Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 00:04
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

hoe hard kan jij 'm in 't tijdsbestek van 4 a 5 uur laten lopen voor 'n max van 300 euro?
moeilijk te zeggen. Voor dat geld heb ik een Polini 70Corsa + Gianelli Shot + polini SC Vario + 19MM Dell'Orto voor m gemonteerd. (Gebruikte materialen uiteraard)

Snelheid doe ik nooit uitspraken over.. make a wild guess..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2002, 04:37
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

moeilijk te zeggen. Voor dat geld heb ik een Polini 70Corsa + Gianelli Shot + polini SC Vario + 19MM Dell'Orto voor m gemonteerd. (Gebruikte materialen uiteraard)

Snelheid doe ik nooit uitspraken over.. make a wild guess..

Genesis
is voor me Zipje bedoeld

ik vind 73 (digi, enkel varioring deruut) te sloom... en hij trekt BAGGER
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 23:08
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

is voor me Zipje bedoeld

ik vind 73 (digi, enkel varioring deruut) te sloom... en hij trekt BAGGER
goeie scooter kopen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 08:42
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

goeie scooter kopen
Zip SP 2001? niet goed? net 700 op de teller? niet goed? heb nog 'n begrenste (2 aftakkingen, 2 cathalysators) std. uitlaat...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 14:03
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

Zip SP 2001? niet goed? net 700 op de teller? niet goed? heb nog 'n begrenste (2 aftakkingen, 2 cathalysators) std. uitlaat...
hij loopt te sloom en trekt bagger zeg je net.. tjah, dan moet je een goeie scoot kopen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:57
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

hij loopt te sloom en trekt bagger zeg je net.. tjah, dan moet je een goeie scoot kopen
lieverd... me standaarduitlaat loopt sloom en trekt bagger..... dus ik moet 'n nieuwe standaarduitlaat
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:28
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

lieverd... me standaarduitlaat loopt sloom en trekt bagger..... dus ik moet 'n nieuwe standaarduitlaat
*is opeens toch wel erg blij dat zijn standaarduitlaat nooit loopt en trekt*

koop dan ook gewoon een fatsoenlijk uitlaatje

Genesis
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 03:01
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

*is opeens toch wel erg blij dat zijn standaarduitlaat nooit loopt en trekt*
----> lig ff helemaal dubbel (stoned)

koop dan ook gewoon een fatsoenlijk uitlaatje

Genesis
-> like what? moet op std. cyl albsoluut the best zijn, en op evo 70 oid. ook prima rossen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:01
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

-> like what? moet op std. cyl albsoluut the best zijn, en op evo 70 oid. ook prima rossen
als je op 50 & 70 hard wil gaan, ben ik bang dat je 2 uitlaten zal moeten kopen, anders blijft het altijd de gulden middenweg.

Ik heb wel eens gehoord dat een Gianelli Shot ook op een standaard cilinder heel behoorlijk loopt.. Geen ervaring echter, en hij is af-fabriek ook niet bedoeld als 50CC uitlaat..

Nee, hier kan ik je denk ik alleen maar voor doorverwijzen naar iemand die meer ervaring heeft

Genesis
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:32
Flasher
Flasher is offline
Citaat:
Genesis schreef:

goeie scooter kopen

Zip SP geen goede scooter?!
Oud 01-05-2002, 18:49
Flasher
Flasher is offline
Citaat:
Genesis schreef:

als je op 50 & 70 hard wil gaan, ben ik bang dat je 2 uitlaten zal moeten kopen, anders blijft het altijd de gulden middenweg.

Ik heb wel eens gehoord dat een Gianelli Shot ook op een standaard cilinder heel behoorlijk loopt.. Geen ervaring echter, en hij is af-fabriek ook niet bedoeld als 50CC uitlaat..

Nee, hier kan ik je denk ik alleen maar voor doorverwijzen naar iemand die meer ervaring heeft

Genesis

Shot schijnt het wel lekker te doen.

Hangt er ook vanaf watvoor blok, Piaggio of Minarelli

Shot schijnt meer toeren op mina te draaien
Shot is een leuke uitlaat op laagtoerige 70cc
Je kan ook een Yasuni R nemen.

suc6
Oud 01-05-2002, 20:58
ick
ick is offline
Citaat:
Flasher schreef:

Shot schijnt het wel lekker te doen.

Hangt er ook vanaf watvoor blok, Piaggio of Minarelli

Shot schijnt meer toeren op mina te draaien
Shot is een leuke uitlaat op laagtoerige 70cc
Je kan ook een Yasuni R nemen.

suc6
Zip SP 2001 ofterwijl snelste Pia tot nu toe, LC
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 22:45
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
snelste Pia tot nu toe
alsof dat zo veel zegt
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 01:13
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

alsof dat zo veel zegt
snelste std. cyl tot nu toe, jij je zin
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Stringfellow Spectra schreef:

je moet er wat voor overhebben om jezelf eigenaar van een echt Aprilia RS te kunnen noemen

ja kan mijn broer ook, kijk maar eens op zijn site... ik mag hier vast geen link plaatsen maar 't is de beste aprilia site die er is... dus dan weet je het vast al wel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 04:32
ick
ick is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

ja kan mijn broer ook, kijk maar eens op zijn site... ik mag hier vast geen link plaatsen maar 't is de beste aprilia site die er is... dus dan weet je het vast al wel
RS = idd. ook cool, maja... 2800 euro voor RS kaal (zonder slot, verzekreing en shit) of 2800 voor complete Zip SP? kies ik de zip (met slot, datatag, WA + Diefstal verzekering)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 15:17
SuperS
SuperS is offline
hallow mensen
ik wil 'n 70cc cilinder omdat 'k vind dat m'n scoot nog te langzaam rijdt euhm maar kan dat met mijn pijp?? (een leovinci... type weet ik niet) en moet ik dan ook niet 'n andere vario ofzo...??
en wat nou een goeie cilinder voor mijn peugeot speedake??
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alex schreef:
Pfff scooters zijn echt ondingen... ga gewoon op de fiets is veel gezonder.. en bovendien kan je ten minste nog een keer naar de kroeg zonder op te passen dat je teveel drinkt..
Eens!

Ik HAAAAAT scooters!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:55
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Ik HAAAAAT scooters!
en ik haat jou

shit zeg, hoe bekrompen vind ik dit soort vooroordelen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:25
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
SuperS schreef:
hallow mensen
ik wil 'n 70cc cilinder omdat 'k vind dat m'n scoot nog te langzaam rijdt euhm maar kan dat met mijn pijp?? (een leovinci... type weet ik niet) en moet ik dan ook niet 'n andere vario ofzo...??
en wat nou een goeie cilinder voor mijn peugeot speedake??
weet nou niemand het
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 23:54
ick
ick is offline
Citaat:
SuperS schreef:

weet nou niemand het
Leovinci maakt geen 70cc uitlaten... maar je wil enkel harder trekken toch? dan zou je 't met jouwe ook redelijk moeten doen, maar verwacht geen wonderen...

hoe hard wil je gaan? als die voor dagelijks gebruik is is 'n corsa van polini, of 'n DR (weel laten tunen!) zeer geschikt, die zijn voor hard trekken en niet extreme top gemaakt zegmaar

uitlaatje... jah 'n Shot of metal van gianelli, of 'n Yashuni R
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:56
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
Leovinci maakt geen 70cc uitlaten...
Das niet helemaal waar.. LeoVinci heeft een tijd een uitlaat gehad (weet niet of die er nog is) die verkocht werd onder de naam STRAIGHT. Een rechte uitlaat dus, die speciaal gemaakt werd voor 70CC.

Maar de leovinci die jij hebt is hoogstwaarschijnlijk een terugloopje niet? Dan is ie niet gemaakt voor 70CC. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet KAN, (waarschijnlijk past ie prima) maar je levert gewoon vrij veel vermogen in, en das beetje zonde van je cilindertje

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Polini 70 Corsa als instap-70CC. Hij kan op standaard krukas, en is een kwalitatief goede cilinder, veel waar voor je geld.

Wil je echter wat meer vermogen uit je cilinder halen, neem een 17 of 19 mm carburateur, een racevario als een polini SC ofzoow, en een van de uitlaten die ICK al noemde.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 13:43
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

Wil je echter wat meer vermogen uit je cilinder halen, neem een 17 of 19 mm carburateur, een racevario als een polini SC ofzoow, en een van de uitlaten die ICK al noemde.

Genesis
GEEN SPEEDCONTROL! je nemt 'n racevario omdat die wat lichter is (minder roterende massa komt die sneller op toeren) en omdat je dan dipjes kwijtraakt... Speedcontrol is veelste kieskeurig qua afstelling om die dipjes ook echt wef te werken, beter 'n multivar Sport of MHR pakken (GEEEEN OVERRANGE!) die heb ik nog NOOIT 'n dip kunnen geven, terwijl ik niet echt goed kan afstellen, speedcontrol bleef bij mij altidj 'n lelijke diup hebben
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:08
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

GEEN SPEEDCONTROL! je nemt 'n racevario omdat die wat lichter is (minder roterende massa komt die sneller op toeren) en omdat je dan dipjes kwijtraakt... Speedcontrol is veelste kieskeurig qua afstelling om die dipjes ook echt wef te werken, beter 'n multivar Sport of MHR pakken (GEEEEN OVERRANGE!) die heb ik nog NOOIT 'n dip kunnen geven, terwijl ik niet echt goed kan afstellen, speedcontrol bleef bij mij altidj 'n lelijke diup hebben
leer dan ook afstellen jongen.. ik heb prima ervaringen met de SC.

