begin.
hoeft niet per se. maar alles in dezerealiteit heeft voorzover ik weet inderdaad een begin ja.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Alles heeft een begin.
Dus God is niet gemaakt zoals de mensen, maar gewoon 'begonnen'?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:41
moonchild
[QUOTE]Diesel schreef:

Waren dit nou DE doorslag gevende argumenten
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:44
Verwijderd
God is bedacht om mensen een veilig gevoel te geven.
"Er waakt iemand over mij." en/of "Een hogere macht beschermt mij tegen het kwaad dat andere mensen mij aandoen."

Citaat:
baby's die dood gaan die nog niet eens tijd hadden om iets anders te doen dan huilen.
Dood is een deel van leven. Het kind was te zwak om door te leven. Of de ouders waren te zwak om het te verzorgen.

Vanuit het godsdienstig deel: als zo'n kind dood gaat, heeft het nog geen kans gehad om te zondigen en gaat dus direct naar de hemel. (gedoopt zijn is wel een pre)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:50
moonchild
Citaat:
Diesel schreef:

1. Niet iedereen kan zich het leven voor stellen. Het menselijk leven is niet alleeen die 70 jaar dat je zelf leeft. Het menselijk leven is al die tijd dat de mens bestond.
2. Omdat dat door een mens is verzonnen en je het niet zomaar kan ervaren.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:53
moonchild
Citaat:
Jadie schreef:

Dood is een deel van leven. Het kind was te zwak om door te leven. Of de ouders waren te zwak om het te verzorgen.

Vanuit het godsdienstig deel: als zo'n kind dood gaat, heeft het nog geen kans gehad om te zondigen en gaat dus direct naar de hemel. (gedoopt zijn is wel een pre)
God heeft toch de kracht om te bepalen wat hier gebeurt? Waarom was die baby dan gestraft misschien wel voordat het gedoopt kon worden? En als je hier met een doel bent, zoals het voortbrengen van wat jezus heeft gedaan, dan heb je daar ook niet veel tijd voor gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:57
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Wij mensen moeten ons er gewoon af en toe bij neer leggen dat we niet alles van het leven weten, misschien zullen we dat nooit weten, of misschien wordt het ooit nogeens ontdekt. We hoeven niet overal een verklaring voor te hebben, het bedenken van God omdat je altijd overal een verklaring voor wilt hebben vind ik helemaal niet nodig. De natuur zit heel complex in elkaar, kijk naar Newton en Einstein. Die hebben een tipje van de sluier opgelicht maar we weten nog lang niet alles.
Oud 02-03-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
moonchild schreef:
1. God heeft toch de kracht om te bepalen wat hier gebeurt? 2. Waarom was die baby dan gestraft misschien wel voordat het gedoopt kon worden?
3. En als je hier met een doel bent, zoals het voortbrengen van wat jezus heeft gedaan, dan heb je daar ook niet veel tijd voor gehad.
1. Nee. God is een verzinsel van de mens. God is verzonnen om mensen het gevoel te geven dat ze macht hebben.
2. Doodgaan is geen straf! Het is een natuurlijk proces. Als je te zwak bent ga je dood. (darwinisme)
3. *ik zal proberen te reageren. Je zinsbouw slaat nergens op.*
a)Als je hier met een doel bent.
b) Misschien was het doel van dit kind wel dat de ouders gaan inzien dat ze zich niet moet voortplanten. Hun kinderen gaan toch dood
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
wuppie schreef:
Ja precies. Als wij mensen al zo wonderbaarlijk zijn, wie is er dan zo goed dat hij/zij een GOD kan schapen, iets kan schapen dat uit niets iets maakt? Je verplaatst de moeilijkheid alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:29
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
God in ieder geval uit de bijbelse versie is de grootste onzin op aarde vind ik.
Mensen die daar echt in geloven gooien naar mijn mening hun verstand de wc in.
Oud 02-03-2003, 17:32
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
We denken wel dat we ver zijn, maar we weten maar echt weinig van buiten onze eigen planeet.
En zelfs van onze planeet en alles erop weten we nog maar weinig eigenlijk.

Onze kennis is slechts een druppel in de oceaan van het alles
Oud 02-03-2003, 17:39
hajo
hajo is offline
Ik weet niet wie God gemaakt heeft, maar wel dat ik door mijn ouders gemaakt ben. Waar moet God volgens jullie aan voldoen? Misschien voldoe ik wel... Ik ben tenslotte een stukje van alles om me heen. Kunnen we niet gewoon het geheel van alles God noemen? IK bedoel: ik elke cel is eigenlijk de blauwprint van het hele lichaam aanwezig. Ik elk mens zit eigenlijk de blauwdruk van de hele wereld. etc etc.

Maar goed, volgens mij leidt deze hele discusie helemaal nergens naartoe want dr blijven mensen die het leuk vinden om te roepen dat god niet bestaat (en ik wordt niet graag ontkend) en mensen die roepen dat hij wel bestaat. Ik ben ervan overtuigd dat geloof een gevoel is, net als liefde. En probeer jij maar eens aan een ander uit te leggen waarom jouw meisje het mooiste meisje van de hele wereld is..

En dan nog dit: volgens mij getuigd het van weinig respect om iemands visie op het leven af te kraken (dus bv te zeggen dat God niet bestaat). Als hij niet bestaat hoef je je er volgens mij ook niet druk om te maken, dus waarom zou je dan zo je best doen iemand te overtuigen dat geen God bestaat?.... Of je moet natuurlijk bang zijn. Bang dat je overtuiging eigenlijk niet klopt, en je iemand zoekt die dit kan bevestigen. Of misschien bang dat je overtuiging wel klopt, en dat er inderdaad niet iets hogers is. (en dus met zo'n discusie eigenlijk op zoek gaat naar iemand die je kan overtuigen van het wel bestaan van een God). In beide gevallen is het mi slimmer om gewoon in God te geloven.
Oud 02-03-2003, 18:56
moonchild
Citaat:
hajo schreef:
Ik weet niet wie God gemaakt heeft, maar wel dat ik door mijn ouders gemaakt ben. Waar moet God volgens jullie aan voldoen? Misschien voldoe ik wel... Ik ben tenslotte een stukje van alles om me heen. Kunnen we niet gewoon het geheel van alles God noemen? IK bedoel: ik elke cel is eigenlijk de blauwprint van het hele lichaam aanwezig. Ik elk mens zit eigenlijk de blauwdruk van de hele wereld. etc etc.

Als je het geheel van alles God wil noemen is het niet God volgens de bijbel. Dan is het een geheel met andere naam.

Maar goed, volgens mij leidt deze hele discusie helemaal nergens naartoe want dr blijven mensen die het leuk vinden om te roepen dat god niet bestaat (en ik wordt niet graag ontkend) en mensen die roepen dat hij wel bestaat. Ik ben ervan overtuigd dat geloof een gevoel is, net als liefde. En probeer jij maar eens aan een ander uit te leggen waarom jouw meisje het mooiste meisje van de hele wereld is..

Er blijven ook mensen roepen dat God wel bestaat. Ik wil wel eens weten waarom zij dat roepen behalve dat het een geloof is. Ik zeg dat God niet bestaat en geloof meer in de evolutietheorie omdat daar meer bewijs voor is.

En dan nog dit: volgens mij getuigd het van weinig respect om iemands visie op het leven af te kraken (dus bv te zeggen dat God niet bestaat).

Dus ook door te zeggen dat God wel bestaat.

Als hij niet bestaat hoef je je er volgens mij ook niet druk om te maken, dus waarom zou je dan zo je best doen iemand te overtuigen dat geen God bestaat?.... Of je moet natuurlijk bang zijn. Bang dat je overtuiging eigenlijk niet klopt, en je iemand zoekt die dit kan bevestigen. Of misschien bang dat je overtuiging wel klopt, en dat er inderdaad niet iets hogers is. (en dus met zo'n discusie eigenlijk op zoek gaat naar iemand die je kan overtuigen van het wel bestaan van een God). In beide gevallen is het mi slimmer om gewoon in God te geloven.
Als je niemand mag proberen te overtuigen met argumenten slaat filosofie helemaal nergens meer op.
Er zijn veel meer hogere machten, maar niet God zoals die in de bijbel staat.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:24
hajo
hajo is offline
Misschien slaat filosofie ook wel nergens op...
Het is de zoveelste verwetenschappelijkiseering van iets dat eigenlijk niet in wetenschap valt te vatten. Dat denk ik dan.

