Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 15:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-03-2003 @ 16:01:
Overstromingen waren niet ieder jaar.
Wel degelijk.

Citaat:
oorlogen betroffen gebieden van enkele 10 tallen kilometers
tegenwoordig omspannen ze hele landen
Nee goh, vroeger bestonden de meeste maatschappijen ook niet uit een gebied groter dan enkele tientallen kilometers, dus no shit dat ze toen om/op kleiner gebied vochten.
Oud 19-03-2003, 15:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 18-03-2003 @ 20:43:
Je bent zelf een ongelovige DWAAS
Hou je bek.
Oud 19-03-2003, 15:38
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-03-2003 @ 16:35:
Hou je bek.
Okay
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 15:39
Tio
Tio is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-03-2003 @ 16:01:
wederom documentatie van de afgelopen eeuwen geven een verhonderdvoudiging van aardbevingen.
Overstromingen waren niet ieder jaar.
oorlogen betroffen gebieden van enkele 10 tallen kilometers
tegenwoordig omspannen ze hele landen
Oorlogen betroffen vroeger net zo goed grote gebieden. Bekijk bijvoorbeeld de Romeinse Tijd. Die Romeinen hadden Israël heus niet gekregen door het lief te vragen ofzo.
Verhonderdvoudiging van aardbevingen lijkt me sterk. En alsnog, aardbevingen komen doordat aardkorsten tegen elkaar aanbotsen, daar zie ik niet zo heel veel goddelijks in eigenlijk. Maar juist omdat er nu meer gedocumenteerd wordt, kan het lijken alsof er meer gebeurt. Aardbevingen van eeuwen geleden, tjah, daar vind je nog maar een paar van terug in boeken oid.
Zelfde verhaal gaat op voor overstromingen. Ik denk zelfs dat er méér overstromingen waren, omdat er minder controle over het water was. Alleen, in dorp A hoorde je alleen maar wat er tien kilometer in de omtrek gebeurde, of wat er uit dorp B kwam.
Nu hoor je alles wat er over de hele wereld plaatsvindt, dus lijkt het gewoon alsof er veel meer gebeurd.
Oud 19-03-2003, 18:15
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-03-2003 @ 16:31:
Wel degelijk.
bangladesh bijv niet

Citaat:
Nee goh, vroeger bestonden de meeste maatschappijen ook niet uit een gebied groter dan enkele tientallen kilometers, dus no shit dat ze toen om/op kleiner gebied vochten.
er werden minder mensen gettroffen en er waren er een stuk minder
Oud 19-03-2003, 18:19
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Tio schreef op 19-03-2003 @ 16:39:
Oorlogen betroffen vroeger net zo goed grote gebieden. Bekijk bijvoorbeeld de Romeinse Tijd. Die Romeinen hadden Israël heus niet gekregen door het lief te vragen ofzo.
Ik zei niet dat de rijken kleiner waren. all1 kon jij veel meer in vrede leven.

Citaat:
Verhonderdvoudiging van aardbevingen lijkt me sterk. En alsnog, aardbevingen komen doordat aardkorsten tegen elkaar aanbotsen, daar zie ik niet zo heel veel goddelijks in eigenlijk.
wetenschap is toch zo belangrijk en te controleren?
maar zodra je het niet geloofd ontken je het maar?
en dat jij in aardbevingen geen goddelijke hand ziet is jouw probleem.
feit is dat het voorspeld is

Citaat:
Maar juist omdat er nu meer gedocumenteerd wordt, kan het lijken alsof er meer gebeurt. Aardbevingen van eeuwen geleden, tjah, daar vind je nog maar een paar van terug in boeken oid.
Zelfde verhaal gaat op voor overstromingen. Ik denk zelfs dat er méér overstromingen waren, omdat er minder controle over het water was. Alleen, in dorp A hoorde je alleen maar wat er tien kilometer in de omtrek gebeurde, of wat er uit dorp B kwam.
Nu hoor je alles wat er over de hele wereld plaatsvindt, dus lijkt het gewoon alsof er veel meer gebeurd.
maaar als er 10x zoveel aardbevingen in een dorrp zijn is het wel duidelijk
en een eeuw terug waren ze niet achterlijk hoor en hebben ze alles netjes gedocumenteerd
Oud 19-03-2003, 18:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-03-2003 @ 19:15:
bangladesh bijv niet
Kan best, daar weet ik niets van. Maar overall is, als je de global warming (die iig met doomsday niets te maken heeft) niet mee rekent, zijn er niet meer overstromingen.

Citaat:
er werden minder mensen gettroffen en er waren er een stuk minder
Er waren ook veel minder mensen, duh. En er waren niet minder oorlogen, tenminste niet in verhouding tot het inter"nationaal" contact. Lees eens een geschiedenisboek joh.
Oud 19-03-2003, 19:57
Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-03-2003 @ 15:58:
natuurlijk kan God altijd helpen, maar er is wel een verschil tussen ziekte en demonen.
Zekers, maar ik zie zelf geen toename van bezetenheid of schizofrenie. Eerder een afname juist omdat wat vroeger bezetenheid genoemd werd nu psychotisch genoemd word.
Kan me vergissen
Citaat:

De laatste anderhalf eeuw is heel veel gedocumenteerd en zie je veel toenames
Juist doordat alles gedocumenteerd word terwijl vroeger alles fel bestreden word zie je veel toenames.
Citaat:

OMdat God ook ontzettend heilig is, en niet met jou samen kan leven als jij onrein bent. En de enige manier waarop jij rein kan worden is te geloven in de dood en opstanding van Jezus.
Ik snap niet dat god niet machtig genoeg is om mij rien te maken ook als ik daar niet in geloof.
Citaat:

als je in jezus christus als je redder en zoon van God geloofd ben je christen.
en die versen heb ik netzommin onmiddelijk bij de hand omdat ze door het hele evangelie heenklinken en ik er niet de letterlijke teksten van ken dus ook niet op kan zoeken in de concordantie.
Als je er niet de letterlijke teksten van kent, hoe kan je dan tegen mij zeggen dat ik daar moet kijken wanneer ik jouw vraag waar je in de bijbel *bepaalde dingen* gelezen hebt, zoals dat je in dit leven voor jezus moet kiezen?

Nog 1 ding geloof jij in bijna-dood-ervaringen?

Vriendeijke groeten van joeri
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:59
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-03-2003 @ 20:57:
Zekers, maar ik zie zelf geen toename van bezetenheid of schizofrenie. Eerder een afname juist omdat wat vroeger bezetenheid genoemd werd nu psychotisch genoemd word.
Kan me vergissen
Omdat hjet beestje een ander naampje heeft komt ie minder voor?

Citaat:
Juist doordat alles gedocumenteerd word terwijl vroeger alles fel bestreden word zie je veel toenames
Je ziet dus dat sinds het gegin van die documentatie de verschijnselen toenemen.

Citaat:
Ik snap niet dat god niet machtig genoeg is om mij rien te maken ook als ik daar niet in geloof.
Hij kan wel ingrijpen in je persoonlijke keuze. Maar dat is dus niet wat Hij wil. Hij wil een relatie met je hebben maar als jij dat niet wil kan hij er ook weinig aan doen he?
je kiest er zelf voor en dan wil Hij niet ingrijpen.

Citaat:
Als je er niet de letterlijke teksten van kent, hoe kan je dan tegen mij zeggen dat ik daar moet kijken wanneer ik jouw vraag waar je in de bijbel *bepaalde dingen* gelezen hebt, zoals dat je in dit leven voor jezus moet kiezen?
die teksten dat je nu moet kiezen heb ik je letterlijk gegeven.
met een verklatring over tijden in die taal.
dat je dat perse niet wil geloven kan ik ook natuurlijk weinig aan doen.

Citaat:
Nog 1 ding geloof jij in bijna-dood-ervaringen?
de dingen die ik gehoord heb lijken me best logisch.
Oud 22-03-2003, 16:01
Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-03-2003 @ 16:35:
Hou je bek.
Je verlaagt je tot het niveau dat je afkeurt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 19-03-2003 @ 19:19:
Ik zei niet dat de rijken kleiner waren. all1 kon jij veel meer in vrede leven.
Oh ja, daarom wilden de joden ook zo graag een messias die hen zou redden van de Romeinen. Een en al vrede vroeger. Vrijwel geen oorlog.

Citaat:

wetenschap is toch zo belangrijk en te controleren?
maar zodra je het niet geloofd ontken je het maar?
en dat jij in aardbevingen geen goddelijke hand ziet is jouw probleem.
feit is dat het voorspeld is
Dat zegt hij toch helemaal niet? Jij roept dingen die niet eens ingaan op wat er beweert wordt.

Citaat:

maaar als er 10x zoveel aardbevingen in een dorrp zijn is het wel duidelijk
en een eeuw terug waren ze niet achterlijk hoor en hebben ze alles netjes gedocumenteerd
*glimlach* Ja hoor, honderd jaar geleden werd alles net zo netjes gedocumenteerd als nu.
In wat voor wereld lééf jij eigenlijk?!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:42
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-03-2003 @ 17:32:

In wat voor wereld lééf jij eigenlijk?!
een wereld die zo verdorven is dat die de re3dding van de almachtige nodig heeft.
all1 wordt dat feit ontkend door degene die allang verloren heeft maar zoveel mogelijk mensen mee wil slepen.

ik word zo vreselijk moe van je dat je gewoon gelijk hebt
klaar
Oud 22-03-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 22-03-2003 @ 17:42:
een wereld die zo verdorven is dat die de re3dding van de almachtige nodig heeft.
all1 wordt dat feit ontkend door degene die allang verloren heeft maar zoveel mogelijk mensen mee wil slepen.

ik word zo vreselijk moe van je dat je gewoon gelijk hebt
klaar
Yay

En ik word stiekem net zo moe van jou. Maar ik ben lekker toch nog iets volhardender.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten