Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 21:19
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
zwaargaar schreef:
Um... nja sorry, door een vergissing mijnerzijds heb ik per ongeluk niet jouw maar benchMarc's msn-adres gevonden en ben al een tijdje met hem aan het chatten geweest. Heeft me erg goed gedaan... inmiddels wordt het laat en mn oogjes worden zwaar (heb ook een aantal wijntjes op al, heeft er vast ook mee te maken) en heb niet echt zin in een intensief gesprek. Misschien morgen? In elk geval bedankt voor het aanbod!
OKe is goed
Ik merk ut wel dan.
Oud 01-03-2003, 21:20
zwaargaar
zwaargaar is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
ik zou denk ik geen gedichtje of versje (whatever) ervan maken, om zo iets serieus voor jouw gevoel dan te zeggen..
Wordt kan dan minder serieus opgevat worden denk ik.
(hangt natuurlijk van persoon af)
Ut is misschien voor jouw belangrijker om het te weten dan voor haar om te vertellen.
(ook weer zoiets )
nouja, we communiceren wel vaker in de vorm van gedichten (meestal als ondersteuning bij de brief), maar ik ben ook niet echt van plan om dit als een gedicht te doen. Maar ik ben er wel goed in om dingen in een of andere poetische stijl op te schrijven. Maar ik kan het niet voordoen, want ik kan het nooit bedenken, het komt altijd in me op. Daarom ga ik nu die brief ook niet schrijven, dat komt volgende week ofzo wel. Tijdens een saaie les. Dan pak ik een blaadje en een pen, verstand op nul, zoefzoefzoef,1 a4-tje vol. Dan ff wegstoppen en thuis overlezen, en als het goed genoeg is even overschrijven zodat het er wat netter uit ziet (mooier handschrift, spelfoutjes eruit enzo). Maar misschien wordt het ook wel een brief in redelijk alledaags Nederlands. Ik zie wel.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
ik zou denk ik geen gedichtje of versje (whatever) ervan maken, om zo iets serieus voor jouw gevoel dan te zeggen..
Wordt kan dan minder serieus opgevat worden denk ik.
(hangt natuurlijk van persoon af)
Ut is misschien voor jouw belangrijker om het te weten dan voor haar om te vertellen.
(ook weer zoiets )
Ik denk niet dat iemand die zelf gedichten schrijft een gedicht niet kan appreciëren. Waarom zou een gedicht minder serieus worden opgevat? Diepe gevoelens worden toch veel in een gedicht gegoten?

Toch nog iets: als je geen dichttalent bent, schrijf dan eerst de gewone brief, zijt eerlijk en open en zo en als afsluiter zo'n zin.

(Was toch eigenlijk ter vervanging van ik zie je graag...)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 21:23
zwaargaar
zwaargaar is offline
Weet je... ondanks dat ik niemand van jullie echt ken, voel ik me toch thuis bij jullie... nja welicht klink ik als een of andere zweverige relnicht (NoFI!) ofzo maar ik heb echt veel gehad aan jullie hulp.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:22
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
phensic schreef:
Ik denk niet dat iemand die zelf gedichten schrijft een gedicht niet kan appreciëren. Waarom zou een gedicht minder serieus worden opgevat? Diepe gevoelens worden toch veel in een gedicht gegoten?

Toch nog iets: als je geen dichttalent bent, schrijf dan eerst de gewone brief, zijt eerlijk en open en zo en als afsluiter zo'n zin.

(Was toch eigenlijk ter vervanging van ik zie je graag...)
Hier ben ik het wel mee eens,
Je moer alleen niet de belangrijkste boodschap een beetje vermomd in een gedichtvorm.
je hebt denk ik het beste met haar voor, Om dan te zeggen dat je toch bezorgd en naja nieuwsgierig bent is denk ik voor jezelf misschien ook beter dan die gevoelens vermomd in een gedicht te laten. (want een gedicht blijft een gedicht...ja toch? tja)

Citaat:
Weet je... ondanks dat ik niemand van jullie echt ken, voel ik me toch thuis bij jullie... nja welicht klink ik als een of andere zweverige relnicht (NoFI!) ofzo maar ik heb echt veel gehad aan jullie hulp.
Scheelt weer toch?

Spreek je morgeh misschien wel ofzo
Oud 02-03-2003, 13:03
Verwijderd
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
Hier ben ik het wel mee eens,
Je moer alleen niet de belangrijkste boodschap een beetje vermomd in een gedichtvorm.
je hebt denk ik het beste met haar voor, Om dan te zeggen dat je toch bezorgd en naja nieuwsgierig bent is denk ik voor jezelf misschien ook beter dan die gevoelens vermomd in een gedicht te laten. (want een gedicht blijft een gedicht...ja toch? tja)
Maar een gedicht kan ook juist een gevoel ontzettend goed omschrijven.. Zoals ik eerder al zei moet het geen afgezaagd ik hou van jou ik blijf je trouw verhaaltje worden.. maar wanneer je redelijk kan dichten dan kan een gedicht zo'n gevoel juist als geen ander omschrijven en juist heel erg overbrengen.

Met poëtisch opschrijven kun je dat ook al bereiken, zoals zwaargaar dus misschien gaat doen. Ik persoonlijk kan in zoiets in ieder geval veel meer een bepaald gevoel stoppen dan wanneer ik het gevoel letterlijk benoem.. ("ik ben bang" doet minder dan: "schichtig kijk ik om me heen, een onbehaaglijk gevoel verspreidt zich door mn lichaam en doet me verkrampen.." om maar een voorbeeldje te noemen)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:25
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar een gedicht kan ook juist een gevoel ontzettend goed omschrijven.. Zoals ik eerder al zei moet het geen afgezaagd ik hou van jou ik blijf je trouw verhaaltje worden.. maar wanneer je redelijk kan dichten dan kan een gedicht zo'n gevoel juist als geen ander omschrijven en juist heel erg overbrengen.

Met poëtisch opschrijven kun je dat ook al bereiken, zoals zwaargaar dus misschien gaat doen. Ik persoonlijk kan in zoiets in ieder geval veel meer een bepaald gevoel stoppen dan wanneer ik het gevoel letterlijk benoem.. ("ik ben bang" doet minder dan: "schichtig kijk ik om me heen, een onbehaaglijk gevoel verspreidt zich door mn lichaam en doet me verkrampen.." om maar een voorbeeldje te noemen)
ja ik snap het hoor
Toch blijf ik van mening dat als je het belangrijkste wat je wil vragen in een gedicht vermomd dat dat niet goed is. Snap je?
Ben je zkr niet mee eens..
Oud 02-03-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
ja ik snap het hoor
Toch blijf ik van mening dat als je het belangrijkste wat je wil vragen in een gedicht vermomd dat dat niet goed is. Snap je?
Ben je zkr niet mee eens..
Dat is het verschil, jij zegt vermomd.. ik vind een gedicht dus geen vermomming maar juist een openbaring.. Juist jezelf blootgeven en openstellen..

Nog een voorbeeld.. Wat zou jou meer raken, iemand die je iets dergelijks als dit schrijft:

Ik heb vroeger een ontzettend moeilijke jeugd gehad en voelde me daardoor vaak erg eenzaam. Nog steeds voel ik me eenzaam en alleen staan, daarom wil ik je vragen of je er voor me bent?

of als iemand je dit geeft:

Who will cry for the little boy
lost and all alone
abandoned without his own
he cried himself to sleep
he never had for keeps
he walked the burning sand
the boy inside the man
who knows real hurt and pain
he died and died again
a good boy he tried to be
who cries inside of me

Ik persoonlijk ga voor het laatste.. dat vind ik veel persoonlijker, veel dieper, veel meer zeggend dan het eerste waarin de feiten zeg maar worden gegeven.

Nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:50
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nu weer ontopic
Das gemeen...
Oud 02-03-2003, 14:23
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Dat is het verschil, jij zegt vermomd.. ik vind een gedicht dus geen vermomming maar juist een openbaring.. Juist jezelf blootgeven en openstellen..

Nog een voorbeeld.. Wat zou jou meer raken, iemand die je iets dergelijks als dit schrijft:

Ik heb vroeger een ontzettend moeilijke jeugd gehad en voelde me daardoor vaak erg eenzaam. Nog steeds voel ik me eenzaam en alleen staan, daarom wil ik je vragen of je er voor me bent?

of als iemand je dit geeft:

[i]Who will cry for the little boy
enz..

Ik persoonlijk ga voor het laatste.. dat vind ik veel persoonlijker, veel dieper, veel meer zeggend dan het eerste waarin de feiten zeg maar worden gegeven.
Tweede raakt me meer ja, maar geeft ook meer (vermomde of wat jij wil openbarende) informatie.
Een gedicht is denk ik inderdaad wel goed om je openbaren zeg maar. Maar niet als je echt ergens mee zit. (of bezorgd bent, ontopic)
Oud 02-03-2003, 19:21
zwaargaar
zwaargaar is offline
Ik ga ook voor die tweede...
Maar wat het is bij gedichten, je moet ze *kunnen* lezen. Je moet gewoon de mogelijkheid hebben om de betekenis achter de woorden te zien. En eigenlijk is dat niet eens zo heel moeilijk, zeker niet als je zelf ook bezig bent met poezie, maar als het je niet zo veel intresseerd dan is het misschien niet heel duidelijk.

Hoewel... "I cried myself to sleep" laat toch echt weinig te wensen over dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:30
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
zwaargaar schreef:
Ik ga ook voor die tweede...
Maar wat het is bij gedichten, je moet ze *kunnen* lezen. Je moet gewoon de mogelijkheid hebben om de betekenis achter de woorden te zien. En eigenlijk is dat niet eens zo heel moeilijk, zeker niet als je zelf ook bezig bent met poezie, maar als het je niet zo veel intresseerd dan is het misschien niet heel duidelijk.

Hoewel... "I cried myself to sleep" laat toch echt weinig te wensen over dacht ik zo.
is ze er gintreseerd in ? denk je dat ze het zal begrijpen?
Oud 02-03-2003, 19:37
zwaargaar
zwaargaar is offline
ik weet het wel bijna zeker. Maar ik kan een gedicht nooit... "bedenken", snap je? Het "komt" altijd gewoon... daarom wacht ik gewoon af totdat ik op een moment de woorden, de zinnen heb die ik zoek.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:49
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
zwaargaar schreef:
ik weet het wel bijna zeker. Maar ik kan een gedicht nooit... "bedenken", snap je? Het "komt" altijd gewoon... daarom wacht ik gewoon af totdat ik op een moment de woorden, de zinnen heb die ik zoek.
lijkt me wel een goed plan jah.
Oud 04-03-2003, 12:33
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
zwaargaar schreef:
Dat zeg ik dus, dat is echt wel het lompste wat ik kan bedenken. Dat ga ik dus ook zeker niet doen.

Ja ik haar gevraagd meer te vertellen maar toen wou ze dat niet.

Mm... mee eens, denk ik... hoewel ik het zelf erg fijn vind als mensen me begrijpen. En ik ben vast niet de enige die dat vindt. Daarom wil ik mensen om wie ik geef ook altijd zo goed mogelijk begrijpen.

Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook een vrienin met problemen. Ze wou het eerst ook niet echt aan mij vertellen en ik durfde niet door te vragen. Eén ding was zeker, ik wist dat ze een probleem had en dan wil je het nog liever weten. Zorg gewoon dat je voor haar klaar staat en geloof me, ze gaat het vanzelf wel vertelen, daar zijn mensen sociale dieren voor. Bij mijn vriendin is het ook zo gegaan, nou kan ik je nix garanderen, maar je kunt natuurlijk nix afdwingen. Wees er gewoon voor haar en als het voor haar goed voelt, dan verteld ze het vanzelluf wel
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:17
zwaargaar
zwaargaar is offline
Mensen, nogmaals bedankt! Iedereen!
Ze heeft het verteld. Het heeft me niet gerust gesteld maar in elk geval zal onze toch best hechte band voor mij een stuk soepeler verlopen.

Wat mij betreft mag dit topic dicht.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:32
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
zwaargaar schreef:
Mensen, nogmaals bedankt! Iedereen!
Ze heeft het verteld. Het heeft me niet gerust gesteld maar in elk geval zal onze toch best hechte band voor mij een stuk soepeler verlopen.

Wat mij betreft mag dit topic dicht.
ik ben blij voor je
misschien kan dit topic toch openblijven voor eventuele reacties of verwante situaties...
Oud 04-03-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
ik ben blij voor je
misschien kan dit topic toch openblijven voor eventuele reacties of verwante situaties...
@zwaargaar: Nou, mooi dat het er toch uit gekomen is en dat het voor jou nu ook soepeler is

Verder ben ik het met Dreen eens dat de topic wel gewoon open kan blijven, is er geen interesse meer in verder dan zal hij vanzelf afzakken naar de volgende pagina

Kwam het trouwens nou helemaal vanzelf vanuit haar uiteindelijk? Of heb je haar nog iets als een brief gestuurd of er nog eens naar gevraagd of iets dergelijks?

Nou goed, ook sterkte aan haar in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:52
zwaargaar
zwaargaar is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
@zwaargaar: Nou, mooi dat het er toch uit gekomen is en dat het voor jou nu ook soepeler is

Verder ben ik het met Dreen eens dat de topic wel gewoon open kan blijven, is er geen interesse meer in verder dan zal hij vanzelf afzakken naar de volgende pagina

Kwam het trouwens nou helemaal vanzelf vanuit haar uiteindelijk? Of heb je haar nog iets als een brief gestuurd of er nog eens naar gevraagd of iets dergelijks?

Nou goed, ook sterkte aan haar in ieder geval
Nee, ik heb een brief gestuurd. Ze reageerde er goed op in elk geval, duzzz...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten