Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch nog iets: als je geen dichttalent bent, schrijf dan eerst de gewone brief, zijt eerlijk en open en zo en als afsluiter zo'n zin. (Was toch eigenlijk ter vervanging van ik zie je graag...) |
![]() |
|||
Citaat:
Je moer alleen niet de belangrijkste boodschap een beetje vermomd in een gedichtvorm. je hebt denk ik het beste met haar voor, Om dan te zeggen dat je toch bezorgd en naja nieuwsgierig bent is denk ik voor jezelf misschien ook beter dan die gevoelens vermomd in een gedicht te laten. (want een gedicht blijft een gedicht...ja toch? tja) Citaat:
Spreek je morgeh misschien wel ofzo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met poëtisch opschrijven kun je dat ook al bereiken, zoals zwaargaar dus misschien gaat doen. Ik persoonlijk kan in zoiets in ieder geval veel meer een bepaald gevoel stoppen dan wanneer ik het gevoel letterlijk benoem.. ("ik ben bang" doet minder dan: "schichtig kijk ik om me heen, een onbehaaglijk gevoel verspreidt zich door mn lichaam en doet me verkrampen.." om maar een voorbeeldje te noemen) |
![]() |
||
Citaat:
Toch blijf ik van mening dat als je het belangrijkste wat je wil vragen in een gedicht vermomd dat dat niet goed is. Snap je? Ben je zkr niet mee eens..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog een voorbeeld.. Wat zou jou meer raken, iemand die je iets dergelijks als dit schrijft: Ik heb vroeger een ontzettend moeilijke jeugd gehad en voelde me daardoor vaak erg eenzaam. Nog steeds voel ik me eenzaam en alleen staan, daarom wil ik je vragen of je er voor me bent? of als iemand je dit geeft: Who will cry for the little boy lost and all alone Who will cry for the little boy abandoned without his own Who will cry for the little boy he cried himself to sleep Who will cry for the little boy he never had for keeps Who will cry for the little boy he walked the burning sand Who will cry for the little boy the boy inside the man Who will cry for the little boy who knows real hurt and pain Who will cry for the little boy he died and died again Who will cry for the little boy a good boy he tried to be Who will cry for the little boy who cries inside of me Ik persoonlijk ga voor het laatste.. dat vind ik veel persoonlijker, veel dieper, veel meer zeggend dan het eerste waarin de feiten zeg maar worden gegeven. Nu weer ontopic ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een gedicht is denk ik inderdaad wel goed om je openbaren zeg maar. Maar niet als je echt ergens mee zit. (of bezorgd bent, ontopic)
|
![]() |
Ik ga ook voor die tweede...
Maar wat het is bij gedichten, je moet ze *kunnen* lezen. Je moet gewoon de mogelijkheid hebben om de betekenis achter de woorden te zien. En eigenlijk is dat niet eens zo heel moeilijk, zeker niet als je zelf ook bezig bent met poezie, maar als het je niet zo veel intresseerd dan is het misschien niet heel duidelijk. Hoewel... "I cried myself to sleep" laat toch echt weinig te wensen over dacht ik zo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook een vrienin met problemen. Ze wou het eerst ook niet echt aan mij vertellen en ik durfde niet door te vragen. Eén ding was zeker, ik wist dat ze een probleem had en dan wil je het nog liever weten. Zorg gewoon dat je voor haar klaar staat en geloof me, ze gaat het vanzelf wel vertelen, daar zijn mensen sociale dieren voor. Bij mijn vriendin is het ook zo gegaan, nou kan ik je nix garanderen, maar je kunt natuurlijk nix afdwingen. Wees er gewoon voor haar en als het voor haar goed voelt, dan verteld ze het vanzelluf wel |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() misschien kan dit topic toch openblijven voor eventuele reacties of verwante situaties...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik het met Dreen eens dat de topic wel gewoon open kan blijven, is er geen interesse meer in verder dan zal hij vanzelf afzakken naar de volgende pagina ![]() Kwam het trouwens nou helemaal vanzelf vanuit haar uiteindelijk? Of heb je haar nog iets als een brief gestuurd of er nog eens naar gevraagd of iets dergelijks? Nou goed, ook sterkte aan haar in ieder geval ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|