| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Weet je dat de EU laatst Nederland officiëel een waarschuwing heeft gegeven omdat we de vrijheid van meningsuiting te weinig respecteren? Zo is het bijvoorbeeld verdomd lastig om een demonstratie te mogen houden hier.
|
|
||
|
Citaat:
Art. 19. 1. Een ieder heeft het recht zonder inmenging een mening te koesteren. 2. Een ieder heeft het recht op vrijheid van meningsuiting; dit recht omvat mede de vrijheid inlichtingen en denkbeelden van welke aard ook te garen, te ontvangen en door te geven, ongeacht grenzen, hetzij mondeling, hetzij in geschreven of gedrukte vorm, in de vorm van kunst, of met behulp van andere media naar zijn keuze. 3. Aan de uitoefening van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde rechten zijn bijzondere plichten en verantwoordelijkheden verbonden. Deze kan derhalve aan bepaalde beperkingen worden gebonden, doch alleen beperkingen die bij de wet worden voorzien en nodig zijn: a. in het belang van de rechten of de goede naam van anderen; b. in het belang van de nationale veiligheid of ter bescherming van de openbare orde, de volksgezondheid of de goede zeden.
|
|
||
|
ik lees daar dat de vrijheid van meningsuiting beperkingen heeft mbt discriminatie.
Niet dat de bescherming van minderheden beperkt wordt waar de vrijheid van meningsuiting in het gevaar komt. Maar das niet echt doorslaggevend nee... Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Een mening kan bovendien per definitie nooit discriminatie zijn.
|
|
||
|
Citaat:
![]() 2.Tja, het lijkt mij niet echt oke om mensen te brainwashen, maar is er niet een wet tegen het aanzetten tot haat? ik meende van wel namelijk.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik wou dat we een Hooggerechtshof hadden, dan vlogen al deze artikelen er zo uit.
|
|
||
|
Citaat:
2.arrondisentmentsrechtbank 3.hooggerechtshof 4.hoge raad? Dus die hebben we toch al of ben ik nu zo gek?
|
||
|
|
||
|
Citaat:
1. Kantongerecht 2. Rechtbank 3. Gerechtshof 4. Hoge Raad. Maar de Hoge Raad mag van de Grondwet niet de wetten aan de Grondwet toetsen, en dát is waar ik over klaag.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|