heb je moeite met afstellen? Neem dan ook geen 19mm carb, maar een 17mm. 19 kan sneller, maar alleen als je hem precies afstelt.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 01:47
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:

leer dan ook afstellen jongen.. ik heb prima ervaringen met de SC.

heb je moeite met afstellen? Neem dan ook geen 19mm carb, maar een 17mm. 19 kan sneller, maar alleen als je hem precies afstelt.

Genesis
lieverd.... ik kan niet afstellen... maar zelfs hopemoos brak (next mt 7 grams rollers, later bleek 4.5 de goeie te zijn) had die GEEN DIPJES... een SC zou 'm bij 1 gram te zwaar al zwaar dippen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 11:06
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

lieverd.... ik kan niet afstellen... maar zelfs hopemoos brak (next mt 7 grams rollers, later bleek 4.5 de goeie te zijn) had die GEEN DIPJES... een SC zou 'm bij 1 gram te zwaar al zwaar dippen
Dan moet je ook niet de vario de schuld geven.. schat..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 15:05
SuperS
SuperS is offline
hm... okee
als ik dat zo lees kan 'k dus gewoon beter 'n 50cc cilinder gaan kopen.. klopt niet helemaal dat 'k harder wil trekken... 'k wil harder trekken maar ook 'n hogere top das nu maar 70 en das niet spannend genoeg 90 vind ik wel mooi.......
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 00:22
ick
ick is offline
Citaat:
SuperS schreef:
hm... okee
als ik dat zo lees kan 'k dus gewoon beter 'n 50cc cilinder gaan kopen.. klopt niet helemaal dat 'k harder wil trekken... 'k wil harder trekken maar ook 'n hogere top das nu maar 70 en das niet spannend genoeg 90 vind ik wel mooi.......
toch gewoon 70 kopen... harder trekken is nooit weg, toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:28
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
ick schreef:

toch gewoon 70 kopen... harder trekken is nooit weg, toch?
hm... okee
heeft iemand thuis nog iets ligge????
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 23:22
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
SuperS schreef:

hm... okee
heeft iemand thuis nog iets ligge????
nee..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 05:54
ick
ick is offline
tis peugeut he?

ik zal wel ff checken, een van me collega's heb vlammende speedfight, en houd regelmatig spul over wat zegmaar nog wel nieuw is, maar n`et niet meer super presteert... (licht versleten 't goeie woord?)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 13:58
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
ick schreef:
tis peugeut he?

ik zal wel ff checken, een van me collega's heb vlammende speedfight, en houd regelmatig spul over wat zegmaar nog wel nieuw is, maar n`et niet meer super presteert... (licht versleten 't goeie woord?)
hahaha zo komen er nog eens verbeteringen aan mijn scooter want 't is 'n zeer versleten ragding

motorisch in orde hoor alleen kappen, banden en remmen zijn beetje niet meer zo goed
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Genesis schreef:
en ik haat jou

shit zeg, hoe bekrompen vind ik dit soort vooroordelen..

Genesis
Ik val jou niet persoonlijk aan hoor.

Maar ik HAAT die kutdingen die hier de hele wijk onveilig maken, die over fietspaden racen, die anderen in gevaar brengen, die enorm veel lawaai en stank maken, waar standaard het type laag-opgeleide sukkels op zit.

En niks vooroordeel, waarheid.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 22:26
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Maar ik HAAT die kutdingen die hier de hele wijk onveilig maken, die over fietspaden racen, die anderen in gevaar brengen, die enorm veel lawaai en stank maken, waar standaard het type laag-opgeleide sukkels op zit.

tja als je een snelle scooter hebt in combinatie met een bestuurder met anderhalve hersencel, dan worden het inderdaad vaak wel gevaarlijke bezigheden.. Maar wend je woede dan aub duidelijk op de BESTUURDER, en niet op scooters in het algemeen.

En trouwens: jouw 'waarheid' komt op mij toch wel degelijk over als een vooroordeel.

dank u

Genesis
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 04:49
ick
ick is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

die SCOOTERS doen nix verkeerd, die doen 't niet zelf...

ofwel, in jouw optiek is 'n trein ook levensgevaarlijk?

en tjah, der zijn ook NADENKENDE scooterrijders die VERANTWOORD met tuning bezig zijn.... en die hebben (onterecht) ook 'n slechte naam, en jah, dat komt door mensen zoals jij die alle schapen (scooters) over een kam scheren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten