Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Áls je dan zo nodig ver moet fietsen en daar te lui voor bent, dan koop je een goede brommer. Ben je minder stoer en rij je iets minder prettig, maar ben je tevens een stuk minder geld kwijt. Overigens ben ik nog steeds een echte fiets-fan. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ehh heeft dit echt veel met techniek te maken???? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
scooters speelgoed? hoezo moet je dan 16 zijn om ze te mogen rijden? echt speelgoed is't niet.... je ken der wel lekker mee spelen, zeker weten, lekker opfokken enzo ![]() goeie brommer minder stoer? zeker niet... 'n GOEIE MT of MB maakt denk ik nog wel meer indruk als 'n scoot, maar die "goeie" brommers zijn schakel... minder comfortabel, en DUURDER in verzekeren... minder prettig rijden? hoeft ook niet persee... je ken je brommer/scooter zo comfoirtabel maken als je zelf wil... minder geld? oww yeah! zo'n Old-timer MB/MT is al versleten als je 'm koopt... dingen zijn oud! en verzekerring scheelt zeker 33% in 't voordeel van de scooter... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb zel 3 jaar lang een oude DT gehad een pracht ding met 5 versnellingen (komt niet veel voor).
En ehh dat ding is wel een aantal keer met mij onderuit gegaan maar stevig was ie wel, bergje op bergje af en zo een aantal km's door de bergen zekers elke dag. Met een scooter doe je dat niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien ken ik zat mensen die in 2 jaar er een aantal scooters / brommers doorheenjagen. Dan ben je niet verstandig bezig. Jij zegt 't zelf al. Scooter is 'cool'. Wat heet cool? Ik vond het lomp dat mensen zich cool voelen op zo'n dom ding. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Genesis |
![]() |
||
Citaat:
- Scooters veel vaker verongelukken dan bijvb brommers. Dat zijn cijfers, daar kan je niet onderuit. - Mensen dié met een scooter vallen heel vaak kapschade hebben, en daar flink voor moeten dokken. Kappen van scooters zijn volgens mij niet vergelijkbaar met een omhuizing van een ander voertuig. Die zijn (voor zover ik weet) veel beter weer te herstellen dan scooterkappen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verzekering valt ook best wel mee, want bij Unigarant maken ze geen onderscheid meer tussen schakel en scooter alleen de aanschaf, en de onderdelen zijn een beetje aan de prijzige kant, maar goed, je moet er wat voor overhebben om jezelf eigenaar van een echt Aprilia RS te kunnen noemen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) kapschade? met 'n paar krasjes kan je 2 dingen doen.... 1) nieuwe kap (DUUR DUS) 2) schuren -> spuiten (zelfdoen dus) en dat kost bijna geen drol.... scooterkappen zijn, mits niet gebroken/scheurd net zo makkelijk te herstellen als omhulsels van andere voertuigen.... als ze gerbroken zijn (want ze kunnen niet deuken) men je minder werl kwijt als aan 'n deuk, je plakt der linnentape op, wat plastic-cement, en gaat zoals bij krassen gewoon spuiten i rest my case (nogsteeds of alweer) |
![]() |
||
Citaat:
Als je het hebt over het plaatwerk van een auto; dat is metaal.. voor een scooter dus veel te zwaar. Metaal kan je uitdeuken, kunstof niet, maar kunstof is wat dat betreft slagvaster dan metaal, althans bij een schuiver, omdat er dan bij een scooterkap niks uit te deuken VALT.. Indicatie: als er slechts oppervlakkige schade is aan een scooter, (dus geen scheuren in de kappen, alleen krassen) dan is dat, afhankelijk van de ernst van het geheel bij mij geplamuurd en overgespoten voor een bedrag varierend tussen de 65 en 100 euro, met garantie op het resultaat. Let wel: je scoot ziet er dan dus weer als nieuw uit, in elke gewenste kleur, met perfecte laklaag, dankzij het gebruik van een compressor ipv spuitbussen.. Het bijwerken van die kappen is prima te doen. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals ick al zegt, veel mensen rijden gewoon onverantwoordelijk op hun scooter. Geeft gewoon een slecht beeld en zet mensen aan tot generaliseren. Dat is best jammer denk ik, want dat geeft mensen als ik ook een slecht beeld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en dat slechte beeld klopt idd.... mensen kijken me echt soms VAAG aan als ik STOP voor rood met de scoot (okeej, meestal stop ik met 'n stoppie (achterwiel omhoog laten komen door de voorrem iets te hard in te knijpen) maar dat heet CONTROLE, en niet domweg wat proberen...... ik stunt ook wel wat met me scoot (gelijk me eerste ritje al wheelhie proberen) maar ik ben nog nooit op me smoel gegaan daardoor.... okeej, ben wel paar keer gepleurd... moet ik bekennen... maar dat was gewoon stupidity (65 door 'n scherpe bocht op nat wegdek, standaardjes die de grond raken, etc.) onoplettendheid... maar ik bracht mezelf der niet door in gevaar... tuurlijk rijd ik ook wel'ns met dik 100 binnen de bebouwde kom (gister nog 106 gereden over de ceintuurbaan (amsterdam) op de Evo zip van een van me collega's) maar alleen waar 't KAN en ik ver genoeg van tevoren ZIE dat 't kan... maar volgens mij begin ik offtopic te gaan..... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook rijden schakelaars meer voor de fun en weten naar mijn idee VEEL BETER waar ze mee bezig zijn als de GEMIDDELDE scooterraar... 'n YUP van 16 (ik ben geen yup, wel 16) koopt 'n flitsend ding, omdat 't "stoer" is, 'n schakelaar kiest voor wat hij/zij ZELF mooi vind, en niet waarmee die 't meeste indruk kan maken op klasgenoten ikzelf rtijd ook op 'n flitsend ding, ik weet 't, mijn scooter (Zip SP, 2001, malossie kleurtjes) is niet bepaald onopvallend... maar ik heb 'm gekozen omdat ie vrij klein is (wendbaar) de wegligging 3x strak is, en omdat ik me gewoon prettig voel op die scooter.... op zo'n groot ding voel ik me veel minder prettig... (meestal door 't gewicht/de lengte, lange scoots voel ik me niet fijn op, extreem zware ook niet... ben zelf ook niet al te groot waarom dan 'n grote scoot?) en omdat die Zip SP toevallig nog vrij goedkoop was ook voor 'n scoot (1905 euro's nieuw.... 'n runner doet bijvoorbeeld 700 euro meer (kost 2600 euro's) verder issie watergekoeld, en dat vind ik ook geen overbodige luxe... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
auto = niet wendbaar, parkeerproblemen, files, kan je niet KIEZEN of je voor of achteraan wil staan bij 't stoplicht... motor = duurder in aanschaf, niet zo fijn aan te sleutelen |
![]() |
|
![]() |
maar genesis, ff offtopic
Polini Alu 70 W-poort (lichtgetuned) kan ik 2e hands (5 a 600 mee gereden) krijgen... zonder schade, altijd goed warmgereden enzo... wa mag dat kosten? houd me std. kruky dat? welke uitlaat? (niet al te duur, heb jij wat liggen misschien?)? doet die Technigass TG nogwat 't leuk op die W? verders 21mm en LANGERE VERTANDING, dus moet koppelmonster worden, om 'm ondanks de langere vertanding nog lekker te laten trekken thnx. sorry voor offtopic, maar hier weet ik zeker dat ie 't leest ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan nog iets, ga maar eens 120 op een RS rijden, of op een scooter, dan merk je wel enig verschil.. |
![]() |
||
Citaat:
standaard krukas wil niet volgens mij (Wat niet kan is nog nooit gebeurd natuurlijk, maar ik had het niet gedaan..) uitlaten laat ik me slechts met mate meer over uit, dat heeft me al vaak pittige discussies opgeleverd! maar gewoon een goede 70CC uitlaat als een Giannelli Shot of een Polini EVO70. (die beide heb ik dus nog voor je ![]() Tecnigas zuigt zowieso, volgens mij al helemaal op 70CC.. maar ja, moet je maar proberen.. Weinig ervaring met tecnigas eigenlijk. 21MM is prima denk ik Langere vertanding is wel goed idee.. Overigens merk je daar helemaal niet zoveel van hoor, bij het optrekken.. dat valt wel mee, neem je een vertanding die niet zoveel langer is.. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
daar reken ik ook puch maxi en tomos onder Genesis |
![]() |
||
Citaat:
![]() 104 digi inderdaad ![]() in mijn showroom ![]() correct ![]() ik blijf gvd bezig met dat tyfusding! dan is er dit weer dan is er dat weer.. laatst weer de uitlaat gescheurd.. hij ademt nu uit door een aangepaste giannelli NRX.. Dat maakt overigens weer geen flikker uit qua snelheid.. Af en toe nieuw frame pakken, dan kan het weer even mee.. Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() heb je 'm nog nooit hoger gekregen als die 104? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() koop een racevario, en mayB is de luchttoevoer nog begrenst, moet je maar even kijken.. ben niet zo thuis in die ouwe brikkies ![]() Genesis |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wat voor een scooter? BroodjeTonijn | 8 | 14-09-2010 13:41 | |
De Kantine |
Scooter troubles lieske18 | 3 | 16-01-2006 18:42 | |
Verkeer & Vervoer |
Scooters op de weg... Verwijderd | 157 | 17-11-2005 20:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
scooters, de regering moet nie zo zeiken LinkinFre@k | 317 | 29-10-2003 08:45 | |
Software & Hardware |
Wie heeft er een scooter en welk merk ?? The Sentinal | 79 | 15-10-2002 09:15 | |
Software & Hardware |
Keuze scooters Forza_Vak X | 33 | 26-04-2002 01:51 |