Advertentie | |
|
![]() |
|
Natuurlijk, in vergelijking met wat de Palestijnen tot hun beschikking hebben is elk redelijk leger een onstuitbare militaire macht...maar als je Israel's troepen zuiver in aantal vergelijkt met een coalitie van de Arabische buurlanden...Syrie, Egypte, Jordanie etc..dan delven de Joden in dat aspect wel degelijk het onderspit..
|
![]() |
|
Define the terms!
Bah..maar in de ogen van sommigen zal Bush vast wel geweldig evil zijn ofzo...persoonlijk denk ik dat ie simpelweg overtuigd is dat terrorisme slecht is, dat Saddam slecht is en dat laatsgenoemde bepaalde wapens niet mag ontwikkelen en/of bezitten, en dat we al veel te tolerant tegenvoer Saddam zijn geweest. Ik denk werkelijk dat dat voor Bush zelf DE hoofdmotivatie is. Je zou het een beetje eenzijdig kunnen noemen...maar slecht (in de zin van kwaadaardig) ...nee, dat lijkt me toch niet. |
![]() |
|||
Citaat:
Dit was niet persoonlijk bedoeld hoor ![]() Ik reageerde wel op jou, maar ik bedoelde het meer algemeen als: "als je met termen gaat smijten van X is slecht en Y is goed, moet je wel aangeven wat goed en slecht is" Citaat:
Verder lijkt hij zich weinig op binnenlandse aangelegenheden te bekommeren, maar geeft daarentegen bakken met geld uit aan defensie ![]() Saddam net zo btw. Evil met evil bestrijden? Nee, bedankt!
|
-Ja ik begreep je...maar ik vond redelijk duidelijk dat ze met "door en door slecht" kwaadaardig bedoelden...een redelijk bekend begrip...en een omschrijving van Bush waar ik het niet mee eens ben..dus om nou voor elk woordje waarover een algemeen heersende consensus wat betreft de betekenis bestaat een definitie te geven is, imo, wat overdreven.
-hmm..je mag het niets eens zijn met zijn beleid op sommige vlakken, en dat ben ik zelf ook zeker niet, maar om die persoon dan ls "door en door slecht" af te schilderen vind ik te ver gaan. -Evil met evil bestrijden is noodzakelijk, want zoals Machiavelli het zei "Want een man die zich altijd en overal goed betoont gaat noodzakelijk ten gronde te midden van zo velen di eniet goed zijn. Daarom moet een heerser leren om niet goed te zijn en dit vermogen moet hij wel of niet in de praktijk brengen al naar gelang de omstandigheden er naar vragen." Saddam kun je alleen met hard geweld wegkrijgen. Liever Bush dan Saddam. |
![]() |
||
Citaat:
maar hij is de president van een volk, en dan heb je wel een paar verantwoordelijkheden, plichten en taken. hij is rechtstreeks verantwoordelijk voor de dood van miljoenen (wie zal het zeggen, niemand telt) onschuldige mensen. en ik zou niet met zo'n last kunnen leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
qua vliegtuigen is het daar 1 israelische tegen 5 arabische, oftewel, weinig... geef de palestijnen wapens, alsof ze dat aannemen? zij vinden het veel te leuk om te sterven en zoveel mogenlijk mensen mee te nemen, dus die gaan wel door met zelfmoordaanslagen hoor, en je hoort nooit dat de israeliers 'zomaar' aanvallen, die vergelden alleen maar, laatst hadden ze een keertje niets teruggedaan, en ja hoor, weekje later blaast weer een of andere randdebiel zich op in een bus... nou, wie is er nou zielig?? |
![]() |
||
Citaat:
ik zie het als volgt: de palestijnen nemen wraak voor de 'vergeldingsacties' door zelfmoordaanslagen. wie is hier nou de terrorist? de land met een enorme leger die met tanken kinderen aanvallen, de land die al 30 jaar een volk onderdrukt en talloze resoluties en akkoorden schendt. of een volk die schreeuwt om hulp, maar geen hullp krijgt.
|
![]() |
|
|