(nu ben ik niet tegen filosfie, want denk dat het heel belangrijk is voor mensen om na te denken over levensvragen, maar denk niet dat filosfische vraagstukken vraagstukken zijn die je met argumenten kunt winnen. Dat hoop ik tenminste, anders gaat mijn filofie naar de knoppen.)
Oud 02-03-2003, 19:31
moonchild
Citaat:
hajo schreef:
Misschien slaat filosofie ook wel nergens op...
Het is de zoveelste verwetenschappelijkiseering van iets dat eigenlijk niet in wetenschap valt te vatten. Dat denk ik dan.

(nu ben ik niet tegen filosfie, want denk dat het heel belangrijk is voor mensen om na te denken over levensvragen, maar denk niet dat filosfische vraagstukken vraagstukken zijn die je met argumenten kunt winnen. Dat hoop ik tenminste, anders gaat mijn filofie naar de knoppen.)
offtopic: Je hoeft niks te winnen (ik niet) maar als je zegt wat je vindt bedoel je niet altijd een ander de grond in te boren.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:36
hajo
hajo is offline
offtoppic: het spijt me als ik ook maar iemand de indruk heb gegeven dat ik zou twijfelen aan de integriteit en de goedbedoeldheid van opmerkingen.
Oud 02-03-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef:
Maar als god alleen maar het geheel is, of 'het goede in de wereld', zoals mijn moeder dat vind, hoe kan hij dan alles geschapen hebben?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Dit zijn dingen die niemand kan beantwoorden. Mensen die echt geloven geven toch altijd zo'n antwoord als: Die was er altijd ofzo... van die onzin antwoorden. Ik word altijd knettergek als ik aan zulke dingen ga denken... Ik weet zeker dat het wel zo ontiegelijk moeilijk in elkaar zat allemaal... Wat was voor dit universum, en daarvoor? Hoe was het begonnen? Hoe kon de ruimte ontstaan? Allemaal dingen waar we nog lang niet achter komen. We denken wel dat we ver zijn, maar we weten maar echt weinig van buiten onze eigen planeet.
*knikt*
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 08:13
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik geloof niet in een god, en in een hemel...

Maar ik vind het wel een goed iets eigenlijk. Het is toch fijn om altijd hoop te hebben, en te geloven dat er nog iemand van je houd. En de hemel verminderd de angst om te overlijden. Dat is toch alleen maar goed...
Hoewel sommige dingen wel wat minder zijn, zoals sommige dingen om het geloof heen, ben ik van mening, dat een god vooral goed doet, want het helpt mensen vooral...

naja, nutteloze reply
Oud 03-03-2003, 12:32
Verwijderd
*vorige reactie in betere woorden*

Citaat:
Diesel schreef:
En hoe is het mogelijk dat mensen zich het leven niet voor kunnen stellen zonder 'programmeur', maar een oneindig groter wonder als een schepper wél?

Zoals ik al zei, je verplaatst het probleem alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:55
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
God wordt door ongelovigen vaak gezien als verzonnen om dingen te verklaren die in die tijd niet met de kennis die de mensen van de natuur hadden verklaard konden worden. Ook putten mensen hoop uit het idee dat God er voor hen is.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:57
Isa
Isa is offline
Citaat:
Morgan schreef:
*vorige reactie in betere woorden*

En hoe is het mogelijk dat mensen zich het leven niet voor kunnen stellen zonder 'programmeur', maar een oneindig groter wonder als een schepper wél?

Zoals ik al zei, je verplaatst het probleem alleen maar.
wij beperkte mensjes kunnen ons helemaal geen voorstelling maken van de schepper.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:43
hajo
hajo is offline
wel van het scheppen.
Oud 03-03-2003, 14:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
hajo schreef:
wel van het scheppen.
Wij kunnen niets scheppen in vergelijking met God.
(Heb je mijn Private Message al gelezen?)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:59
hajo
hajo is offline
Nee, we kunnen het niet. Maar we kunnen ons wel een voorstelling maken van hoe het dr uit zou zien.
(nu wel)
Oud 03-03-2003, 15:41
moonchild
Citaat:
dromerig elfje schreef:
Ik geloof niet in een god, en in een hemel...

Maar ik vind het wel een goed iets eigenlijk. Het is toch fijn om altijd hoop te hebben, en te geloven dat er nog iemand van je houd. En de hemel verminderd de angst om te overlijden. Dat is toch alleen maar goed...
Hoewel sommige dingen wel wat minder zijn, zoals sommige dingen om het geloof heen, ben ik van mening, dat een god vooral goed doet, want het helpt mensen vooral...

naja, nutteloze reply
Kan mooi zijn, maar je sluit je ogen voor de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:09
saskiadewit
saskiadewit is offline
Nou, ik moet me niet indenken dat er geen God bestaat.
Wat doe je dan hier op aarde? Je bent hier dan doordat je ouders toevallig zin hadden in een wip ofzo! Afschuwelijk zeg.
Ik ben opgevoed met geloof,dat scheelt wel veel natuurlijk, je neemt alles aan tot je een jaartje of 13 bent en dan ga je er zelf over na denken. Nu ben ik 17 en ik wil me er soms tegen verzetten dan wil ik niet meer bidden en uit de Bijbel lezen ed. maar ik voel in mij dat God me waarschuwt en mij probeert naar zich toe te trekken en als er dan weer mensen in mn kennissenkring overlijden dan weet ik dat het zo afgelopen kan zijn, je gaat dood en dan...dan zal God je vragen waarom je niet naar hem geluisterd hebt.
Ik weet zeker dat ELK MENS een Godsbesef heeft. Waarom discussieerd iedereen er anders zo over?
Ter verduidelijking:
Ik praatte pas met een eigenaar van een restaurant, hij had kanker vertelde hij, ik ken hem wel en praat zo een paar keer per jaar met hem en toen zei ie, maar ik ga nog niet dood, ik ben nog niet aan de beurt
Zie je! Iemand moet je dus aan de 'beurt laten'
Ik wilde dat ik iedereen ervan kon overtuigen dat God er is.
Scheld me nu maar uit of stel de vragen die je wil stellen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:03
moonchild
Citaat:
saskiadewit schreef:
...
Argumenten graag.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
saskiadewit schreef:
Nou, ik moet me niet indenken dat er geen God bestaat.
Wat doe je dan hier op aarde? Je bent hier dan doordat je ouders toevallig zin hadden in een wip ofzo! Afschuwelijk zeg.
Ik ben opgevoed met geloof,dat scheelt wel veel natuurlijk, je neemt alles aan tot je een jaartje of 13 bent en dan ga je er zelf over na denken. Nu ben ik 17 en ik wil me er soms tegen verzetten dan wil ik niet meer bidden en uit de Bijbel lezen ed. maar ik voel in mij dat God me waarschuwt en mij probeert naar zich toe te trekken en als er dan weer mensen in mn kennissenkring overlijden dan weet ik dat het zo afgelopen kan zijn, je gaat dood en dan...dan zal God je vragen waarom je niet naar hem geluisterd hebt.
Ik weet zeker dat ELK MENS een Godsbesef heeft. Waarom discussieerd iedereen er anders zo over?
Ter verduidelijking:
Ik praatte pas met een eigenaar van een restaurant, hij had kanker vertelde hij, ik ken hem wel en praat zo een paar keer per jaar met hem en toen zei ie, maar ik ga nog niet dood, ik ben nog niet aan de beurt
Zie je! Iemand moet je dus aan de 'beurt laten'
Ik wilde dat ik iedereen ervan kon overtuigen dat God er is.
Scheld me nu maar uit of stel de vragen die je wil stellen
Oh, en wat is de reden dan nu dat je er bent? Al had een god je op de aarde gezet, nou en? Dan ben je er omdat iemand je wou, maar je hebt nog geen nut. Dat is hetzelfde als dat je ouders je wilden. Ik zie echt het probleem niet :\

Je voelt dat god je waarschuwt... bedoel je niet gewoon dat je bang bent als je het besef begint te krijgen dat dat bidden volkomen nutteloos is?

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:11
Ellesje
Ellesje is offline
Als God een verzinsel zou zijn,
zou het natuurlijk zijn om onverklaarbare dingen mee te verklaren. De mens wil namelijk alles verklaren. En omdat men toen nog veel dingen onverklaard hadden, werd het "van God" genoemd. Bovendien hebben mensen in periodes dat ze zich minder goed voelen graag iets om op terug te vallen. Om te horen dat alles goed komt... Dat is ook Zijn rol...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:28
saskiadewit
saskiadewit is offline
De reden dat je er nu bent is God aanbidden en uiteindelijk bij Hem in de hemel zijn.
Het leven hier op aarde is maar 1 klein vluchtig moment, je bent er namelijk om voor eeuwig te leven(of om voor eeuwig te lijden)na dit leven is er 1 lang moment dat nooit mee overgaat en je kan zelf kiezen: hemel of hel
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:31
moonchild
Citaat:
saskiadewit schreef:
De reden dat je er nu bent is God aanbidden en uiteindelijk bij Hem in de hemel zijn.
Het leven hier op aarde is maar 1 klein vluchtig moment, je bent er namelijk om voor eeuwig te leven(of om voor eeuwig te lijden)na dit leven is er 1 lang moment dat nooit mee overgaat en je kan zelf kiezen: hemel of hel
Worden de hemel en de hel uiteindelijk dan niet te vol?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:39
lady-kris
lady-kris is offline
Er zijn wel bewijsen dat "Jezus" heeft bestaan ik weet niet precies hoe het zat maar ze zeggen dat Maria vanzelf zwanger is geworden, dat klopt niet. Waarschijnlijk is zij eerst zwanger geworden (ze was nog heel jong) en daarna is ze met Jozef getrouwd (die was al veel ouder). En uit een soort schaamte (je mocht niet zwanger zijn als je niet getrouwd was) hebben ze gezegt dat ze vanzelf zwanger was......
Maar het schijnt dat er een soort brieven waren die voor Jezus bedoeld waren
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:23
saskiadewit
saskiadewit is offline
het is heus niet zo dat we met ons lichaam boven de wolken gaan zitten met zn allen, je ziel gaat naar God. Dus van 'vol 'is geen sprake.
En dat er lijden is is geen bewijs dat god er niet is, het si een bewijs dat wij-mensen-alles verpesten. Je moet niet de vraag stellen: waarom laat hij dat kind doodgaan,maar deze vraag moet je stellen:waarom blijven al die andere kinderen leven.
Want God heeft het recht om ons allemaal dood te laten gaan. Hij heeft namelijk ons geschapen tot eer van hem, enne....wie leeft er tot eer van God? Niemand toch bijna? Zelfs bijna geeneen christen.Rokje aan, hoedje op zondags en zo en dan komt het wel goed, maar zo heeft God het niet bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:33
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
saskiadewit schreef:
het is heus niet zo dat we met ons lichaam boven de wolken gaan zitten met zn allen, je ziel gaat naar God. Dus van 'vol 'is geen sprake.
En dat er lijden is is geen bewijs dat god er niet is, het si een bewijs dat wij-mensen-alles verpesten. Je moet niet de vraag stellen: waarom laat hij dat kind doodgaan,maar deze vraag moet je stellen:waarom blijven al die andere kinderen leven.
Want God heeft het recht om ons allemaal dood te laten gaan. Hij heeft namelijk ons geschapen tot eer van hem, enne....wie leeft er tot eer van God? Niemand toch bijna? Zelfs bijna geeneen christen.Rokje aan, hoedje op zondags en zo en dan komt het wel goed, maar zo heeft God het niet bedoeld.
dus als ik kinderen neem en ze luisteren niet naar mij mag ik ze vermoorde
Reageren

Regels voor berichten